Μια σειρά σχεδιασμένη με σεβασμό προς το δέρμα τους.
Σε κλίμα συγκίνησης παρουσιάστηκε ο «Προμηθέας Δεσμώτης» στο Αρχαίο θέατρο Δωδώνης
Σε κλίμα συγκίνησης παρουσιάστηκε ο «Προμηθέας Δεσμώτης» στο Αρχαίο θέατρο Δωδώνης
Το Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης άνοιξε ξανά -ύστερα από 17 χρόνια- συμβολικά για δύο παραστάσεις, οι οποίες δόθηκαν στο φως της ημέρας, χαρίζοντας έντονα συναισθήματα σε όλους τους θεατές.
O «Προμηθέας Δεσμώτης» έδωσε ζωή στο Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης το οποίο άνοιξε ξανά -ύστερα από 17 χρόνια- συμβολικά για τις δύο παραστάσεις, οι οποίες δόθηκαν, την Παρασκευή 17 και το Σάββατο 18 Ιουλίου. Οι παραστάσεις παρουσιάστηκαν στο φως της ημέρας, χαρίζοντας έντονα συναισθήματα σε όλους τους θεατές.
Στο υπό αναστήλωση τα τελευταία χρόνια αρχαίο θέατρο, έδωσαν το παρών 1.200 θεατές και για τις δύο ημέρες, τηρώντας τον αυστηρό περιορισμό που είχε τεθεί από το Κ.Α.Σ. να χρησιμοποιηθούν οι 4 έτοιμες κερκίδες του Α’ Διαζώματος.
Η πρεμιέρα της παράστασης ξεκίνησε με το θερμό καλωσόρισμα της Προέδρου του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, Αλέκας Βακαλοπούλου, η οποία αναφέρθηκε και στην προσπάθεια των Ιωαννίνων και της Ηπείρου γενικότερα να κερδίσουν τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας το 2021.
Ακολούθησε χαιρετισμός του Σπύρου Μερκούρη, αδελφού της αείμνηστης Μελίνας Μερκούρη και Πρόεδρου επί 15ετία του δικτύου Πολιτιστικών Πρωτευουσών της Ευρώπης, ο οποίος εξέφρασε τη χαρά του που βρισκόταν στη Δωδώνη ενώ τόνισε πως ο πολιτισμός είναι το μεγάλο όπλο της Ελλάδας, επισημαίνοντας πως έχει αντέξει στο χρόνο επειδή είναι ανθρωποκεντρικός.
Στο υπό αναστήλωση τα τελευταία χρόνια αρχαίο θέατρο, έδωσαν το παρών 1.200 θεατές και για τις δύο ημέρες, τηρώντας τον αυστηρό περιορισμό που είχε τεθεί από το Κ.Α.Σ. να χρησιμοποιηθούν οι 4 έτοιμες κερκίδες του Α’ Διαζώματος.
Η πρεμιέρα της παράστασης ξεκίνησε με το θερμό καλωσόρισμα της Προέδρου του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, Αλέκας Βακαλοπούλου, η οποία αναφέρθηκε και στην προσπάθεια των Ιωαννίνων και της Ηπείρου γενικότερα να κερδίσουν τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας το 2021.
Ακολούθησε χαιρετισμός του Σπύρου Μερκούρη, αδελφού της αείμνηστης Μελίνας Μερκούρη και Πρόεδρου επί 15ετία του δικτύου Πολιτιστικών Πρωτευουσών της Ευρώπης, ο οποίος εξέφρασε τη χαρά του που βρισκόταν στη Δωδώνη ενώ τόνισε πως ο πολιτισμός είναι το μεγάλο όπλο της Ελλάδας, επισημαίνοντας πως έχει αντέξει στο χρόνο επειδή είναι ανθρωποκεντρικός.
Την Κυριακή, 19 Ιουλίου δόθηκε η τρίτη παράσταση του Προμηθέα Δεσμώτη στο Υπαίθριο Θέατρο ΕΗΜ-Φρότζου, με το κοινό να αποθεώνει όλους τους συντελεστές της παράστασης με ένα παρατετατμένο και ιδιαίτερα θερμό χειροκρότημα.
Η καλοκαιρινή περιοδεία θα συνεχιστεί με επόμενο σταθμό τη Σαλαμίνα και το Ευριπίδειο Θέατρο, την Παρασκευή, 31 Ιουλίου.
Τον Προμηθέα ερμηνεύει ο Τάσος Νούσιας, πλαισιωμένος από τους Γεράσιμο Γεννατά (Ήφαιστος και Ωκεανός) την Marlene Kaminsky (Ιώ), τον Δημήτρη Κουρούμπαλη (Κράτος και Ερμής), την Κατερίνα Λούρα και Ίριδα Μάρα (Κορυφαίες Χορού) και πέντε επαγγελματίες χορεύτριες – performers, τις Δέσποινα Λαγουδάκη, Χριστίνα Μπίτου, Νατάσσα Σαραντοπούλου, Πηνελόπη Μωρούτ και Βιβή Μπουτάτη (Χορός).
Την κίνηση έχει αναλάβει η Φρόσω Κορρού και τη μουσική οι Lost Bodies, ενώ τα σκηνικά-κοστούμια υπογράφει ο Kenny MacLellan και τους φωτισμούς ο Νίκος Βλασόπουλος.
Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Κώστας Φιλίππογλου, σημειώνει: «Ο Προμηθέας δεσμώτης του Αισχύλου, είναι μια τραγωδία που από γραφής μοιάζει ακίνητη. Είναι απλή, δωρική και λιτή με υπεραναπτυγμένο τον ρόλο του πρωταγωνιστή.
Είναι ένα έργο πολιτικό, έντονα ποιητικό -ιδίως στην έξοχη μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα- γεμάτο από μεταφυσικά και μυθολογικά στοιχεία. Ο Αισχύλος ήταν υπέρμαχος της Αθηναϊκής δημοκρατίας αλλά και λάτρης της μεταφυσικής. Ήταν μυημένος στα Ελευσίνια μυστήρια αλλά και ένας καλλιτέχνης βαθιά Διονυσιακός. Η αγάπη του για το κρασί, τα μυστήρια και την έκσταση, ήταν παροιμιώδης. Πίσω από τις λέξεις του, κρύβονται δεκάδες σύμβολα και κρυφά νοήματα. Και θα βρίσκονται εκεί στους αιώνες, περιμένοντας τους μύστες να τα ανακαλύψουν.
Όταν λοιπόν άρχισα να προσεγγίζω κινησιολογικά και με έντονη σωματικότητα, όλες αυτές τις περιγραφές του Προμηθεϊκού λόγου, άρχισαν να ξεδιπλώνονται μπροστά στα μάτια μου εικόνες ονείρων, γεμάτες από ψυχαναλυτικά σύμβολα. Και εγώ οδηγώντας το, άρχισα να βιώνω αρχέγονα συναισθήματα.
Συνεχίζοντας να δουλεύω σε αυτό τον δρόμο της κίνησης και των εικόνων, ξεδιπλωνόταν μπροστά μου ένας κόσμος μαγικός. Έτσι, η φαινομενικά πιο ακίνητη και εγκλωβιστική τραγωδία, έγινε μια παράσταση με πλούσιες εναλλαγές εικόνων. Μια παράσταση έντονα κινητική και συγκινητική.
Όλα τα μυστικιστικά ή Πυθαγόρεια σύμβολα που κρύβονται πίσω από τις λέξεις του Αισχύλου, πήραν τη θέση τους. Έφυγαν από τον κόσμο της κατανόησης και της ανάλυσης, και βρέθηκαν βαθιά μέσα στον κόσμο της μαγείας και τις εικόνες των ονείρων.
Και βρήκαν οι λέξεις και η ποίηση του Αισχύλου την δυναμική τους. Βρήκαν την έντασή τους, βρήκαν την ύλη τους. Γιατί είναι φτιαγμένες απ την ύλη που είναι φτιαγμένα τα όνειρα, όπως και όλοι εμείς, κατά τον William shakespeare.
Ζούμε αυτή την περίοδο στη χώρα μας κοσμοϊστορικά γεγονότα. Ο Προμηθέας Δεσμώτης μοιάζει πιο επίκαιρος από ποτέ. Κάθε φράση του αντανακλά στο σήμερα. Είναι σαν να μιλάει για το παρών μας, χρησιμοποιώντας τον μύθο μόνο σαν επίφαση, για να εξυψώσει το εφήμερο σε υψηλή ποίηση».
Λίγα λόγια για το έργο:
Ο απείθαρχος Τιτάνας Προμηθέας, αμφισβητεί την εξουσία του Δία, χαρίζοντας τη φωτιά στους ανθρώπους. Η τιμωρία θα είναι αμείλικτη. Με διαταγή του πατέρα των θεών θα δεθεί σ’ έναν άγριο βράχο, στα πέρατα του κόσμου. Ωστόσο εκείνος δεν θα σταματήσει να καταφέρεται κατά της εξουσίας, εξαγριώνοντας τον Δία, ο οποίος τον καταποντίζει στον Τάρταρο.
Τραγωδία με φιλοσοφικό και πολιτικό υπόβαθρο, το ποιητικό αριστούργημα του Αισχύλου μιλά για την ελεύθερη βούληση και την αμφισβήτηση της εξουσίας. Ο Προμηθέας κραυγάζει πως η αμφισβήτηση της εξουσίας είναι πάντα, ένα ρήγμα, ένα άλμα, ένα δημιουργικό ξέσπασμα της ελεύθερης βούλησης - χωρίς τακτικούς ελιγμούς, χωρίς «στρατηγικούς» περιορισμούς και γίνεται έτσι η πρώτη φωνή στην ανθρώπινη Ιστορία που δηλώνει ευθαρσώς: Είμαι ρεαλιστής, γιατί ζητώ το αδύνατο. Και το ζητώ, χωρίς άλλον λόγο από τον εαυτό μου.
Πρόγραμμα Περιοδείας:
Παρασκευή, 31 Ιουλίου: Ευριπίδειο Θέατρο, Σαλαμίνα
Kυριακή, 2 Αυγούστου: Ραφήνα, Ανοιχτό Θέατρο Γυμνασίου-Λυκείου
Δευτέρα, 3 Αυγούστου: Νέα Μάκρη, Αμφιθέατρο Πολιτιστικού και Αθλητικού Πάρκου
Δευτέρα, 10 Αυγούστου: Πάτρα, Αρχαίο Ρωμαϊκό Ωδείο
Τρίτη, 11 Αυγούστου: Αρχαίο Θέατρο Μεσσήνης
Παρασκευή, 21 & Σάββατο, 22 Αυγούστου: Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Δευτέρα, 24 Αυγούστου: Ηλιούπολη, Δημοτικό Θέατρο Άλσους «Δ.Κιντής»
Τετάρτη, 26 & Πέμπτη, 27 Αυγούστου: Θέατρο Δάσους, Θεσσαλονίκη
Παρασκευή, 28 Αυγούστου: Αρχαίο Θέατρο Δίου
Τετάρτη, 2 Σεπτεμβρίου: Γαλάτσι Άλσος, Βεΐκου
Κυριακή, 6 Σεπτεμβρίου: Βύρωνας, θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη
Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου: Κορυδαλλός, Δημοτικό Θέατρο «Θανάσης Βέγγος»,
Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου: Κηποθέατρο Παπάγου
Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου: Βεάκειο Θέατρο Πειραιά
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα