Οι Άγιοι Ψαράδες της λιμνοθάλασσας
Οι Άγιοι Ψαράδες της λιμνοθάλασσας
Στο μικρά πελάγη της λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου, στο όμορφο νησί, το Αιτωλικό, ζει ο χαράκτης Μιχάλης Κότσαρης…
«Κι ερωτεύτηκες τη λίμνη την ήρεμη, και γίνεσαι ψαράς» παρατηρούμε τη φράση αποτυπωμένη πάνω σε ένα από τα χαρακτικά έργα του Μιχάλη. Ο τελευταίος, γεννήθηκε και ζει στο Αιτωλικό.
Μέσα από μια μεγάλη πορεία στη ζωγραφική και τη χαρακτική, με τέσσερις ατομικές εκθέσεις και πάνω από τριάντα συμμετοχές σε ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό ο Μιχάλης μας συστήνεται με τους «Άγιους Ψαράδες» του, οι οποίοι εντάσσονται στην εικαστική γαλήνη που νιώθει ένας καλλιτέχνης όταν δουλεύει στη μέση της λιμνοθάλασσας.
Η εικαστική του ταυτότητα αναφέρει την χαρακτική ως κύρια ενασχόληση του. Η βυζαντινή τέχνη με την αφαιρετική, σχηματοποιημένη και σουρεαλιστική οπτική της του έδωσε τα στοιχεία που μετασχηματίστηκαν αργότερα στο χαρακτικό του έργο.
Μέσα από μια μεγάλη πορεία στη ζωγραφική και τη χαρακτική, με τέσσερις ατομικές εκθέσεις και πάνω από τριάντα συμμετοχές σε ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό ο Μιχάλης μας συστήνεται με τους «Άγιους Ψαράδες» του, οι οποίοι εντάσσονται στην εικαστική γαλήνη που νιώθει ένας καλλιτέχνης όταν δουλεύει στη μέση της λιμνοθάλασσας.
Η εικαστική του ταυτότητα αναφέρει την χαρακτική ως κύρια ενασχόληση του. Η βυζαντινή τέχνη με την αφαιρετική, σχηματοποιημένη και σουρεαλιστική οπτική της του έδωσε τα στοιχεία που μετασχηματίστηκαν αργότερα στο χαρακτικό του έργο.
Η απλότητα, ο μόχθος, η καλοσύνη, η μοναξιά, η ζωή με τα λίγα των ψαράδων του νησιού, χαράσσονται με ταπεινότητα πάνω στο ξύλο με έντονο το στοιχείο της θρησκευτικότητας, σαν να ένα κάλεσμα μνήμης στην Βάσω Κατράκη και τον Ι.Μ. Παναγιωτόπουλο.
Ονειρικές αποτυπώσεις της καθημερινής ζωής των ψαράδων μεταφέρονται σε μια άλλη κοσμική διάσταση θέλοντας να εντείνει την επαφή της πραγματικότητας με την εξώτερη Αγιότητα που καλύπτει κάθε ταλαιπωρημένη ψυχή.
Τα ψάθινα καπέλα, η λεπιασμένη τρίαινα, τα πέτρινα γιοφύρια, είναι τα υλικά που χτίζουνε την Τρουλαία Βασιλική των έξι Ιερών Ναών του νησιού πάνω στο ξύλο και την πέτρα.
Η ξύλινη μήτρα, Γας Ομφαλός της ιερότητας που απαιτεί η διαδικασία για την δημιουργία του έργου. Τυπογραφική μελάνι, Γιαπωνέζικο χαρτί και ένα κοίλο εργαλείο για το τελικό πάτημα αποτυπώνουν την αφοσίωση και το σεβασμό στον Άγιο Ψαρά.
Ο Μιχάλης Κότσαρης σπούδασε Φιλολογία και Ιστορία της Τέχνης στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης. Το 1998, δημιούργησε τον πρώτο εικαστικό χώρο στην πόλη του, την αίθουσα τέχνης Έργω 1998. Είναι μέλος της Ενωσης Ελλήνων Χαρακτών και του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας. Το 2009 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην IX International Biennale, Aqui Prise-Aqui Therme, στην Γένοβα της Ιταλίας. Έργα του βρίσκονται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης, στο Art Center της Νέας Βιβλιοθήκης Αλεξανδρείας στη Αίγυπτο, στο Κέντρο Λόγου και Τέχνης Διέξοδος στο Μεσολόγγι, στην Πινακοθήκη του Πανεπιστημίου της Τιμισοάρα στη Ρουμανία, στο Van Abee Museum στο Αιντχόβεν της Ολλανδίας, στην Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης Χ. & Σ. Μοσχανδρέου στο Μεσολόγγι, καθώς και σε πολλές συλλογές στη Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει συνεργαστεί με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου ως σκηνογράφος και έχει φιλοτεχνήσει το πρόγραμμα του Θεάτρου για την περίοδο 2017-2018 με τίτλο ο «Ο Άλλος ως Απειλή».
Ονειρικές αποτυπώσεις της καθημερινής ζωής των ψαράδων μεταφέρονται σε μια άλλη κοσμική διάσταση θέλοντας να εντείνει την επαφή της πραγματικότητας με την εξώτερη Αγιότητα που καλύπτει κάθε ταλαιπωρημένη ψυχή.
Τα ψάθινα καπέλα, η λεπιασμένη τρίαινα, τα πέτρινα γιοφύρια, είναι τα υλικά που χτίζουνε την Τρουλαία Βασιλική των έξι Ιερών Ναών του νησιού πάνω στο ξύλο και την πέτρα.
Η ξύλινη μήτρα, Γας Ομφαλός της ιερότητας που απαιτεί η διαδικασία για την δημιουργία του έργου. Τυπογραφική μελάνι, Γιαπωνέζικο χαρτί και ένα κοίλο εργαλείο για το τελικό πάτημα αποτυπώνουν την αφοσίωση και το σεβασμό στον Άγιο Ψαρά.
Ο Μιχάλης Κότσαρης σπούδασε Φιλολογία και Ιστορία της Τέχνης στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης. Το 1998, δημιούργησε τον πρώτο εικαστικό χώρο στην πόλη του, την αίθουσα τέχνης Έργω 1998. Είναι μέλος της Ενωσης Ελλήνων Χαρακτών και του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας. Το 2009 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην IX International Biennale, Aqui Prise-Aqui Therme, στην Γένοβα της Ιταλίας. Έργα του βρίσκονται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης, στο Art Center της Νέας Βιβλιοθήκης Αλεξανδρείας στη Αίγυπτο, στο Κέντρο Λόγου και Τέχνης Διέξοδος στο Μεσολόγγι, στην Πινακοθήκη του Πανεπιστημίου της Τιμισοάρα στη Ρουμανία, στο Van Abee Museum στο Αιντχόβεν της Ολλανδίας, στην Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης Χ. & Σ. Μοσχανδρέου στο Μεσολόγγι, καθώς και σε πολλές συλλογές στη Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει συνεργαστεί με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου ως σκηνογράφος και έχει φιλοτεχνήσει το πρόγραμμα του Θεάτρου για την περίοδο 2017-2018 με τίτλο ο «Ο Άλλος ως Απειλή».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα