Οι πολυάριθμες διακρίσεις καταδεικνύουν την προσήλωσή της εταιρείας στη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία και την παροχή αξίας στους καταναλωτές, τους εργαζομένους και την κοινωνία.
Δύο χρόνια χωρίς τον David Bowie που έζησε σε μία ζωή όσα άλλοι θα ζούσαν σε πέντε
Δύο χρόνια χωρίς τον David Bowie που έζησε σε μία ζωή όσα άλλοι θα ζούσαν σε πέντε
Η αλήθεια για τα «διαφορετικά» μάτια του, οι ψυχώσεις, η τεράστια επιτυχία του και η ασύλληπτη συλλογή από τα καλλυντικά του
Ο Ντέιβιντ Μπάουι ήταν ένας άνθρωπος που έζησε μία ζωή γεμάτη περιπέτεια, μυστήριο και... λακ.
Στα χρόνια της ζωής και της καριέρας του άφησε το δικό του στίγμα στη μουσική και όχι μόνο. Το αξεπέραστο στιλ του είχε μεγάλη επίδραση και στη μόδα.
Ένα από τα προσωνύμιά του ήταν «χαμελαίων της ροκ», αφού προσάρμοζε την εμφάνισή του ανάλογα με τη μουσική που είχε γράψει ή σε κάποια κινηματογραφική ταινία
Ήταν παντρεμένος με μία από τις ομορφότερες γυναίκες στον κόσμο, την Ιμάν, το διάσημο μοντέλο από τη Σομαλία και ο γάμος τους κράτησε μέχρι το τέλος της ζωής του. Μαζί απέκτησαν μία κόρη, την 14χρονη Αλεξάντρια Ζάχρα Τζόουνς, ενώ έχουν άλλα δύο παιδιά από προηγούμενους γάμους.
Αναμφισβήτητα ήταν ένας θρύλος που έζησε κατά τη διάρκεια της καριέρας του, όσα άλλοι θα χρειάζονταν πέντε ζωές...
Στα χρόνια της ζωής και της καριέρας του άφησε το δικό του στίγμα στη μουσική και όχι μόνο. Το αξεπέραστο στιλ του είχε μεγάλη επίδραση και στη μόδα.
Ένα από τα προσωνύμιά του ήταν «χαμελαίων της ροκ», αφού προσάρμοζε την εμφάνισή του ανάλογα με τη μουσική που είχε γράψει ή σε κάποια κινηματογραφική ταινία
Ήταν παντρεμένος με μία από τις ομορφότερες γυναίκες στον κόσμο, την Ιμάν, το διάσημο μοντέλο από τη Σομαλία και ο γάμος τους κράτησε μέχρι το τέλος της ζωής του. Μαζί απέκτησαν μία κόρη, την 14χρονη Αλεξάντρια Ζάχρα Τζόουνς, ενώ έχουν άλλα δύο παιδιά από προηγούμενους γάμους.
Άλλαζε συνεχώς το όνομά του λόγω προφοράς
Γεννημένος ως Ντέιβιντ Ρόμπερτ Τζόουνς, ο Μπάουι αποφάσισε να αλλάξει το όνομά του στην αρχή της καριέρας του σε Τομ Τζόουνς το 1965 έτσι ώστε να αποφευχθεί το μπέρδεμα με τον τραγουδιστή των Monkees Ντείβι Τζόουνς. Μόλις μία εβδομάδα μετά την απόφασή του, ο Ουαλός τραγουδιστής Τομ Τζόουνς έβγαλε το smash-hit «It’s Not Unusual» και έτσι ενοχλημένος άλλαξε ξανά το όνομά του σε Ντέιβιντ Μπάουι, από τη φίρμα του αμερικανικού μαχαιριού Bowie, που όπως και εκείνος, είχε δύο όψεις.
Ωστόσο, υπήρχε ένα πρόβλημα. Καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας του πρόφερε το επώνυμό του ως BOW-ee, ενώ ο Jim Bowie από τον οποίο έχει πάρει το όνομά του το μαχαίρι, το πρόφερε BOO-ey. Αυτό ήταν κάτι που ο τργουδιστής δεν γνώριζε μέχρι που επισκέφτηκε τη Σκωτία και άκουσε όλους να το προφέρουν λάθος. Μπερδεμένος τελικά συμπέρανε ότι λίγη σημασία είχε το πώς πρόφεραν το όνομά του.
Τα μάτια του δεν ήταν διαφορετικά
Πολλοί συχνά είχαν ισχυριστεί ότι ο Μπάουι είχε ετεροχρωμία, μία γενετική ανωμαλία που έχει ως αποτέλεσμα τα μάτια του ανθρώπου να έχουν διαφορετικό χρώμα. Κάτι τέτοιο δεν ίσχυε στην περίπτωση του Μπάουι. Και τα δύο μάτια του ήταν γαλαζοπράσινα.
Αυτή η οφθαλμική παραδοξότητα που παρατηρούσε κανείς είναι γνωστή ως ανισοκορία ή μία μόνιμα διεσταλμένη κόρη, που συνέβη στον Μπάουι μετά από τραυματισμό στα 15 του χρόνια, μετά από έναν καβγά με τον φίλο του Τζορτζ Άντεργουντ για ένα κορίτσι.
«Ημουν τόσο εκνευρισμένος που πήγα προς το μέρος του, βασιά γύρισα γύρω του και τον πέταξα κάτω χωρίς να σκεφτώ», είχε αποκαλύψει ο Άντεργουντ. Μία γροθιά κατέληξε στο μάτι του και παραλίγο να τον αφήσει τυφλό. Ωστόσο, δεν κράτησαν κακία ο ένας στον άλλον. Αργότερα συνεργάστηκαν και ο Άντεργουντ σχεδίασε εξώφυλλα των πρώτων δίσκων του Μπάουι, όπως «The Rise and Fall of Ziggy Stardust» και «Spiders from Mars».
Ωστόσο αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που ο Μπάουι τραυματιζόταν στο μάτι. Το 2004, ενώ ο έδινε συναυλία στο Όσλο, ένας φαν του πέταξε ένα γλειφιτζούρι πάνω στη σκηνή που «κατάφερε» να καρφωθεί στο μάτι του τραγουδιστή. Μέλος της ομάδας του το αφαίρεσε και εκείνος απτόητος συνέχισε τη συναυλία.
Η φιλία με τον Πίτερ Φράμπτον και τον Έλτον Τζον
Αν και ήταν τρία και πλέον χρόνια μεγαλύτερος από τον Πίτερ Φράμπτον έγιναν κολλητοί φίλοι από νεαρή ηλικία. Και οι δύο φοίτησαν στο Bromley Technical High School, στο οποίο ο πατέρας του Φράμπτον ήταν καθηγητής καλλιτεχνικών του Μπάουι. Και οι δύο μοιράζονταν την αγάπη τους για τη μουσική και παρέμειναν στενοί φίλοι μέχρι το θάνατο του «Starman».
Πίσω στα εφηβικά του χρόνια, όταν ο Μπάουι ήταν γνωστός ακόμη ως Ντέιβιντ Τζόουνς και ο Έλτον Τζον ακόμα κυκλοφορούσε με το πραγματικό του όνομα, Reginald Kenneth Dwight, οι δύο μελλοντικοί σταρ της μουσικής έγιναν γρήγορα φίλοι και συχνά μιλούσαν μαζί για τη μουσική. Όμως λ΄ιγο μετά το θάνατο του Μπάουι, ο Έλτον Τζον, παραδέχθηκε ότι είχαν τσακωθεί και δεν μιλούσαν για 40 χρόνια.
«Με τον Ντέιβιντ δεν ήμασταν οι καλύτεροι φίλοι μέχρι το τέλος. Ξεκινήσαμε πραγματικά σαν καλοί φίλοι. Βγαίναμε μαζί, πηγαίναμε σε gay club, αλλά νομίζω ότι απομακρυνθήκαμε. Με αποκάλεσε κάποια στιγμή σε συνέντευξή του «φτηνή βασίλισσα του ροκ εν ρολ», κάτι το οποίο θεωρώ ότι ήταν λίγο... ψηλομύτικο και σνομπ».
Είχε φτιάξει σύλλογο προστασίας μακρυμάλληδων
Το 1964, όταν ήταν 17 ετών ο Μπάουι δημιούργησε τον Σύλλογο για την «Διατήρηση των Μακριών Μαλλιών στους Ανδρες»», μία οργάνωση που διαμαρτυρόταν για τη συμπεριφορά που είχε δεχθεί τόσο ο ίδιος, όσο και άλλοι μακρυμάλληδες στους δρόμους του Λονδίνου, καθώς τότε ακόμη δεν είχαν γίνει μόδα τα μακριά μαλλιά. Και μάλιστα το είχε πάρει στα σοβαρά.
Σε συνέντευξή του στο BBC είχε εξηγήσει ότι η οργάνωση ήταν για την προστασία των μουσικών της ποπ που είχαν μακριά μαλλιά.
«Όποιος έχει το θάρρος να αφήνει τα μαλλιά του μακριά ως τους ώμους πήγαινε στην κόλαση. Τώρα είναι η ώρα να ενωθούμε για τις μπούκλες μας», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά.
«Εκτοξεύτηκε»... με το Apollo 11
Στις 11 Ιουλίου 1969 κυκλοφόρησε το single του Μπάουι «Space Oddity», Το timing δεν θα μπορούσε να είναι πιο τέλειο. Εννέα ημέρες μετά την κυκλοφορία του, το BBC αποφάσισε να «ντύσει» μουσικά την προσελήνωση του Apollo 11.
Το τραγούδι έγινε η πρώτη του τεράστια επιτυχία στη Βρετανία
Πρίν από λίγα χρόνια ο αστροναύτης Κρις Χάντφιλντ, γνωστός από τα βίντεο που ανέβαζε από τον ISS στο YouTube, ηχογράφησε ένα cover του «Space Oddity» στο Διάστημα, κάνοντάς το το πρώτο μουσικό βίντεο σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας.
Ο «Ziggy Stardust» και οι μάγισσες που ήθελαν να του κλέψουν το σπέρμα
Ανάμεσα στα πολλά alter ego του Μπάουι, ο «Ziggy Stardust» ήταν το πιο διάσημο. Από το 1972 ως το1973 είχε υιοθετήσει τον χαρακτήρα της γκλαμ ροκ περσόνα, μέχρι εντελώς ξαφνικά ανακοινώσει ότι «παραιτείται» από τον Ziggy κατά τη διάρκεια συναυλίας τ ο 1973.
«Όχι μόνο ήταν το τελευταίο σόου της περιοδείας, αλλά και το τελευταίο που μας γενικότερα», είχε πει για τον Ziggy Stardust και το Spiders from Mars. Αργότερα παραδέχτηκε ότι ο «Ziggy» δεν τον είχε αφήσει ήσυχο για πολλά χρόνια. Ήταν τότε που άρχισε να θυμώνει. «Όλη μου η προσωπικότητα είχε επηρεαστεί. Είχε γίνει επικίνδυνο. Είχα αμφιβολίες για την ψυχική μου υγεία», είχε δηλώσει.
Τέσσερα χρόνια μετά την περίοδο του «Ziggy Stardust» ο Μπάουι έγινε ο «Λευκός Λεπτός Δούκας». Ήταν τότε που έδινε μάχη με τα ναρκωτικά και την κατάθλιψη. Στο βιβλίο του Ντέιβιντ Μπάκλεϊ με τίτλο «Strange Fascination: David Bowie—The Definitive Story», αναφέρεται ότι το 1975 ο «Starman» ζούσε σαν να βρισκόταν μέσα σε ένα κουκούλι, αποκομμένος από τον πραγματικό κόσμο.
Εκείνη την εποχή ηχογραφούσε το δίσκο του «Station to Station», ο οποίος θεωρείται ένας από τους καλύτερούς του και κυκλοφόρησε το 1976 με διθυραμβικές κριτικές.
Όσο ηχογραφούσε τον δίσκο βρισκόταν σε μία κατάσταση κοντά στην ψύχωση, μάζευε γύρω του αιγυπτιακά αντικείμενα και περνούσε το χρόνο του μιλώντας για μάγισσες που ήθελαν να κλέψουν το σπέρμα του. Λόγω της εξάρτησής του από την κοκαΐνη, ο Μπόουι είχε χάσει την όρεξή του και δεν έτρωγε τίποτα παρά μόνο πιπεριές τις οποίες συνόδευε με κρύο gάλα. Αυτή η διατροφική του συνήθεια παραλίγο να του στοιχίσει τη ζωή, καθώς είδε το βάρος του να φτάνει κάτω από τα 45 κιλά!
Η εμπειρία αυτή τον κινητοποίησε και όταν κάποτε τον ρώτησαν τι σκεφτόταν για το Λος Άντζελες όπου ηχογράφησε εκεί τον δίσκο του, απλώς απάντησε: «το γ...νο μέρος που θα ήθελα να εξαφανιστεί από προσώπου γης».
Πρωτοπόρος του streaming έβλεπε τεχνολογικά μπροστά
Όχι μόνο ο ήταν μπροστά από την εποχή του όταν ξεκίνησε την καριέρα του, αλλά ήταν και ο άνθρωπος που μπρούσε να διακρίνει το μέλλον του διαδικτύου.
Το 1996, τραγούδι του «Telling Lies» διατέθηκε από την προσωπική ιστοσελίδα του για άμεσο κατέβασμα. Εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν ευρυζωνικές συνδέσεις στο διαδίκτυο και κάθε χρήστης χρειαζόταν τουλάχιστον 11 λεπτά για να κατεβάσει το κομμάτι.
Το 1999, ενώ συζητούσε για αυτή τη σπουδαία τεχνολογία με τον Τζέρεμι Πάξμαν στο BBC, τού είπε ότι το ίντερνετ πιθανότατα θα ήταν μια μεγάλη «φούσκα». Όμως ο Μπάουι γρήγορα ξεκαθάρισε ότι δεν συμφωνούσε. «Πραγματικά μου αρέσει η ιδέα ότι πρόκειται για μία νέα διαδικασία απομυθοποίησης μεταξύ του καλλιτέχνη και του κοινού του.», είχε αναφέρει.
Ίδρυσε τη δική του εταιρεία παροχής υπηρεσιών δικτύου BowieNet, η οποία διατηρήθηκε έως το 2012. Με 10 λίρες το μήνα οι συνδρομητές έπαιρναν δωρεάν χωρητικότητα 20MB για να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστοσελίδες και άλλα μοναδικά προνόμια, όπως αποκλειστικές συνομιλίες με τον καλλιτέχνη και «κατέβασμα» τραγουδιών του πριν από την κυκλοφορία του.
Είχε έναν ολόκληρο θησαυρό από καλλυντικά
Με αφορμή τη συμπλήρωση των 71 ετών από τη γέννησή του η Vogue αποκάλυψε πώς διατηρούσε αυτό το εκτυφλωτικό λουκ του, με τη βοήθεια ενός εκπληκτικού συνδυασμού καλλυντικών, μακιγιάζ, ακόμη και υλικών που βρίσκονταν μέσα στο ντουλάπι της κουζίναςΣύμφωνα με τη «Βίβλο» της μόδας, ο Μπάουι ήταν μεγάλος φαν τον φανταχτερών σκιών ματιών, της πηχτής μάσκαρα, του eyeliner, ενώ του άρεσε να βγάζει τα φρύδια του.
«Η συλλογή makeup του Μπάουι ήταν ένα μπαουλάκι με θησαυρούς των καλλυντικών του κόσμου», ανέφερε το περιοδικό.
Λέγεται μάλιστα ότι επισκεπτόταν συχνά ένα κατάστημα στη Ρώμη στις αρχές της δεκαετίας του 1970, από όπου προμηθευόταν σκιές σε φωσφορίζοντα χρώματα για τα μάτια του. Επίσης, λάτρευε τη μαύρη μάσκαρα για τις βλεφαρίδες του, ωστόσο κάποιες φορές χρησιμοποιούσε μαύρη ή καφέ, ενώ έδινε ένταση στο βλέμμα του με μολύβι kohl ή αλλιώς Indian kajal, ένα προϊόν με προέλευση την Ινδία
«Για να δημιουργήσει έναν μεγαλύτερο καμβά στα μάτια του ξύριζε τα φρύδια του», επισημαίνει η Vogue.
Ήταν επίσης ένας άνθρωπος που περνούσε τα σύνορα για χάρη του στυλ και είχε εμπνευστεί από το μακιγιάζ του παραδοσιακού ιαπωνικού θεάτρου Kabuki.
Σύμφωνα με τη Vogue, o Μπάουι έβαζε στο πρόσωπό του πούδρα ρυζιού που έφερνε από το Τόκιο για να δημιουργήσει μία λευκή βάση και στη συνέχεια τοποθετούσε κόκκινο - ρουμπινί ρουζ.
Χρησιμοποιούσε επίσης μία κρέμα της Elizabeth Arden, ένα προϊόν ομορφιάς που δεν έλειπε ποτέ από το ντουλάπι του.
Στις 10 Ιανουαρίου 2016 και έπειτα από 18 μήνες μάχης με τον καρκίνο ο «Starman» φεύγει από τη ζωή στα 69 του χρόνια.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα