Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
Οι ταινίες της εβδομάδας
Οι ταινίες της εβδομάδας
Ο Άλεν βρίσκει όχι μόνο τη μούσα του, αλλά και το δάσκαλό του, στο πρόσωπο της Κέιτ Μπλάνσετ στη “Θλιμμένη Τζάσμιν”
Ο Γούντι Αλεν επιστρέφει -και τα σπάει!
Τα νέα είναι καλά – η επιστροφή του Γούντι Άλεν επισφραγίζεται με διθυραμβική ταινία. Η “Θλιμμένη Τζάσμιν” ανήκει στην αφρόκρεμα της φιλμογραφίας του ενώ η ερμηνεία της Κέιτ Μπλάνσετ απλά κεντάει
(4.5) Θλιμμένη Τζάσμιν / Blue Jasmine
Του Γούντι Άλεν. Δραματική κομεντί, 2013, ΗΠΑ, 98’. Με τους: Κέιτ Μπλάνσετ, Άλεκ Μπόλντγουιν, Σάλι Χόκινς, Λούις Σ.Κ., Πίτερ Σάρσγκαρντ
Οκ, ωραία τα “Match Point” και “Vicky Cristina Barcelona”, αλλά έχω να ενθουσιαστώ τόσο πολύ με ταινία του Γούντι Άλεν από την “Ακαταμάχητη Αφροδίτη” (1995). Στα 78 του, ο Άλεν διαψεύδει τις φήμες περί ξεμωράματος και αναπληρώνει για κάθε Παριζιάνικο ή Ρωμαϊκό φιάσκο των τελευταίων χρόνων, με μια ταινία σχετική με το σήμερα, που πρέπει να διδάσκεται εφεξής για τις κωμικές-δραματικές ισορροπίες της (αυτό που παραλίγο να καταφέρει στο “Melinda and Melinda”) και για την απαράμιλλη ερμηνεία της Κέιτ Μπλάνσετ. Στο ρόλο μιας γυναίκας, της οποίας ο απατεώνας άντρας φυλακίζεται κι αναγκάζεται να μείνει με την φτωχή αδερφή της στο Σαν Φρανσίσκο, η Μπλάνσετ βάζει τα γυαλιά στην Μπλανς Ντιμπουά με τους ακατάληπτους μονολόγους, τα Ζάναξ, τα κορεσμένα ψέματα, την έπαρση και την πεισματική εθελοτυφλία της. Η θλιμμένη Τζάσμιν της, με ένα σηκωμένο φρύδι εδώ, ένα τρεμάμενο χείλι εκεί, προκαλεί αμηχανία ή γέλιο ή βαθιά θλίψη ή όλα μαζί εναλλάξ, αποστάζοντας όλες τις αποχρώσεις στις υπαρξιακές ταλαντώσεις του Άλεν. Επιτέλους.
Τα νέα είναι καλά – η επιστροφή του Γούντι Άλεν επισφραγίζεται με διθυραμβική ταινία. Η “Θλιμμένη Τζάσμιν” ανήκει στην αφρόκρεμα της φιλμογραφίας του ενώ η ερμηνεία της Κέιτ Μπλάνσετ απλά κεντάει
(4.5) Θλιμμένη Τζάσμιν / Blue Jasmine
Του Γούντι Άλεν. Δραματική κομεντί, 2013, ΗΠΑ, 98’. Με τους: Κέιτ Μπλάνσετ, Άλεκ Μπόλντγουιν, Σάλι Χόκινς, Λούις Σ.Κ., Πίτερ Σάρσγκαρντ
Οκ, ωραία τα “Match Point” και “Vicky Cristina Barcelona”, αλλά έχω να ενθουσιαστώ τόσο πολύ με ταινία του Γούντι Άλεν από την “Ακαταμάχητη Αφροδίτη” (1995). Στα 78 του, ο Άλεν διαψεύδει τις φήμες περί ξεμωράματος και αναπληρώνει για κάθε Παριζιάνικο ή Ρωμαϊκό φιάσκο των τελευταίων χρόνων, με μια ταινία σχετική με το σήμερα, που πρέπει να διδάσκεται εφεξής για τις κωμικές-δραματικές ισορροπίες της (αυτό που παραλίγο να καταφέρει στο “Melinda and Melinda”) και για την απαράμιλλη ερμηνεία της Κέιτ Μπλάνσετ. Στο ρόλο μιας γυναίκας, της οποίας ο απατεώνας άντρας φυλακίζεται κι αναγκάζεται να μείνει με την φτωχή αδερφή της στο Σαν Φρανσίσκο, η Μπλάνσετ βάζει τα γυαλιά στην Μπλανς Ντιμπουά με τους ακατάληπτους μονολόγους, τα Ζάναξ, τα κορεσμένα ψέματα, την έπαρση και την πεισματική εθελοτυφλία της. Η θλιμμένη Τζάσμιν της, με ένα σηκωμένο φρύδι εδώ, ένα τρεμάμενο χείλι εκεί, προκαλεί αμηχανία ή γέλιο ή βαθιά θλίψη ή όλα μαζί εναλλάξ, αποστάζοντας όλες τις αποχρώσεις στις υπαρξιακές ταλαντώσεις του Άλεν. Επιτέλους.
Θανάσιμα εργαλεία: Πόλη των οστών / The Mortal Instruments: City of bones
Του Χάραλντ Ζουόρτ. Περιπέτεια, 2013, ΗΠΑ/Γερμανία, 130’. Με τους: Λίλι Κόλινς, Τζέιμι Κάμπελ Μπάουερ, Λένα Χέντι, Τζάρεντ Χάρις, Τζόναθαν Ρις Μάιερς
Όλοι οι κακοί δαίμονες των θρύλων υπάρχουν, ναι, και η Λίλι - Χιονάτη - Κόλινς τα βάζει μαζί τους σ’ αυτή την περιπέτεια που πολύ θα ήθελε να γίνει “Λυκόφως”. Οι κριτικές, έως τώρα, θανάσιμες.
(2) Μέσα από τα μάτια τους / Insensibles
Του Χουάν Κάρλος Μεντίνα. Φαντασίας, 2012, Ισπανία/Γαλλία/Πορτογαλία, 100’. Με τους: Άλεξ Μπρέντεμιλ, Τόμας Λεμαρκίς
Νισάφι πια με το βομβαρδισμό βίας σε μέτριες ταινίες τρόμου. Αν είναι να περάσω την ταλαιπωρία ας αξίζει τουλάχιστον τον κόπο. Παρόν και παρελθόν διασταυρώνονται στο ισπανικό αυτό θρίλερ, για μια ομάδα παιδιών με μια σπάνια ασθένεια που εξουδετερώνει τα αισθητήρια πόνου.
One Direction: This is us
Του Μόργκαν Σπέρλοκ. Ντοκιμαντέρ, 2013, ΗΠΑ, 92’. Με τους: Νιλ Χόραν, Ζέιν Μάλικ, Λίαμ Πέιν, Χάρι Στάιλς, Λούις Τόμλινσον
Ντοκιμαντέρ για το διάσημο boy band.
Η πηγή των παρθένων / The Virgin Spring
Του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Δραματική, 1960, Σουηδία, 89’. Με τους: Μαξ φον Σίντοφ, Μπιργκίτα Βάλμπεργκ, Μπιργκίτα Πέτερσον, Γκούνελ Λίντμπλομ
Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας το 1961 για την “Πηγή των παρθένων”, το μεσαιωνικό παραμύθι εκδίκησης του Μπέργκμαν, όπου ο Μαξ φον Σίντοφ εκδικείται το βιασμό και φόνο της κόρης του.
(3.5) Απέραντο γαλάζιο / The Big Blue
Του Λικ Μπεσόν. Δραματική, 1988, Γαλλία/ΗΠΑ/Ιταλία, 168’. Με τους: Ζαν Μαρκ Μπαρ, Ζαν Ρενό, Ροζάνα Αρκέτ
Με αφορμή τα 25 (κλαψ!) χρόνια που έχουν περάσει από την κυκλοφορία της ταινίας του Λικ Μπεσόν, κυκλοφορεί σε επανέκδοση το δράμα δυτών και δελφινιών που ευθύνεται για τα δάκρυα εκατοντάδων κοριτσιών και τη συρροή γάλλων τουριστών στην Αμοργό.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα