«Αρχοντική»: Πώς μία μυστική συνταγή έγινε... επιχείρηση «αρωμάτων»

«Αρχοντική»: Πώς μία μυστική συνταγή έγινε... επιχείρηση «αρωμάτων»

Η λαχτάρα τεσσάρων νέων να ρίξουν τον ιδρώτα τους σε χώμα ελληνικό, τους ανεβάζει ψηλά στο νέο επιχειρείν - Με όραμα, εξωστρέφεια και σωστή φιλοσοφία, ένας εκ των διευθυντικών στελεχών, ο Γιώργος Φιλίππου, μιλά στο protothema.gr

«Αρχοντική»: Πώς μία μυστική συνταγή έγινε... επιχείρηση «αρωμάτων»
Είναι Έλληνες, είναι τέσσερις, είναι νέοι, επιτυχημένοι, φιλόδοξοι, δυναμικοί, ενωμένοι σαν «γροθιά», έτοιμοι να χτυπήσουν την κρίση, και έχουν να πουν πολλά! Οι «κλειδοκράτορες» μιας νέας επιχείρησης σαπουνιών - ο Νίκος, ο Μιχάλης, ο Γιώργος και ο Γιάννης - έκλεισαν τα όνειρά τους στη δική τους «Μεγάλη Ιδέα», ρίχνοντας μέσα στη μυστική συνταγή της γιαγιάς το πάθος για δημιουργία. Το μεράκι του Έλληνα που δε «μασάει» από κρίσεις και «πράσινα άλογα» και η λαχτάρα τεσσάρων αντρών να ρίξουν τον ιδρώτα τους σε χώμα ελληνικό, γέννησε την «Αρχοντική».

Όλα ξεκίνησαν από την Κρήτη! Η κυρά Αγγελική (έτσι φωνάζουν όλοι στο χωριό την μαμά του Νίκου και του Μιχάλη) ως γνήσια Κρητικιά τα ήθελε όλα παραδοσιακά. Ακόμη και τα αρώματα που έβαζε στο κορμί της ήθελε να μοσχοβολάνε τα βότανα του κήπου και να μεθούν τη γειτονιά με μυρωδιές. Με βάση το αγνό παρθένο ελαιόλαδο αποπειράθηκε πριν από λίγα χρόνια να φτιάξει σαπούνι, από μια συνταγή  «επτασφράγιστο μυστικό» που βρήκε γραμμένη σε ένα κιτρινισμένο πάπυρο μέσα σε ένα παλιό μπαούλο. «Θησαυρός» της γιαγιάς! Κάπως έτσι, όλο το χωριό άρχιζε να ζητά μανιωδώς τα υγρά ελιξίρια που έβγαζε η κυρά Αγγελική από το τσουκάλι. Και κάπως έτσι, άρχισαν όλα…

Η «Αρχοντική» μετρά ήδη τέσσερα χρόνια ζωής, από εκείνη την ημέρα του 2010 που το δυναμικό team της εταιρείας αποφάσισε να συνεχίσει την παράδοση και να δώσει στη σαπωνοποιία νέα πνοή. Ποιο είναι το αποτέλεσμα σήμερα; Δέχονται πολλές παραγγελίες ακόμη και από το εξωτερικό, Αμερική, Αγγλία, Γερμανία και Ιταλία, μέσω του e-shop και ευελπιστούν να εξαπλώσουν την οικογένεια των καταστημάτων τους σε όλη την Ελλάδα, γιατί όχι και εκτός συνόρων. Όνειρό τους; «Archontiki soap and shop» στη  Νέα Υόρκη!

Με όραμα, εξωστρέφεια και σωστή φιλοσοφία, ένας εκ των διευθυντικών στελεχών, ο Γιώργος Φιλίππου δηλώνει ότι μπορεί να κατακτήσει τον κόσμο. Και μάλλον, μπορεί…

Κλείσιμο

Ο Γιάννης Μουρούτσος και ο «εμπνευστής» της «Αρχοντικής» Αγγελική Ρεϊζάκη

Από αριστερά ο Νίκος Ρεϊζάκης, ο Γιάννης Μουρούτσος και ο Γιώργος Φιλίππου


1.Πώς ξεκίνησε η ιδέα; Τι ήταν αυτό που σας ένωσε;

Η ιδέα ξεκίνησε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια. Ο Νίκος και ο Μιχάλης Ρεϊζάκης δραστηριοποιούνταν στον επιχειρηματικό τομέα πολύ πριν γνωρίσουν εμένα και τον Γιάννη. Γίναμε φίλοι κατά τη διάρκεια των φοιτητικών μας χρόνων. Τόσο ο Γιάννης όσο κι εγώ σπουδάζαμε στο ίδιο  τμήμα του Πανεπιστημίου Κρήτης. Η μητέρα του Νίκου και του Μιχάλη έφτιαχνε σαπούνια για ιδία χρήση. Την ιδέα την συνέλαβε ο Νίκος. Ενός παραδοσιακού δηλαδή σαπωνοποιείου με περιορισμένη και εκλεκτή παραγωγή, βασισμένη πάντα στο κρητικό παρθένο ελαιόλαδο. Στην αρχή ήμασταν κάτι παραπάνω από μουδιασμένοι. Αυτό που μας ένωσε πιστεύω πως ήταν η αγάπη μας για να δημιουργήσουμε κάτι δικό μας, κάτι διαφορετικό. Αγαπάμε τη Κρήτη και θέλαμε να εξωτερικεύσουμε αυτή την αγάπη. Δεν μπορώ να σας κρύψω ότι δεν είχαμε καμία σχέση με την σαπωνοποιία. Αλλά το αγαπήσαμε και δικαιωθήκαμε.

2. Αν και η «Αρχοντική» είναι μια νέα επιχείρηση, γνωρίζει από τα πρώτα της βήματα μεγάλη επιτυχία, έχοντας ακόμη και παραγγελίες από το εξωτερικό. Τι είναι αυτό που πιστεύεις ότι συνέβαλε στη μεγάλη αυτή επιτυχία;

Ναι είναι αλήθεια! Αν και είμαστε «νεογνά» ακόμη - επιχειρηματικά εννοώ - έχουμε γνωρίσει μια αξιοθαύμαστη επιτυχία κυρίως από το εξωτερικό. Σίγουρα έχει ωφελήσει αρκετά το κατάστημα «Archontiki soap and shop» που εγκαινιάσαμε το καλοκαίρι στη πόλη του Ρεθύμνου. Ο τουρισμός μας έχει επηρεάσει καταλυτικά. Τουρίστες που δοκίμασαν τυχαία τα προϊόντα μας στην Κρήτη, έχουν γίνει πελάτες. Και επειδή τα πράγματα στο εξωτερικό είναι διαφορετικά, εμπιστεύονται απόλυτα το ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Και έτσι μέσα σε λιγότερο από μια εβδομάδα Άγγλοι, Γερμανοί, μια οικογένεια από την Ιταλία, αλλά και ένας 50άρης από την Αμερική, όπως και πολλοί άλλοι χρησιμοποιούν για την προσωπική τους υγιεινή αποκλειστικά προϊόντα της «Αρχοντικής».



3. Πόσο εύκολο είναι, εν καιρώ κρίσης, να παίζεις ψηλά στο νέο επιχειρείν; Δεν ήταν ρίσκο για εσάς να επενδύσετε σε αυτή την επιχείρηση;

Πιστέψτε με δεν είναι καθόλου εύκολο. Και γίνεται δυσκολότερο κάθε μέρα. Δεν γίνεται όμως διαφορετικά. Ή θα φεύγαμε από  τη χώρα και θα παρατούσαμε τα όνειρα μας ή θα δινόμασταν ολοκληρωτικά στην «Αρχοντική» και στο κοινό μας όραμα. Επιλέξαμε το δεύτερο.
Θέλω να σας πω ότι η επένδυση που κάναμε  παίρνει  μεγαλύτερο ρίσκο μέρα με τη μέρα. Εννοείται πως υπάρχει απουσία της κρατικής μηχανής για βοήθεια στους νέους και  πολλές πόρτες στην αρχή ήταν κλειστές. Όμως το νέο επιχειρείν που αναφέρατε στην Ελλάδα του σήμερα πρέπει να έχει όραμα, όρεξη για σκληρή δουλειά, εξωστρέφεια και φιλοσοφία, διαφορετικά δεν επιβιώνει. Επομένως ναι, είναι δύσκολο αλλά η «Αρχοντική» είναι μια εταιρία που αναδείχθηκε εν καιρώ κρίσης και αυτό μας δίνει δύναμη.

4.Είστε τέσσερις νέοι άνθρωποι που προτίμησαν να ενισχύσουν μια οικογενειακή επιχείρηση και να παλέψουν την κρίση στη χώρα τους, αποφεύγοντας το εξωτερικό. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλετε να δώσετε στη νεολαία;

Είμαστε τέσσερις νέοι άνθρωποι που κατ’ επιλογήν επιλέξαμε να ενισχύσουμε την «κληρονομιά» της κυρίας Αγγελικής – μητέρας του Νίκου και του Μιχάλη. Αυτού που είναι σημαντικό για όλους τους νέους είναι να πιστέψουν σε κάτι. Εμείς επιλέξαμε να πιστέψουμε στις δεκάδες συνταγές της κυρίας Αγγελικής που της άφησε κληρονομιά η γιαγιά της. Το ότι διαφοροποιηθήκαμε στο τρόπο προώθησης, είναι επιταγή της εποχής. Όλοι οι  νέοι πρέπει να πιστέψουν στον εαυτό τους. Αν μου επιτρέπετε θέλω να σας αναφέρω ένα παράδειγμα. Στην Ινδία επτά γυναίκες ξεκίνησαν  μια εταιρία αρτοσκευασμάτων  πριν από 10 περίπου χρόνια με κρατική επιδότηση 8 δολάρια. Σήμερα έχουν μερικούς χιλιάδες εργαζόμενους και 300 εκατ. δολάρια κέρδη.
Θέλω να καταλήξω στο ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Αρκεί αγάπη για αυτό που κάνεις, γνώσεις και όραμα. Η επιτυχία θα έρθει από μόνη της.


Στα εγκαίνια του καταστήματος «Archontiki soap and shop» στο Ρέθυμνο

5.Τι σχέδια έχετε για το μέλλον;


Τα σχέδια για το μέλλον είναι πολλά. Όντως πιστεύουμε ότι τα προϊόντα μας είναι διαφορετικά. Για αυτό και δεν θέλουμε να μπούμε σε μια διαδικασία παραδοσιακού λιανικού εμπορίου. Αυτή τη περίοδο βρισκόμαστε σε συζητήσεις με επενδυτές. Στόχος μας μέσα στον επόμενο χρόνο να ανοίξουμε άλλο ένα κατάστημα στα πρότυπα του ήδη υπάρχοντος. Βέβαια δεν θέλουμε να το ανοίξουμε στην Ελλάδα. Στόχος μας είναι η Νέα Υόρκη. Έχουν γίνει πολύ γόνιμες συζητήσεις, αλλά θέλει δουλειά ακόμα.   Και για να σας πω την αλήθεια όντας μέλος μια τετραμελής ομάδας νέων δεν υπάρχει «ταβάνι». Εμείς εμπιστευόμαστε απόλυτα την ποιότητα μας και με μεράκι για πολύ δουλειά, μπορούμε να κατακτήσουμε τον κόσμο...


Λίγα λόγια για το team της «Αρχοντικής»

Γιάννης Μουρούτσος, ο οργανωτικός: Ο Γιάννης σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Συνέχισε πραγματοποιώντας μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Στη συνέχεια, επέστρεψε στην Αθήνα. Εκεί εργαζόταν ως επιστημονικός συνεργάτης. Αν και Αθηναίος, ποτέ του δεν συμπάθησε τις μεγαλουπόλεις. Πριν από ένα χρόνο και έπειτα από μια συζήτηση με τον Νίκο και τον Μιχάλη, δύο από τα μέλη της ομάδας, εγκατάλειψε την δουλειά και εγκαταστάθηκε μόνιμα στο Ρέθυμνο Κρήτης, βάση της εταιρίας «Αρχοντική».  Ο  Γιάννης έχει αναλάβει το δίκτυο των καταστημάτων που τροφοδοτεί η «Αρχοντική» σε όλη την Ελλάδα.

Φιλίππου Γιώργος, ο επικοινωνιακός:
Ο Γιώργος σπούδασε επίσης, Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, ενώ έχει  ειδικευθεί στο conflict managment στην Ολλανδία. Δούλευε ως δημοσιογράφος σε τοπική εφημερίδα του Ρεθύμνου αλλά ήταν ανταποκριτής Κρήτης σε εφημερίδα των Αθηνών. Πάντα πίστευε ότι η επικοινωνία είναι το κλειδί της επιτυχίας. Πλέον έχει αναλάβει το κομμάτι της επικοινωνίας και του digital marketing  της εταιρίας.



 
Νίκος Ρεϊζάκης, ο εμπνευστής: Ο Νίκος ήταν υδραυλικός και είχε δική του εταιρία. Πριν από πέντε χρόνια ασχολήθηκε ενεργά με το κλάδο της εστίασης με μεγάλη επιτυχία. Στο Ρέθυμνο όπου και κατοικεί έχει καφέ - μπαρ. Ο Νίκος ανήκει στο «δημιουργικό» κομμάτι της εταιρίας καθώς είναι ο εμπνευστής των περισσότερων ιδεών που έχει υλοποιήσει η εταιρία.


Μιχάλης Ρεϊζάκης: Ο Μιχάλης; Και αυτός υδραυλικός. Πριν την «Αρχοντική» εργαζόταν ως ελεύθερος επαγγελματίας. Ο Μιχάλης μαζί με τον Γιώργο είναι οι μικρότεροι της εταιρίας καθώς δεν ξεπερνούν τα 24. Ο Μιχάλης  έχει αναλάβει το e-shop της εταιρίας.




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης