Το ξέσπασμα της Περιστέρη: Ο τάφος δεν είναι ρωμαϊκός
Το ξέσπασμα της Περιστέρη: Ο τάφος δεν είναι ρωμαϊκός
Αγανακτισμένη η επικεφαλής της ανασκαφής στην Αμφίπολη για τα σενάρια χρονολόγησης: «Ο τύμβος είναι του 325-300 π.Χ.» - «Θα μπορούσε να είναι έργο του Δεινοκράτη» - «Συνάδελφοι, χωρίς να ξέρουν ούτε το χώρο ούτε την ανασκαφή, βγαίνουν και μιλάνε στις τηλεοράσεις και στις εφημερίδες, προσπαθώντας να έχουν πέντε λεπτά, για να φανούν οι ίδιοι»
Να ξεκαθαρίσει το τοπίο αναφορικά με τη χρονολόγηση του τάφου στην αρχαία Αμφίπολη επιχειρεί, με δήλωσή της, η επικεφαλής της ανασκαφής στο λόφο Καστά, Αικατερίνη Περιστέρη.
Με δήλωσή της προς τα ΜΜΕ, η κυρία Περιστέρη αποδοκίμασε έντονα τις εκ του μακρόθεν εκτιμήσεις διαφόρων αρχαιολόγων, περί χρονολόγησης του ταφικού μνημείου π.χ. στη ρωμαϊκή εποχή κ.λπ.
Επί τη ευκαιρία, διευκρίνισε ότι ο τάφος ανήκει, πέραν πάσης αμφιβολίας, στο τελευταίο τέταρτο του 4ου π.Χ αιώνα. Κατασκευάστηκε, δηλαδή, κατά την περίοδο 325-300 π.Χ. και θα μπορούσε να είναι έργο του Δεινοκράτη, του επιφανέστερου αρχιτέκτονα της εποχής του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Πιο αναλυτικά, η κυρία Περιστέρη, αφού εξέφρασε τις εγκάρδιες ευχαριστίες της σε όλους όσοι εργάζονται στην ανασκαφή, την πολιτική ηγεσία κ.λπ, δήλωσε:
Με δήλωσή της προς τα ΜΜΕ, η κυρία Περιστέρη αποδοκίμασε έντονα τις εκ του μακρόθεν εκτιμήσεις διαφόρων αρχαιολόγων, περί χρονολόγησης του ταφικού μνημείου π.χ. στη ρωμαϊκή εποχή κ.λπ.
Επί τη ευκαιρία, διευκρίνισε ότι ο τάφος ανήκει, πέραν πάσης αμφιβολίας, στο τελευταίο τέταρτο του 4ου π.Χ αιώνα. Κατασκευάστηκε, δηλαδή, κατά την περίοδο 325-300 π.Χ. και θα μπορούσε να είναι έργο του Δεινοκράτη, του επιφανέστερου αρχιτέκτονα της εποχής του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Πιο αναλυτικά, η κυρία Περιστέρη, αφού εξέφρασε τις εγκάρδιες ευχαριστίες της σε όλους όσοι εργάζονται στην ανασκαφή, την πολιτική ηγεσία κ.λπ, δήλωσε:
«Νιώθω αγανάκτηση για συναδέλφους, οι οποίοι, χωρίς να ξέρουν ούτε την ανασκαφή, ούτε τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης, βγαίνουν και μιλάνε στις τηλεοράσεις, στις εφημερίδες κ.ο.κ, προσπαθώντας να έχουν πέντε λεπτά, για να φανούν οι ίδιοι. Αυτό για εμένα δεν είναι καλό. Προσβάλλει και την ανασκαφή, προσβάλλει όχι μόνο την έρευνά μας, αλλά και τον τόπο. Γιατί αυτή η ανασκαφή γίνεται, όχι μόνο για το καλό της αρχαιολογίας, γίνεται για το καλό αυτού του τόπου, σε μια κρίσιμη χρονική περίοδο και την παρακολουθεί όλος ο κόσμος. Και χαίρομαι που συνάδελφοι αρχαιολόγοι από την Ελλάδα και από όλο τον κόσμο, από Αμερική, Ευρώπη κ.λπ., με παίρνουν τηλέφωνο για να μου πουν τα καλά τους λόγια. Αυτό μάς δίνει δύναμη και μας κάνει να πιστεύουμε ότι πραγματικά αξίζει η δουλειά που κάνουμε και μας δικαιώνει ακόμη πιο πολύ».
»Από εκεί και πέρα, πιστεύω ακράδαντα ότι αυτό το μνημείο είναι του 4ου π.Χ. αιώνα, και έχουμε όλες τις αποδείξεις για αυτό. Εξού και είναι μάταιο να βγαίνουν κάποιοι συνάδελφοί μου και να λένε για ρωμαϊκά χρόνια ή οτιδήποτε άλλο. Δηλαδή έχουμε περιπτώσεις, όπως πχ της κας Όλγας Παλαγγιά, η οποία μιλάει για ρωμαϊκά χρόνια, χωρίς ποτέ να έχει δει ούτε την ανασκαφή, ούτε την Αμφίπολη και χωρίς να έχω εγώ κάποια επαφή μαζί της ή χωρίς να με έχει ρωτήσει οτιδήποτε».
»Κάτι καινούργιο με αυτή την ανασκαφή είναι ότι προσπαθούμε να ενημερώσουμε, όχι μόνο τους αρχαιολόγους, αλλά όλο τον κόσμο, και τον πιο απλό άνθρωπο, και τον πιο απλό αγρότη, και τον μαθητή και όλους, με τα δελτία τύπου. Τα οποία εκδίδουμε σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού, με τη γ.γ. Λίνα Μενδώνη που είναι στο πλευρό μας, με την Άννα Παναγιωταρέα και από εκεί και πέρα τον υφυπουργό και όλους τους υπόλοιπους αρμόδιους. Αυτό βοηθά ώστε όλος ο κόσμος να ξέρει τι γίνεται κάθε στιγμή. Μέχρι τώρα, ξέρουμε καλά ότι οι ανασκαφές ήταν στα κρυφά. Οι αποθήκες είναι γεμάτες ευρήματα που τι σκοπό έχουν; Μετά από κάποιες δεκαετίες να μελετηθούν, μετά από κάποιες δεκαετίες να μείνουν στις αποθήκες να συντηρηθούν, χάνοντας έτσι την αξία τους».
»Για εμάς είναι καλό η επιστήμη και ο πολιτισμός να κυκλοφορεί. Γιατί είναι καλό όχι μόνο της ανασκαφής, αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας. Έχουμε παραδείγματα, εδώ στο Μουσείο της Αμφίπολης, την επιγραφή του Εφηβαρχικού Νόμου, την οποία μελετά από το 1984 η κόρη του αείμνηστου Δημήτρη Λαζαρίδη, κα Καλλιόπη Λαζαρίδη και ακόμη δεν έχει μελετηθεί. Έρχονται ξένοι συνάδελφοι και ρωτούν τι γίνεται. Κι εγώ ως διευθύντρια του Μουσείου νιώθω άσχημα, διότι η έρευνα πρέπει να προχωρά. Πρέπει αυτά που ξέρουμε να τα δίνουμε στους άλλους, όχι μόνο στους δημοσιογράφους».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα