
Το efood προάγει τη σταθερότητα και την κοινωνική συνοχή μέσα από ένα σημαντικό πρόγραμμα υποστήριξης, προσφέροντας σε ευάλωτες ομάδες τα απαραίτητα καταναλωτικά αγαθά και βάζοντας, ταυτόχρονα, φραγμό στο food waste.
Ζητήσατε λοιπόν να διαβάσετε από εμάς μία συγκριτική δοκιμή των δύο αυτών μοντέλων. Η επιλογή των κινητήρων είναι ένα θέμα, αφού και οι δύο έχουν πλούσια γκάμα. Σε ότι αφορά τους diesel, ο Σουηδός είναι μακράν μπροστά με τον 1.6lt των 115 PS να υπερέχει αισθητά τόσο σε δύναμη, όσο και σε λειτουργία, από τον αντίστοιχο 1.6lt των 110 PS του Α3, ο οποίος παρά τις αξιόλογες αναβαθμίσεις που του έγιναν, υπολείπεται της Volvo, ενώ και η τιμή του είναι πολύ πιο υψηλή. Για τη σύγκριση λοιπόν πήραμε τους δύο βενζινοκινητήρες της γκάμας των μοντέλων, τον 1.6 Τ3 των 150PS του Volvo και τον 1.4 TFSi των 125PS. Θα ήταν βέβαια πιο δίκαιο για τον Γερμανό ο 1.4 TFSi CoD με τους 150 PS, όμως η διαφορά της τιμής μεγάλωνε πολύ (Α3: 25.500€, V40: 22.300€).
Εκ των έσω
Ξεκινάμε με το εσωτερικό των αυτοκινήτων με τους Σουηδούς να έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ένα ποιοτικό, εργονομικό και απόλυτα διαχρονικό περιβάλλον. Το ταμπλό του V40, όσες φορές και αν το δεις, σου αποπνέει φρεσκάδα. Οι αλουμινένιες λεπτομέρειες προσδίδουν την σπορτίφ εικόνα που αναζητούν οι υποψήφιοι αγορστές της συγκεκριμένης κατηγορίας, ενώ ο ψηφιακός TFT πίνακας οργάνων στο ταμπλό με τις εναλλασσόμενες ενδείξεις (ανάλογα με το τι επιθυμεί ο οδηγός), ο φωτιζόμενος επιλογέας σε συνδυασμό με τον εναλλασσόμενο φωτισμό της καμπίνας, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό -σε τακτά χρονικά διαστήματα- να φρεσκάρει το εσωτερικό περιβάλλον του.
Από την άλλη, με το A3 Sportback και τον 1.4lt κινητήρα των 125PS, ο οικογενειάρχης θα κινηθεί μεν με ασφάλεια, ξεχνώντας όμως τις όποιες διαθέσεις έχει για σβέλτη οδήγηση.Παρότι ο κατασκευαστής κατάφερε να κατεβάσει το βάρος κατά 90 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χάρη στην εκτεταμένη χρήση ελαφρύτερων υλικών στο αμάξωμα, το πλαίσιο και την ανάρτηση, το αυτοκίνητο δε θα ικανοποιήσει τον πιο… ανήσυχο οδηγό, ο οποίος θα πρέπει να αρκεστεί σε μία ήπια βόλτα, ενώ στην περίπτωση που θα θελήσει να προσπεράσει, με τέσσερα άτομα στο αυτοκίνητο, σίγουρα θα αναζητήσει τα 25 περισσότερα άλογα της αμέσως επόμενης (αλλά και πιο ακριβής) έκδοσης. Από εκεί και πέρα ο οδηγός του Α3 Sportback θα αισθανθεί την ποιότητα στο πάτημα του Α3, θα του λείψει όμως η σπορτίφ αίσθηση (εφόσον βέβαια την επιθυμεί αυτή) που έχει το V40, κυρίως όταν κινείται σε πιο… στριφτερούς δρόμους.
Οι συγκριτικές δοκιμές συνεχίζονται…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | VOLVO V40 T3 | AUDI A3 SB |
Κινητήρας (cc) | 1.596 | 1.395 |
Ισχύς (PS/rpm) | 150/5.700 | 125/6.000 |
Ροπή (kgm/rpm) | 24,0/1.600 | 20,4/1.400 |
Μετάδοση | Στους εμπρός τροχούς | Στους εμπρός τροχούς |
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | Μηχανικό 6 σχέσεων |
Τελική ταχύτητα | 210 km/h | 203 |
Επιτάχυνση 0-100 km (sec) | 8,8 | 9,2 |
Μικτή κατανάλωση (/100 km) | 5,4 lt | 5,1 lt |
Εκπομπές CO2 (g/km) | 125 | 123 |
Βάρος (kg) | 1.357 | 1.280 |
Διαστάσεις Μ/Π/Υ | 4.369/1.802/1.445 mm | 4.237/1.777×1.421 mm |
Χώρος αποσκευών | 335 lt | 365 |
Τέλη Κυκλοφορίας | 137,5 ευρώ | 135,3 ευρω |
Τιμή (με απόσυρση) | από 20.787 ευρώ | 23.140 ευρώ |