Ένα φθινοπωρινό γεύμα διαφορετικό από τα άλλα, μιας και η συνάντηση των εθελοντών της bwin με τους διαμένοντες της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης «Φωτεινή» έδιωξε κάθε… μελαγχολικό συναίσθημα.
Αδυναμία στις μικρές είχε ο Τσάρλι Τσάπλιν
Αδυναμία στις μικρές είχε ο Τσάρλι Τσάπλιν
Ένα νέο βιβλίο αποκαλύπτει την προτίμηση του κωμικού στις νεαρές γυναίκες, αλλά και ότι ήταν σκληρός μαζί τους
Συνήθως στα πάρτι, ο Τσάρλι Τσάπλιν θεωρούταν ότι η ψυχή τους, μιας και ήταν πάντα στο κέντρο της προσοχής, κάνοντας μιμήσεις ταύρων και ταυρομάχων, ενώ άλλες φορές έκανε ότι χορεύει με αόρατα μπαλόνια.
Στη συνέχεια, σε ρόλο μίμου, προσποιούνταν ότι είναι κάποια Χολιγουντιανή πρωταγωνίστρια, ενώ πολλές αυτές λέγεται ότι έφτασαν και στην κρεβατοκάμαρά του.
Αλλά και ο ίδιος καυχιόταν συχνά για τις κατακτήσεις του και τελικά ομολόγησε ότι είχε σεξουαλικές σχέσεις με περισσότερες από 2.000 γυναίκες! Όσο για το τι του έβρισκαν; Σημαντικό ρόλο έπαιξε ότι μέχρι το μέσο της δεύτερης δεκαετίας της ζωής του, οι φαινομενικά επιτυχημένες ταινίες του τον είχαν κάνει τον πιο διάσημο άνθρωπο στον κόσμο!
Ήταν κοντός και το κεφάλι του ήταν αρκετά μεγάλο για τις σωματικές του αναλογίες. Αλλά ο Τσάπλιν γενικά θεωρούταν όμορφος, με καταγάλανα μάτια, μαύρα μαλλιά, κάτασπρο δέρμα, λευκά δόντια και χείλη σφιχτά και σαρκώδη.
Τις περισσότερες φορές, χρησιμοποιούσε και στη συνέχεια «πετούσε» τις συντρόφους του κατά βούληση.
Στη συνέχεια, σε ρόλο μίμου, προσποιούνταν ότι είναι κάποια Χολιγουντιανή πρωταγωνίστρια, ενώ πολλές αυτές λέγεται ότι έφτασαν και στην κρεβατοκάμαρά του.
Αλλά και ο ίδιος καυχιόταν συχνά για τις κατακτήσεις του και τελικά ομολόγησε ότι είχε σεξουαλικές σχέσεις με περισσότερες από 2.000 γυναίκες! Όσο για το τι του έβρισκαν; Σημαντικό ρόλο έπαιξε ότι μέχρι το μέσο της δεύτερης δεκαετίας της ζωής του, οι φαινομενικά επιτυχημένες ταινίες του τον είχαν κάνει τον πιο διάσημο άνθρωπο στον κόσμο!
Ήταν κοντός και το κεφάλι του ήταν αρκετά μεγάλο για τις σωματικές του αναλογίες. Αλλά ο Τσάπλιν γενικά θεωρούταν όμορφος, με καταγάλανα μάτια, μαύρα μαλλιά, κάτασπρο δέρμα, λευκά δόντια και χείλη σφιχτά και σαρκώδη.
Τις περισσότερες φορές, χρησιμοποιούσε και στη συνέχεια «πετούσε» τις συντρόφους του κατά βούληση.
Όταν, το 1926, του ζητήθηκε σε συνέντευξή του στο Vanity Fair να περιγράψει την ιδανική γυναίκα του, είπε: «Δεν είμαι ερωτευμένος μαζί της, αλλά εκεί λιώνει για μένα». Άλλωστε, ο ίδιος δεν είχε τη φήμη του πιστού άντρα. Φοβόταν την απώλεια και την εγκατάλειψη, αλλά και τον πόνο και έκανε σκηνές ζηλοτυπίας ακόμα και με ασήμαντες αφορμές.
Μάλιστα, αυτή η περίπλοκη στάση του αντανακλάται ακόμα και στις ταινίες του, όπου συχνά φαινόταν πόσο ντροπαλός ήταν με τις γυναίκες και πόσο διστακτικά τις προσέγγιζε. Απέναντι στις πιο ελαφρών ηθών γυναίκες, όμως, ήταν πιο επιθετικός – χρησιμοποιούσε το μπαστούνι του για να τις τραβήξει κοντά του.
Κανείς δεν είχε ιδιαίτερα υψηλές προσδοκίες από αυτόν τον φαινομενικά συντηρητικό Άγγλο νεαρό, όταν έκανε την πρώτη του βουβή ταινία στο Χόλιγουντ, διάρκειας μόλις 13 λεπτών, της οποίας τα γυρίσματα δεν κράτησαν περισσότερες από τρεις ημέρες. Ούτε θεωρήθηκε αξέχαστο το ντεμπούτο του. Πράγματι, στην ολοκληρωμένη του ταινία, ο 24χρονος Τσάρλι έδειχνε αγχωμένος και καθόλου άνετος.
Το νέο αφεντικό του, Mack Sennett, τον περιέγραψε ως «ένα ντροπαλός Βρετανός, αρκετά ταραγμένος και σε σύγχυση από ό, τι είχε να κάνει με κινηματογραφικές ταινίες». Αλλά ο Sennett χρειαζόταν ακόμα έναν ηθοποιό για τις Keystone Cops παραγωγές του, και ο Τσάπλιν απέδειξε ότι μπορούσε να κάνει βαριετέ παραστάσεις σε μικρά θέατρα.
Μέσα σε ένα χρόνο, το ελάχιστα μορφωμένο αγόρι από τις φτωχογειτονιές του Λονδίνου είχε γίνει το πιο αναγνωρισμένο και αγαπητό πρόσωπο στον κόσμο. Μέσα από το ρόλο του αλήτη, ο Τσάπλιν συνόψιζε όλα τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά: ελαττωματικός, εύθραυστος και αστείος.
Μόλις εμφανίστηκε στην οθόνη, το κοινό ξεσπούσε σε ζητωκραυγές και γέλια. Στους τοπικούς κινηματογράφους, σύμφωνα με μία δημοσιογράφο, τα αστεία του Τσάπλιν «έκαναν τα παιδιά να ξεφεύγουν. Πραγματικά χοροπηδούσαν από τα γέλια».
Η νέα τρέλα πήρε το όνομά του και έγινε γνωστή ως «Chaplinitis» ή «Chaplinoia», με τον ίδιο να έχει με εξελιχθεί σε εμβληματική φιγούρα.
Κανείς δεν μπορούσε να σκεφτεί ότι το αγόρι που γεννήθηκε στο Λονδίνο τον Απρίλιο του 1889 από την τραγουδίστρια, Χάνα Τσάπλιν . Η μητέρα του είχε ήδη έναν ακόμα γιο εκτός γάμου, αλλά παρόλο που ήταν παντρεμένη με τον επίσης καλλιτέχνη Charles Chaplin, σχεδόν κανείς δεν πιστεύει ότι αυτός είναι και ο πραγματικός πατέρας του Τσάρλι. Παρόλα αυτά ο φερόμενος ως πατέρας του του έδωσε το όνομά του, αλλά μετά από ένα χρόνο, έχοντας αντιληφθεί τις απιστίες της, Χάνα, έφυγε από το σπίτι. Μάλιστα, λίγα χρόνια αργότερα και ο ίδιος ο κωμικός ομολόγησε ότι η μητέρα του είχε συνάψει πολλές σχέσεις – κάτι που συνέβαινε συχνά στις εργατικές κατοικίες του Νότιου Λονδίνου.
Όσο για τους δικούς του ηθικούς φραγμούς; Μάλλον ήταν μηδαμινοί, ειδικά όταν είχε να κάνει με γυναίκες, τις οποίες και μεταχειρίστηκε με τον χειρότερο τρόπο.
Μια από τις πρώτες που το ανακάλυψε ήταν η συμπρωταγωνίστριά του, Edna Purviance, την οποία και γνώρισε το 1915, σε ηλικία 25 ετών. Είχε φύγει πρόσφατα από τα Keystone studios - όπου οι ταινίες γυρίζονταν μέσα σε δύο ή τρεις ημέρες - για ένα στούντιο, όπου μπορούσε να μείνει για περίπου τρεις εβδομάδες για κάθε ταινία. Μόλις έφτασε στην περιοχή, έβαλε αγγελία στην εφημερίδα San Francisco Chronicle που έγραφε: «Ζητείται η ωραιότερη κοπέλα στην Καλιφόρνια για να λάβει μέρος σε μια ταινία».
Η τυχερή ήταν η 19χρονη Edna, ένα ξανθό και άπειρο κορίτσι, την οποία και θέλησε να «πλάσει» ο Τσάπλιν. Σύντομα, οι δυο τους έγιναν κάτι παραπάνω από συμπρωταγωνιστές, ενώ έφτασαν και ένα βήμα πριν τον γάμο. Ένα χρόνο αργότερα, χώρισαν λόγω της συμπεριφοράς του, μιας και επικεντρώνονταν στη δουλειά του και όχι σε εκείνη και έτσι σύντομα εκεί βρήκε άλλο σύντροφο εκείνη και εκείνος προχώρησε και έκανε σχέση με μία ακόμα μικρότερη κοπέλα, την 16χρονη Mildred Harris, σε ένα πάρτι το 1918.
Ένας από τους πλουσιότερους ηθοποιούς του Χόλιγουντ, ο 29χρονος Τσάρλι ήταν ξετρελαμένος μαζί της. Της έστελνε τριαντάφυλλα στο ξενοδοχείο και την περίμενε στο αυτοκίνητό του έξω από το στούντιο όπου δούλευε. Και κάπως έτσι, έγιναν εραστές.
Όταν, όμως, η Mildred τον ενημέρωσε ότι ήταν έγκυος, πανικοβλήθηκε, αλλά γνώριζε πολύ καλά ότι έπρεπε να αποφύγει να γίνει κάποιο σκάνδαλο. Για το λόγο αυτό, οργάνωσε έναν λιτό και κλειστό γάμο και νοίκιασε ένα σπίτι για τη Mildred. Και μόλις μετακόμισαν, αποδείχθηκε ότι τελικά η Μίλντρεντ δεν ήταν έγκυος και ή είχε παρερμηνεύει τα συμπτώματα εγκυμοσύνης ή το έκανε για να τον εξαπατήσει και να την παντρευτεί. Και αυτό έκανε τον έγγαμο βίο ακόμα πιο δύσκολο – ειδικά μιας και ο Τσάπλιν δεν ήταν ερωτευμένος μαζί της. Σύντομα, η νέα κυρία Τσάπλιν έμεινε πραγματικά έγκυος στο παιδί του, αλλά δεν φάνηκε να χάρηκε ιδιαιτέρως: φέρεται δε να υπέστη νευρικό κλονισμό και να νοσηλεύτηκε για τρεις εβδομάδες. Και οι εξωσυζυγικές σχέσεις του Τσάρλι δεν τη βοηθούσαν να συνέλθει, με την ίδια να παραπονιέται ότι «ο Τσάπλιν με παντρεύτηκε και μετά με ξέχασε».
Τον Ιούλιο του 1919, ο γιος τους ήρθε στον κόσμο, αλλά τρία χρόνια αργότερα «έφυγε» από τη ζωή από κάποιο πρόβλημα στο έντερό του. Ο κωμικός ήταν απαρηγόρητος για μερικές ημέρες και στη συνέχεια έφυγε από το σπίτι και μετακόμισε στο Los Angeles Athletic Club.
Τον Απρίλιο του 1920, η Mildred έβαλε «μπροστά» τη διαδικασία του διαζυγίου, επικαλούμενος «σκληρότητα», περιγράφοντας πόσο σκληρή ήταν η καθημερινότητά της μαζί του: αν καλούσε φίλους σπίτι, εκείνος δεν εμφανιζόταν, ούτε την ενημέρωνε ποτέ για το πότε θα γυρίσει. Τον χαρακτήρισε «ευέξαπτο, ανυπόμονο και κρετίνο».
Όμως, στο Χόλιγουντ γυναίκες ήταν πολλές και τόσο διαθέσιμες για τον πιο διάσημο άνθρωπο στον κόσμο και φυσικά ο Τσάπλιν ήταν διατεθειμένος να ασχοληθεί με όλες τις προσφορές.
Ενώ εργαζόταν για το Pilgrim, σύναψε ερωτική σχέση με την Peggy Hopkins Joyce, η οποία είχε παντρευτεί πέντε εκατομμυριούχους και ήταν γνωστή «χρυσοθήρας». Στην πρώτη τους συνάντηση, ρώτησε τον Τσάπλιν: « Τσάρλι, είναι αλήθεια αυτό που λένε όλα τα κορίτσια, ότι έχεις μεγάλα προσόντα;». Η επόμενη καταστροφική του σχέση του ήταν με την 15χρονη ηθοποιό Lita Grey, που είχε επιλέξει ως συμπρωταγωνίστρια του στη μεγάλη ταινία του The Gold Rush. Η πρώτη τους ερωτική συνέρευση ήταν στο χαμάμ του σπιτιού του στο Beverly Hills. Με την ολοκλήρωση των γυρισμάτων, η Lita του ανακοίνωσε ότι ήταν έγκυος, που για εκείνον ήταν σαν να ξαναζούσε όσα έγιναν με την Μίλντρεντ. Γι αυτό της πρότεινε να κάνει έκτρωση, πρόταση την οποία η καθολική μητέρα της απέρριψε. Γνωρίζοντας ότι μπορεί να έρθει αντιμέτωπος με κατηγορίες για σεξουαλική επαφή με ένα ανήλικο και 30 χρόνια κάθειρξη, δεν μπόρεσε να κάνει και πολλά.
«Ήμουν έκπληκτος και έτοιμος να αυτοκτονήσω εκείνη την ημέρα, όταν Lita μου είπε ότι δεν με αγαπά και ότι πρέπει να με παντρευτεί», είχε δηλώσει. Και αυτή η τελετή έγινε κάτω από άκρα μυστικότητα στο Μεξικό, ενώ μετά από αυτή ο Τσάπλιν άφησε τη νύφη του για να πάει για... ψάρεμα, αποκαλώντας την «πόρνη».
Ωστόσο, ο Τσάπλιν ήταν «μια ανθρώπινη μηχανή του σεξ», όπως αργότερα αποκαλύφθηκε, μιας και μπορούσε να κάνει έρωτα έξι φορές τη νύχτα χωρίς καν να κουραστεί.
Τα πράγματα ξέφυγαν όταν η Lita ανακοίνωσε ότι ήταν και πάλι έγκυος: άρχισε να κάνει μέχρι και οχτώ μπάνια την ημέρα, είχε εγκαταστήσει συσκευή ακρόασης στην κρεβατοκάμαρά της και έκανε περιπολίες στο σπίτι τα βράδια με το πιστόλι του. Λίγο αργότερα, η Lita έκανε αίτηση διαζυγίου, κατηγορώντας τον ότι τράβηξε όπλο πάνω της και προσπάθησε να την εξαναγκάσει να κάνει έκτρωση χαρακτηρίζοντάς την «ανώμαλο, διεστραμμένο και με εκφυλισμένες σεξουαλικές επιθυμίες». Εκείνος δε της έλεγε ότι «όλοι οι παντρεμένοι άνθρωποι κάνουν αυτά τα πράγματα. Είσαι η γυναίκα μου και πρέπει να κάνεις ό, τι θέλω και εγώ».
Αλλά ο Τσάπλιν αρνήθηκε τις κατηγορίες, αλλά ήταν συντετριμμένος. Ο οδηγός του δήλωσε ότι προσπάθησε να πηδήξει από το παράθυρο του δωματίου του από ξενοδοχείο της Νέας Υόρκης.
Η ηρεμία όμως δεν ήρθε ούτε τώρα στη ζωή του, μιας και οι δικηγόροι της Lita τον απείλησαν ότι θα αποκαλύψουν τα ονόματα των έξι ηθοποιών με τις οποίες ο Τσάπλιν είχε κοιμηθεί μετά το γάμο του. Αλλά κάποιες από αυτές ήταν επίσης παντρεμένες, οπότε η αποκάλυψη αυτή δεν μπορούσε να γίνει και για το λόγο αυτό έγινε συμφωνία και η Lita πήρε 625.000 δολάρια για να μην το κάνει.
Η φήμη του όμως είχε αρχίσει να καταρρέει, αλλά τα παθήματά του δεν του έγιναν μάθημα και συνέχισε ακάθεκτος τις σχέσεις με νεαρές κοπέλες. Επόμενη ήταν η 17χρονη Paulette Goddard , που του είπε ψέματα ότι ήταν 22. Στη συνέχεια, ταξίδεψαν στην Άπω Ανατολή για πέντε μήνες, όπου λέγεται ότι της ζήτησε να παντρευτούν – αν και δεν υπάρχει καμία απόδειξη αυτού του γάμου.
Όμως, για ακόμα μια φορά, ο 51χρονος τότε, Τσάπλιν ήταν πολύ παρεμβατικός στη ζωή της συντρόφου του και έτσι εκείνη τον άφησε τον Οκτώβριο του 1940.
Οι ρίζες της βαθιάς δυσλειτουργικής συμπεριφοράς του με τις γυναίκες λέγεται ότι βρίσκονται στην παιδική του ηλικία, μιας και δεν είχε ποτέ του ξεπεράσει το ότι τον εγκατέλειψε η μητέρα του όταν ήταν μικρός, με τον ίδιο να έχει δηλώσει ότι «η παιδική μου ηλικία τελείωσε όταν ήμουν 7».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα