Πώς δουλεύει η τετρακίνηση στη νέα Giulia Veloce;

Πώς δουλεύει η τετρακίνηση στη νέα Giulia Veloce;

Η Giulia όπως ίσως γνωρίζετε είναι πισωκίνητη, μάλιστα στις ειδικές εκδόσεις με Q2 διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης πίσω

Πώς δουλεύει η τετρακίνηση στη νέα Giulia Veloce;
Στη συντριπτική τους πλειοψηφία τα τετρακίνητα μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά είτε είναι αποκλειστικά τετρακίνητα, είτε οι δικίνητες εκδόσεις τους είναι προσθιοκίνητες.

Η Giulia είναι πισωκίνητη και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ν’ αναλύσουμε
πως δουλεύει η τετρακίνηση στην έκδοση Super την οποία θα δούμε σε λίγες μέρες στο Παρίσι. Πρόκειται για μια νέα έκδοση με δίλιτρο turbo βενζινοκινητήρα 280PS και 2.2lt πετρελαιοκινητήρα 210PS. Σύμφωνα με την Alfa Romeo : "…η παγκόσμια πρεμιέρα της η νέα Giulia Veloce συνδυάζεται με το ντεμπούτο ενός καινοτόμου συστήματος τετρακίνησης που διαθέτει τεχνολογία Q4. Η τεχνολογία αυτή είναι σχεδιασμένη για να ελέγχει την πρόσφυση του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο και να εγγυάται εκπληκτικά επίπεδα επίδοσης, απόδοσης και ασφάλειας".

Κλείσιμο
Η μηχανική διάταξη του συστήματος Q4 που είναι τοποθετημένο στη Giulia Veloce περιλαμβάνει ενεργό σύστημα μεταφοράς κίνησης ανάμεσα στους δυο άξονες και ένα εμπρός διαφορικό σχεδιασμένο ειδικά για τις τεχνικές απαιτήσεις της Alfa Romeo. Ζητούμενο η αποτελεσματική διαχείριση της μεγάλης ροπής με μια διάταξη απέριττη και ελαφριά (η συνολική αύξηση βάρους ανέρχεται σε 60kg). Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης χρησιμοποιεί κορυφαία τεχνολογία ενεργού συμπλέκτη που προσδίδει εξαιρετικά δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα την ίδια στιγμή διασφαλίζει και τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Ο ενσωματωμένος ενεργοποιητής Next –Gen εξασφαλίζει ταχύτητα απόκρισης και απόλυτα ελεγχόμενη κατανομή της ροπής. Αυτό ποικίλλει ανάλογα με την επιλογή της χαρτογράφησης στο
Alfa DNA.



Ειδικότερα το σύστημα Q4 αξιολογεί συνεχώς πολλές παραμέτρους
ώστε να επιτύχει την βέλτιστη κατανομή ροπής μεταξύ των δυο αξόνων. Αυτή εξαρτάται από τη χρήση του οχήματος και τη διαθέσιμη πρόσφυση του οδοστρώματος. Αυτή η τεχνολογία μπορεί να «προβλέψει» την ολίσθηση του τροχού στηριζόμενη σε πληροφορίες που προκύπτουν από τους εγκάρσιους και διαμήκεις αισθητήρες επιτάχυνσης, τη γωνία στροφής του τιμονιού αλλά και τους αισθητήρες «μεταφοράς βάρους» του αυτοκινήτου (yaw speed sensors). Σε κανονικές συνθήκες η Giulia Veloce με το σύστημα Q4 συμπεριφέρεται ως πισωκίνητο όχημα: 100% της ροπής μεταφέρεται στον πίσω άξονα. Όταν κάποιος τροχός φτάσει στο όριο της ολίσθησης το σύστημα μεταφέρει άμεσα μέχρι και το 60% της διαθέσιμης ροπής στον εμπρός άξονα χάρη στο ενεργό σύστημα μεταφοράς. Για την επίτευξη της μέγιστης ταχύτητας αντίδρασης στην ανακατανομή της ροπής το σύστημα ανιχνεύει διαφορές στην ταχύτητα περιστροφής ανάμεσα στους δυο άξονες μέχρι και 2.5%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα – πρωτόγνωρο για την κατηγορία –  κοντρόλ σε πρόσφυση και αλλαγή κατεύθυνσης.

Το σύστημα Q4 στη νέα Giulia Veloce έχει όλα τα πλεονεκτήματα της μόνιμης τετρακίνησης σε σταθερότητα, πρόσφυση και ασφάλεια. Ταυτόχρονα εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, καλύτερη απόκριση και αφήνει ανόθευτη για τον οδηγό την απόλαυση οδήγησης ενός πισωκίνητου αυτοκινήτου».

Παρόμοιας φιλοσοφίας σύστημα είδαμε για πρώτη φορά στην Porsche 911 όπου επίσης η μετάδοση της ισχύος γίνεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα μέχρι τη στιγμή που θα υπάρξει ολίσθηση.  

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης