Ποιοι και πώς θέλουν να... κόψουν το «Survivor»

Ποιοι και πώς θέλουν να... κόψουν το «Survivor»

Στο ΕΣΡ θα καταλήξουν όροι, κανόνες και η... ηθική του επίμαχου ριάλιτι επιβίωσης, μετά από ερώτηση στη Βουλή  που θέτει θέμα ακόμα και θέμα «ανθρωποφαγίας», ενώ καταγγέλλει κερδοσκοπία από παράνομα στοιχήματα

Ποιοι και πώς θέλουν  να... κόψουν  το «Survivor»
Οπως συμβαίνει με κάθε κοινωνικό φαινόμενο, αλλά και με κάθε μεγάλο ζήτημα στην Ελλάδα, το «Survivor» αρχίζει αργά αλλά σταθερά να διχάζει τους Ελληνες. Η αδιαμφισβήτητη επιτυχία του προκαλεί ήδη όχι μόνο τον φθόνο των ανταγωνιστών του, αλλά και την μικροψυχία μεγάλης μερίδας τηλεθεατών που ξαφνικά ανακάλυψαν στο περίφημο τηλεπαιχνίδι του ΣΚΑΪ όλες τις παθογένειες της ελληνικής τηλεόρασης.

Αν και υπάρχουν ορισμένα ζητήματα στους κανόνες μετάδοσής του, που ενδεχομένως θα πρέπει να επανεξεταστούν, την τελευταία εβδομάδα άρχισε να παρατηρείται ένα ντελίριο κριτικής κατά του «Survivor», που κατά πάσα πιθανότητα αναγκάζει και το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης να εξετάσει κατά προτεραιότητα τις καταγγελίες που έχουν διατυπωθεί για τις ώρες μετάδοσης και το περιεχόμενο της εκπομπής-θαύμα, η οποία καθηλώνει κάθε βράδυ από την Κυριακή ως την Πέμπτη περίπου 2,5 εκατομμύρια τηλεθεατές.

Από την περασμένη εβδομάδα η εμπλοκή του ΕΣΡ στους κανόνες μετάδοσης του «Survivor» κατέστη σχεδόν αναγκαστική, καθώς ο ανεξάρτητος βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή με την οποία συνοψίζει όλα τα σημεία της κριτικής και των επιφυλάξεων που εκφράζει η κοινή γνώμη στα social media. Απευθυνόμενος στον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκο Παππά, ο βουλευτής χαρακτηρίζει «απάνθρωπες και ακραίες» τις συνθήκες διαβίωσης στο τηλεπαιχνίδι και ρωτά παράλληλα τι προβλέπει ο νόμος σε περίπτωση που προκύψει σοβαρός τραυματισμός ή ακόμη και θάνατος κάποιου παίκτη. Κατά διαβολική σύμπτωση, δύο παίκτες του τραυματίστηκαν σε τροχαίο στον Αγιο Δομίνικο, λίγες μόλις ώρες μετά την κατάθεση της ερώτησης στη Βουλή. Ωστόσο, ο βουλευτής θέτει στην ερώτησή του και μια σειρά άλλων ερωτημάτων που απηχούν τις απόψεις μεγάλου τμήματος της κοινής γνώμης:

■ Ζητά να πληροφορηθεί αν επιτρέπεται να προβάλλονται τα επεισόδια του παιχνιδιού κατά τις ώρες που παρακολουθούν τηλεόραση και μικρά παιδιά, καθώς ορισμένες σκηνές αλλά και η φύση του παιχνιδιού είναι πιθανό να επηρεάσουν την ψυχολογία και τη συμπεριφορά τους. Μάλιστα ο ίδιος προτείνει να μετακινηθεί η ώρα προβολής του μετά τις 11 το βράδυ. 

■ Καταγγέλλει παράνομα στοιχήματα που στήνονται γύρω από το παιχνίδι, αλλά και τον κίνδυνο διαρροής στοιχείων που μπορούν να επηρεάσουν το νόμιμο στοίχημα.

Κλείσιμο
Οπως πάνε τα πράγματα, μέχρι τον Ιούνιο που θα ολοκληρωθεί το «Survivor» δεν αποκλείεται να μεταβληθεί και σε πολιτικό ζήτημα. Το βέβαιο είναι ότι πολύ σύντομα θα ασχοληθεί μαζί του το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο, καθώς βάσει του Κανονισμού της Βουλής, ο υπουργός Ενημέρωσης Νίκος Παππάς είναι υποχρεωμένος να κοινοποιήσει στο ΕΣΡ την ερώτηση Νικολόπουλου ζητώντας απαντήσεις για τα ζητήματα που θέτει. Πρέπει να σημειωθεί ότι το ΕΣΡ, ως ανεξάρτητη αρχή, έχει την αποκλειστική ευθύνη για τη μετάδοση τηλεοπτικών προγραμμάτων και την εποπτεία εφαρμογής της νομοθεσίας και των κανόνων που θα πρέπει να τα διέπουν. Επειδή λοιπόν ο κ. Νικολόπουλος θέτει ζητήματα αισθητικής, αλλά και αλλαγής της ώρας προβολής του παιχνιδιού, η μόνη αρμόδια αρχή για να αποφασίσει είναι το ΕΣΡ και θα πρέπει να το κάνει αμέσως επειδή το πρόγραμμα προβάλλεται σχεδόν καθημερινά και ολοκληρώνεται σε δύο μήνες.

Από την άλλη πλευρά, κάθε απόφαση του ΕΣΡ που ενδεχομένως θα μεταβάλει τις ώρες μετάδοσης είναι πιθανό να θέσει σε κίνδυνο την οικονομική βιωσιμότητα του τηλεοπτικού εγχειρήματος και κατ’ επέκταση ολόκληρου του ΣΚΑΪ που έχει επενδύσει σε αυτό πάνω από 10 εκατ. ευρώ.

Οικονομικός πόλεμος


Είναι προφανές ότι πίσω από τις ενστάσεις και τις επιφυλάξεις για το περιεχόμενο και τις ώρες μετάδοσης του προγράμματος κρύβεται ένας ολόκληρος οικονομικός πόλεμος, από τον οποίο επιχειρούν να επωφεληθούν όλα τα άλλα κανάλια που βλέπουν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της διαφημιστικής πίτας να κατηφορίζει στο Φάληρο, ενισχύοντας τον σταθμό του Γιάννη Αλαφούζου όχι μόνο οικονομικά, αλλά και στο επίπεδο της πολιτικής επιρροής. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ολομέλεια του ΕΣΡ ίσως εξετάσει το ζήτημα αυτή την εβδομάδα, ωστόσο είναι δύσκολο να καταλήξει σε απόφαση αν δεν ακούσει προηγουμένως τις απόψεις όλων των εμπλεκόμενων μερών. 
Αν τα νούμερα τηλεθέασης ήταν μικρότερα, οι ειδικοί θα θεωρούσαν βέβαιο ότι η ώρα μετάδοσης θα μετακινούνταν στις 11 το βράδυ, όταν ξεκινά η ζώνη των ενηλίκων. Κάτι τέτοιο, όμως, είναι λογικό ότι θα προκαλέσει οξύτατες αντιδράσεις από το κανάλι, αλλά και από τον Τούρκο επιχειρηματία Ατζούν Ιλιτζαλί, που έχει επενδύσει εκατομμύρια στην παραγωγή.


Απαγορεύεται από τα σχολεία! 



«Αύριο στις 9 το βράδυ όλοι στα κρεβάτια σας. Ο Αγιος Δομίνικος έκλεισε και δεν δέχεται προσευχές». Με αυτόν τον τρόπο ο διευθυντής του 9ου Δημοτικού Σχολείου Νέου Ηρακλείου μετά την πρωινή προσευχή προσπάθησε να πείσει τους μαθητές του σχολείου να σταματήσουν να ξενυχτούν μπροστά στην τηλεόραση και το «Survivor» προκειμένου να συγκεντρωθούν στα μαθήματά τους και να μη συζητούν για τον Ντάνο και τον Πάνο εν ώρα μαθήματος. Οι μαθητές ξέσπασαν σε γέλια, ωστόσο είναι γεγονός ότι πλέον πολλοί γονείς εκφράζουν την ανησυχία τους για την επίδραση που έχει το ριάλιτι επιβίωσης στα παιδιά αποσπώντας τα από τα μαθήματα και από άλλες δημιουργικές ασχολίες.

Από την άλλη πλευρά, σε ένα σχολείο την περασμένη εβδομάδα ο γυμναστής την ώρα της γυμναστικής χώρισε τους μαθητές του σε Διάσημους και Μαχητές!
Την περασμένη εβδομάδα στο «Survivor» επιτέθηκαν τόσο η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης όσο και προσωπικότητες του πνεύματος και του πολιτισμού.

Η αλήθεια είναι πάντως ότι τα παιδιά παρακολουθούν μετά μανίας το «Survivor» κι αυτό επιβεβαιώνεται από τα επίσημα στοιχεία της τηλεθέασης. Πριν από τις 13 Φεβρουαρίου, όταν ξεκίνησε το παιχνίδι, τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ παρακολουθούσε το 3,16% των παιδιών ηλικίας 4-14 ετών που βλέπουν τηλεόραση. Το ποσοστό αυτό έχει φτάσει σήμερα στο 17,79%. Υπολογίζεται μάλιστα ότι ένα ποσοστό περίπου 5% από παιδιά ηλικίας έως 14 ετών δεν έβλεπε καθόλου τηλεόραση πριν από το «Survivor» και άρχισε να παρακολουθεί για να μπορεί να συμμετάσχει στις σχετικές συζητήσεις που γίνονται στο σχολείο! 

Πριν ξεκινήσει το ριάλιτι τα παιδιά ηλικίας άνω των 15 ετών έβλεπαν ΣΚΑΪ σε ποσοστό 12,32%. Το ποσοστό αυτό έχει φτάσει σήμερα στο 20,25%. Το ερώτημα λοιπόν που εγείρεται είναι αν πρέπει τα παιδιά να παρακολουθούν αυτό το παιχνίδι ή αν οι γονείς τους θα πρέπει να προσπαθήσουν να τους απομακρύνουν από τις τηλεοράσεις.

Τις αιτιάσεις αυτές συμπεριέλαβε στην ερώτησή του και ο κ. Νικολόπουλος, παίρνοντας μάλιστα σαφή θέση: «Το “Survivor” είναι ένα χαμηλής αισθητικής και επιπέδου πρόγραμμα, που στόχο έχει να φυλακίσει οικειοθελώς σε μια ακτή 20 ανθρώπους και αφού τους υποσιτίσει συστηματικά και τους μετατρέψει σε πρωτόγονα πεινασμένα αγρίμια, να τους βάλει στη διαδικασία κανιβαλισμού της προσωπικότητάς τους, μέσω λοιδορίας, ρουφιανιάς και προδοσίας μεταξύ τους, με έπαθλο μια μερίδα φαγητού μετά από κάθε αγώνισμα! Ο αρχιδολοπλόκος-νικητής θα λάβει ως έπαθλο 100.000 ευρώ για το “κατόρθωμά” του να ξεπαστρέψει συναισθηματικώς, ψυχικώς και φυσικώς από το νησί όλους τους υπολοίπους υποσιτιζόμενους ανταγωνιστές του».Το ίδιο υποστηρίζει και μεγάλο τμήμα της κοινής γνώμης, όπως προκύπτει από τις αναρτήσεις πολιτών στα social media. Τα ρατσιστικά σχόλια που αφορούν το σώμα κάποιων παικτών ή παικτριών και τα οποία μεταδίδονται, οι συνθήκες πείνας και εξαθλίωσης, έτσι όπως παρουσιάζονται από την παρατεταμένη νηστεία, τα ατυχήματα και οι συνεχείς ασθένειες είναι στοιχεία που προκαλούν ευρύτερο προβληματισμό.

Ανεξέλεγκτες είναι, επίσης, οι επιθέσεις που δέχονται τα πρόσωπα που συμμετέχουν από τα κοινωνικά δίκτυα, με πρόσφατο αυτό που περιέγραψε η Σόφη Πασχάλη, στην οποία κάποιοι χρήστες εύχονταν ακόμη και τον θάνατό της! Ο τραυματισμός της Ειρήνης Παπαδοπούλου, οι γαστρεντερίτιδες και τα γυναικολογικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν αρκετές παίκτριες και εσχάτως η ψυχολογική καταρράκωση πολλών Μαχητών και Διασήμων λόγω της μακρόχρονης στέρησης της επαφής με οικεία πρόσωπα είναι στοιχεία που ίσως δεν συνιστούν μόνο αιτία υψηλής τηλεθέασης αλλά και έντονου προβληματισμού...

Το τροχαίο ατύχημα που είχαν την περασμένη εβδομάδα οι Μαχητές, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό δύο πρωταγωνιστών της ομάδας, πάγωσε προς στιγμή ολόκληρο το Φάληρο. Μέχρι να βεβαιωθούν ότι είναι όλοι καλά, κρύος ιδρώτας περιέλουσε όλο το επιτελείο του ΣΚΑΪ, ενώ, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το συμβάν δρομολογεί και αλλαγές στο παιχνίδι, οι οποίες όμως φαίνεται ότι δεν θα ξεκινήσουν άμεσα.


Τι αλλάζει μετά το τροχαίο 



Η Ειρήνη Κολιδά αποχώρησε ήδη, ενώ αμφιβολίες εκφράζονται για το κατά πόσο θα μπορέσει να συνεχίσει και ο Μάριος-Πρίαμος Ιωαννίδης από την Κύπρο που ράγισε την κλείδα του. Οι Μαχητές πλέον έχασαν έναν παίκτη αλλά κάτι τέτοιο ήταν αναμενόμενο αφού, ούτως ή άλλως, υπήρχε προγραμματισμένη αποχώρηση. Ο Μάριος θα παραμείνει στο νοσοκομείο όσο χρειαστεί ενώ δεν προβλέπεται να αγωνιστεί για τον επόμενο μήνα. Σύμφωνα με τα όσα είπε την περασμένη Παρασκευή η διευθύντρια Προγράμματος του ΣΚΑΪ Αλκηστις Μαραγκουδάκη, το επεισόδιο που θα προβληθεί απόψε «θα είναι πιο ήπιο και θα είναι αγώνισμα επάθλου». Το ενδεχόμενο να προστεθούν νέοι παίκτες αποκλείεται, καθώς «θα είναι πολύ πιο δυνατοί σε σχέση με όσους συμμετέχουν ήδη και ταλαιπωρούνται επί δύο μήνες, αλλά και επίσης θα δώσουν σημαντικά στοιχεία σχετικά με το πώς τους αποδέχεται ή όχι ο κόσμος, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει την εξέλιξη του παιχνιδιού και τις ατομικές στρατηγικές».

Αυτό που μπορεί ενδεχομένως να γίνει είναι να αναμειχθούν οι συνθέσεις των δύο ομάδων και να προκύψουν δύο νέες, ισοδύναμες και με διαφορετική ψυχολογία, αφού θα μπλεχτούν και οι χαρακτήρες των πρωταγωνιστών τους. Το ριάλιτι του ΣΚΑΪ θα προβάλλεται ως και τη Μεγάλη Τετάρτη, οπότε θα γίνει ένα μικρό διάλειμμα λόγω Πάσχα, και θα επιστρέψει στις οθόνες την Τρίτη του Πάσχα, 18 Απριλίου. 
Το τελευταίο επεισόδιο θα προβληθεί στις 26 Ιουνίου, στο οποίο θα ανακηρυχθεί ο νικητής του επάθλου των 100.000 ευρώ. 


Φλέβα χρυσού 5 εκατ. ευρώ για τον Σκαϊ 

Βρέχει λεφτά στην Καραϊβική

Εξελίσσεται σε χρυσή βιομηχανία κέρδους, με τον διαφημιστικό τζίρο κάθε επεισοδίου να ξεπερνά τις 350.000 ευρώ, κάνοντας ακόμη πιο σύντομη την απόσβεση των 10 εκατ.   
που κατέβαλε ο ΣΚΑΪ για να αγοράσει τα δικαιώματα από τον Τούρκο καναλάρχη Ατζούν Ιλιτζαλί


Παράλληλα με τη μάχη επιβίωσης που δίνουν καθημερινά οι παίκτες στις παραλίες του Αγιου Δομίνικου, στην Αθήνα διαδραματίζεται από τις 13 Φεβρουα­ρίου που ξεκίνησε το ριάλιτι «Survivor», μία ακόμη μάχη επιβίωσης στην οποία μετέχει ο ΣΚΑΪ, έχοντας απέναντι όλους τους άλλους ανταγωνιστές του.

Πρόκειται για το οικονομικό «Survivor» ή αλλιώς για το «κυνήγι του θησαυρού» που έχει δημιουργήσει αυτό το παιχνίδι, αφυπνίζοντας τις διαφημιστικές που βρίσκονταν σε λήθαργο, αλλά και την όρεξη μεγάλων εταιρειών να διαφημιστούν και πάλι, διαπιστώνοντας ότι εκατοντάδες χιλιάδες τηλεθεατές συγκεντρώνονται κάθε βράδυ μπροστά στις τηλεοράσεις. Αν δει κανείς τα οικονομικά στοιχεία του «Survivor», εύκολα καταλαβαίνει ότι πρόκειται για φλέβα χρυσού. Ταυτόχρονα, όμως, και η κίνηση των μηχανών του κοστίζει πολύ, με αποτέλεσμα η βιωσιμότητά του να είναι ένα καθημερινό στοίχημα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές, ο ΣΚΑΪ αγόρασε τα δικαιώματα του «Survivor» από τον Τούρκο επιχειρηματία και καναλάρχη Ατζούν Ιλιτζαλί, ο οποίος έχει την ευθύνη της παραγωγής, περίπου 10 εκατ. ευρώ. Ο Ιλιτζαλί έχει στήσει μια ολόκληρη βιομηχανία παραγωγής του ελληνικού (αλλά και του τουρκικού, που γυρίζεται και προβάλλεται παράλληλα) «Survivor» στον Αγιο Δομίνικο απασχολώντας περίπου 420 άτομα (οι 100 είναι Ελληνες) για τις ανάγκες των γυρισμάτων και του μοντάζ του ελληνικού προγράμματος.

Κόστος 150.000 ευρώ το επεισόδιο



Υπολογίζεται ότι κάθε επεισόδιο τριών ωρών, που προβάλλεται στην Ελλάδα από την Κυριακή ως την Πέμπτη, κοστίζει 150.000 ευρώ και περίπου 750.000 ευρώ την εβδομάδα. Με λίγα λόγια, κάθε δευτερόλεπτο προβολής του παιχνιδιού κοστίζει 18 ευρώ.

Στα έξοδα της παραγωγής θα πρέπει να συμπεριληφθούν και οι ρήτρες πρόσθετης αμοιβής (περίπου 500.000 ευρώ η καθεμία) που περιλαμβάνονται στα συμβόλαια, αν η τηλεθέαση του προγράμματος ξεπεράσει το 25%, αλλά και το 50% - μεγέθη τα οποία έχουν ήδη επιτευχθεί. Είναι λοιπόν προφανές ότι για να αποβεί κερδοφόρο το τηλεοπτικό εγχείρημα του ΣΚΑΪ θα πρέπει τα διαφημιστικά έσοδα να φτάσουν σε ύψη ρεκόρ. Διαφορετικά, μπορεί να ανεβαίνουν τα ποσοστά τηλεθέασης του σταθμού, αλλά ο κίνδυνος σημαντικής ζημίας είναι ανά πάσα στιγμή πιθανός.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαρρέουν από τις διαφημιστικές, ο ΣΚΑΪ τώρα αρχίζει να κερδίζει το στοίχημα της βιωσιμότητας και να προσδοκά κέρδη τους επόμενους μήνες, από τα διαφημιστικά έσοδα και τις χορηγίες. Ολα τα διαφημιστικά έσοδα του παιχνιδιού είναι αυτά που μπορούν να χωρέσουν στις τρεις ή τέσσερις διαφημιστικές ζώνες των 12 λεπτών που παρεμβάλλονται καθημερινά στα επεισόδια της εκπομπής. Κάθε δευτερόλεπτο διαφημιστικής προβολής σε αυτές τις ζώνες κοστίζει πανάκριβα και κάθε μέρα που περνά θα κοστίζει ακριβότερα, λόγω του υψηλού ενδιαφέροντος που εκδηλώνουν οι διαφημιστικές εταιρείες.
Οταν ξεκίνησε το παιχνίδι, ο διαφημιζόμενος αγόραζε διαφημιστικό χρόνο προς 90 ευρώ το δευτερόλεπτο. Το μάξιμουμ των εσόδων λοιπόν που μπορούσε να επιτευχθεί ημερησίως από το κανάλι ήταν 260.000 ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, τον πρώτο μήνα προβολής, η σειρά δεν έβγαζε καν τα έξοδά της. Αλλά από τα μέσα Μαρτίου που το ενδιαφέρον των διαφημιστών αυξήθηκε και το τιμολόγιο ακρίβυνε φτάνοντας τα 120 ευρώ το δευτερόλεπτο, ο σταθμός άρχισε να έχει τα πρώτα καθαρά κέρδη. Με τα σημερινά δεδομένα, ο τζίρος κάθε επεισοδίου του «Survivor» υπολογίζεται περίπου στις 350.000 ευρώ, χωρίς σε αυτόν να υπολογίζονται οι χορηγίες από τοποθέτηση προϊόντων.

Ο Τούρκος με το αλάνθαστο ένστικτο



Οι εκτιμήσεις των διαφημιστών αναφέρουν ότι τις ημέρες του Πάσχα που οι καταναλωτικές δαπάνες είναι αυξημένες, αλλά και στις αρχές του καλοκαιριού που θα πλησιάζουμε στον τελικό, για να αγοράσει κάποιος διαφημιστικό χρόνο στο «Survivor» θα πρέπει να πληρώνει έως και 200 ευρώ το δευτερόλεπτο - τιμή εξωφρενική για την Ελλάδα της κρίσης και τα δεδομένα της εγχώριας αγοράς. Ολες αυτές οι εκτιμήσεις όμως βασίζονται στην προϋπόθεση ότι το παιχνίδι θα συνεχίζει να καθηλώνει τους τηλεθεατές στους δέκτες τους και να διατηρεί το ενδιαφέρον τους αμείωτο.

Ολόκληρη η παραγωγή βασίζεται στο επιχειρηματικό δαιμόνιο και στο αλάνθαστο ένστικτο του Τούρκου επιχειρηματία Ατζούν Ιλατζαλί, ο οποίος πήρε ένα παιχνίδι που παιζόταν για χρόνια με μέτρια αποτελέσματα και το μεταμόρφωσε σε μαγνήτη τηλεθέασης. Οπως εξηγεί ο ίδιος στους συνομιλητές του, καθώς επιβλέπει τα γυρίσματα στον Αγιο Δομίνικο, το μυστικό της συνταγής είναι ότι από το παλιό «Survivor» αφαιρέθηκαν το έντονο στοιχείο του reality και οι επαναλαμβανόμενοι διαξιφισμοί μεταξύ των παικτών, ενώ προστέθηκε περισσότερη αγωνιστική δράση. Η θεωρία του επιβεβαιώθηκε και την περασμένη εβδομάδα. Τα νούμερα της τηλεθέασης που βρίσκονταν σε πολύ υψηλά επίπεδα την Τετάρτη άρχισαν να δείχνουν στοιχεία κάμψης και κόπωσης την Πέμπτη, όταν εξαιτίας του ατυχήματος των Μαχητών δεν υπήρξε αγωνιστική δράση και το επεισόδιο αναλώθηκε σε συζήτηση μεταξύ των παικτών.

Οπως διηγούνται πρόσωπα που συνάντησαν τον Τούρκο επιχειρηματία, «δεν λυπάται τα έξοδα» προκειμένου να ντύσει τις παραγωγές του. Κάθε μέρα ολόκληρα επιτελεία ανθρώπων με ειδικά μηχανήματα στήνουν τους στίβους μάχης για να γυριστούν τα επεισόδια και το βράδυ αποκαθιστούν τις παραλίες σαν να μην έγινε ποτέ εκεί καμία ανθρώπινη δραστηριότητα. Για να μειώσει το εξωφρενικό κόστος, φρόντισε να γυρίζονται παράλληλα δύο «Survivor» (ένα για την Ελλάδα κι ένα για την Τουρκία) που χρησιμοποιούν εκ περιτροπής τον ίδιο εξοπλισμό και τις ίδιες εγκαταστάσεις. «Τελικά γιατί δεν αγοράσατε κανάλι στην Ελλάδα;» τον ρώτησαν Ελληνες στον Αγιο Δομίνικο. «Εγώ δεν είπα ποτέ ότι θα αγοράσω κανάλι στην Ελλάδα. Αυτά τα λέγατε μόνοι σας. Οταν είδα τον πρωθυπουργό σας στην Τουρκία, είπα απλώς ότι θέλω να επενδύσω στην Ελλάδα. Και επένδυσα. Εκανα μια εταιρεία παραγωγής και θα κάνω κι άλλα», απάντησε.

Πριν από έναν χρόνο ο Ιλιτζαλί έστειλε προσφορές για το «Survivor» σε όλα τα κανάλια, αλλά αυτά έδειξαν απρόθυμα, λόγω της αβεβαιότητας που επικρατούσε, με τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες να είναι σε εξέλιξη. Υπήρξε ενδιαφέρον από το STAR CHANNEL, αλλά η αρχική συμφωνία δεν κατέληξε σε συμβόλαιο. Οταν στη συνέχεια το STAR δεν κατόρθωσε να πλασαριστεί στην τετράδα των υπερθεματιστών, εγκατέλειψε και το «Survivor» και το «Voice», που ο Ιλιτζαλί τα πουλούσε πακέτο. Ο μόνος που έδειξε πραγματικό ενδιαφέρον ήταν ο Γιάννης Αλαφούζος και παρά τους δισταγμούς ορισμένων συνεργατών του, πήρε το ρίσκο κι έκλεισε μια συμφωνία που τότε φαινόταν όχι απλώς ασύμφορη, αλλά σχεδόν καταστροφική. Πενήντα μέρες μετά την έναρξη του «Survivor», η επιλογή μόνο καταστροφική δεν δείχνει. Ο σταθμός φαίνεται ότι στο τέλος θα κερδίσει αρκετά εκατομμύρια (οι διαφημιστές υπολογίζουν καθαρά κέρδη τουλάχιστον 5 εκατ. ευρώ), ενώ η συνολική του τηλεθέαση τον έχει ήδη φέρει κοντά στην πρώτη θέση. Επιπλέον έχει ήδη κλείσει τα επόμενα «Survivor» για τα προσεχή πέντε χρόνια, αναγκάζοντας τους ανταγωνιστές του να πονοκεφαλιάζουν για να βρουν αποτελεσματικά αντίδοτα... 



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης