ΚΕΠΕ: Μόνο με Cosco η Ελλάδα δεν γίνεται «κόμβος»

ΚΕΠΕ: Μόνο με Cosco η Ελλάδα δεν γίνεται «κόμβος»

Η μελέτη αναφέρει ότι «οι μεγαλύτεροι θαλάσσιοι εμπορευματικοί κόμβοι στην Ευρώπη δεν βασίζονται σε δραστηριότητες αναδιακίνησης, αλλά κυρίως σε λιμενικές υπηρεσίες πύλης εισόδου-εξόδου φορτίων που μεταφέρονται συνδυασμένα προς και από την ενδοχώρα

ΚΕΠΕ: Μόνο με Cosco η Ελλάδα δεν γίνεται «κόμβος»
Τον τρόπο με τον οποίο η Ελλάδα θα μπορέσει να γίνει διαμετακομιστικός κόμβος διεθνούς εμπορίου περιγράφει μελέτη του ΚΕΠΕ, που υποβαθμίζει το ρόλο της Cosco στον Πειραιά και προτάσσει μεγάλες επενδύσεις στις συνδυασμένες μεταφορές αλλά και στα περιφερειακά λιμάνια.

Ο συγγραφέας, ερευνητής Θεόδωρος Τσέκερης, υποστηρίζει ότι ο στόχος του διεθνούς εμπορίου θα επιτευχθεί με την ενίσχυση του σιδηρόδρομου και των εμπορευματικών κέντρων, τονίζοντας ότι η χώρα μας κινείται με πολύ αργούς ρυθμούς στον τομέα αυτό, την ώρα που οι γείτονες, αναβαθμίζουν με την συνδρομή Κινεζικών και Τουρκικών κεφαλαίων λιμάνια, αερομεταφορές, σιδηρόδρομο. Η «παρα-Εγνατία», που ξεκινά από το Δυρράχιο της Αλβανίας και φτάνει μέχρι τα λιμάνια της Βουλγαρίας στον Εύξεινο Πόντο είναι μέρος αυτού του επενδυτικού οράματος.

Το ΚΕΠΕ δίνει ιδιαίτερο βάρος και στην αναβάθμιση των άλλων λιμένων.«Οι υπόλοιποι μεγάλοι λιμένες θα πρέπει να προσελκύσουν άμεσα επενδύσεις από διεθνείς παρόχους, ώστε να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα και τη διασύνδεσή τους με τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες και δίκτυα παραγωγής. Παράλληλα, απαραίτητη είναι και η προσέλκυση επενδύσεων στον σιδηρόδρομο για την τεχνολογική αναβάθμιση και την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών και του τροχαίου υλικού για τη συνδυασμένη μεταφορά ενός μεγάλου εύρους κατηγοριών φορτίων προς /από τις ευρωπαϊκές χώρες».

Η μελέτη (Εμπορευματικές Μεταφορές και Ανάπτυξη Διεθνών Εφοδιαστικών Κόμβων στην Ελλάδα), αναφέρει ότι «οι μεγαλύτεροι θαλάσσιοι εμπορευματικοί κόμβοι στην Ευρώπη δεν βασίζονται σε δραστηριότητες αναδιακίνησης, αλλά κυρίως σε λιμενικές υπηρεσίες πύλης (gateway hubs) εισόδου-εξόδου φορτίων που μεταφέρονται συνδυασμένα (με χρήση οδικών και σιδηροδρομικών ή/και ποτάμιων μέσων) προς και από την ενδοχώρα. Συνεπώς, η βιώσιμη, σταθερή και ανθεκτική ανάπτυξη του λιμένα του Πειραιά, ως ενός ευρωπαϊκής κλίμακας εφοδιαστικού κόμβου, εξαρτάται άμεσα από τη λειτουργία τέτοιων συνδυασμένων χερσαίων μεταφορικών υπηρεσιών, οι οποίες θα επιτρέψουν τη διαμετακόμιση ενός σημαντικού ποσοστού εμπορευματοκιβωτίων (Ε/Κ) που δέχεται προς τα μεγάλα κέντρα οικονομικών δραστηριοτήτων της Ευρώπης».

Κλείσιμο
Διαβάστε περισσότερα στο Newmoney


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies

Μάθετε περισσότερα εδώ

Αποδοχή