Το Forester που έχουμε στα χέρια μας είναι η πετρελαιοκίνητη έκδοση που κατά την άποψή μας διαθέτει έναν από τους καλύτερους (!) δίλιτρους πετρελαιοκινητήρες της αγοράς. Ο επίπεδος (boxer) κινητήρας της Subaru με ροπή 36 κιλών από το ρελαντί έχει τα γνωστά πλεονεκτήματα χαμηλού κέντρου βάρους, μικρού όγκου και εντυπωσιακής απόκρισης. Θυμίζει χωρίς υπερβολή τις παλιές turbo εκδόσεις που δυστυχώς θέλουν για να κινηθούν σβέλτα με σημερινές τιμές καυσίμου 36 ευρώ στα 100km. Αντίθετα ο δίλιτρος του Forester αρκείται σε 10 ευρώ/100km!
Μέρες γιορτινές βρισκόμαστε στα οροπέδια του Μαινάλου γύρω από το Λεβίδι
σε μέρη όπου εκτός δρόμου ο δασοφύλακας (Forester) είναι κυριολεκτικά στο στοιχείο του. Το πιέσαμε στα όρια στις χιονισμένες - λασπωμένες πλαγιές του Μαινάλου και ενθουσιαστήκαμε. Το μοντέλο δοκιμής φορούσε ελαστικά μεικτών συνθηκών της Yokohama 225/60/17, η ανάρτησή του εμπρός περιλαμβάνει το κλασσικό γόνατο McPherson με αντιστρεπτική και πίσω διπλά ψαλίδια με αντιστρεπτική. Το Forester "εξαφανίζει" πέτρες, λακκούβες και νεροφαγώματα προκαλώντας σε να πας πιο γρήγορα ψάχνοντας τα όρια της πρόσφυσης. Την ίδια στιγμή το ύψος του αμαξώματος και οι γωνίες προσέγγισης - διαφυγής επιτρέπουν την διέλευση από σημαντικά υπερυψωμένα εμπόδια.
Κλείσιμο
Η ροπή του πετρελαιοκινητήρα σε συνδυασμό με την ενδοτικότητα της ανάρτησης
και το πραγματικό σύστημα τετρακίνησης AWD σου επιτρέπουν εντυπωσιακά περάσματα σε σημεία που άλλα SUV απλά κοιτούν Το κεντρικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (συνεκτικός συμπλέκτης) όταν δεν υπάρχει ολίσθηση, κατανέμει ισόποσα (50-50) τη ροπή μπρος πίσω. Όταν υπάρξει απώλεια πρόσφυσης σε κάποιο τροχό αυξάνεται το ποσοστό προσδιδόμενης ροπής στον άλλο άξονα. Πολύ σημαντικό βοήθημα για τον οδηγό το σχεδιάγραμμα ροής ενέργειας που απεικονίζεται στην κεντρική κονσόλα. Εκεί βλέπεις "live" τι ακριβώς συμβαίνει σε κάθε τροχό και μπορείς να κάνεις τις ενδεδειγμένες κινήσεις για να βγεις από μια δύσκολη κατάσταση ή να την προλάβεις.
Σε ανηφόρα με μεγάλη κλίση και χιόνι - λάσπη χρειάζεται προσοχή γιατί αν επιμείνεις στο γκάζι ή θα ανοίξεις γούβα ή θα σκάσεις το συμπλέκτη. Καλύτερα περνάει με τη φόρα το Forester και εδώ οι έμπειροι θα αναζητήσουν τις κοντές σχέσεις της ατμοσφαιρικής βενζινοκίνητης έκδοσης. Σε τέτοιες καταστάσεις είναι σημαντικό να απενεργοποιείς το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης ώστε να μπορείς σκάβοντας να φτιάξεις πρόσφυση. Συνολικά το Forester 4ης γενιάς παραμένει ικανό εκτός δρόμου και φέρει επάξια τον τίτλο του "Δασοφύλακα".
Τεχνικά
χαρακτηριστικά Foresterdiesel 2.0lt
Κινητήρας: 1.998 cc Ισχύς: 147 PS/3600 rpm Ροπή: 35.8 kgm/1.600 – 2400 rpm Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς Επιτάχυνση 0-100 km: 10,2 sec Τελική ταχύτητα:190 km/h Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,2 lt (δοκιμής) Εκπομπές CO2: 156 gr/km
Κιβώτιο:
Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Βάρος:
1.540 kg Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.595/1.795/1.735 mm Χώρος αποσκευών: 505 - 1591 lt Τέλη κυκλοφορίας: 265 ευρώ Τιμή: 34.550 ευρώ (έκδοση comfort).
Όταν η συζήτηση για τις απάτες στο διαδίκτυο φτάνει να αποτελεί ρουτίνα στα βραδινά δελτία των ειδήσεων, σημαίνει ότι δεν μιλάμε για πρόβλημα, αλλά για… πανδημία!