Σπίρτζης: «Ελευθέρας» στα διόδια για τους μόνιμους κατοίκους
Σπίρτζης: «Ελευθέρας» στα διόδια για τους μόνιμους κατοίκους
Ελεύθερες διελεύσεις για όσους χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους για να πάνε στην εργασία τους και δεν έχουν εναλλακτική διαδρομή, αλλά και ατέλεια για τα ΑΜΕΑ
Την απαλλαγή των μόνιμων κατοίκων από τα διόδια, τη δυνατότητα ελεύθερων διελεύσεων όσων χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους για να πάνε στην εργασία τους και δεν έχουν εναλλακτική διαδρομή, και ατέλεια για τα ΑΜΕΑ, ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, κ. Χρίστος Σπίρτζης.
Μέχρι σήμερα οι εταιρείες παραχώρησης για περιοχές που γειτνιάζουν με σταθμούς διοδίων προσφέρουν χαμηλότερα τιμολόγια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι Αφίδνες στο Δήμο Ωρωπού, όπου τα ΙΧ των μόνιμων κατοίκων πληρώνουν 2,10 ευρώ, από 3,30 ευρώ που είναι η τιμή για τους υπόλοιπους οδηγούς.
Επίσης, για λόγους κοινωνικής πολιτικής και παρά το γεγονός ότι η ατέλεια δεν προβλέπεται από τις συμβάσεις για τα ΑΜΕΑ, εντούτοις όλοι οι παραχωρησιούχοι επιτρέπουν να περνούν από τα διόδια χωρίς να πληρώνουν όσοι είναι οι κάτοχοι της αντίστοιχης μπλε κάρτας, που δηλώνει την αναπηρία.
Μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε την πρόθεση του υπουργείου για επαναδιαγράματευση των συμβάσεων παραχώρησης που, όπως είπε, δεν θα είναι εύκολη, ενώ προανήγγειλε τη δημιουργία νέου νομικού πλαισίου τιμολόγησης και προδιαγραφών, που θα είναι ενιαίο για δημόσια και ιδιωτικά έργα.
Όπως είπε, σήμερα δεν υπάρχει καμία αξιοπιστία στο σύστημα προϋπολογισμών των έργων, καθώς κάποια τιμολόγια υποτιμολογούν εργασίες και υλικά, άλλα υπερτιμολογούν και άλλα αφορούν υλικά, τα οποία σήμερα δεν χρησιμοποιούνται.
Επιπλέον, στους στόχους του νέου υπουργού είναι η δημιουργία μίας δημόσιας πλατφόρμας, μέσω της οποίας κάθε πολίτης θα έχει τη δυνατότητα πρόσβασης στα στοιχεία όλων των μελετών και των δημοσίων έργων των υπουργείων, των φορέων, των περιφερειών και των δήμων.
Μέχρι σήμερα οι εταιρείες παραχώρησης για περιοχές που γειτνιάζουν με σταθμούς διοδίων προσφέρουν χαμηλότερα τιμολόγια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι Αφίδνες στο Δήμο Ωρωπού, όπου τα ΙΧ των μόνιμων κατοίκων πληρώνουν 2,10 ευρώ, από 3,30 ευρώ που είναι η τιμή για τους υπόλοιπους οδηγούς.
Επίσης, για λόγους κοινωνικής πολιτικής και παρά το γεγονός ότι η ατέλεια δεν προβλέπεται από τις συμβάσεις για τα ΑΜΕΑ, εντούτοις όλοι οι παραχωρησιούχοι επιτρέπουν να περνούν από τα διόδια χωρίς να πληρώνουν όσοι είναι οι κάτοχοι της αντίστοιχης μπλε κάρτας, που δηλώνει την αναπηρία.
Μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε την πρόθεση του υπουργείου για επαναδιαγράματευση των συμβάσεων παραχώρησης που, όπως είπε, δεν θα είναι εύκολη, ενώ προανήγγειλε τη δημιουργία νέου νομικού πλαισίου τιμολόγησης και προδιαγραφών, που θα είναι ενιαίο για δημόσια και ιδιωτικά έργα.
Όπως είπε, σήμερα δεν υπάρχει καμία αξιοπιστία στο σύστημα προϋπολογισμών των έργων, καθώς κάποια τιμολόγια υποτιμολογούν εργασίες και υλικά, άλλα υπερτιμολογούν και άλλα αφορούν υλικά, τα οποία σήμερα δεν χρησιμοποιούνται.
Επιπλέον, στους στόχους του νέου υπουργού είναι η δημιουργία μίας δημόσιας πλατφόρμας, μέσω της οποίας κάθε πολίτης θα έχει τη δυνατότητα πρόσβασης στα στοιχεία όλων των μελετών και των δημοσίων έργων των υπουργείων, των φορέων, των περιφερειών και των δήμων.
Ο κ. Σπίρτζης έθεσε και θέμα ποιότητας μελετών, αλλά και συντήρησης των έργων, επισημαίνοντας ότι είναι λάθος να αποκόπτεται ο μελετητής από την εξέλιξη ενός έργου.
Σε σχέση με τις συμβάσεις παραχώρησης, επισήμανε ότι «κάνουμε προσπάθεια να ξεφύγει η χώρα από τον τρόπο που επιλέχθηκε να γίνουν οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι» και σημείωσε ότι πρέπει να αλλάξουν οι συμβάσεις παραχώρησης, «χωρίς να έχουμε τριγμούς και σταμάτημα στα έργα» και με την υιοθέτηση τεχνοκρατικών δεικτών, που θα διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα των έργων και το ότι «η κοινωνία δεν θα είναι σε αδιέξοδο».
Σημείωσε μάλιστα ότι ψαλίδι θα μπει και στις αποδόσεις κεφαλαίων των παραχωρησιούχων (IRR), οι οποίες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας.
Σε ό,τι αφορά στο σπάσιμο των διαγωνισμών για τα δημόσια έργα, επανέλαβε ότι «η επιλογή μας είναι η διάχυση των έργων σε όλη την κλίμακα του τεχνικού κόσμου και όχι η συγκέντρωση στις μεγάλες εταιρείες», ενώ συμπλήρωσε ότι καλό θα είναι το Κοινοβούλιο «να αναζητήσει τις ευθύνες του τραπεζικού συστήματος, που είναι κρίσιμος συντελεστής που βαρύνει το κόστος των έργων».
Ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε στη Βουλή το έργο για την κατασκευή της οδού Αγία Βαρβάρας-Απομαρμά, το οποίο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, έχει προϋπολογισμό δημοπράτησης 47 εκατ. ευρώ και έρχεται να ολοκληρώσει τον άξονα Αγία Βαρβάρα - Άγιοι Δέκα - Καστέλι, συνολικού μήκους 15,7 χλμ, εκ των οποίων έχουν ολοκληρωθεί 7,9 χλμ.
Το έργο περιλαμβάνει και την αποπεράτωση εργασιών τμημάτων που είχαν ξεκινήσει με προηγούμενες εργολαβίες όσο και νέες εργασίες. Ο χρόνος αποπεράτωσης είναι 30 μήνες. Μειοδότης είναι η εταιρεία Κλέαρχος Ρούτσης, ο οποίος κατέθεσε οικονοική προσφορά 30,1 εκατ. ευρώ και έκπτωση 35%.
Σε σχέση με τις συμβάσεις παραχώρησης, επισήμανε ότι «κάνουμε προσπάθεια να ξεφύγει η χώρα από τον τρόπο που επιλέχθηκε να γίνουν οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι» και σημείωσε ότι πρέπει να αλλάξουν οι συμβάσεις παραχώρησης, «χωρίς να έχουμε τριγμούς και σταμάτημα στα έργα» και με την υιοθέτηση τεχνοκρατικών δεικτών, που θα διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα των έργων και το ότι «η κοινωνία δεν θα είναι σε αδιέξοδο».
Σημείωσε μάλιστα ότι ψαλίδι θα μπει και στις αποδόσεις κεφαλαίων των παραχωρησιούχων (IRR), οι οποίες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας.
Σε ό,τι αφορά στο σπάσιμο των διαγωνισμών για τα δημόσια έργα, επανέλαβε ότι «η επιλογή μας είναι η διάχυση των έργων σε όλη την κλίμακα του τεχνικού κόσμου και όχι η συγκέντρωση στις μεγάλες εταιρείες», ενώ συμπλήρωσε ότι καλό θα είναι το Κοινοβούλιο «να αναζητήσει τις ευθύνες του τραπεζικού συστήματος, που είναι κρίσιμος συντελεστής που βαρύνει το κόστος των έργων».
Ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε στη Βουλή το έργο για την κατασκευή της οδού Αγία Βαρβάρας-Απομαρμά, το οποίο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, έχει προϋπολογισμό δημοπράτησης 47 εκατ. ευρώ και έρχεται να ολοκληρώσει τον άξονα Αγία Βαρβάρα - Άγιοι Δέκα - Καστέλι, συνολικού μήκους 15,7 χλμ, εκ των οποίων έχουν ολοκληρωθεί 7,9 χλμ.
Το έργο περιλαμβάνει και την αποπεράτωση εργασιών τμημάτων που είχαν ξεκινήσει με προηγούμενες εργολαβίες όσο και νέες εργασίες. Ο χρόνος αποπεράτωσης είναι 30 μήνες. Μειοδότης είναι η εταιρεία Κλέαρχος Ρούτσης, ο οποίος κατέθεσε οικονοική προσφορά 30,1 εκατ. ευρώ και έκπτωση 35%.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα