Το Mastercard Innovation Forum 2024, η ετήσια εκδήλωση - σημείο αναφοράς για τον τομέα των πληρωμών στη χώρα, έφερε στο προσκήνιο κορυφαίους ομιλητές που εξέτασαν από διαφορετικές οπτικές γωνίες το μέλλον των συναλλαγών και ανέδειξαν την καινοτομία σε καταλύτη προόδου.
F1: Τι έδειξαν τα ελαστικά στη Χερέθ…
Μετά από 4 μέρες δοκιμών και 10.160km που διανύθηκαν από τα μονοθέσια των 8 ομάδων που βρίσκονταν επί Ισπανικού εδάφους παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η ανάλυση της Ιταλικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών που προμηθεύει όλες τις ομάδες.
Το ειδικό χειμερινό σκληρό ελαστικό που κατασκεύασε για την περίσταση η Pirelli είναι φτιαγμένο μόνο για δοκιμές και δεν αντικαθιστά τη σκληρή γόμα του 2015. Είναι ένα ξεχωριστό ελαστικό που έχει χαμηλή θερμοκρασία λειτουργίας και επιτρέπει στους οδηγούς να φτάνουν στο μέγιστο της απόδοσής του ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες, είναι ένα ελαστικό βολικό για τις Ευρωπαϊκές θερμοκρασίες το Φεβρουάριο. Στη Χερέθ υπήρχαν 16 σετ ελαστικών με την πρωτότυπη σκληρή γόμα. Κάθε ομάδα έχει στη διάθεσή της 2 σετ απ’ αυτά τα ελαστικά για όλη τη διάρκεια των τριών 4ημερων χειμερινών δοκιμών. Μετά από τέσσερις μέρες δοκιμών έγιναν συνολικά 2294 γύροι. Πέρυσι την ίδια περίοδο είχαν γίνει 1470 γύροι από 11 ομάδες, φέτος συμμετείχαν μόνο 8. Ο ταχύτερος χρόνος πέρυσι ήταν το 1:23.276 (Μάγκνουσεν, McLaren). Τα δυο αυτά στοιχεία καταδεικνύουν τη τεράστια βελτίωση σε απόδοση και αξιοπιστία σε σχέση μ’ ένα χρόνο πριν. Στη διάθεση κάθε ομάδας βρίσκονται 135 σετ ελαστικών για δοκιμές καθόλη τη διάρκεια του 2015. Υπάρχουν προγραμματισμένες άλλες δυο περίοδοι χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη: 19 – 22/2, 26/2 -1/3.
Ο Φέτελ οδηγεί την SF15T με το ειδικό χειμερινό ελαστικό της Pirelli, το οποίο δε φέρει κάποιο χαρακτηριστικό χρώμα.
Διαθέσιμα σετ στη Χερέθ: 284 |
Σετ που χρησιμοποιήθηκαν: 155 |
5 Πολύ μαλακή γόμα |
0 Πολύ μαλακή γόμα |
37 μαλακή γόμα |
21 μαλακή γόμα |
120 μέση γόμα |
83 μέση γόμα |
57 σκληρή γόμα |
29 σκληρή γόμα |
40 ενδιάμεσα |
16 ενδιάμεσα |
25 βρόχινα |
6 βρόχινα |
«Οι τέσσερις μέρες στη Χερέθ ήταν ένα τεστ που κύλησε χωρίς προβλήματα καθώς όλες οι ομάδες που συμμετείχαν συμπλήρωσαν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα απ’ ότι την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Αυτό καταδεικνύει τον απίστευτο βαθμό εξέλιξης της υβριδικής τεχνολογίας. Αντιμετωπίσαμε ποικίλες καιρικές συνθήκες και ένα πολύ τραχύ οδόστρωμα στη Χερέθ χωρίς προβλήματα και με γενικώς θετικά σχόλια από τους οδηγούς. Από άποψη ελαστικών τα δυο τεστ στη Βαρκελώνη αργότερα μέσα στο μήνα θα είναι πιο αντιπροσωπευτικά εφόσον φυσικά ο καιρός παραμείνει σύμμαχος. Η πρωτότυπη σκληρή χειμερινή γόμα που δημιουργήσαμε ειδικά για τις δοκιμές και η οποία έρχεται πολύ γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας έτυχε ιδιαίτερης εκτίμησης από τους οδηγούς που την χρησιμοποίησαν εκτεταμένα. Είναι προφανές πως τα νέα μονοθέσια έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με το 2014 και περιμένουμε ακόμη περισσότερες βελτιώσεις μέχρι το Μάρτιο στη Μελβούρνη».
Δοκιμές Χερέθ, ανάλυση: |
|
Περισσότεροι γύροι ανά γόμα/τύπο ελαστικού: |
Πολύ μαλακή: Δε χρησιμοποιήθηκε |
Μαλακή Maldonado (Lotus) 19 γύροι 3η μέρα |
Μέση: Rosberg (Mercedes) 29 γύροι 1η μέρα |
Χειμερινή σκληρή: Rosberg (Mercedes) 34 γύροι 1η μέρα |
Σκληρή: Rosberg (Mercedes) 42 γύροι 1η μέρα |
Ενδιάμεσα: Rosberg (Mercedes) 25 γύροι 3η μέρα |
Βρόχινα: Nasr (Sauber) 4 γύροι 2η μέρα |
|
Ταχύτεροι χρόνοι/γόμα ελαστικών/ημέρα |
1η μέρα: Vettel (Ferrari) 60 γύροι 1’22”620 Μέση |
2η μέρα: Vettel (Ferrari) 89 γύροι 1’20”984 Μέση |
3η μέρα: Nasr (Sauber) 109 γύροι 1’21”545 Μαλακή |
4η μέρα: Raikkonen (Ferrari) 106 γύροι 1’20”841 Μαλακή |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr