Nielsen: Επιδεινώνεται το καταναλωτικό κλίμα στην Ελλάδα
Nielsen: Επιδεινώνεται το καταναλωτικό κλίμα στην Ελλάδα
Το 85% των Ελλήνων έχει αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες - Αμφιβάλουν οι Έλληνες για το αν η χώρα θα καταφέρει να ξεπεράσει σύντομα την οικονομική κρίση και ανησυχούν για την εργασιακή τους ασφάλεια
Κατά τρεις μονάδες μειώθηκε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το τέταρτο τρίμηνο του 2013, φτάνοντας συνολικά τις 45, έπειτα από την ανοδική του πορεία τα τρία προηγούμενα τρίμηνα, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen.
Ο παγκόσμιος δείκτης παρέμεινε σταθερός στις 94 μονάδες για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο ενώ ο δείκτης της Ευρώπης, παρουσίασε οριακή μείωση 1 μονάδας φτάνοντας τις 73 μονάδες.
Σύμφωνα με την Nielsen, ο ευρωπαϊκός δείκτης μειώθηκε στις 18 από τις 32 αγορές, που μελετώνται στην έρευνα, με τις σημαντικότερες μειώσεις να σημειώνονται στις χώρες, που το προηγούμενο τρίμηνο είχαν σημειώσει τη μεγαλύτερη αύξηση, όπως η Πορτογαλία, η Γαλλία και το Βέλγιο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι οι 9 από τις 10 χώρες με τον χαμηλότερο δείκτη παγκοσμίως ανήκουν στην περιφέρεια της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων είναι και η Ελλάδα, η Ιταλία, η Σλοβενία, η Κροατία και η Πορτογαλία.
«Καθ’ όλη την διάρκεια του 2013 οι καταναλωτές σε παγκόσμιο επίπεδο παρέμειναν ιδιαίτερα εγκρατείς, καθώς ο παγκόσμιος δείκτης ανεργίας δεν παρουσίασε ιδιαίτερη βελτίωση μέσα στον χρόνο, με αποτέλεσμα το διαθέσιμο εισοδημάτων καταναλωτών έπειτα από την κάλυψη των βασικών τους αναγκών να παραμένει ιδιαίτερα περιορισμένο», ανέφερε σχετικά η Βίκη Γρηγοριάδου, διευθύνουσα σύμβουλος για την Nielsen Ελλάδας και συνέχισε: «Η ανάκαμψη κατά την διάρκεια του 2014 είναι περισσότερο πιθανή, ωστόσο θα πραγματοποιηθεί με βραδείς ρυθμούς, έως ότου υπάρξει σημαντική βελτίωση στα επίπεδα απασχόλησης, αλλά και αύξηση του επιπέδου των μισθών, ανάλογη με το αυξανόμενο κόστος ζωής».
Όσον αφορά στην Ελλάδα, η μείωση του δείκτη φανερώνει, σύμφωνα με την Nielsen, ότι δεν έχει μεταβληθεί σχεδόν καθόλου η ανησυχία των Ελλήνων για την εργασιακή τους ασφάλεια, καθώς και για την οικονομία, με τα δύο αυτά να παραμένουν οι μεγαλύτερες ανησυχίες τους, σε ποσοστό 47% και 32% αντίστοιχα.
Ο παγκόσμιος δείκτης παρέμεινε σταθερός στις 94 μονάδες για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο ενώ ο δείκτης της Ευρώπης, παρουσίασε οριακή μείωση 1 μονάδας φτάνοντας τις 73 μονάδες.
Σύμφωνα με την Nielsen, ο ευρωπαϊκός δείκτης μειώθηκε στις 18 από τις 32 αγορές, που μελετώνται στην έρευνα, με τις σημαντικότερες μειώσεις να σημειώνονται στις χώρες, που το προηγούμενο τρίμηνο είχαν σημειώσει τη μεγαλύτερη αύξηση, όπως η Πορτογαλία, η Γαλλία και το Βέλγιο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι οι 9 από τις 10 χώρες με τον χαμηλότερο δείκτη παγκοσμίως ανήκουν στην περιφέρεια της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων είναι και η Ελλάδα, η Ιταλία, η Σλοβενία, η Κροατία και η Πορτογαλία.
«Καθ’ όλη την διάρκεια του 2013 οι καταναλωτές σε παγκόσμιο επίπεδο παρέμειναν ιδιαίτερα εγκρατείς, καθώς ο παγκόσμιος δείκτης ανεργίας δεν παρουσίασε ιδιαίτερη βελτίωση μέσα στον χρόνο, με αποτέλεσμα το διαθέσιμο εισοδημάτων καταναλωτών έπειτα από την κάλυψη των βασικών τους αναγκών να παραμένει ιδιαίτερα περιορισμένο», ανέφερε σχετικά η Βίκη Γρηγοριάδου, διευθύνουσα σύμβουλος για την Nielsen Ελλάδας και συνέχισε: «Η ανάκαμψη κατά την διάρκεια του 2014 είναι περισσότερο πιθανή, ωστόσο θα πραγματοποιηθεί με βραδείς ρυθμούς, έως ότου υπάρξει σημαντική βελτίωση στα επίπεδα απασχόλησης, αλλά και αύξηση του επιπέδου των μισθών, ανάλογη με το αυξανόμενο κόστος ζωής».
Όσον αφορά στην Ελλάδα, η μείωση του δείκτη φανερώνει, σύμφωνα με την Nielsen, ότι δεν έχει μεταβληθεί σχεδόν καθόλου η ανησυχία των Ελλήνων για την εργασιακή τους ασφάλεια, καθώς και για την οικονομία, με τα δύο αυτά να παραμένουν οι μεγαλύτερες ανησυχίες τους, σε ποσοστό 47% και 32% αντίστοιχα.
Το γενικότερο αρνητικό κλίμα ενισχύεται από το γεγονός ότι 8 στους 10 Έλληνες αμφιβάλουν για το αν η Ελλάδα θα καταφέρει να ξεπεράσει την οικονομική κρίση μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, καθώς θεωρούν ότι η χώρα θα παραμείνει σε ύφεση τουλάχιστον για τους επόμενους 12 μήνες.
Στην ερώτηση πού διαθέτουν τα χρήματα, που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων (31%) εξακολουθεί να δηλώνει ότι το ξοδεύει για την κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ενώ το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι δεν έχουν καθόλου διαθέσιμο εισόδημα αυξήθηκε οριακά σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο κατά 2 μονάδες, στο 36%.
Ενδεικτικό της γενικότερης έλλειψης εμπιστοσύνης είναι επιπλέον το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές σε ποσοστό 85% έχουν αλλάξει τις αγοραστικές τους συνήθειες, έχοντας γίνει περισσότερο επιφυλακτικοί όσον αφορά στις δαπάνες τους.
Επιπλέον, στα πλαίσια της μείωσης των δαπανών οι Έλληνες στο μεγαλύτερο ποσοστό τους (80%)δηλώνουν πως, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, έχουν στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ενώ επίσης έχουν περιορίσει τη διασκέδαση εκτός του σπιτιού σε ποσοστό 74%. Το ενδιαφέρον είναι πως 4 στους 10 θα συνεχίσουν να επιλέγουν φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα ακόμη και μετά την βελτίωση των οικονομικών συνθηκών.
Σημειώνεται ότι η παγκόσμια, διαδικτυακή έρευνα της Nielsen για τη μέτρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης διεξήχθη από 11 έως 29 Νοεμβρίου 2013 σε 60 διαφορετικές χώρες, όπου συμμετείχαν πάνω από 30.000 καταναλωτές της Ευρώπης, της Ασίας, της Ωκεανίας, της Αμερικής και της Μέσης Ανατολής.
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης αποτυπώνει τη γνώμη των καταναλωτών για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση, τις ανησυχίες τους, αλλά και τις προθέσεις τους για το μέλλον.
Στην ερώτηση πού διαθέτουν τα χρήματα, που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων (31%) εξακολουθεί να δηλώνει ότι το ξοδεύει για την κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ενώ το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι δεν έχουν καθόλου διαθέσιμο εισόδημα αυξήθηκε οριακά σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο κατά 2 μονάδες, στο 36%.
Ενδεικτικό της γενικότερης έλλειψης εμπιστοσύνης είναι επιπλέον το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές σε ποσοστό 85% έχουν αλλάξει τις αγοραστικές τους συνήθειες, έχοντας γίνει περισσότερο επιφυλακτικοί όσον αφορά στις δαπάνες τους.
Επιπλέον, στα πλαίσια της μείωσης των δαπανών οι Έλληνες στο μεγαλύτερο ποσοστό τους (80%)δηλώνουν πως, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, έχουν στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ενώ επίσης έχουν περιορίσει τη διασκέδαση εκτός του σπιτιού σε ποσοστό 74%. Το ενδιαφέρον είναι πως 4 στους 10 θα συνεχίσουν να επιλέγουν φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα ακόμη και μετά την βελτίωση των οικονομικών συνθηκών.
Σημειώνεται ότι η παγκόσμια, διαδικτυακή έρευνα της Nielsen για τη μέτρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης διεξήχθη από 11 έως 29 Νοεμβρίου 2013 σε 60 διαφορετικές χώρες, όπου συμμετείχαν πάνω από 30.000 καταναλωτές της Ευρώπης, της Ασίας, της Ωκεανίας, της Αμερικής και της Μέσης Ανατολής.
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης αποτυπώνει τη γνώμη των καταναλωτών για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση, τις ανησυχίες τους, αλλά και τις προθέσεις τους για το μέλλον.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα