Μύκονος: Χωρίς άδεια λειτουργούσε η επιχείρηση με τα θαλάσσια σπορ
Μύκονος: Χωρίς άδεια λειτουργούσε η επιχείρηση με τα θαλάσσια σπορ
Αποκαλυπτικά τα νέα στοιχεία: Δεν υπήρχε δεύτερο άτομο στο ταχύπλοο όπως απαιτείται - Στην προπέλα του σκάφους δεν είχε τοποθετηθεί το ειδικό προστατευτικό πλαίσιο (δίχτυ), κάτι που είναι υποχρεωτικό
Δεν λέει να καταλαγιάσει το πανελλήνιο σοκ που έχει προκαλέσει η τραγωδία στη Μύκονο, όταν ένα δεκάχρονο αγόρι έχασε τη ζωή του, κατά τη διάρκεια θαλάσσιων παιχνιδιών. Αυτό που έρχεται να ταράξει εκ νέου τα νερά, είναι τα νέα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και που αφορούν στις παρανομίες που φέρονται να οδήγησαν σε αυτή την ανείπωτη τραγωδία.
Τα νέα στοιχεία υποδεικνύουν σωρεία παρανομιών και εγκληματικών παραλείψεων, που οδήγησαν στην τραγωδία με το θάνατο του 10χρονου αγοριού, αφήνοντας απαρηγόρητους γονείς, συγγενείς και φίλους.
Ερωτηματικό παραμένει εάν ο 22χρονος χειριστής είχε δίπλωμα εκπαιδευτή, όπως απατείται, δηλαδή απαιτούμενη άδεια προπονητού ή πτυχίο ΤΕΦΑΑ, όπως ορίζει ο νόμος.
Στο θάνατο του μικρού αγοριού συνέβαλε το γεγονός πως -παράνομα- ο 22χρονος χειριστής βρισκόταν μόνος του στο σκάφος. Σύμφωνα με το νόμο σε ταχύπλοο που χρησιμοποιείται για την έλκυση των θαλάσσιων παιχνιδιών θα έπρεπε να υπάρχει και δεύτερο άτομο, ώστε να επιβλέπει. Στο συγκεκριμένο ταχύπλοο βρισκόταν μόνο ο χειριστής, κάτι που, σύμφωνα με πηγή του Λιμενικού Σώματος, οι περισσότεροι το κάνουν για οικονομία, ώστε να «καίει» λιγότερο το σκάφος. «Δεν γίνεται ο χειριστής να γνωρίζει τι γίνεται πίσω του, δεν έχει μάτια στην πλάτη» προσθέτει η ίδια πηγή.
Επιπλέον, δεν έχει απαντηθεί ακόμη το ερώτημα: Το εν λόγω σκάφος, της τραγωδίας, ήταν ειδικά ασφαλισμένο για θαλάσσια παιχνίδια, όπως ορίζει ο νόμος; Εξάλλου, στο σκάφος βγαίνει άδεια ανάλογα με τα μποφόρ στα οποία μπορεί να πλεύσει. Μπορούσε με αυτά τα μποφόρ να βγει το σκάφος για θαλάσσια παχνίδια; Σε αυτή την περίπτωση, υποχρεωμένο είναι το Λιμεναρχείο, σε καθημερινή βάση, να δίνει αναφορά για τον καιρό, και έτσι να το γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες.
Να σημειωθεί πως πληροφορίες αναφέρουν πως η συγκεκριμένη επιχείρηση με τα θαλάσσια σπορ λειτουργούσε χωρίς άδεια τους πρώτους μήνες λειτουργίας της. Τα παιχνίδια και οι ομπρέλες είχαν στηθεί από τον Μάιο στην παραλία Καλό Λιβάδι που έγινε η τραγωδία, όμως η άδεια βγήκε τον Ιούλιο. Βέβαια, σήμερα, τα σκάφη παραμένουν «δεμένα» όσο στις ξαπλώστρες γίνεται το αδιαχώρητο.
Τα νέα στοιχεία υποδεικνύουν σωρεία παρανομιών και εγκληματικών παραλείψεων, που οδήγησαν στην τραγωδία με το θάνατο του 10χρονου αγοριού, αφήνοντας απαρηγόρητους γονείς, συγγενείς και φίλους.
Ερωτηματικό παραμένει εάν ο 22χρονος χειριστής είχε δίπλωμα εκπαιδευτή, όπως απατείται, δηλαδή απαιτούμενη άδεια προπονητού ή πτυχίο ΤΕΦΑΑ, όπως ορίζει ο νόμος.
Στο θάνατο του μικρού αγοριού συνέβαλε το γεγονός πως -παράνομα- ο 22χρονος χειριστής βρισκόταν μόνος του στο σκάφος. Σύμφωνα με το νόμο σε ταχύπλοο που χρησιμοποιείται για την έλκυση των θαλάσσιων παιχνιδιών θα έπρεπε να υπάρχει και δεύτερο άτομο, ώστε να επιβλέπει. Στο συγκεκριμένο ταχύπλοο βρισκόταν μόνο ο χειριστής, κάτι που, σύμφωνα με πηγή του Λιμενικού Σώματος, οι περισσότεροι το κάνουν για οικονομία, ώστε να «καίει» λιγότερο το σκάφος. «Δεν γίνεται ο χειριστής να γνωρίζει τι γίνεται πίσω του, δεν έχει μάτια στην πλάτη» προσθέτει η ίδια πηγή.
Επιπλέον, δεν έχει απαντηθεί ακόμη το ερώτημα: Το εν λόγω σκάφος, της τραγωδίας, ήταν ειδικά ασφαλισμένο για θαλάσσια παιχνίδια, όπως ορίζει ο νόμος; Εξάλλου, στο σκάφος βγαίνει άδεια ανάλογα με τα μποφόρ στα οποία μπορεί να πλεύσει. Μπορούσε με αυτά τα μποφόρ να βγει το σκάφος για θαλάσσια παχνίδια; Σε αυτή την περίπτωση, υποχρεωμένο είναι το Λιμεναρχείο, σε καθημερινή βάση, να δίνει αναφορά για τον καιρό, και έτσι να το γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες.
Να σημειωθεί πως πληροφορίες αναφέρουν πως η συγκεκριμένη επιχείρηση με τα θαλάσσια σπορ λειτουργούσε χωρίς άδεια τους πρώτους μήνες λειτουργίας της. Τα παιχνίδια και οι ομπρέλες είχαν στηθεί από τον Μάιο στην παραλία Καλό Λιβάδι που έγινε η τραγωδία, όμως η άδεια βγήκε τον Ιούλιο. Βέβαια, σήμερα, τα σκάφη παραμένουν «δεμένα» όσο στις ξαπλώστρες γίνεται το αδιαχώρητο.
Επίσης διαπιστώθηκε ότι στην προπέλα του ταχύπλοου δεν είχε τοποθετηθεί το ειδικό προστατευτικό πλαίσιο, ένα δίχτυ που επίσης ορίζει ο νόμος. Η χρήση του διχτυού είναι υποχρεωτική όταν κάποιος διατηρεί επιχείρηση θαλάσσιων σπορ. Ο χειριστής του ταχύπλοου όταν είδε ότι ο 10χρονος έπεσε στη θάλασσα πλησίασε με αναμμένη μηχανή για να βρει το παιδί στη θάλασσα και δεν έσβησε τη μηχανή ώστε η προπέλα να σταματήσει να περιστρέφεται, όπως ορίζει ο νόμος.
Σε κάθε περίπτωση, από τους οι δύο πραγματογνώμονες που ερευνούν την υπόθεση θα ελεγχθούν όλα τα όργανα και τα σωστικά μέσα της επιχείρησης καθώς πρέπει να έχουν ορισμένες προδιαγραφές εφόσον χρησιμοποιούνται για θαλάσσια σπορ...
Όπως φαίνεται, αναπάντητα παραμένουν αρκετά ερωτήματα σχετικά με τους κανόνες ασφαλείας που έπρεπε να τηρηθούν, ενώ Λιμεναρχείο Μυκόνου και Γραφείο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλιάς και Αιγαίου ρίχνουν το «μπαλάκι» με τις ευθύνες ο ένας στον άλλο. «Αναρμόδιος» δηλώνει ο κ. Αγησίλαος Μάνης, λιμενάρχης Μυκόνου, να απαντήσει σε οποιαδήποτε ερώτηση, παραπέμποντάς μας στο γραφείο Τύπου του υπουργείου, την ίδια στιγμή που το γραφείο Τύπου επιβεβαιώνει πως διενεργείται προανάκριση για το περιστάτικο, ενώ το φάκελο της προανάκρισης κρατά στα χέρια του ο ίδιος ο κ. Μάνης!
Αξίζει να σημειωθεί πως η δήμαρχος του νησιού, κυρία Ειρήνη Γρυπάρη, που προ ημερών δήλωνε πως «όλη η Μύκονος είναι σοκαρισμένη», αλλά και πως... φαντάζεται ότι η επιχείρηση είχε άδεια λειτουργίας, ωστόσο δεν απαντά πλέον στο κινητό της τηλέφωνο, για να δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις για το ζήτημα.
Σε κάθε περίπτωση, από τους οι δύο πραγματογνώμονες που ερευνούν την υπόθεση θα ελεγχθούν όλα τα όργανα και τα σωστικά μέσα της επιχείρησης καθώς πρέπει να έχουν ορισμένες προδιαγραφές εφόσον χρησιμοποιούνται για θαλάσσια σπορ...
Όπως φαίνεται, αναπάντητα παραμένουν αρκετά ερωτήματα σχετικά με τους κανόνες ασφαλείας που έπρεπε να τηρηθούν, ενώ Λιμεναρχείο Μυκόνου και Γραφείο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλιάς και Αιγαίου ρίχνουν το «μπαλάκι» με τις ευθύνες ο ένας στον άλλο. «Αναρμόδιος» δηλώνει ο κ. Αγησίλαος Μάνης, λιμενάρχης Μυκόνου, να απαντήσει σε οποιαδήποτε ερώτηση, παραπέμποντάς μας στο γραφείο Τύπου του υπουργείου, την ίδια στιγμή που το γραφείο Τύπου επιβεβαιώνει πως διενεργείται προανάκριση για το περιστάτικο, ενώ το φάκελο της προανάκρισης κρατά στα χέρια του ο ίδιος ο κ. Μάνης!
Αξίζει να σημειωθεί πως η δήμαρχος του νησιού, κυρία Ειρήνη Γρυπάρη, που προ ημερών δήλωνε πως «όλη η Μύκονος είναι σοκαρισμένη», αλλά και πως... φαντάζεται ότι η επιχείρηση είχε άδεια λειτουργίας, ωστόσο δεν απαντά πλέον στο κινητό της τηλέφωνο, για να δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις για το ζήτημα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα