Ο Μεγάλος Ερωτικός της ψηφιακής εποχής
Ο Μεγάλος Ερωτικός της ψηφιακής εποχής
Εντυπώσεις από την πρεμιέρα της παράστασης «Ερωτόκριτος» σε μουσική διεύθυνση-λιμπρέτο του Δημήτρη Μαραμή και σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνους Ρήγου
Οι πρώτες σκηνές της παράστασης είναι ενδεικτικές του κλίματος που τη διέπει. Οι πρωταγωνιστές, ο Ερωτόκριτος και η Αρετούσα με εμφάνιση που συναντάς τους νέους της ηλικίας τους στους πεζοδρόμους και τις πλατείες της Αθήνας. Με φούτερ με κουκούλα, σχισμένα jeans, μπότες, μεγάλα ακουστικά, φορητοί υπολογιστές, ηλεκτρονικά μηνύματα, cool διάθεση σε νεανικά δωμάτια. Το ίδιο στυλάκι και ο φίλος του Ερωτόκριτου, ο Πολύδωρος. Από την άλλη μεριά, η Νένα -η πιστή παραμάνα- παραπέμπει με το μαλλί και τα φλοράλ φουστάνια στα μιούζικαλ του Δαλιανίδη.
Αλλά, όλα αυτά είναι μόνο η βιτρίνα, η επιφάνεια. Όταν αρχίσει να τρέχει η μουσική του Μαραμή, δεν προσέχεις καν τις εμφανίσεις. Η Νένα της Ιωάννας Φόρτη λες και έρχεται από έναν χατζιδακικό γαλαξία, κάπου ανάμεσα στις φωνές της Μούσχουρη του ‘60 και της Νταντωνάκη του Μεγάλου Ερωτικού. Μάλιστα, η έμπειρη Φόρτη περισσότερο από όλους μπορεί να υποστηρίξει το εγχείρημα του Μαραμή για έναν νέο, φρέσκο Μεγάλο Ερωτικό της ψηφιακής εποχής. Βεβαίως, δίχως να υστερούν όλοι οι άλλοι πρωταγωνιστές. Η Σάττι, ο Βουτσικάκης και ο Βελισσάρης προσκομίζουν στο έργο τη χάρη της νεότητας τους συνδυασμένη με ταλέντο και όρεξη για δημιουργία. Φέρνουν μαζί τους το αεράκι της φρέσκιας, άδολης και ανόθευτης αγάπης που ανατινάζει στο πέρασμα της τα στερεότυπα και διαμορφώνει συμπεριφορές που μάχονται την μαυρίλα, την μιζέρια και την κακογουστιά της εποχής μας.
Το κατόρθωμα του Μαραμή -στην αποενοχοποιημένη παράσταση που έστησε ο Ρήγος- είναι ότι συμπυκνώνοντας τον ιστορικό χρόνο παραδίδει ένα έργο σύγχρονο που μπορεί να σταθεί με αυτονομία στα δικά του πόδια πέρα από τα σύνορα και τις γλώσσες. Ο Μαραμής φτιάχνει τη δική του επικράτεια της αγάπης χρησιμοποιώντας μια οικουμενική γλώσσα που στέλνει αδιάβαστες τις μεταφράσεις. Με άλλα λόγια, μπορεί και συνθέτει ένα μεγάλο, διαχρονικό ερωτικό τραγούδι γιατί τα συστατικά υλικά του όχι μόνο είναι ανθεκτικά αλλά καινοτομικά, στη πλευρά της πρωτοπορίας.
Από το site της ΕΛΣ που αναφέρεται στην παράσταση διάλεξα το εξής κομμάτι για να φιλοξενηθεί εδώ : «Ο Ερωτόκριτος του Δημήτρη Μαραμή, γνωστού συνθέτη του έντεχνου κυρίως τραγουδιού, είναι η πρώτη παραγγελία της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ στο χώρο του μιούζικαλ. Υπερβαίνοντας τα στερεότυπα του είδους, ο Ερωτόκριτος φέρνει το λεξιλόγιο του μιούζικαλ, με τις αναφορές του συνθέτη στη τζαζ και τα μπλουζ, κοντά στην κρητική μουσική παράδοση, από την οποία αντλεί μεγάλο μέρος του υλικού του. Το μιούζικαλ, το λιμπρέτο του οποίου υπογράφει ο συνθέτης, βασίζεται στην ποιητική έμμετρη μυθιστορία του Βιτσέντζου Κορνάρου και κρατάει την πρωτότυπη διάλεκτο και τη δομή του αναγεννησιακού έργου. Ωστόσο, παρόλη τη χρήση του ιδιαίτερου δεκαπεντασύλλαβου του Κορνάρου, που παραπέμπει στο πρωτότυπο ιστορικό πλαίσιο, ο Ερωτόκριτος του Μαραμή δεν τοποθετείται σε συγκεκριμένο χρόνο και χώρο κι εστιάζει κυρίως στα διαχρονικά στοιχεία της ερωτικής ιστορίας του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας, στην αρρώστια του πόθου και στις περιπέτειες των δύο νέων, μέχρι να φτάσουν στο αίσιο τέλος του γάμου τους.
»Τη σκηνοθεσία και χορογραφία έχει αναλάβει ο Κωνσταντίνος Ρήγος, δημιουργός ευρέως φάσματος και γνώστης του είδους, ο οποίος σημειώνει ότι “πρόκειται για μια μοντέρνα εκδοχή του έργου, που τίθεται εκτός του συγκεκριμένου χρόνου και χώρου της δράσης, τοποθετούμενη σε ένα περιβάλλον μινιμαλιστικό όπου η έμφαση δίνεται στην ερμηνεία και στην κίνηση των ηρώων”.
»Πρωταγωνιστούν οι νέοι τραγουδιστές που διαπρέπουν στο χώρο της έντεχνης μουσικής, Θοδωρής Βουτσικάκης, Μαρίνα Σάττι και Γκωτιέ Βελισσάρης, αλλά και οι διακεκριμένοι λυρικοί καλλιτέχνες Ιωάννα Φόρτη και Κωστής Μαυρογένης. Συμμετέχει ενόργανο σύνολο και φωνητικό σύνολο».
Αλλά, όλα αυτά είναι μόνο η βιτρίνα, η επιφάνεια. Όταν αρχίσει να τρέχει η μουσική του Μαραμή, δεν προσέχεις καν τις εμφανίσεις. Η Νένα της Ιωάννας Φόρτη λες και έρχεται από έναν χατζιδακικό γαλαξία, κάπου ανάμεσα στις φωνές της Μούσχουρη του ‘60 και της Νταντωνάκη του Μεγάλου Ερωτικού. Μάλιστα, η έμπειρη Φόρτη περισσότερο από όλους μπορεί να υποστηρίξει το εγχείρημα του Μαραμή για έναν νέο, φρέσκο Μεγάλο Ερωτικό της ψηφιακής εποχής. Βεβαίως, δίχως να υστερούν όλοι οι άλλοι πρωταγωνιστές. Η Σάττι, ο Βουτσικάκης και ο Βελισσάρης προσκομίζουν στο έργο τη χάρη της νεότητας τους συνδυασμένη με ταλέντο και όρεξη για δημιουργία. Φέρνουν μαζί τους το αεράκι της φρέσκιας, άδολης και ανόθευτης αγάπης που ανατινάζει στο πέρασμα της τα στερεότυπα και διαμορφώνει συμπεριφορές που μάχονται την μαυρίλα, την μιζέρια και την κακογουστιά της εποχής μας.
Το κατόρθωμα του Μαραμή -στην αποενοχοποιημένη παράσταση που έστησε ο Ρήγος- είναι ότι συμπυκνώνοντας τον ιστορικό χρόνο παραδίδει ένα έργο σύγχρονο που μπορεί να σταθεί με αυτονομία στα δικά του πόδια πέρα από τα σύνορα και τις γλώσσες. Ο Μαραμής φτιάχνει τη δική του επικράτεια της αγάπης χρησιμοποιώντας μια οικουμενική γλώσσα που στέλνει αδιάβαστες τις μεταφράσεις. Με άλλα λόγια, μπορεί και συνθέτει ένα μεγάλο, διαχρονικό ερωτικό τραγούδι γιατί τα συστατικά υλικά του όχι μόνο είναι ανθεκτικά αλλά καινοτομικά, στη πλευρά της πρωτοπορίας.
Από το site της ΕΛΣ που αναφέρεται στην παράσταση διάλεξα το εξής κομμάτι για να φιλοξενηθεί εδώ : «Ο Ερωτόκριτος του Δημήτρη Μαραμή, γνωστού συνθέτη του έντεχνου κυρίως τραγουδιού, είναι η πρώτη παραγγελία της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ στο χώρο του μιούζικαλ. Υπερβαίνοντας τα στερεότυπα του είδους, ο Ερωτόκριτος φέρνει το λεξιλόγιο του μιούζικαλ, με τις αναφορές του συνθέτη στη τζαζ και τα μπλουζ, κοντά στην κρητική μουσική παράδοση, από την οποία αντλεί μεγάλο μέρος του υλικού του. Το μιούζικαλ, το λιμπρέτο του οποίου υπογράφει ο συνθέτης, βασίζεται στην ποιητική έμμετρη μυθιστορία του Βιτσέντζου Κορνάρου και κρατάει την πρωτότυπη διάλεκτο και τη δομή του αναγεννησιακού έργου. Ωστόσο, παρόλη τη χρήση του ιδιαίτερου δεκαπεντασύλλαβου του Κορνάρου, που παραπέμπει στο πρωτότυπο ιστορικό πλαίσιο, ο Ερωτόκριτος του Μαραμή δεν τοποθετείται σε συγκεκριμένο χρόνο και χώρο κι εστιάζει κυρίως στα διαχρονικά στοιχεία της ερωτικής ιστορίας του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας, στην αρρώστια του πόθου και στις περιπέτειες των δύο νέων, μέχρι να φτάσουν στο αίσιο τέλος του γάμου τους.
»Τη σκηνοθεσία και χορογραφία έχει αναλάβει ο Κωνσταντίνος Ρήγος, δημιουργός ευρέως φάσματος και γνώστης του είδους, ο οποίος σημειώνει ότι “πρόκειται για μια μοντέρνα εκδοχή του έργου, που τίθεται εκτός του συγκεκριμένου χρόνου και χώρου της δράσης, τοποθετούμενη σε ένα περιβάλλον μινιμαλιστικό όπου η έμφαση δίνεται στην ερμηνεία και στην κίνηση των ηρώων”.
»Πρωταγωνιστούν οι νέοι τραγουδιστές που διαπρέπουν στο χώρο της έντεχνης μουσικής, Θοδωρής Βουτσικάκης, Μαρίνα Σάττι και Γκωτιέ Βελισσάρης, αλλά και οι διακεκριμένοι λυρικοί καλλιτέχνες Ιωάννα Φόρτη και Κωστής Μαυρογένης. Συμμετέχει ενόργανο σύνολο και φωνητικό σύνολο».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα