GP Αυστραλίας: Ο Χάμιλτον στην pole
Η βροχή που άρχισε να πέφτει στην πρώτη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο το έργο πιλότων και μηχανικών.
Το ξεκίνημα της αντίστροφης μέτρησης του Q1 (σ.σ: πλέον διαρκεί 18 λεπτά) βρήκε όλους τους πιλότους να βγαίνουν νωρίς στην πίστα καθώς η πρόβλεψη έκανε λόγω για μια μπόρα από λεπτό σε λεπτό. Στη ρώσικη ρουλέτα όπως εξελίχθηκε πιάστηκαν οι τρεις από τους τέσσερις πιλότους (Έρικσον, Μπιανσί, Τσίλτον) των μικρών ομάδων Marussia και Caterham ενώ ο Κομπαγιάσι κατάφερε να προκριθεί στην 16αδα. Εκτός παιχνιδιού βρέθηκαν επίσης οι δυο Lotus και ο Γκουτιέρεζ με τη Sauber. Τόσο ο Μεξικάνος πιλότος όσο και ο Βάλτερι Μπότας υπόκεινται σε ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση διότι οι μηχανικοί τους χρειάστηκε ν' αλλάξουν κιβώτιο (8τάχυτο). Επιπλέον το διευρυμένο ωράριο που επέλεξαν σπάζοντας το σχετικό όριο οι μηχανικοί των Lotus και Marussia δε βοήθησαν τις δυο ομάδες να προκριθούν στη 16αδα. Η Lotus χτες αντιμετώπισε πρόβλημα με διαρροή λαδιού στο κιβώτιο του Γκροζάν, στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών και μετά προβλήματα λογισμικού, turbo και σπασμένης ανάρτησης στη δεύτερη περίοδο. Ο Μαλντονάντο έμεινε εντελώς άπραγος στις δυο περιόδους λόγω ηλεκτρικών προβλημάτων. Σήμερα συμπλήρωσε μόλις 15 γύρους στα ελεύθερα ενώ ο Γκροζάν 4. Στα αξιοσημείωτα του Q1 ένα γλίστρημα του Φέτελ που απέφυγε τον τοίχο σαν από θαύμα, η νευρικότητα στη Ferrari με τον Αλόνσο να ζητά επιτακτικά τη μαλακή γόμα και να ξεκινά την προσπάθειά του μ' αυτή μπλοκάροντας τους τροχούς αλλά και η πολύ δυνατή εμφάνιση των Ρικιάρντο και Μάγκνουσεν.
O Βάλτερι Μπότας προσπαθεί να κρατήσει τη Williams εντός πίστας στο βρεγμένο Άλμπερτ Παρκ
Στο Q2 ήταν επιβεβλημένη η χρήση ενδιάμεσων ελαστικών ενώ η πίστα που στέγνωνε έκρυβε πολλές παγίδες. Όλοι περίμεναν να βγουν τελευταία στιγμή δημιουργήθηκε κυκλοφοριακό και τελικά αυτός που πιάστηκε εξ απίνης ήταν ο Ράικονεν με τη Ferrari. Ο Φινλανδός έχασε τον έλεγχο της F14T ενώ επέστρεφε στα πιτ. Νωρίτερα είχε ολοκληρώσει την προσπάθεια να βελτιώσει το χρόνο του. Ο ίδιος παραδέχτηκε μετά: "Το κυκλοφοριακό δε μου επέτρεψε να κάνω καλό χρόνο. Επέστρεφα στα πιτ και αποσπάστηκε η προσοχή μου ενώ ρύθμιζα κάποιους διακόπτες, πάτησα στο κερμπ και γλίστρησα. Ευτυχώς δεν έπαθε κάτι σοβαρό το μονοθέσιο".
Ο Ράικονεν έχασε τον έλεγχο της Ferrari επιστρέφοντας στα πιτ και ενώ ο χρόνος του δεν του έδινε πρόκριση στη 10αδα.
Εκτός δεκάδας έμεινε και ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ, τη στιγμή που ο teammate του Ντανιέλ Ρικιάρντο ήταν 2ος. Ο Φέτελ μόλις πέρασε τη γραμμή τερματισμού κοίταξε στην γιγαντοοθόνη να δει που κατετάγη και όταν τον ενημέρωσαν στο team radio για τη θέση του τους απάντησε όχι ιδιαίτερα χαρούμενος : "Το είδα". Ένας ακόμη παγκόσμιος πρωταθλητής και πολυνίκης στο Άλμπερτ Παρκ ο Τζένσον Μπάτον έμεινε εκτός ενώ ο ρούκι teammate του Κέβιν Μάγκνουσεν προκρίθηκε στη μάχη της 10αδας. Εκτός έμειναν επίσης οι Πέρεζ (Force India), Σούτιλ (Sauber) και Κομπαγιάσι (Caterham).
Οι οδηγοί που προκρίθηκαν στη 10αδα με βάση τις φετινές αλλαγές στους αθλητικούς κανονισμούς θα πρέπει αύριο να εκκινήσουν τον αγώνα με τα ελαστικά που σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο στο Q2. Φυσικά η χρήση των ενδιάμεσων ελαστικών άρει ειδικά για τον αυριανό αγώνα αυτή την υποχρέωση. Επίσης στο Q3 (σ.σ: πλέον διαρκεί 12 λεπτά για να είναι εύκολο χρονικά να γίνουν 2 προσπάθειες) κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα επιπλέον σετ ελαστικών της εκάστοτε πιο μαλακής γόμας μόνο γι' αυτή την περίοδο.
Βέβαια σήμερα όλοι ξεκίνησαν το Q3 με τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli εκτός από τον Αλόνσο που έβαλε την ενδιάμεση γόμα. Ο Ισπανός δεν πέτυχε κάτι σπουδαίο καθώς η ώρα των ενδιάμεσων ήταν στο φινάλε. Εκεί ο Λιούις Χάμιλτον έδειξε πως την κρίσιμη στιγμή έχει αυτό το κάτι παραπάνω υπό βροχή πετυχαίνοντας την πρώτη pole της χρονιάς. Ακούστηκε μάλιστα να ρωτάει στο team radio: " Ήταν αρκετή αυτή η προσπάθεια;" Την ίδια στιγμή ο τοπικός ήρωας Ντανιέλ Ρικιάρντο έφερε τη Red Bull στη 2η θέση, αυτό κι αν ήταν έκπληξη δεδομένων των προβλημάτων της ομάδας στις δοκιμές. Οι άνθρωποι της ομάδας πανηγύριζαν σα να είχαν κάνει το 1-2, δικαιολογημένα. Μεγάλη έκπληξη από το Μάγκνουσεν που έφερε τη McLaren στην 4η θέση μπροστά από το μονίμως νευριασμένο Αλόνσο που είναι και πάλι στη συνήθη 5η θέση. Ο Κβιάτ έχασε τον έλεγχο της Toro Rosso, οι μηχανικοί της ομάδας έχουν πολύ δουλειά απόψε. Αυτό δεν εμπόδισε το νεαρό Ρώσο να βρεθεί μπροστά από τις Williams. Τέλος ακόμη μια εντυπωσιακή εμφάνιση από το Νίκο Χούλκενμπεργκ που στο βρεγμένο έδωσε απτά δείγματα γραφής του ταλέντου του.
Ο περσινός πρωταθλητής και poleman στο Άλμπερτ Παρκ ,Σεμπάστιαν Φέτελ, μιλά στους δημοσιογράφους μετά τη σημερινή μέτρια εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές.
Ο Φέτελ που δεν έχει συνηθίσει να χάνει από τον teammate του, είδε σήμερα το Ρικιάρντο 11 θέσεις πιο ψηλά στην κατάταξη: "Νομίζω κάναμε ένα μεγάλο βήμα προόδου. Σίγουρα δεν είμαι ευχαριστημένος που έμεινα εκτός 10αδας. Το μονοθέσιο είναι γρήγορο αλλά εγώ δεν είχα όσα χρειάζονταν. Μπράβο στο Ρικιάρντο, η αξιοπιστία θα είναι κλειδί αύριο". Από την ομάδα ξεκαθαρίστηκε ότι υπήρχε πρόβλημα στη χαρτογράφηση της μονάδας ισχύος του Φέτελ, η RB10 είχε λιγότερη δύναμη και ήταν σαφώς πιο δυσκολοδήγητη. Λέτε ν' άλλαξε πλευρά στο γκαράζ η κακοτυχία;
Ο Χάμιλτον έγραψε ιστορία σήμερα σημειώνοντας την 1η pole position στη νέα εποχή της F1, την 100στή pole position για μονοθέσια με κινητήρα Mercedes και την 32η της καριέρας του, ισοφαρίζοντας το Νάιτζελ Μάνσελ στη σχετική λίστα. Μιλώντας στους δημοσιογράφους τόνισε: " Ήταν πολύ δύσκολα για όλους μας σήμερα στις δοκιμές. Ήμασταν στο όριο με τα ελαστικά και ήταν δύσκολο να επιλέξεις τη σωστή χάραξη. Για πρώτη φορά οδήγησα το μονοθέσιο στο όριο σε βρεγμένο οδόστρωμα, ένιωθα σπουδαία η ομάδα έχει κάνει πολύ καλή δουλειά. Ανυπομονώ για τον αγώνα αύριο".
O Αλόνσο σήμερα στο Άλμπερτ Παρκ άφησε την αίσθηση πως θα μπορούσε να πετύχει κάτι περισσότερο.
Ο Αλόνσο μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά το τέλος των δοκιμών θέλησε να κρατήσει χαμηλά τις προσδοκίες της Ferrari: "Πρέπει να ανέβουμε δυο θέσεις αύριο για να βρεθούμε στο βάθρο. όμως δε μπορεί να θεωρείται δεδομένο ότι θα τερματίσουμε τον αγώνα. πρώτη προτεραιότητα είναι να τερματίσουμε. Μπορεί αυτό να ακούγεται πεσιμιστικό αλλά ακόμη και αυτός που βρίσκεται στην pole δεν μπορεί να είναι σίγουρος πως θα τερματίσει τον αγώνα. Αν τερματίσουμε ίσως μπορέσουμε ν' ανεβούμε στο βάθρο".
Ο μεγάλος αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον είναι προγραμματισμένος γι' αύριο στις 08:00 ώρα Ελλάδος (ΟΤΕ). Θα μεταδοθεί από τον Alpha στις 14:10.
Συνολικά η σημερινή κατάταξη ήταν:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m44.231s |
2. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m44.548s +0.317s |
3. Nico Rosberg Mercedes 1m44.595s +0.364s |
4. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m45.745s +1.514s |
5. Fernando Alonso Ferrari 1m45.819s +1.588s |
6. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m45.864s +1.633s |
7. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m46.030s +1.799s |
8. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m47.360s +3.129s |
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m48.079s +3.848s |
10. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m48.147s +3.916s |
Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m44.331s |
11. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m44.437s +2.173s |
12. Kimi Raikkonen Ferrari 1m44.494s +2.230s |
13. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m44.668s +2.404s |
14. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m45.655s +3.391s |
15. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m45.867s +3.603s |
16. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m47.293s +5.029s |
Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m34.274s |
17. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m34.293s +4.118s |
18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m34.794s +4.619s |
19. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m35.117s +4.942s |
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m35.157s +4.982s |
21. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m36.993s +6.818s |
22. Pastor Maldonado Lotus-Renault |
H συμβία του Άντριαν Σούτιλ, Τζένιφερ Μπεκς φορώντας μπλουζάκι με τον αριθμό του Γερμανού πιλότου μπροστά στα πιτ της Sauber.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr