Νέο τοπίο στη φορολόγηση και ταξινόμηση των ΙΧ αυτοκινήτων σχεδιάζει από χθες το υπουργείο Οικονομικών. Η κυβέρνηση με τις ανακοινώσεις αυτό που έθεσε πρωτίστως είναι η φορολογική δικαιοσύνη στην αγορά ΙΧ. Αλλά ποιοι χάνουν και ποιοι κερδίζουν από τις αλλαγές που έρχονται;
Τα τέλη ταξινόμησης θα πρέπει να προσδιορίζονται με βάση την τιμή και όχι με βάση τα κυβικά. Είναι παράλογο ένα αυτοκίνητο με τιμή χονδρικής 20.000 ευρώ και 1.600 κυβικά να επιβαρύνεται με τα ίδια τέλη ταξινόμησης σε σχέση με ένα άλλο αυτοκίνητο ιδίων κυβικών, αλλά με τιμή χονδρικής 60.000 ευρώ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων», οι αλλαγές που σχεδιάζονται μπορεί να κρύβουν σειρά επιβαρύνσεων για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. Οι επίδοξοι αγοραστές φθηνών αυτοκινήτων ότι κερδίζουν κατά την αγορά θα το χάνουν στη χρήση και αυτό γιατί:
Τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας για τα νέα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας σύντομα θα αποτελέσουν παρελθόν διότι το δημόσιο χάνει ολοένα και περισσότερα χρήματα.
Σήμερα 1 στα 4 μοντέλα Ι.Χ. λόγω των ιδιαίτερα χαμηλών εκπομπών ρύπων, απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας και γι΄ αυτόν το λόγο βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των αγοραστών. Στο καινούργιο Ι.Χ. λοιπόν, το αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, το οποίο σήμερα απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, οι επιβαρύνσεις φαίνεται να είναι προ των πυλών.
Οι αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης
1. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.