ΣΥΡΙΖΑ για ΤΑΡ: Λεόντεια σύμβαση υπέρ των ξένων συμφερόντων

ΣΥΡΙΖΑ για ΤΑΡ: Λεόντεια σύμβαση υπέρ των ξένων συμφερόντων

Η συμβαση δεν προσφέρει  τα οφέλη που προπαγανδίζουν τα παπαγαλάκια της κυβέρνησης, ενώ περιλαμβάνει σκοτεινά σημεία, λέει ο ΣΥΡΙΖΑ

ΣΥΡΙΖΑ για ΤΑΡ: Λεόντεια σύμβαση υπέρ των ξένων συμφερόντων
Για ενδοτικότητα και έλλειψη ενεργειακού σχεδιασμού κατηγορεί την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ γεγονός που όπως υποστηρίζει η Κουμουνδούρου ενδυναμώνει τις απαιτήσεις των πολυεθνικών εταιριών και διαμορφώνει ακόμα πιο δυσμενείς συνθήκες για την έξοδο από την  κρίση.
 
Ο ΣΥΡΙΖΑ εκτιμά ότι η έγκριση του ΤΑΡ ενδέχεται να μην είναι οριστική και προσθέτει ότι η αξιοπιστία της χώρας έχει καταρρακωθεί και η κυβέρνηση τηρώντας στάση παρατηρητή, προσανατολίζεται κάθε φορά  προς τα κατά καιρούς επικρατούντα συμφέροντα.

Παράλληλα κατηγορεί τον πρωθυπουργό για επικοινωνιακούς  πανηγυρισμούς, αφού όπως λέει η Κουμουνδούρου η  μη δημοσιοποίηση των όρων της συμφωνίας και η αόριστη επίκληση γενικών και αόριστων ωφελειών, συνηγορεί για λεόντεια σύμβαση υπέρ των ξένων συμφερόντων.

Κλείσιμο
«Oι αγωγοί θα έπρεπε να εξυπηρετούν και υλοποιούν τον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας μας, που δυστυχώς δεν υπάρχει. Η συγκεκριμένη επιλογή πρέπει να επισημανθεί πως δεν ήταν αποτέλεσμα ενεργούς πολιτικής της χώρας μας, αλλά καθαρά εσωτερική στάθμιση συμφερόντων από μέρους του Κονσόρτσιουμ των εταιρειών του Shah Deniz και TAP, δεν προσφέρει στη χώρα μας τα οφέλη που προπαγανδίζουν τα παπαγαλάκια της κυβέρνησης, ενώ περιλαμβάνει σκοτεινά σημεία, που η κυβέρνηση οφείλει να αποσαφηνίσει» αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ που συνεχίζει: «Η επιλογή του ΤΑΠ, έχει σχέση με την ακόμα μεγαλύτερη πρόσδεση της χώρας μας, στα Αμερικάνικα συμφέροντα τα οποία επιδιώκουν την μείωση της επιρροής της Ρωσίας στους ενεργειακούς διαδρόμους».

Παράλληλα κάνει λόγο για ξεπούλημα και όχι για επένδυση αφού όπως αναφέρει:«Εντύπωση προκαλεί η εκτίμηση της Κυβέρνησης για επενδύσεις 1,5 δις$ από τον TAP (αγωγός 547 χλμ υψηλής πίεσης επί Ελληνικού εδάφους), όταν ξεπουλάει το 66% του υπάρχοντος δικτύου αγωγών υψηλής πίεσης 512 χλμ , των 779 χλμ των κλάδων μεταφοράς και τις εγκαταστάσεις του υγροποιημένου Φ.Α της Ρεβυθούσας για 400 εκ $, ή 606 εκ$ για το 100%. Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά  αποκαλύπτουν αφενός, το μέγεθος του ξεπουλήματος του ΔΕΣΦΑ και αφετέρου την ανευθυνότητα της Κυβέρνησης, που παραδίδει τον ΔΕΣΦΑ στην κρατική Αζέρικη Socar, με γνωστές τις ιδιαίτερες σχέσεις της με τις κρατικές εταιρείες της Τουρκίας BOTAS και TPAO.»


Τέλος όπως αναφέρει στην ανακοίνωση του οι όροι για την Ελλάδα θα είναι επαχθής αφού «Στον TAP δεν υπάρχει  κρατική ή ιδιωτική Ελληνική συμμετοχή, αντίθετα θα υπάρχει τουρκική και μάλιστα κρατική μέσω της TPAO. Από τη σύμβαση προβλέπεται η θέσπιση ειδικού νομικού καθεστώτος για τη συγκεκριμένη εταιρεία-επενδυτή. O φορέας του έργου θα μπορεί να αποφύγει την εφαρμογή του ελληνικού δικαίου επικαλούμενος το άρθρο 5 της σύμβασης, προνόμιο που κανείς άλλος ημεδαπός ή αλλοδαπός δεν απολαμβάνει στη χώρα. Οι αποφάσεις της Επιτροπής Υλοποίησης είναι υπεράνω κάθε εσωτερικής νομοθεσίας. Για 25 έτη δεν θα επιβάλλεται οιαδήποτε νέα φορολογία, ακόμη και αν συντρέχουν λόγοι εθνικής σημασίας!».


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης