Μία ημέρα μετά τη γνωριμία με το smart fortwo μπήκαμε στο κάθισμα οδηγού και του τετραθέσιου μοντέλου. Το forfour επιστρέφει λοιπόν στο προσκήνιο, με τη θυγατρική της Daimler να ελπίζει ότι θα έχει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία από το προηγούμενο πείραμα. Η σχεδιαστική ομοιότητα με το fortwo είναι η πρώτη προϋπόθεση για να πετύχει τους στόχους της.
Το smart forfour εξελίχθηκε από κοινού με το νέο Twingo, με το οποίο κατασκευάζονται μαζί στο Νόβο Μέστο της Σλοβενίας. Οι κινητήρες όπως και στο fortwo είναι τοποθετημένοι πίσω, ενώ και η κίνηση περνά στους οπίσθιους τροχούς. Το μήκος του forfour είναι κατά 80 cm μεγαλύτερο από αυτό του διθέσιου smart, αγγίζοντας τα 3,49 m.
Το πορτμπαγκάζ έχει μέτριο όγκο (185 lt), όμως όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα διαμορφώνεται ένας επίπεδος χώρος. Η πρόσβαση στις δύο πίσω θέσεις δεν είναι δύσκολη, καθώς αν και μικρές, οι πόρτες ανοίγουν σχεδόν κάθετα. Στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν δύο άτομα, αρκεί να είναι μετρίου αναστήματος. Διαφορές δεν υπάρχουν στη σχεδίαση του εσωτερικού, με τα φωτεινά και ποιοτικά υλικά να δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον.
Η διάκριση αυτή επιβραβεύει τη δέσμευση της εταιρείας για ένα περιβάλλον όπου όλοι αισθάνονται ότι έχουν την ευκαιρία να εξελιχθούν, χωρίς αποκλεισμούς και προκαταλήψεις.