Η οικονομία της μπύρας: Οι πιο «μεθυσμένες» χώρες και οι δημοφιλείς μάρκες
Η οικονομία της μπύρας: Οι πιο «μεθυσμένες» χώρες και οι δημοφιλείς μάρκες
Είναι νούμερο ένα στη λίστα με τη μεγαλύτερη κατανάλωση στον κόσμο και είναι το τρίτο πιο δημοφιλές ποτό μετά το νερό και το τσάι
Κι όμως οι αναταραχές στις σχέσεις μεταξύ Ευρώπης - Ρωσίας έχουν πλήξει τη βιομηχανία της μπύρας παγκοσμίως, με τις Carlsberg και Heineken να αναφέρουν ότι λόγω της μεγάλης απορρόφησης που είχαν από την αγορά της Μόσχας και της Ουκρανίας τώρα έχουν δει τις πωλήσεις τους να μειώνονται δραστικά
Η παραγωγή της μπύρας αποτελεί μία από τις σημαντικότερες βιομηχανίες στον κόσμο και οι εταιρείες που κατέχουν το 50% της παγκόσμιας αγοράς είναι μόνο τέσσερις: Anheuser-Busch InBev, SABMiller, Heineken International, Carlsberg Group.
Είναι νούμερο ένα στη λίστα με τη μεγαλύτερη κατανάλωση στον κόσμο και είναι το τρίτο πιο δημοφιλές ποτό μετά το νερό και το τσάι. Η παγκόσμια αγορά της μπύρας οδηγείται, σύμφωνα με τους αναλυτές, από τις αναπτυσσόμενες αγορές, ενώ λόγω της αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος σε όλο τον κόσμο η κατά κεφαλήν κατανάλωση αλκοόλ έχει επίσης αρχίσει να αυξάνεται σταθερά.
Η μπύρα είναι το πιο ευρείας καταναλώσεως οινοπνευματωδών ποτών στον κόσμο και το τρίτο πιο δημοφιλές ποτό μετά το νερό και το τσάι. Η παγκόσμια αγορά μπίρας οδηγείται από την ανάπτυξη στις αναπτυσσόμενες αγορές. Λόγω της αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος των σε όλο τον κόσμο και ειδικά στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, η κατά κεφαλήν κατανάλωση αλκοόλ έχει επίσης αρχίσει να αυξάνεται σταθερά κατά τη διάρκεια των ετών. Το 2013, η παγκόσμια βιομηχανία μπύρας είναι κατά τρεις φορές αυτό που ήταν πριν από 10 χρόνια.
Η παραγωγή της μπύρας αποτελεί μία από τις σημαντικότερες βιομηχανίες στον κόσμο και οι εταιρείες που κατέχουν το 50% της παγκόσμιας αγοράς είναι μόνο τέσσερις: Anheuser-Busch InBev, SABMiller, Heineken International, Carlsberg Group.
Είναι νούμερο ένα στη λίστα με τη μεγαλύτερη κατανάλωση στον κόσμο και είναι το τρίτο πιο δημοφιλές ποτό μετά το νερό και το τσάι. Η παγκόσμια αγορά της μπύρας οδηγείται, σύμφωνα με τους αναλυτές, από τις αναπτυσσόμενες αγορές, ενώ λόγω της αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος σε όλο τον κόσμο η κατά κεφαλήν κατανάλωση αλκοόλ έχει επίσης αρχίσει να αυξάνεται σταθερά.
Η μπύρα είναι το πιο ευρείας καταναλώσεως οινοπνευματωδών ποτών στον κόσμο και το τρίτο πιο δημοφιλές ποτό μετά το νερό και το τσάι. Η παγκόσμια αγορά μπίρας οδηγείται από την ανάπτυξη στις αναπτυσσόμενες αγορές. Λόγω της αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος των σε όλο τον κόσμο και ειδικά στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, η κατά κεφαλήν κατανάλωση αλκοόλ έχει επίσης αρχίσει να αυξάνεται σταθερά κατά τη διάρκεια των ετών. Το 2013, η παγκόσμια βιομηχανία μπύρας είναι κατά τρεις φορές αυτό που ήταν πριν από 10 χρόνια.
Στις χώρες όπου οι κάτοικοι καταναλώνουν πολλά λίτρα μπύρας είναι στην Τσεχία (156.9 λίτρα ανα άτομα το χρόνο), στην Ιρλανδία (131 λίτρα) με την Guinness να είναι το εθνικό ποτό, στην Γερμανία (115 λίτρα), Αυστραλία (109 λίτρα), Αυστρία (108 λίτρα), στην Βρετανία (99 λίτρα), στο Βέλγιο (93 λίτρα), Δανία, Φιλανδία, Λουξεμβούργο (82-87 λίτρα), ΗΠΑ (81 λίτρα), ενώ οι Πορτογάλοι είναι τελευταίοι με κατανάλωση μόλις 50 λίτρα ανά άτομο το χρόνο. Στη Ρωσία η μπύρα είναι το δεύτερο πιο δημοφιλές ποτό, μετά την βότκα, με κατανάλωση ανά άτομο τα 13 λίτρα.
Στην Ελλάδα, η εικόνα της αγοράς της μπύρας έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, καθώς έχουν αυξηθεί οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο. Το μερίδιο της κρύας μπίρας δηλαδή στα εστιατόρια έχει υποχωρήσει στο 54% από 62% το 2009 ενώ το ποσοστό της ζεστής μπίρας, δηλαδή στα σούπερ μάρκετ έχει ανέβει στο 46% από 38%. Επίσης, σχετικά η κεφαλήν κατανάλωση είναι χαμηλή στα 30 λίτρα κατά άτομο ετησίως και υπολογίζεται ότι αυξάνεται στα 34 λίτρα την τουριστική περίοδο.
Είτε είστε στην κεντρικο-ανατολική Ευρώπη είτε στη βόρεια Ασία οι τιμές της μπύρας είναι πολύ φθηνές. Το Βιετναμ και Ουκρανία είναι οι βασιλιάδες, αφού το μπουκάλι στοιχίζει.... 59 σεντς! Επίσης, χαμηλού κόστους μπύρες υπάρχουν σε Καμπότζη (0,68 δολάρια), Τσεχία (0,71 δολάρια), Κίνα (0,74 δολάρια), Παναμά (0,75 δολ.), Σερβία (0,77 δολάρια) και Βουλγαρία (0,78 δολάρια).
Από την άλλη, οι πιο ακριβές μπύρες είναι στη Μέση ανατολή, καθώς μπορείς να πιεις μόνο σε ακριβά μέρη, λόγω της απαγόρευσης. Ενδεικτικά στο Ιραν ένα μπουκάλι μπύρας ισοδυναμεί με 13 στην Ουκρανία! Ενδεικτικά, στο Ιράν ένα μπουκάλι κοστίζει 7,71 δολάρια, στο Κουβέιτ 7,09 δολάρια, στα Ηνωμένα Εμιράτα 6,20 δολάρια, στην Παπούα 5,14 δολάρια, Στη Σιγκαπούρη 4,72 δολάρια, στη Νορβηγία 4,61 δολάρια, στο Κατάρ 4,53, στην Αυστραλία 4,45 δολάρια, στο Αφγανιστάν 4,33 δολάρια και στην Ιορδανία 4,17 δολάρια. Στην Ελλάδα κοστίζει το μπουκάλι περίπου 1,50 δολάριο κατά μέσο όρο.
Το παρακάτω γράφημα είναι χαρακτηριστικό και δείχνει, μεταξύ άλλων, ότι οι Γερμανοί αν και είναι οι τρίτοι μεγαλύτεροι καταναλωτές μπύρας και σπαταλούν μόνο 235 δολάρια το χρόνο. Οι Αυστραλοί δαπανούν αρκετά χρήματα σε μπύρα, και είναι στο νούμερο ένα της λίστας δίνοντας το χρόνο 747 δολάρια ανα άτομο. Σειρά έχουν Ιρλανδοί με 688 δολάρια, ακολουθούν οι Φινλανδοί (565 δολάρια), οι κάτοικοι της Νεάς Ζηλανδίας (452 δολάρια) και Βενεζουέλας (444 δολάρια), οι Βρετανοί (393 δολάρια), στον Καναδά (351 δολάρια), στις ΗΠΑ (356 δολάρια).
Η κάθε χώρα έχει τις δικές της δημοφιλείς μάρκες. Για παράδειγμα στην Κίνα εκείνη που έχει τις μεγαλύτερες πωλήσεις (75 εκατ. Βαρέλια το χρόνο) είναι η κινεζική Snow, που ανήκει στην SABMiller. Στις ΗΠΑ με 37 εκατ. Βαρέλια πωλήσεις είναι η Bud (37 εκατ. Βαρίλια), ανήκε στην AB InBev, και η Coors (25 εκατ. βαρέλια), στην Αφρική και Βόρεια Αμερική είναι Skol (30 εκατ. Βαρέλια) ανήκε στην Carlsberg Breweries , στην Βραζιλία η Brahma (18 εκατ. Βαρέλια) της AB InBev. Παγκοσμίως είναι οι Budweiser (40 εκατ. Βαρέλια), η οποία ανήκει στην AB InBev, Corona (32 εκατ. Βαρέλια) της AB InBev και η Heineken (29 εκατ. Βαρέλια).
Στην Ελλάδα, η εικόνα της αγοράς της μπύρας έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, καθώς έχουν αυξηθεί οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο. Το μερίδιο της κρύας μπίρας δηλαδή στα εστιατόρια έχει υποχωρήσει στο 54% από 62% το 2009 ενώ το ποσοστό της ζεστής μπίρας, δηλαδή στα σούπερ μάρκετ έχει ανέβει στο 46% από 38%. Επίσης, σχετικά η κεφαλήν κατανάλωση είναι χαμηλή στα 30 λίτρα κατά άτομο ετησίως και υπολογίζεται ότι αυξάνεται στα 34 λίτρα την τουριστική περίοδο.
Οδηγός...φθηνής μπύρας
Είτε είστε στην κεντρικο-ανατολική Ευρώπη είτε στη βόρεια Ασία οι τιμές της μπύρας είναι πολύ φθηνές. Το Βιετναμ και Ουκρανία είναι οι βασιλιάδες, αφού το μπουκάλι στοιχίζει.... 59 σεντς! Επίσης, χαμηλού κόστους μπύρες υπάρχουν σε Καμπότζη (0,68 δολάρια), Τσεχία (0,71 δολάρια), Κίνα (0,74 δολάρια), Παναμά (0,75 δολ.), Σερβία (0,77 δολάρια) και Βουλγαρία (0,78 δολάρια).
Από την άλλη, οι πιο ακριβές μπύρες είναι στη Μέση ανατολή, καθώς μπορείς να πιεις μόνο σε ακριβά μέρη, λόγω της απαγόρευσης. Ενδεικτικά στο Ιραν ένα μπουκάλι μπύρας ισοδυναμεί με 13 στην Ουκρανία! Ενδεικτικά, στο Ιράν ένα μπουκάλι κοστίζει 7,71 δολάρια, στο Κουβέιτ 7,09 δολάρια, στα Ηνωμένα Εμιράτα 6,20 δολάρια, στην Παπούα 5,14 δολάρια, Στη Σιγκαπούρη 4,72 δολάρια, στη Νορβηγία 4,61 δολάρια, στο Κατάρ 4,53, στην Αυστραλία 4,45 δολάρια, στο Αφγανιστάν 4,33 δολάρια και στην Ιορδανία 4,17 δολάρια. Στην Ελλάδα κοστίζει το μπουκάλι περίπου 1,50 δολάριο κατά μέσο όρο.
Το παρακάτω γράφημα είναι χαρακτηριστικό και δείχνει, μεταξύ άλλων, ότι οι Γερμανοί αν και είναι οι τρίτοι μεγαλύτεροι καταναλωτές μπύρας και σπαταλούν μόνο 235 δολάρια το χρόνο. Οι Αυστραλοί δαπανούν αρκετά χρήματα σε μπύρα, και είναι στο νούμερο ένα της λίστας δίνοντας το χρόνο 747 δολάρια ανα άτομο. Σειρά έχουν Ιρλανδοί με 688 δολάρια, ακολουθούν οι Φινλανδοί (565 δολάρια), οι κάτοικοι της Νεάς Ζηλανδίας (452 δολάρια) και Βενεζουέλας (444 δολάρια), οι Βρετανοί (393 δολάρια), στον Καναδά (351 δολάρια), στις ΗΠΑ (356 δολάρια).
Η κάθε χώρα έχει τις δικές της δημοφιλείς μάρκες. Για παράδειγμα στην Κίνα εκείνη που έχει τις μεγαλύτερες πωλήσεις (75 εκατ. Βαρέλια το χρόνο) είναι η κινεζική Snow, που ανήκει στην SABMiller. Στις ΗΠΑ με 37 εκατ. Βαρέλια πωλήσεις είναι η Bud (37 εκατ. Βαρίλια), ανήκε στην AB InBev, και η Coors (25 εκατ. βαρέλια), στην Αφρική και Βόρεια Αμερική είναι Skol (30 εκατ. Βαρέλια) ανήκε στην Carlsberg Breweries , στην Βραζιλία η Brahma (18 εκατ. Βαρέλια) της AB InBev. Παγκοσμίως είναι οι Budweiser (40 εκατ. Βαρέλια), η οποία ανήκει στην AB InBev, Corona (32 εκατ. Βαρέλια) της AB InBev και η Heineken (29 εκατ. Βαρέλια).
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα