Η Lotus πέρυσι είχε μια μη ανταγωνιστική χρονιά λόγω έλλειψης κεφαλαίων, φυγή σημαντικών στελεχών όπως ο τεχνικός διευθυντής Τζέιμς Άλισον και ο παγκόσμιος πρωταθλητής Κίμι Ράικονεν που πλέον είναι στη Ferrari αλλά και λόγω της υστέρησης της μονάδας ισχύος της Renault.
Η βρετανική ομάδα που στο παρελθόν ήταν η επίσημη εργοστασιακή ομάδα της Renault άλλαξε φέτος στρατόπεδο και πλέον θα χρησιμοποιεί μονάδα ισχύος της Mercedes.
Με αφορμή την αποκάλυψη των πρώτων εικόνων από τη νέα Lotus, ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Νικ Τσέστερ τόνισε: «Η E23 Hybrid αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για μας. Έχουμε προοδεύσει σημαντικά σε τομείς όπως η αεροδυναμική απόδοση, η διάταξη των μηχανικών μερών και η ψύξη αυτών. Εκτιμούμε πως η Ε23 Hybrid θα αποδίδει πολύ καλύτερα από την προκάτοχό της. Φυσικά η μεγαλύτερη αλλαγή για μας είναι η συνεργασία με άλλο πάροχο μονάδος ισχύος. Πιστεύουμε ότι εκεί θα έχουμε και το μεγαλύτερο κέρδος σε απόδοση.
Για μας ήταν μεγάλο πρόβλημα όταν στο μέσο της περσινής χρονιάς απαγορεύτηκε η σύνδεση της εμπρός με την πίσω ανάρτηση. Η Ε23 φέρει ανάρτηση εξαρχής σχεδιασμένη με βάση αυτούς τους περιορισμούς των κανονισμών και δουλεύει διαφορετικά. Περιμένουμε να είμαστε πολύ πιο ανταγωνιστικοί φέτος».