Παρά τις εκπτώσεις, οι καταναλωτές δεν αγοράζουν
Παρά τις εκπτώσεις, οι καταναλωτές δεν αγοράζουν
Μειωμένο εισόδημα και ανασφάλεια λόγω των εκλογών η αιτία
«Παγωμένη» εμφανίζεται η εμπορική κίνηση στην έναρξη της πρώτης εκπτωτικής περιόδου της χρονιάς. Όπως λένε εκπρόσωποι της αγοράς, εκτός από το μειωμένο εισόδημα των καταναλωτών και τις οικονομικές δυσκολίες που ήδη αντιμετωπίζουν, εφέτος έρχονται αντιμέτωποι και με την ανασφάλεια του κόσμου, λόγω των εκλογών. Ωστόσο, υπάρχει και μία μερίδα του εμπορικού κόσμου η οποία παρατηρεί μία σταδιακή αλλαγή της ψυχολογίας των καταναλωτών.
Σύμφωνα με την εκτίμηση του προέδρου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Βασίλη Κορκίδη, ο κύκλος εργασιών της εφετινής χειμερινής εκπτωτικής περιόδου θα παρουσιάσει μία κάμψη της τάξεως του 5% έως 8%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, με συνέπεια να διαμορφωθεί σε περίπου 5-5,1 δισ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της επικρατούσας ατμόσφαιρας πολιτικής αβεβαιότητας σε συνδυασμό με τη συρρίκνωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. «Ο κλάδος της ένδυσης-υπόδησης αναμένεται να προσελκύσει το μεγαλύτερο κομμάτι της καταναλωτικής δαπάνης αναφορικά με τις προτιμήσεις των πελατών, ενώ τα μηνύματα που έλαβε ο εμπορικός κόσμος από τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 18 Ιανουαρίου δεν διαφοροποιούν τη συγκεκριμένη μέρα, όσον αφορά στις προσδοκίες τόνωσης της εμπορικής κίνησης, από τις υπόλοιπες ημέρες των χειμερινών εκπτώσεων που διανύουμε», σημειώνει η ΕΣΕΕ.
«Οι εκπτώσεις που ξεκίνησαν στις 12 Ιανουαρίου, βρήκαν τους καταναλωτές επιφυλακτικούς με αρκετά περιορισμένες και στοχευμένες αγορές, ένδειξη η οποία αποτυπώθηκε και την Κυριακή 18 Ιανουαρίου που τα καταστήματα ήταν ανοιχτά», δηλώνει, από την πλευρά του, ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Πειραιώς, Νίκος Μανεσιώτης, μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Ο κ. Μανεσιώτης υποστηρίζει ότι ένας λόγος για τη μειωμένη αγοραστική κίνηση είναι, μεταξύ άλλων και η προεκλογική περίοδος, που διανύουμε, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Είναι γεγονός ότι η προεκλογική περίοδος έχει επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις των καταστημάτων του Πειραιά, που, εκτός των άλλων, πλήττονται και από τα έργα τραμ και μετρό».
Και συνέχισε, λέγοντας: «Ο Δεκέμβριος του 2014 καταγράφηκε ως ο χειρότερος των τελευταίων ετών, παρόλο που τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά για τρεις Κυριακές, γεγονός που επιβεβαιώνει τη θέση μας ότι η παραπάνω δουλειά, την οποία αναζητούμε σαν έμποροι, σίγουρα δεν είναι κρυμμένη στις Κυριακές».
Υποτονική χαρακτήρισε την κίνηση στην αγορά ο ιδιοκτήτης καταστημάτων, Θάνος Τσαγκάρης. «Οι εκπτώσεις δεν ξεκίνησαν καλά», επισημαίνει σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, παρατηρώντας ότι οι καταναλωτές είναι πολύ επιφυλακτικοί και δεν αντιδρούν ακόμα και σε μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων.
Αισιόδοξος εμφανίζεται ο αναπληρωτής αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), Αντώνης Ζαΐρης, ο οποίος εκτιμά ότι η εκπτωτική περίοδος θα κλείσει με αύξηση της τάξεως έως και 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Σχολιάζοντας τη μέχρι τώρα πορεία των εκπτώσεων, ο κ. Ζαΐρης τόνισε ότι, σύμφωνα με πληροφορίες των μελών του ΣΕΛΠΕ, υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον και ανταπόκριση του αγοραστικού κοινού». Πρόσθεσε, μάλιστα ότι η αύξηση του τζίρου τις Κυριακές και, ιδιαίτερα, στις 28 Δεκεμβρίου εκτίναξε τον τζίρο στα μεγάλα και λίαν εμπορικά καταστήματα έως και 10%.
Σύμφωνα με την εκτίμηση του προέδρου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Βασίλη Κορκίδη, ο κύκλος εργασιών της εφετινής χειμερινής εκπτωτικής περιόδου θα παρουσιάσει μία κάμψη της τάξεως του 5% έως 8%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, με συνέπεια να διαμορφωθεί σε περίπου 5-5,1 δισ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της επικρατούσας ατμόσφαιρας πολιτικής αβεβαιότητας σε συνδυασμό με τη συρρίκνωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. «Ο κλάδος της ένδυσης-υπόδησης αναμένεται να προσελκύσει το μεγαλύτερο κομμάτι της καταναλωτικής δαπάνης αναφορικά με τις προτιμήσεις των πελατών, ενώ τα μηνύματα που έλαβε ο εμπορικός κόσμος από τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 18 Ιανουαρίου δεν διαφοροποιούν τη συγκεκριμένη μέρα, όσον αφορά στις προσδοκίες τόνωσης της εμπορικής κίνησης, από τις υπόλοιπες ημέρες των χειμερινών εκπτώσεων που διανύουμε», σημειώνει η ΕΣΕΕ.
«Οι εκπτώσεις που ξεκίνησαν στις 12 Ιανουαρίου, βρήκαν τους καταναλωτές επιφυλακτικούς με αρκετά περιορισμένες και στοχευμένες αγορές, ένδειξη η οποία αποτυπώθηκε και την Κυριακή 18 Ιανουαρίου που τα καταστήματα ήταν ανοιχτά», δηλώνει, από την πλευρά του, ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Πειραιώς, Νίκος Μανεσιώτης, μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Ο κ. Μανεσιώτης υποστηρίζει ότι ένας λόγος για τη μειωμένη αγοραστική κίνηση είναι, μεταξύ άλλων και η προεκλογική περίοδος, που διανύουμε, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Είναι γεγονός ότι η προεκλογική περίοδος έχει επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις των καταστημάτων του Πειραιά, που, εκτός των άλλων, πλήττονται και από τα έργα τραμ και μετρό».
Και συνέχισε, λέγοντας: «Ο Δεκέμβριος του 2014 καταγράφηκε ως ο χειρότερος των τελευταίων ετών, παρόλο που τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά για τρεις Κυριακές, γεγονός που επιβεβαιώνει τη θέση μας ότι η παραπάνω δουλειά, την οποία αναζητούμε σαν έμποροι, σίγουρα δεν είναι κρυμμένη στις Κυριακές».
Υποτονική χαρακτήρισε την κίνηση στην αγορά ο ιδιοκτήτης καταστημάτων, Θάνος Τσαγκάρης. «Οι εκπτώσεις δεν ξεκίνησαν καλά», επισημαίνει σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, παρατηρώντας ότι οι καταναλωτές είναι πολύ επιφυλακτικοί και δεν αντιδρούν ακόμα και σε μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων.
Αισιόδοξος εμφανίζεται ο αναπληρωτής αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), Αντώνης Ζαΐρης, ο οποίος εκτιμά ότι η εκπτωτική περίοδος θα κλείσει με αύξηση της τάξεως έως και 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Σχολιάζοντας τη μέχρι τώρα πορεία των εκπτώσεων, ο κ. Ζαΐρης τόνισε ότι, σύμφωνα με πληροφορίες των μελών του ΣΕΛΠΕ, υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον και ανταπόκριση του αγοραστικού κοινού». Πρόσθεσε, μάλιστα ότι η αύξηση του τζίρου τις Κυριακές και, ιδιαίτερα, στις 28 Δεκεμβρίου εκτίναξε τον τζίρο στα μεγάλα και λίαν εμπορικά καταστήματα έως και 10%.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κατασκευαστών Ετοίμων Ενδυμάτων Αττικής, Νίκος Γιαννέτος, αν και αναφέρει ότι ο Δεκέμβριος ήταν ο χειρότερος μήνας, υπογραμμίζει ότι τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων παρατηρήθηκε ικανοποιητική κίνηση. «Οι καταναλωτές έχουν κουραστεί από τα απαισιόδοξα σενάρια, αρχίζουν να ξεπερνούν το άγχος τους και λειτουργούν, σύμφωνα με τις ανάγκες τους», δηλώνει ο κ. Γιαννέτος. Όπως είπε, ο καταναλωτής αυτονομείται από τις πολιτικές εξελίξεις και η αγορά προσαρμόζεται στα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα