«Ασφυξία» στα νησιά - Δεμένα τα πλοία έως τις 06:00 της Κυριακής
«Ασφυξία» στα νησιά - Δεμένα τα πλοία έως τις 06:00 της Κυριακής
Νέα 48ωρη απεργία αποφάσισε η ΠΝΟ - Ελλείψεις σε βασικά είδη σε πολλά νησιά - Στον αέρα οι μαθητικές εκδρομές - Τσακαλώτος: Δεν θα αυξηθούν οι φορολογικές εισφορές των ναυτικών - Να εξαντληθούν τα νομικά όπλα για να λήξει η απεργία ζητά ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου
UPD:
83
ΣΧΟΛΙΑ
Νέα 48ωρη παράταση της απεργίας της αποφάσισε το μεσημέρι της Πέμπτης η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, γεγονός που σημαίνει πως τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια έως τις 06:00 το πρωί της Κυριακής.
Ωστόσο, λίγο μετά την απόφαση για τη συνέχιση της απεργίας, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, δήλωσε στη Βουλή ότι δεν θα υπάρξει νέα φορολογική επιβάρυνση των ναυτικών. Ειδικότερα, ο κ.Τσακαλώτος είπε: «Έχει δημιουργηθεί θέμα για το δημοσιονομικό κενό για το 2018. Είπα και προηγουμένως ότι η διαφορά είναι κοντά στα 100 εκατ. ευρώ με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, αλλά εκτιμώ ότι θα κλείσει χωρίς προβλήματα.
Είχαμε μεγάλη λίστα που πρότειναν οι θεσμοί και εμείς για το πώς θα κλείσει το κενό του 2018 και μεσα σε αυτές ήταν και οι εισφορές των Ναυτικών. Εμείς δεν το προτείνουμε αυτό. Θα κλείσει ο προϋπολογισμός του 2017 και 2018 χωρίς καμία αύξηση στις φορολογικές εισφορές στους ναυτικούς».
Η συνεδρίαση της ΠΝΟ πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι σε κλίμα έντασης και τελικά η απόφαση ελήφθη σε μυστική ψηφοφορία των μελών της Εκτελεστικής Επιτροπής. Το κλίμα πυροδότησε η θέση μέρους των μελών για αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων.
Οι συνδικαλιστές ζητούν πλέον τη δέσμευση για την μη αλλαγή προς το χειρότερο του φορολογικού πλαισίου που ισχύει για τον κλάδο από τον υπουργό Οικονομικών αφού θεωρούν ότι οι επιστολές του ΥΝΑ, Παναγιώτη Κουρουμπλή είναι άνευ ουσίας γιατί το ΥΝΑ δεν έχει λόγο στο θέμα αυτό.
Αυτή ήταν η στάση τους απέναντι και στη
Ωστόσο, λίγο μετά την απόφαση για τη συνέχιση της απεργίας, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, δήλωσε στη Βουλή ότι δεν θα υπάρξει νέα φορολογική επιβάρυνση των ναυτικών. Ειδικότερα, ο κ.Τσακαλώτος είπε: «Έχει δημιουργηθεί θέμα για το δημοσιονομικό κενό για το 2018. Είπα και προηγουμένως ότι η διαφορά είναι κοντά στα 100 εκατ. ευρώ με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, αλλά εκτιμώ ότι θα κλείσει χωρίς προβλήματα.
Είχαμε μεγάλη λίστα που πρότειναν οι θεσμοί και εμείς για το πώς θα κλείσει το κενό του 2018 και μεσα σε αυτές ήταν και οι εισφορές των Ναυτικών. Εμείς δεν το προτείνουμε αυτό. Θα κλείσει ο προϋπολογισμός του 2017 και 2018 χωρίς καμία αύξηση στις φορολογικές εισφορές στους ναυτικούς».
Η συνεδρίαση της ΠΝΟ πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι σε κλίμα έντασης και τελικά η απόφαση ελήφθη σε μυστική ψηφοφορία των μελών της Εκτελεστικής Επιτροπής. Το κλίμα πυροδότησε η θέση μέρους των μελών για αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων.
Οι συνδικαλιστές ζητούν πλέον τη δέσμευση για την μη αλλαγή προς το χειρότερο του φορολογικού πλαισίου που ισχύει για τον κλάδο από τον υπουργό Οικονομικών αφού θεωρούν ότι οι επιστολές του ΥΝΑ, Παναγιώτη Κουρουμπλή είναι άνευ ουσίας γιατί το ΥΝΑ δεν έχει λόγο στο θέμα αυτό.
Αυτή ήταν η στάση τους απέναντι και στη
νέα επιστολή του υπουργού Ναυτιλίας που τους εστάλη σήμερα. Σε αυτή αναφέρει: «Επανέρχομαι και διαβεβαιώνω ότι δεν υπάρχει κανένα ζήτημα αύξησης της φορολογίας στο ισχύον φορολογικό καθεστώς των Ναυτικών. Για τα άλλα ζητήματα που απασχολούν τον κόσμο της ναυτοσύνης, το Υπουργείο δεσμεύεται να συνεχίσει τις προσπάθειες για διάλογο, καλώντας τον κάθε φορά αρμόδιο Υπουργό και την ΠΝΟ σε συνάντηση στο Υπουργείο Ναυτιλίας. Την ερχόμενη Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου 2016, μπορούμε να κάνουμε την πρώτη συνάντηση, με τον Υπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης».
Οι συνδικαλιστές έχουν ως αίτημα τη λύση θεμάτων όπως, μεταξύ άλλων, τη μαύρη-ανασφάλιστη εργασία, τις συνθέσεις πληρώματος για τα επιβατηγά πλοία, το συνταξιοδοτικό, το εφάπαξ και τη ΣΣΕ.
Δεν είναι λίγα τα νησιά που αντιμετωπίζουν πλέον σοβαρά προβλήματα τροφοδοσίας με τα αποθέματα σε πολλά από τα βασικά αγαθά, ανάμεσα στα οποία φάρμακα, νερό αλλά και καύσιμα να φτάνουν σε οριακό επίπεδο ή και να εξαντλούνται με τις τιμές να έχουν εκτοξευθεί.
Στην Κρήτη, οι αγρότες που βλέπουν πολλά από τα προϊόντα τους να σαπίζουν μια και δεν μπορούν να τα αφήσουν ες αεί στα θερμοκήπια, προσανατολίζονται σε κινητοποιήσεις. Δεν αποκλείεται και η προσφυγή τους στη Δικαιοσύνη όπως λένε, με σκοπό να δρομολογηθούν πλοία, τουλάχιστον για τη μεταφορά φορτηγών με ευπαθή προϊόντα. Μόλις χθες, ένα πλοίο των Μινωϊκών Γραμμών φορτωμένο με αγροτικά ευπαθή προϊόντα απέπλευσε από την Κρήτη με ειδική άδεια και μετά από διαβουλεύσεις ωρών, χωρίς όμως να δίνει λύση στο πρόβλημα.
Η ΠΝΟ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«H Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, στην συνέχεια των προηγουμένων δελτίων τύπου, με τα οποία και ανακοίνωνε τις αποφάσεις της για την πραγματοποίηση και συνέχιση των απεργιακών της κινητοποιήσεων, για τα δίκαια και ζωτικά προβλήματα του κλάδου, κατά την σημερινή συνεδρίασή της, αφού έλαβε υπόψη της την αδιάλλακτη και ανυποχώρητη θέση της Κυβέρνησης, η οποία όχι μόνον δεν δεσμεύεται σε τίποτε ουσιαστικό αλλά αντίθετα προσπαθεί μέσω της προσωπικής διαβεβαίωσης του κ. Υπουργού Ναυτιλίας, και όχι του αρμόδιου προς τούτο Υπουργού των Οικονομικών, να «πείσει» ότι δήθεν δεν υπάρχει ζήτημα στο ισχύον φορολογικό καθεστώς των ναυτικών, στέλνοντας ταυτόχρονα όλα τα λοιπά αιτήματά μας στις καλένδες, για τα πιο πολλά των οποίων μόνος Αρμόδιος και Υπεύθυνος είναι αποκλειστικά ο ίδιος, αποφάσισε να κλιμακώσει περαιτέρω τον αγώνα της με την συνέχιση της απεργίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την 00.01 ώρα της Παρασκευής 9-12-2016 και λήξη την 06.00 ώρα της Κυριακής 11-12-2016 οπότε και ΟΛΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΜΕ ΔΕΜΕΝΟΥΣ ΚΑΒΟΥΣ και δεν θα εκτελεστεί κανένα να δρομολόγιο.
Ταυτόχρονα αποφάσισε να καταγγείλει τον Υπουργό αλλά και την ίδια την Κυβέρνηση ότι με τις προσωπικές του δηλώσεις και δεσμεύσεις όχι μόνον δεν δίνει λύσεις αλλά αντίθετα υποτιμά την νοημοσύνη μας, προσπαθώντας να παραπλανήσει την κοινή γνώμη ότι αυτός και η Κυβέρνηση είναι αμέτοχοι του «εγκλήματος» ότι για όλα φταίνε οι ναυτικοί και όχι βέβαια οι Κυβερνώντες, που δημιουργούν τα προβλήματα και σε κάθε περίπτωση δεν δίνουν λύσεις.
Ακόμη προειδοποιεί την πλευρά των εφοπλιστικών εταιρειών να μην τολμήσουν να πειράξουν ή έστω απλά να απειλήσουν τον οποιοδήποτε απεργό ναυτεργάτη, ο οποίος απλά υπακούει στις αποφάσεις του ανώτατου συνδικαλιστικού του Οργάνου και των επί μέρους πρωτοβαθμίων οργανώσεων του, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα βρεθούν αντιμέτωποι με όλο τον ναυτεργατικό κόσμο.
Οι όποιες απεργοσπαστικές προσπάθειες από τον οποιοδήποτε και αν αποπειραθούν θα πέσουν στο κενό αλλά και θα καταγγελθούν δημόσια., ειδικά και επώνυμα.
Τέλος αποφάσισε συγκέντρωση των πληρωμάτων όλων των πλοίων στο Λιμάνι του Πειραιά, αύριο Παρασκευή και ώρα 10.00 το πρωί στον χώρο απέναντι από τον Αγ. Διονύσιο, στο Ε/Γ – Ο/Γ πλοίο ΕΛΥΡΟΣ».
Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου προς Κουρουμπλή: Προστατέψτε τα νησιά από τις επιπτώσεις της συνεχιζόμενης απεργίας
Επείγουσα επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, απέστειλε σήμερα, Πέμπτη, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, από τον οποίο ζητά να αξιοποιήσει το σύνολο των δυνατοτήτων που ο νόμος παρέχει, προκειμένου να προστατεύσει τα νησιά, το πιο ευαίσθητο κομμάτι της χώρας, από τις επιπτώσεις της συνέχισης της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Όπως τονίζει ο Περιφερειάρχης στην επιστολή του, η απόφαση περί συνέχισης, για ένα επιπλέον 48ωρο και μέχρι τα ξημερώματα της προσεχούς Κυριακής, της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), δημιουργεί ασφυκτικές συνθήκες για το σύνολο των κατοίκων των νησιών.
Σημειώνει δε ότι το δικαίωμα κάθε εργαζόμενου στην απεργία είναι σεβαστό, αλλά αυτό δεν μπορεί να ασκείται με τρόπο που να παραβιάζει δικαιώματα άλλων κοινωνικών ομάδων και κυρίως να χρησιμοποιεί ως ομήρους ολόκληρες νησιωτικές κοινωνίες.
Ειδικότερα στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, τη μεγαλύτερη νησιωτική Περιφέρεια της χώρας, ο συνεχιζόμενος ακτοπλοϊκός αποκλεισμός των νησιών, θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο την οικονομία αλλά και το σύνολο των κοινωνικών και επαγγελματικών δραστηριοτήτων όλων των νησιωτών, αναφέρει ο κ. Χατζημάρκος και προσθέτει:
«Οι νησιώτες μας, οι οποίοι, το τελευταίο διάστημα, έχουν υποστεί και αυτοί σφοδρή φορολογική επιδρομή, με ανυπολόγιστες γι αυτούς συνέπειες, ουδέποτε έστρεψαν τη δική τους αιτιολογημένη οργή εναντίον οιασδήποτε κοινωνικής ή επαγγελματικής ομάδας ή οιουδήποτε συμπατριώτη τους.
Επειδή, επιτέλους, η συνέχιση της ζωής στη νησιωτική Ελλάδα δεν μπορεί να είναι στην διακριτική ευχέρεια οιασδήποτε ομάδας, σας ζητούμε να προστατεύσετε το πιο ευαίσθητο κομμάτι της χώρας, αξιοποιώντας το σύνολο των δυνατοτήτων που ο νόμος σας δίνει».
Εξώδικο στον Κουρουμπλή από τον ΕΟΑΕΝ
Εξώδικη διαμαρτυρία απέστειλε ο Επιμελητηριακός Όμιλος Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (Ε.Ο.Α.Ε.Ν.) προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή με αφορμή τις απεργιακές κινητοποιήσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και τις συνέπειες αυτής προς τα ελληνικά νησιά και ιδιαίτερα τη μαρτυρική Ζάκυνθο.
Στη διαμαρτυρία του προς το Υπουργείο ο Ε.Ο.Α.Ε.Ν επισημαίνει ότι «τα υποβαλλόμενα, εύλογα αιτήματά της Π.Ν.Ο , πρέπει να κριθούν με την δέουσα σοβαρότητα, ευθύνη και ταχύτητα από τον αρμόδιο φορέα, που πρέπει να τα αποδεχθεί, μετά από τις κατάλληλες διαπραγματεύσεις και ουσιαστικές και εποικοδομητικές συζητήσεις, από την Πολιτεία που θα πρέπει να μελετήσει και να καταλήξει σε μια δίκαιη και ορθή απόφαση, ικανοποιώντας ό,τι πρέπει να ικανοποιήσει από τα αιτήματα των απεργιακών κινητοποιήσεων».
Παράλληλα όμως τονίζεται «η μακρά αυτή απεργία, έχει νεκρώσει κυριολεκτικά την κοινωνική και οικονομική ζωή των νησιών, τα οποία στερούνται πλέον, όχι μόνο προϊόντων, καυσίμων και άλλων πρώτων υλών και λοιπών αγαθών, αλλά και της δυνατότητας να αντιμετωπίσουν επείγοντα θέματα, κυρίως, υγείας των πολιτών».
Όπως αναφέρεται επίσης στη διαμαρτυρία «οι ενέργειές της Πολιτείας δεν φαίνεται να πείθουν και δεν οδηγούν σε κανένα αποτέλεσμα, που να σημάνει το πέρας των απεργιακών αυτών κινητοποιήσεων».
Ειδική μνεία υπάρχει στην τραγωδία στο νησί της Ζακύνθου,-το όποιο έχει κηρυχτεί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης- το οποίο, μετά τις καταστρεπτικές θεομηνίες και τις άλλες καταστροφές, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την τραγική κατάσταση, που δημιουργήθηκε από τις αντίξοες συνθήκες αυτές.
Ο Όμιλος διαμαρτύρεται για την αναποτελεσματικότητα και την ανακόλουθη αυτή στάση της Πολιτείας, που δεν μπορεί να διαχειρισθεί την απεργία αυτή και ζητεί την ενεργοποίηση της διάταξης του άρθρου 25 του Νόμου 4256/2014, κατά την οποία «1.Για την διασφάλιση της συνοχής του νησιωτικού χώρου και της εδαφικής συνέχειας της χώρας, όταν διακόπτεται η τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των ηπειρωτικών λιμένων και των νησιών, για λόγους που δεν οφείλονται σε ανωτέρα βία ή απαγόρευση απόπλου, εφαρμόζεται πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας ...
Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, μετά από εισήγηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το οποίο συγκαλείται εκτάκτως μετά από την παρέλευση τριών ημερών από την διακοπή της τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης .... καθορίζονται τα εξής : αα. Το πρόγραμμα των δρομολογίων κλπ ... ββ. τα πλοία τα οποία θα εξυπηρετούν ... γγ. ο αριθμός και η συχνότητα των δρομολογίων ... ».
Τέλος ο Ε.Ο.Α.Ε.Ν υπογραμμίζει προς τον Υπουργό πως : «Η εφαρμογή της ως άνω διάταξης καθίσταται άμεσα άκρως επιτακτική, ενόψει του ότι το μέγεθος των μέχρι τούδε ζημιών στα νησιά είναι τεράστιο, η δεν ανάκαμψη δεν θα γίνει προ της παρέλευσης αρκετού καιρού.
Προκειμένου να μην διογκωθεί η τραγική αυτή κατάσταση στα νησιά, επιβάλλεται άμεσα η εντός της ημέρας ενεργοποίηση του μηχανισμού της ως άνω διάταξης, πράγμα που αποτελεί αποκλειστική ευθύνη της Πολιτείας και συγκεκριμένα υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Τυχόν προβολή της δικαιολογίας ότι πρόκειται για γεγονός ανώτερης βίας δεν είναι δυνατό να ευσταθήσει, δεδομένου ότι είναι γενικά παραδεκτό ότι ανώτερη βία συνιστά κάθε γεγονός εξαιρετικό και απρόβλεπτο, το οποίο είναι είτε αντικειμενικό (π.χ. σεισμός) είτε υποκειμενικό (π.χ. ασθένεια) και το οποίο δεν θα μπορούσε να προληφθεί όχι μόνο από τον μέσο άνθρωπο αλλά ακόμη και από τον ακραία επιμελή και συνετό. Η ευθύνη, συνεπώς, της Πολιτείας είναι αυτόχρημα τεράστια και ολοκληρωτική».
Οι συνδικαλιστές έχουν ως αίτημα τη λύση θεμάτων όπως, μεταξύ άλλων, τη μαύρη-ανασφάλιστη εργασία, τις συνθέσεις πληρώματος για τα επιβατηγά πλοία, το συνταξιοδοτικό, το εφάπαξ και τη ΣΣΕ.
Δεν είναι λίγα τα νησιά που αντιμετωπίζουν πλέον σοβαρά προβλήματα τροφοδοσίας με τα αποθέματα σε πολλά από τα βασικά αγαθά, ανάμεσα στα οποία φάρμακα, νερό αλλά και καύσιμα να φτάνουν σε οριακό επίπεδο ή και να εξαντλούνται με τις τιμές να έχουν εκτοξευθεί.
Στην Κρήτη, οι αγρότες που βλέπουν πολλά από τα προϊόντα τους να σαπίζουν μια και δεν μπορούν να τα αφήσουν ες αεί στα θερμοκήπια, προσανατολίζονται σε κινητοποιήσεις. Δεν αποκλείεται και η προσφυγή τους στη Δικαιοσύνη όπως λένε, με σκοπό να δρομολογηθούν πλοία, τουλάχιστον για τη μεταφορά φορτηγών με ευπαθή προϊόντα. Μόλις χθες, ένα πλοίο των Μινωϊκών Γραμμών φορτωμένο με αγροτικά ευπαθή προϊόντα απέπλευσε από την Κρήτη με ειδική άδεια και μετά από διαβουλεύσεις ωρών, χωρίς όμως να δίνει λύση στο πρόβλημα.
Η ΠΝΟ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«H Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, στην συνέχεια των προηγουμένων δελτίων τύπου, με τα οποία και ανακοίνωνε τις αποφάσεις της για την πραγματοποίηση και συνέχιση των απεργιακών της κινητοποιήσεων, για τα δίκαια και ζωτικά προβλήματα του κλάδου, κατά την σημερινή συνεδρίασή της, αφού έλαβε υπόψη της την αδιάλλακτη και ανυποχώρητη θέση της Κυβέρνησης, η οποία όχι μόνον δεν δεσμεύεται σε τίποτε ουσιαστικό αλλά αντίθετα προσπαθεί μέσω της προσωπικής διαβεβαίωσης του κ. Υπουργού Ναυτιλίας, και όχι του αρμόδιου προς τούτο Υπουργού των Οικονομικών, να «πείσει» ότι δήθεν δεν υπάρχει ζήτημα στο ισχύον φορολογικό καθεστώς των ναυτικών, στέλνοντας ταυτόχρονα όλα τα λοιπά αιτήματά μας στις καλένδες, για τα πιο πολλά των οποίων μόνος Αρμόδιος και Υπεύθυνος είναι αποκλειστικά ο ίδιος, αποφάσισε να κλιμακώσει περαιτέρω τον αγώνα της με την συνέχιση της απεργίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την 00.01 ώρα της Παρασκευής 9-12-2016 και λήξη την 06.00 ώρα της Κυριακής 11-12-2016 οπότε και ΟΛΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΜΕ ΔΕΜΕΝΟΥΣ ΚΑΒΟΥΣ και δεν θα εκτελεστεί κανένα να δρομολόγιο.
Ταυτόχρονα αποφάσισε να καταγγείλει τον Υπουργό αλλά και την ίδια την Κυβέρνηση ότι με τις προσωπικές του δηλώσεις και δεσμεύσεις όχι μόνον δεν δίνει λύσεις αλλά αντίθετα υποτιμά την νοημοσύνη μας, προσπαθώντας να παραπλανήσει την κοινή γνώμη ότι αυτός και η Κυβέρνηση είναι αμέτοχοι του «εγκλήματος» ότι για όλα φταίνε οι ναυτικοί και όχι βέβαια οι Κυβερνώντες, που δημιουργούν τα προβλήματα και σε κάθε περίπτωση δεν δίνουν λύσεις.
Ακόμη προειδοποιεί την πλευρά των εφοπλιστικών εταιρειών να μην τολμήσουν να πειράξουν ή έστω απλά να απειλήσουν τον οποιοδήποτε απεργό ναυτεργάτη, ο οποίος απλά υπακούει στις αποφάσεις του ανώτατου συνδικαλιστικού του Οργάνου και των επί μέρους πρωτοβαθμίων οργανώσεων του, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα βρεθούν αντιμέτωποι με όλο τον ναυτεργατικό κόσμο.
Οι όποιες απεργοσπαστικές προσπάθειες από τον οποιοδήποτε και αν αποπειραθούν θα πέσουν στο κενό αλλά και θα καταγγελθούν δημόσια., ειδικά και επώνυμα.
Τέλος αποφάσισε συγκέντρωση των πληρωμάτων όλων των πλοίων στο Λιμάνι του Πειραιά, αύριο Παρασκευή και ώρα 10.00 το πρωί στον χώρο απέναντι από τον Αγ. Διονύσιο, στο Ε/Γ – Ο/Γ πλοίο ΕΛΥΡΟΣ».
Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου προς Κουρουμπλή: Προστατέψτε τα νησιά από τις επιπτώσεις της συνεχιζόμενης απεργίας
Επείγουσα επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, απέστειλε σήμερα, Πέμπτη, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, από τον οποίο ζητά να αξιοποιήσει το σύνολο των δυνατοτήτων που ο νόμος παρέχει, προκειμένου να προστατεύσει τα νησιά, το πιο ευαίσθητο κομμάτι της χώρας, από τις επιπτώσεις της συνέχισης της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Όπως τονίζει ο Περιφερειάρχης στην επιστολή του, η απόφαση περί συνέχισης, για ένα επιπλέον 48ωρο και μέχρι τα ξημερώματα της προσεχούς Κυριακής, της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), δημιουργεί ασφυκτικές συνθήκες για το σύνολο των κατοίκων των νησιών.
Σημειώνει δε ότι το δικαίωμα κάθε εργαζόμενου στην απεργία είναι σεβαστό, αλλά αυτό δεν μπορεί να ασκείται με τρόπο που να παραβιάζει δικαιώματα άλλων κοινωνικών ομάδων και κυρίως να χρησιμοποιεί ως ομήρους ολόκληρες νησιωτικές κοινωνίες.
Ειδικότερα στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, τη μεγαλύτερη νησιωτική Περιφέρεια της χώρας, ο συνεχιζόμενος ακτοπλοϊκός αποκλεισμός των νησιών, θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο την οικονομία αλλά και το σύνολο των κοινωνικών και επαγγελματικών δραστηριοτήτων όλων των νησιωτών, αναφέρει ο κ. Χατζημάρκος και προσθέτει:
«Οι νησιώτες μας, οι οποίοι, το τελευταίο διάστημα, έχουν υποστεί και αυτοί σφοδρή φορολογική επιδρομή, με ανυπολόγιστες γι αυτούς συνέπειες, ουδέποτε έστρεψαν τη δική τους αιτιολογημένη οργή εναντίον οιασδήποτε κοινωνικής ή επαγγελματικής ομάδας ή οιουδήποτε συμπατριώτη τους.
Επειδή, επιτέλους, η συνέχιση της ζωής στη νησιωτική Ελλάδα δεν μπορεί να είναι στην διακριτική ευχέρεια οιασδήποτε ομάδας, σας ζητούμε να προστατεύσετε το πιο ευαίσθητο κομμάτι της χώρας, αξιοποιώντας το σύνολο των δυνατοτήτων που ο νόμος σας δίνει».
Εξώδικο στον Κουρουμπλή από τον ΕΟΑΕΝ
Εξώδικη διαμαρτυρία απέστειλε ο Επιμελητηριακός Όμιλος Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (Ε.Ο.Α.Ε.Ν.) προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή με αφορμή τις απεργιακές κινητοποιήσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και τις συνέπειες αυτής προς τα ελληνικά νησιά και ιδιαίτερα τη μαρτυρική Ζάκυνθο.
Στη διαμαρτυρία του προς το Υπουργείο ο Ε.Ο.Α.Ε.Ν επισημαίνει ότι «τα υποβαλλόμενα, εύλογα αιτήματά της Π.Ν.Ο , πρέπει να κριθούν με την δέουσα σοβαρότητα, ευθύνη και ταχύτητα από τον αρμόδιο φορέα, που πρέπει να τα αποδεχθεί, μετά από τις κατάλληλες διαπραγματεύσεις και ουσιαστικές και εποικοδομητικές συζητήσεις, από την Πολιτεία που θα πρέπει να μελετήσει και να καταλήξει σε μια δίκαιη και ορθή απόφαση, ικανοποιώντας ό,τι πρέπει να ικανοποιήσει από τα αιτήματα των απεργιακών κινητοποιήσεων».
Παράλληλα όμως τονίζεται «η μακρά αυτή απεργία, έχει νεκρώσει κυριολεκτικά την κοινωνική και οικονομική ζωή των νησιών, τα οποία στερούνται πλέον, όχι μόνο προϊόντων, καυσίμων και άλλων πρώτων υλών και λοιπών αγαθών, αλλά και της δυνατότητας να αντιμετωπίσουν επείγοντα θέματα, κυρίως, υγείας των πολιτών».
Όπως αναφέρεται επίσης στη διαμαρτυρία «οι ενέργειές της Πολιτείας δεν φαίνεται να πείθουν και δεν οδηγούν σε κανένα αποτέλεσμα, που να σημάνει το πέρας των απεργιακών αυτών κινητοποιήσεων».
Ειδική μνεία υπάρχει στην τραγωδία στο νησί της Ζακύνθου,-το όποιο έχει κηρυχτεί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης- το οποίο, μετά τις καταστρεπτικές θεομηνίες και τις άλλες καταστροφές, δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την τραγική κατάσταση, που δημιουργήθηκε από τις αντίξοες συνθήκες αυτές.
Ο Όμιλος διαμαρτύρεται για την αναποτελεσματικότητα και την ανακόλουθη αυτή στάση της Πολιτείας, που δεν μπορεί να διαχειρισθεί την απεργία αυτή και ζητεί την ενεργοποίηση της διάταξης του άρθρου 25 του Νόμου 4256/2014, κατά την οποία «1.Για την διασφάλιση της συνοχής του νησιωτικού χώρου και της εδαφικής συνέχειας της χώρας, όταν διακόπτεται η τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των ηπειρωτικών λιμένων και των νησιών, για λόγους που δεν οφείλονται σε ανωτέρα βία ή απαγόρευση απόπλου, εφαρμόζεται πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας ...
Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, μετά από εισήγηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το οποίο συγκαλείται εκτάκτως μετά από την παρέλευση τριών ημερών από την διακοπή της τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης .... καθορίζονται τα εξής : αα. Το πρόγραμμα των δρομολογίων κλπ ... ββ. τα πλοία τα οποία θα εξυπηρετούν ... γγ. ο αριθμός και η συχνότητα των δρομολογίων ... ».
Τέλος ο Ε.Ο.Α.Ε.Ν υπογραμμίζει προς τον Υπουργό πως : «Η εφαρμογή της ως άνω διάταξης καθίσταται άμεσα άκρως επιτακτική, ενόψει του ότι το μέγεθος των μέχρι τούδε ζημιών στα νησιά είναι τεράστιο, η δεν ανάκαμψη δεν θα γίνει προ της παρέλευσης αρκετού καιρού.
Προκειμένου να μην διογκωθεί η τραγική αυτή κατάσταση στα νησιά, επιβάλλεται άμεσα η εντός της ημέρας ενεργοποίηση του μηχανισμού της ως άνω διάταξης, πράγμα που αποτελεί αποκλειστική ευθύνη της Πολιτείας και συγκεκριμένα υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Τυχόν προβολή της δικαιολογίας ότι πρόκειται για γεγονός ανώτερης βίας δεν είναι δυνατό να ευσταθήσει, δεδομένου ότι είναι γενικά παραδεκτό ότι ανώτερη βία συνιστά κάθε γεγονός εξαιρετικό και απρόβλεπτο, το οποίο είναι είτε αντικειμενικό (π.χ. σεισμός) είτε υποκειμενικό (π.χ. ασθένεια) και το οποίο δεν θα μπορούσε να προληφθεί όχι μόνο από τον μέσο άνθρωπο αλλά ακόμη και από τον ακραία επιμελή και συνετό. Η ευθύνη, συνεπώς, της Πολιτείας είναι αυτόχρημα τεράστια και ολοκληρωτική».
UPD:
83
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα