Οι πολυάριθμες διακρίσεις καταδεικνύουν την προσήλωσή της εταιρείας στη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία και την παροχή αξίας στους καταναλωτές, τους εργαζομένους και την κοινωνία.
F1: Viva Mexico!
F1: Viva Mexico!
Η F1 επιστρέφει στο Μεξικό και στην ιστορική πίστα Hermanos Rodriquez για πρώτη φορά μετά από 23 χρόνια.
Η τελευταία φορά που διοργανώθηκε αγώνας στη διάσημη πίστα που πήρε το όνομά της από τους διάσημους Μεξικάνους οδηγούς και αδερφούς Πέντρο και Ρικάρντο Ροντρίγκεζ ήταν το 1992. Τότε είχε κερδίσει στον αγώνα ο Νάιτζελ Μάνσελ που κατέκτησε και τον τίτλο εκείνη τη χρονιά. Φέτος ένας άλλος Βρετανός που μόλις εξασφάλισε τη διατήρηση του τίτλου, ο Λιούις Χάμιλτον είναι το μεγάλο φαβορί για τη νίκη στην πίστα των 4.3km.
Οι εγκαταστάσεις της πίστας φτιάχτηκαν το 1962 σε ένα δημόσιο πάρκο και αυτή δεν είναι η μόνη ομοιότητα που υπάρχει με την Μόντσα. Υπάρχουν μερικές μεγάλες ευθείες και γρήγορες καμπές που μοιάζουν αρκετά με το ναό της ταχύτητας. Η σημερινή πίστα έχει αλλάξει πολύ διατηρεί όμως πολλά στοιχεία από το χαρακτήρα της παλιάς διαδρομής. Καθώς δεν υπάρχουν πραγματικά δεδομένα από την πίστα οι ομάδες βασίστηκαν στην προσομοίωση για να ετοιμαστούν για τον αγώνα. Το ίδιο έκανε και η Pirelli βασίστηκε σε προσομοιώσεις υπολογιστών για να αποφασίσει ποιος συνδυασμός γομών θα είναι ο πιο ταιριαστός. Η μέση γόμα P Zero White (άσπρο σιρίτι) και η μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι) επελέγησαν για το πρώτο Μεξικάνικο Grand Prix της σύγχρονης εποχής.
Αναφερόμενος στο Μεξικάνικο GP ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Είναι πολύ συναρπαστικό για μας ότι ερχόμαστε στο Μεξικό σε μια ολοκαίνουργια πίστα που ταυτόχρονα όμως έχει μεγάλη παράδοση. Υπάρχουν προκλήσεις στην προσπάθεια να επιλέξεις τις κατάλληλες γόμες για μια νέα διαδρομή αλλά χάρη στην τεχνολογία της προσομοίωσης που έχει αναπτυχθεί πολύ στη F1 τα τελευταία χρόνια μπορούμε πλέον να είμαστε ακριβείς. Αναπόφευκτα βέβαια στην πρώτη χρονιά σε μια νέα πίστα είναι σώφρων να κάνεις μια συντηρητική επιλογή. Όπως πάντα έτσι και στο Μεξικό στοχεύουμε σε δυο τουλάχιστον αλλαγές ελαστικών. Είναι βέβαιο πως ο απρόβλεπτος καιρός που επηρεάζει ένα μεγάλο μέρος της Βόρειας Αμερικής θα έχει μεγάλη επίδραση. Η πίστα σχεδιάστηκε για να διευκολύνει τα προσπεράσματα. Οι επιλογές στρατηγικής θα γίνουν πιο ξεκάθαρες μετά τις πολύ σημαντικές ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Σαφώς υπάρχει μια δυναμική για έναν διασκεδαστικό αγώνα καθώς οι οδηγοί θα έχουν την δυνατότητα να κερδίσουν θέσεις κατά τη διάρκειά του».
Οι εγκαταστάσεις της πίστας φτιάχτηκαν το 1962 σε ένα δημόσιο πάρκο και αυτή δεν είναι η μόνη ομοιότητα που υπάρχει με την Μόντσα. Υπάρχουν μερικές μεγάλες ευθείες και γρήγορες καμπές που μοιάζουν αρκετά με το ναό της ταχύτητας. Η σημερινή πίστα έχει αλλάξει πολύ διατηρεί όμως πολλά στοιχεία από το χαρακτήρα της παλιάς διαδρομής. Καθώς δεν υπάρχουν πραγματικά δεδομένα από την πίστα οι ομάδες βασίστηκαν στην προσομοίωση για να ετοιμαστούν για τον αγώνα. Το ίδιο έκανε και η Pirelli βασίστηκε σε προσομοιώσεις υπολογιστών για να αποφασίσει ποιος συνδυασμός γομών θα είναι ο πιο ταιριαστός. Η μέση γόμα P Zero White (άσπρο σιρίτι) και η μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι) επελέγησαν για το πρώτο Μεξικάνικο Grand Prix της σύγχρονης εποχής.
Αναφερόμενος στο Μεξικάνικο GP ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Είναι πολύ συναρπαστικό για μας ότι ερχόμαστε στο Μεξικό σε μια ολοκαίνουργια πίστα που ταυτόχρονα όμως έχει μεγάλη παράδοση. Υπάρχουν προκλήσεις στην προσπάθεια να επιλέξεις τις κατάλληλες γόμες για μια νέα διαδρομή αλλά χάρη στην τεχνολογία της προσομοίωσης που έχει αναπτυχθεί πολύ στη F1 τα τελευταία χρόνια μπορούμε πλέον να είμαστε ακριβείς. Αναπόφευκτα βέβαια στην πρώτη χρονιά σε μια νέα πίστα είναι σώφρων να κάνεις μια συντηρητική επιλογή. Όπως πάντα έτσι και στο Μεξικό στοχεύουμε σε δυο τουλάχιστον αλλαγές ελαστικών. Είναι βέβαιο πως ο απρόβλεπτος καιρός που επηρεάζει ένα μεγάλο μέρος της Βόρειας Αμερικής θα έχει μεγάλη επίδραση. Η πίστα σχεδιάστηκε για να διευκολύνει τα προσπεράσματα. Οι επιλογές στρατηγικής θα γίνουν πιο ξεκάθαρες μετά τις πολύ σημαντικές ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Σαφώς υπάρχει μια δυναμική για έναν διασκεδαστικό αγώνα καθώς οι οδηγοί θα έχουν την δυνατότητα να κερδίσουν θέσεις κατά τη διάρκειά του».
Η πιο γνωστή στροφή ονομάζεται Peraltada. Είναι μια γρήγορη δεξιά παρατεταμένη (πρόκειται για την τελευταία στροφή πριν την ευθεία των πιτ) αν και σε σχέση με το παρελθόν έχει διατηρηθεί η μισή για λόγους ασφαλείας. Το πρώτο μέρος της Peraltada έχει αντικατασταθεί από ένα τεχνικό κομμάτι σταδίου που μοιάζει με αυτό του Χόκενχάιμ. Η πίστα βρίσκεται στο μεγαλύτερο υψόμετρο (2.285μ) από κάθε άλλη του προγράμματος. Αυτό επηρεάζει την αεροδυναμική καθώς οι μηχανικοί είναι υποχρεωμένοι λόγω του πιο αραιού αέρα να δώσουν μεγαλύτερη – από συνήθως – κλίση στις αεροτομές για να πετύχουν συγκεκριμένη αεροδυναμική απόδοση. Επίσης επηρεάζει θετικά την τελική ταχύτητα καθώς είναι μικρότερη η αντίσταση του αέρα. Αναμένεται τα υπερτροφοδοτούμενα μονοθέσια να ξεπερνούν τα 330km/h στην ευθεία των 1.3km.
Ακραία καιρικά φαινόμενα επικρατούν αυτή τη στιγμή σ’ ένα μεγάλο μέρος της Βόρειας Αμερικής. Αυτό καθιστά την πρόβλεψη του καιρού δύσκολη τις επόμενες μέρες. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να επικρατούν αντίξοες συνθήκες ως ουρά του τυφώνα Patricia.
Πίσω από την επιστροφή της F1 στο Μεξικό βρίσκεται η βούληση του πλουσιότερου ανθρώπου στον πλανήτη. Ο λόγος για τον Κάρλος Σλιμ, βασιλιά των τηλεπικοινωνιών στην Λατινική Αμερική. Ο Σέρτζιο Πέρεζ που φέτος αγωνίζεται στη Force India αλλά και ο Εστέμπαν Γκουτιέρεζ που έτρεξε τα προηγούμενα χρόνια με τη Sauber είναι δυο νεαροί Μεξικάνοι οδηγοί που βρέθηκαν να αγωνίζονται στην κορωνίδα του motorsport ως μέρος του σχεδιασμού που έχει ο Σλιμ για την επιστροφή της F1 στην πατρίδα του.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ δεξιά στη φωτ. ετοιμάζεται ν' αγωνιστεί για πρώτη φορά στην πατρίδα του.
Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 21:00 ώρα Ελλάδος.
GP Μεξικό, πίστα Hermanos Rodriquez
Μήκος πίστας: |
4304m |
Γύροι αγώνα: |
71 |
Απόσταση: |
305.584km |
Στροφές: |
16, επτά αριστερές, 9 δεξιές |
Χρόνος γύρου: |
1:19.500 (προσομοίωση) |
Αλλαγές στο γύρο: |
52 (προσομοίωση) |
Κατανάλωση καυσίμου: |
Χαμηλή |
Υψόμετρο: |
2285m |
Ζώνες DRS: |
Στροφή 16/1 και στροφή 3/4 |
Τελική ταχύτητα: |
360km/h στο τέλος της ευθείας των πιτ (εκτίμηση |
To κομμάτι του Σταδίου πριν τη μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα