Eίναι το οικονομικό δίχτυ που μας προστατεύει από τις πλημμύρες και τις φωτιές αλλά και ένας σημαντικός σύμμαχος για την προσαρμογή μας στις νέες κλιματικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.
Με το «έτσι θέλω» κάνουν δίγλωσσα νηπιαγωγεία σε Ξάνθη και Ροδόπη
Με το «έτσι θέλω» κάνουν δίγλωσσα νηπιαγωγεία σε Ξάνθη και Ροδόπη
Με υπογραφή Γαβρόγλου, ετοιμάζονται να «επιστρατεύσουν» νηπιαγωγούς που αρνούνται να συμμετάσχουν σε πιλοτικό πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τη λειτουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων, που ικανοποιεί έτσι ένα πάγιο αίτημα της Άγκυρας
Στη λογική «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», και παραβλέποντας αποφάσεις των Διδασκαλικών Συλλόγων Ξάνθης και Ροδόπης καθώς και ομόφωνων ψηφισμάτων νηπιαγωγών της περιοχής, ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου επιχειρεί να παρακάμψει τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών της Θράκης, για την εισαγωγή της τουρκικής γλώσσας σε νηπιαγωγεία μειονοτικών οικισμών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΘΕΜΑτος, ο κ.Γιαβρόγλου, βρίσκεται λίγο πριν την υπογραφή σχετικής απόφασης με την οποία το πρόγραμμα του Ι.Ε.Π. με τίτλο : «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης» από πιλοτικό (εθελοντικό) θα καθίσταται υποχρεωτικό για τους νηπιαγωγούς έξι σχολικών μονάδων της περιοχής, που θα πρέπει να αποδεχτούν τη τοποθέτηση συνεργάτη- διερμηνέα δίπλα τους, ο/η οποίος/α θα προέρχεται από τη μειονότητα και θα γνωρίζει την τουρκική γλώσσα.
Το πιλοτικό πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που χρηματοδοτείται με 400 χιλιάδες ευρώ από το ΕΣΠΑ, επιχειρεί να εισάγει πιλοτικά την τουρκική «μητρική» γλώσσα -όπως τη χαρακτηρίζει- σε τρία νηπιαγωγεία στη Ροδόπη και τρία στην Ξάνθη, αριθμός που διπλασιάζεται την επόμενη σχολική περίοδο με στόχο να εφαρμοστεί στη συνέχεια σε όλα τα νηπιαγωγεία μειονοτικών περιοχών.
Σε ποια «μητρική» όμως γλώσσα θα συνεννοούνται με τα παιδιά -οι «βοηθοί» νηπιαγωγοί που θα διοριστούν- στα νηπιαγωγεία που λειτουργούν στα πομακοχώρα και σε οικισμούς Ρομά ;
Οι τουρκόφρονες, που επιδιώκουν μεθοδικά την αφομοίωση και τον εκτουρκισμό των μη τουρκογενών μουσουλμάνων της μειονότητας, ζητούν επιτακτικά να εισαχθεί αποκλειστικά και μόνο η τουρκική γλώσσα στα δημόσια νηπιαγωγεία, με το επιχείρημα πως διαθέτει γραπτό λόγο που θα διδαχθούν στη συνέχεια τα παιδιά στα μειονοτικά σχολεία. Παραβλέπουν όμως εσκεμμένα, πως τα τουρκικά για τα νήπια αυτά είναι άγνωστη γλώσσα, αφού στο σπίτι και στο χωριό μιλούν την πομακική ή τη ρομανί. Έτσι το παιδιά στο νηπιαγωγείο θα έρχεται αντιμέτωπο όχι μόνο με την επίσημη γλώσσα του κράτους, την ελληνική, αλλά και την τουρκική που του είναι εντελώς ξένη έως εκείνη τη στιγμή.
«Έχει γίνει κάποια έρευνα που να αποδεικνύει πως οι νηπιαγωγοί δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους και τα νήπια δεν μαθαίνουν καλά την ελληνική γλώσσα. Θα πρέπει να έχουμε κάποιο συνεργάτη για να μας κάνει το διερμηνέα μεταξύ νηπίου και νηπιαγωγού και μήπως υποβαθμίζεται ο ρόλος της νηπιαγωγού. Πουθενά δεν διευκρινίζεται από πού απορρέει επιστημονικά η ανάγκη ειδικά για έναν τέτοιο συνεργάτη - διερμηνέα και ποιος ακριβώς θα είναι ο ρόλος του. Θεωρούμε ως αντιπαιδαγωγική την οποιαδήποτε παρέμβαση και παρουσία μέσα στις αίθουσες των νηπιαγωγείων, προσωπικού που απλά θα κληθεί να παίξει το ρόλο του ενδιάμεσου – διερμηνέα μεταξύ νηπίων και νηπιαγωγού. Τέτοια περίπτωση θα αποτελεί εμπόδιο στη άμεση επαφή και παιδαγωγική αλληλεπίδραση του νηπίου με τον/την νηπιαγωγό και στην ανάπτυξη του» λέει στο ΘΕΜΑ η κυρία Γιώτα Βενετοπούλου, μέλος του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, που προχώρησε μάλιστα και σε σχετικό ψήφισμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΘΕΜΑτος, ο κ.Γιαβρόγλου, βρίσκεται λίγο πριν την υπογραφή σχετικής απόφασης με την οποία το πρόγραμμα του Ι.Ε.Π. με τίτλο : «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης» από πιλοτικό (εθελοντικό) θα καθίσταται υποχρεωτικό για τους νηπιαγωγούς έξι σχολικών μονάδων της περιοχής, που θα πρέπει να αποδεχτούν τη τοποθέτηση συνεργάτη- διερμηνέα δίπλα τους, ο/η οποίος/α θα προέρχεται από τη μειονότητα και θα γνωρίζει την τουρκική γλώσσα.
Το πιλοτικό πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που χρηματοδοτείται με 400 χιλιάδες ευρώ από το ΕΣΠΑ, επιχειρεί να εισάγει πιλοτικά την τουρκική «μητρική» γλώσσα -όπως τη χαρακτηρίζει- σε τρία νηπιαγωγεία στη Ροδόπη και τρία στην Ξάνθη, αριθμός που διπλασιάζεται την επόμενη σχολική περίοδο με στόχο να εφαρμοστεί στη συνέχεια σε όλα τα νηπιαγωγεία μειονοτικών περιοχών.
Σε ποια «μητρική» όμως γλώσσα θα συνεννοούνται με τα παιδιά -οι «βοηθοί» νηπιαγωγοί που θα διοριστούν- στα νηπιαγωγεία που λειτουργούν στα πομακοχώρα και σε οικισμούς Ρομά ;
Οι τουρκόφρονες, που επιδιώκουν μεθοδικά την αφομοίωση και τον εκτουρκισμό των μη τουρκογενών μουσουλμάνων της μειονότητας, ζητούν επιτακτικά να εισαχθεί αποκλειστικά και μόνο η τουρκική γλώσσα στα δημόσια νηπιαγωγεία, με το επιχείρημα πως διαθέτει γραπτό λόγο που θα διδαχθούν στη συνέχεια τα παιδιά στα μειονοτικά σχολεία. Παραβλέπουν όμως εσκεμμένα, πως τα τουρκικά για τα νήπια αυτά είναι άγνωστη γλώσσα, αφού στο σπίτι και στο χωριό μιλούν την πομακική ή τη ρομανί. Έτσι το παιδιά στο νηπιαγωγείο θα έρχεται αντιμέτωπο όχι μόνο με την επίσημη γλώσσα του κράτους, την ελληνική, αλλά και την τουρκική που του είναι εντελώς ξένη έως εκείνη τη στιγμή.
«Έχει γίνει κάποια έρευνα που να αποδεικνύει πως οι νηπιαγωγοί δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους και τα νήπια δεν μαθαίνουν καλά την ελληνική γλώσσα. Θα πρέπει να έχουμε κάποιο συνεργάτη για να μας κάνει το διερμηνέα μεταξύ νηπίου και νηπιαγωγού και μήπως υποβαθμίζεται ο ρόλος της νηπιαγωγού. Πουθενά δεν διευκρινίζεται από πού απορρέει επιστημονικά η ανάγκη ειδικά για έναν τέτοιο συνεργάτη - διερμηνέα και ποιος ακριβώς θα είναι ο ρόλος του. Θεωρούμε ως αντιπαιδαγωγική την οποιαδήποτε παρέμβαση και παρουσία μέσα στις αίθουσες των νηπιαγωγείων, προσωπικού που απλά θα κληθεί να παίξει το ρόλο του ενδιάμεσου – διερμηνέα μεταξύ νηπίων και νηπιαγωγού. Τέτοια περίπτωση θα αποτελεί εμπόδιο στη άμεση επαφή και παιδαγωγική αλληλεπίδραση του νηπίου με τον/την νηπιαγωγό και στην ανάπτυξη του» λέει στο ΘΕΜΑ η κυρία Γιώτα Βενετοπούλου, μέλος του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, που προχώρησε μάλιστα και σε σχετικό ψήφισμα.
Στην πρόσφατη συνάντηση που είχαν σε Ξάνθη και Κομοτηνή, με μέλη των εκεί Διδασκαλικών Συλλόγων και νηπιαγωγούς των δύο νομών, εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ξεκαθάρισαν πως το «πιλοτικό πρόγραμμα» θα εφαρμοστεί όπως ανακοινώθηκε, μη κάνοντας αποδεκτές τις ιδιαίτερες ευαισθησίες του θέματος, που εκτός από εκπαιδευτική χροιά έχει και εθνικές προεκτάσεις.
Ο Σύμβουλος του υπουργείου Παιδείας κ.Ανδρέας Νοταράς, ξεκαθάρισε πως η εισαγωγή της τουρκικής γλώσσας σε νηπιαγωγεία μειονοτικών οικισμών αποτελεί «πολιτική απόφαση» του υπουργού κ.Γιαβρόγλου και θα εφαρμοστεί όπως έχει ανακοινωθεί.
Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι καθηγητές του Ι.Ε.Π. κυρία Μαρία Σφυρόερα και κ.Γιώργος Μαυρομμάτης, επιχείρησαν να κάμψουν τις αντιδράσεις των νηπιαγωγών επικαλούμενοι έρευνες για τους… ἰσπανόφωνους στις ΗΠΑ. Αίσθηση προκάλεσε ωστόσο, η εμμονή του κ. Μαυρομμάτη να αποκαλεί τη μουσουλμανική μειονότητα «τουρκική», παραβλέποντας τη Συνθήκη της Λωζάνης και τις εθνικές ευαισθησίες. «Οι τουρκόγλωσσοι διερμηνείς που -χωρίς καν να υπάρχει γονεϊκό αίτημα- ετοιμάζονται από το υπουργείο Παιδείας, θα υποκαταστήσουν σταδιακά τις νηπιαγωγούς και τα δημόσια νηπιαγωγεία θα αλλάξουν μορφή, χάριν των «Τούρκων», όπως τους ονόμασε τρις ο υπεύθυνος καθηγητής του προγράμματος κ.Μαυρομμάτης στην Κομοτηνή» λέει από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης «Σπάρτακος» στο Δ.Σ. Κομοτηνής κ.Κώστας Καραϊσκος, καταλήγοντας : «Το συριζέικο ψευτοπροοδευτικό ιδεολόγημα αδυνατεί να αποκρύψει την άθλια συναλλαγή και τις τραγικές επιπτώσεις. Πρόκειται για παιδαγωγικό, κοινωνικό και εθνικό έγκλημα κι όποιος δεν αντιδρά συναινεί σε άλλη μία άτακτη υποχώρησή μας στη Θράκη»
Πάγιο αίτημα της Άγκυρας
Οι σκληρό-πυρηνικοί της μειονότητας θεωρούν την είσοδο της τουρκικής γλώσσας στα δημόσια νηπιαγωγεία, ως «πρώτο βήμα» για τη λειτουργία στο μέλλον καθαρά μειονοτικών, που δεν προβλέπονται σήμερα από τη Συνθήκη της Λωζάνης, και αποτελεί πάγιο αίτημα της Άγκυρας, στο πλαίσιο χειραγώγησης του μουσουλμανικού πληθυσμού. Προκειμένου μάλιστα –έως σήμερα- ν’ αποτρέψουν γονείς να στέλνουν τα παιδιά τους σε δημόσια-ελληνόφωνα νηπιαγωγεία, μειονοτικοί σύλλογοι –με τη χρηματοδότηση του προξενείου Κομοτηνής- προχώρησαν τα προηγούμενα χρόνια σε λειτουργία παράνομων-νηπιαγωγείων στην περιοχή, στο πλαίσιο δημιουργίας παράλληλων δομών στην Θράκη. Οι εισαγγελικές παρεμβάσεις ωστόσο, έβαλαν στο πάγο το σχέδιο εξάπλωσης «prive» τουρκόγλωσσων νηπιαγωγείων και φαίνεται πως οι «πιέσεις» πλέον ασκούνται –μέσω των μειονοτικών βουλευτών- στην Αθήνα για κατ’ αρχήν είσοδο της τουρκικής γλώσσας στα δημόσια νηπιαγωγεία, κάτι που φαίνεται να έχει δρομολογηθεί. Χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη ανακοίνωση του Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας Θράκης», που αναφέρει : «Εμείς η «Μουσουλμανική – «Τούρκικη» Μειονότητα της Δυτικής Θράκης», αιτούμαστε από την Ελληνική κυβέρνηση τη λειτουργία «Δίγλωσσων Μειονοτικών Νηπιαγωγείων». Σε αυτά τα αναφερόμενα «Δίγλωσσα Νηπιαγωγεία», η βασική εκπαίδευση πρέπει να γίνεται στη μητρική γλώσσα της Μειονότητας, δηλαδή τη «Τούρκικη», και η επίσημη γλώσσα της χώρας μας, δηλαδή τα «Ελληνικά» να διδάσκονται ως δεύτερη γλώσσα».Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα