Πανελλαδικές: Δείτε τις απαντήσεις σε Αρχαία και Μαθηματικά
Πανελλαδικές: Δείτε τις απαντήσεις σε Αρχαία και Μαθηματικά
Κατανοητά και κλιμακούμενης δυσκολίας τα θέματα των Μαθηματικών - Κατανοητά τα Αρχαία Ελληνικά με κείμενα από Αριστοτέλη και Ισοκράτη - Η Φυσική κατεύθυνσης θα ξεκαθαρίσει που θα κινηθούν οι βάσεις
UPD:
23
ΣΧΟΛΙΑ
Δείτε τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών
Δείτε τα θέματα των Μαθηματικών
Δείτε τις απαντήσεις των Αρχαίων Ελληνικών
Δείτε τις απαντήσεις των Μαθηματικών
Με αρχαία ελληνικά και μαθηματικά -και τα δύο μαθήματα κατεύθυνσης- συνεχίστηκαν σήμερα, Δευτέρα, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Δείτε τα θέματα των Μαθηματικών
Δείτε τις απαντήσεις των Αρχαίων Ελληνικών
Δείτε τις απαντήσεις των Μαθηματικών
Με αρχαία ελληνικά και μαθηματικά -και τα δύο μαθήματα κατεύθυνσης- συνεχίστηκαν σήμερα, Δευτέρα, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Μιλώντας για τα θέματα των Μαθηματικών, ο γραμματέας της ΟΕΦΕ, Γιάννης Βαφειαδάκης, τα χαρακτήρισε κατανοητά χωρίς να κρύβουν παγίδες και κλιμακούμενης δυσκολίας προκειμένου να ξεχωρίσουν οι μαθητές που έχουν προετοιμαστεί σωστά.
Επισημαίνει, επίσης, ότι εύκολα οι περισσότεροι υποψήφιοι θα γράψουν έως το 10 και από εκεί και πέρα θα υπάρχει κλιμάκωση ανάλογα με τη μελέτη που έχει γίνει. Ο κ. Βαφειαδάκης εκτιμά ότι θα υπάρχει ανοδική τάση των βάσεων καθώς και τα μαθηματικά γενικής παιδείας αλλά και τα σημερινά μαθηματικά κατεύθυνσης κρίνονται ως αναμενόμενα και κατανοητά. Αν και η Φυσική κατεύθυνσης κινηθεί σε αυτό το επίπεδο δυσκολίας, εκτιμά ο εκπαιδευτικός, θα υπάρξει πληθωρισμός υψηλών βαθμολογίων και κατ' επέκταση άνοδος των βάσεων.
Στα Αρχαία Ελληνικά τα θέματα κρίνονται συνολικά ως κατάλληλα επιλεγμένα για την εξέταση των υποψηφίων.
Στο διδαγμένο κείμενο οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν στην 1η των «Ηθικών Νικομαχείων» όπου εξετάζεται η φύση της αρετής και οι δυνάμεις που τη συνθέτουν.
Σε οτι αφορά στα αρχαία ελληνικά, σύμφωνα με την ΟΕΦΕ τα ερωτήματα είναι εύστοχα διατυπωμένα και σαφή. Οι μαθητές μπορούν να απαντήσουν προσεκτικά και συγκροτημένα, αφού οι πληροφορίες αντλούνται από τα σχόλια και τις αναλύσεις του σχολικού βιβλίου.
Το αδίδακτο κείμενο προέρχεται από τον «Αρχίδαμο» του Ισοκράτη, απόσπασμα 103-105, και έχει σαφές περιεχόμενο και συγκροτημένη συντακτική δομή, χωρίς ιδιαίτερα δύσκολα συντακτικά φαινόμενα. Από άποψη νοήματος τοποθετείται στο 366 π. Χ., όπου ο νεαρός διάδοχος του σπαρτιατικού θρόνου προσπαθεί να φιλοτιμήσει τους Σπαρτιάτες, ώστε να τοποθετηθούν αρνητικά στην ανεξαρτησία της Μεσσήνης θυμίζοντάς τους τα κατορθώματα των προγόνων τους. Τα γραμματικά και τα συντακτικά φαινόμενα μπορούν να απαντηθούν με σχετική ευκολία, αλλά πάντα με προσοχή.
Σχόλιο της Ο.Ε.Φ.Ε για τα Αρχαία Ελληνικά
Οι απαντήσεις των θεμάτων από την ομάδα φιλολόγων της Ο.Ε.Φ.Ε. συμβαδίζουν με τα
σχολικά εγχειρίδια και παραπέμπουν σε αυτά, διότι η σχολική διδασκαλία στηρίζεται σε
αυτά. Ειδικότερα για τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα οι πληροφορίες αντλούνται
από τις σχετικές σελίδες της Γραμματικής Μ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ αντίστοιχα των βιβλίων
Συντακτικού Α. Β. ΜΟΥΜΤΖΑΚΗ και Π. ΜΠΙΛΛΑ.
Αναφορικά, λοιπόν, με την αποσαφήνιση της συντακτικής θέσης της αιτιατικής τί (Γ3α,4)
το σχολικό συντακτικό Μουμτζάκη στη σελ. 43 δεν αποσαφηνίζει την αιτιατική της αιτίας
από την αιτιατική του σκοπού, αλλά παρουσιάζει την μεν πρώτη δίπλα σε ρήμα ψυχικού
πάθους τη δεύτερη δίπλα σε ρήμα κίνησης, το οποίο ακολουθείται και από τελική πρόταση.
Το σχολικό συντακτικό Π. Μπίλλα στη σελ. 109 αναφέρει: η αιτιατική της αιτίας
προσδιορίζει ρήματα δικανικής σημασίας, ψυχικού πάθους ή άλλα των οποίων η έννοια
χρειάζεται αιτιολόγηση. Ως αιτιατική της αιτίας λαμβάνεται συχνά και η αιτιατική του
ουδετέρου δεικτικής, αναφορικής ή ερωτηματικής αντωνυμίας (Τί με δεῖ ζῆν ἐν
δεσμωτηρίῳ;). Η αιτιατική του σκοπού εκφέρεται με το ουδέτερο δεικτικής, αναφορικής ή
ερωτηματικής αντωνυμίας και συντάσσεται κυρίως με ρήματα κίνησης (Τί τηνικάδε ἀφῖξαι,
ὦ Κρίτων;).
Σημειώνεται ότι η εβδομάδα που ξεκίνησε σήμερα είναι κρίσιμη για τους υποψηφίους, καθώς εξετάζονται σε μαθήματα κατεύθυνσης. Τα τελευταία χρόνια τα μαθήματα κατεύθυνσης συνήθως ανεβάζουν τον πήχη της δυσκολίας προκειμένου να ξεχωρίσουν οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Έως σήμερα οι υποψήφιοι δεν αντιμετώπισαν δυσκολίες, καθώς η Νεοελληνική Γλώσσα τα Μαθηματικά και η Bιολογία δεν έκρυβαν «παγίδες» για τους υποψηφίους.
Αύριο, Τρίτη, στα θρανία επιστρέφουν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ (ομάδα Α'), οι οποίοι θα εξεταστούν στα Μαθηματικά.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία: Καλές επιδόσεις θα επιτύχουν οι πολύ καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία για τα θέματα των Μαθηματικών Θετικής και Tεχνολογικής Kατεύθυνσης που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι επισημαίνει ότι καλύπτουν
μεγάλο μέρος της ύλης ενώ απαιτείται η καλή γνώση της ύλης των προηγουμένων τάξεων ήταν απαραίτητη.
Επίσης, τονίζεται ότι υπάρχουν αρκετά παρόμοια ερωτήματα στο σχολικό βιβλίο, ενώ υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία. Ωστόσο θα μπορούσε να ήταν καλύτερη, ώστε η κατανομή της βαθμολογίας να προσεγγίζει, όσο είναι δυνατόν,την κανονική κατανομή.
«Με τα συγκεκριμένα θέματα πολύ καλές και άριστες επιδόσεις θα επιτύχουν οι
πολύ καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι», επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί.
UPD:
23
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα