Ο Δρίτσας συνεχίζει το... δούλεμα: Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν σκοπεύει να ξεπουλήσει το λιμάνι
Ο Δρίτσας συνεχίζει το... δούλεμα: Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν σκοπεύει να ξεπουλήσει το λιμάνι
Νέα επίθεση του υπουργού Ναυτιλίας στο ΤΑΙΠΕΔ ότι «ανέλαβε δεσμεύσεις πέραν των αρμοδιοτήτων του» και ότι δεν νομιμοποιείται να υποκαθιστά την κυβέρνηση και τον ΟΛΠ εξαπολύει ο υπουργός Ναυτιλίας αμφισβητώντας την σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ
«Ένα όμως είναι βέβαιο. Παρά τους ισχυρισμούς δεύτερης διαλογής, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν σκοπεύει να ξεπουλήσει το λιμάνι» τονίζει ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας σε συνέντευξή του στην «Αυγή της Κυριακής» και παραλλήλως εξαπολύει αιχμές εναντίον της διοίκησης του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου λέγοντας ότι το ΤΑΙΠΕΔ ανέλαβε δεσμεύσεις πέραν των αρμοδιοτήτων του αλλά και ότι η διοίκηση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων δεν δικαιούται να υποκαθιστά την κυβέρνηση. Συνεχίζοντας τον ιδιότυπο... ανταρτοπόλεμο που πλέον μοιάζει σαν προσπάθεια πραγματικής εξαπάτησης των πολιτών, ο κ. Δρίτσας λέει ότι το αποτέλεσμα του διαγωνισμού παραχώρησης του ΟΛΠ μπορεί και να αλλάξει όταν λάβει το φάκελο.
«Είναι γνωστό σε όλους ότι η πώληση των μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ δεν ήταν στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ. Προέκυψε ως δεσμευτική υποχρέωση στη συμφωνία με τους δανειστές τον Ιούλιο και ψηφίστηκε στη Βουλή, όπως και όλη η συμφωνία» απαντά ο κ. Δρίτσας όταν καλείται να κρίνει την διαδικασία που παραχώρησε το ΤΑΙΠΕΔγια την παραχώρηση του 67% του ΟΛΠ.
Και συνεχίζει ο υπουργός Ναυτιλίας: «Σε εκείνη την ιστορική 17ωρη διαπραγμάτευση, η πίεση για γενικευμένες αποκρατικοποιήσεις ήταν ασφυκτική. Στον τελικό συμβιβασμό περιλαμβάνονται μόνο οι αποκρατικοποιήσεις που είχαν δρομολογηθεί με θεσμικά προβλεπόμενο τρόπο από την προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ εξαιρέθηκαν πολλά, τα οποία πιεστικά απαιτούσαν οι δανειστές».
«Από τις 14 Αυγούστου» συνεχίζει ο Θοδωρής Δρίτσας «δρομολογήθηκε οριστικά η διαγωνιστική διαδικασία.Μεσολάβησαν όμως οι εκλογές του Σεπτεμβρίου και επομένως, αυτονόητα, όλες οι προβλεπόμενες προθεσμίες μετατέθηκαν για έναν μήνα τουλάχιστον. Στο διάστημα αυτό το ΤΑΙΠΕΔ -που έχει την ευθύνη, αλλά μόνο της καθαρά διαγωνιστικής διαδικασίας- αιφνιδιάζει ως... έτοιμο απόκαιρό. Παρουσιάζει πλήρες σχέδιο αναθεώρησης της Σύμβασης Παραχώρησης και το περασπίζεται ως μη επιδεχόμενο αλλαγών, με το επιχείρημα ότι σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο ο διαγωνισμός. Ακόμακαι τη δεσμευτική εξαγγελία του πρωθυπουργού για εξαίρεση του παράκτιου μετώπου της Δραπετσώνας δεν την περιλάμβανε! Χρειάστηκαν ημέρες διαβουλεύσεων για να αποκατασταθεί η στοιχειώδης και αυτονόητη αρχή,ότι η κυβέρνηση σε τέτοια θέματα έχει τον πρώτο λόγο. Ήταν φανερό ότι το ΤΑΙΠΕΔ σε αυτό το διάστημα, ως μη όφειλε, είχε αναλάβει δεσμεύσεις πέραν των αρμοδιοτήτων του».
Κατά την άποψη του κ. Δρίτσα «είναι απολύτως ορθή και νομικά τεκμηριωμένη η άποψη ότι η αναθεώρηση της Σύμβασης Παραχώρησης είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του κράτους (διά της κυβέρνησης) και του ΟΛΠ (διά του ΔΣ). Το ΤΑΙΠΕΔ, ως κάτοχος της πλειοψηφίας των μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ, δε νομιμοποιείται να υποκαθιστά τις πιο πάνω αρμόδιες αρχές. Μόνο ως τεχνικός σύμβουλος των αρμόδιων αρχών επί του προκειμένου δύναται να λειτουργήσει, με δεδομένη εβαίως, την ευθύνη του για την τελική διαγωνιστική διαδικασία.Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού θα το αξιολογήσω, με υπευθυνότητα και πληρότητα, όπως επιτάσσει ο θεσμικός μου ρόλος, όταν λάβω όλο τον φάκελο, τον οποίο έχω ζητήσει. Ένα όμως είναι βέβαιο. Παρά τους ισχυρισμούς δεύτερης διαλογής, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν σκοπεύει να ξεπουλήσει το λιμάνι».
Στο ερώτημα της «Αυγής» τι περιθώρια διαπραγμάτευσης της σύμβασης υπάρχουν, ο υπουργός Ναυτιλίας απαντά: «Διεθνώς και όχι μόνο στην ελληνική πρακτική,, σε τόσο σοβαρή σύμβαση και μέχρι τηντελική υπογραφή και την έγκριση από την Βουλή, είναι κοινός τόπος, η παραδοχή δυνατότητας περαιτέρω διαπραγματεύσεων που θα στοχεύουν σε βελτιώσεις υπέρ του κοιωνικού και του δημοσίου συμφέροντος».
«Είναι γνωστό σε όλους ότι η πώληση των μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ δεν ήταν στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ. Προέκυψε ως δεσμευτική υποχρέωση στη συμφωνία με τους δανειστές τον Ιούλιο και ψηφίστηκε στη Βουλή, όπως και όλη η συμφωνία» απαντά ο κ. Δρίτσας όταν καλείται να κρίνει την διαδικασία που παραχώρησε το ΤΑΙΠΕΔγια την παραχώρηση του 67% του ΟΛΠ.
Και συνεχίζει ο υπουργός Ναυτιλίας: «Σε εκείνη την ιστορική 17ωρη διαπραγμάτευση, η πίεση για γενικευμένες αποκρατικοποιήσεις ήταν ασφυκτική. Στον τελικό συμβιβασμό περιλαμβάνονται μόνο οι αποκρατικοποιήσεις που είχαν δρομολογηθεί με θεσμικά προβλεπόμενο τρόπο από την προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ εξαιρέθηκαν πολλά, τα οποία πιεστικά απαιτούσαν οι δανειστές».
«Από τις 14 Αυγούστου» συνεχίζει ο Θοδωρής Δρίτσας «δρομολογήθηκε οριστικά η διαγωνιστική διαδικασία.Μεσολάβησαν όμως οι εκλογές του Σεπτεμβρίου και επομένως, αυτονόητα, όλες οι προβλεπόμενες προθεσμίες μετατέθηκαν για έναν μήνα τουλάχιστον. Στο διάστημα αυτό το ΤΑΙΠΕΔ -που έχει την ευθύνη, αλλά μόνο της καθαρά διαγωνιστικής διαδικασίας- αιφνιδιάζει ως... έτοιμο απόκαιρό. Παρουσιάζει πλήρες σχέδιο αναθεώρησης της Σύμβασης Παραχώρησης και το περασπίζεται ως μη επιδεχόμενο αλλαγών, με το επιχείρημα ότι σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο ο διαγωνισμός. Ακόμακαι τη δεσμευτική εξαγγελία του πρωθυπουργού για εξαίρεση του παράκτιου μετώπου της Δραπετσώνας δεν την περιλάμβανε! Χρειάστηκαν ημέρες διαβουλεύσεων για να αποκατασταθεί η στοιχειώδης και αυτονόητη αρχή,ότι η κυβέρνηση σε τέτοια θέματα έχει τον πρώτο λόγο. Ήταν φανερό ότι το ΤΑΙΠΕΔ σε αυτό το διάστημα, ως μη όφειλε, είχε αναλάβει δεσμεύσεις πέραν των αρμοδιοτήτων του».
Κατά την άποψη του κ. Δρίτσα «είναι απολύτως ορθή και νομικά τεκμηριωμένη η άποψη ότι η αναθεώρηση της Σύμβασης Παραχώρησης είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του κράτους (διά της κυβέρνησης) και του ΟΛΠ (διά του ΔΣ). Το ΤΑΙΠΕΔ, ως κάτοχος της πλειοψηφίας των μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ, δε νομιμοποιείται να υποκαθιστά τις πιο πάνω αρμόδιες αρχές. Μόνο ως τεχνικός σύμβουλος των αρμόδιων αρχών επί του προκειμένου δύναται να λειτουργήσει, με δεδομένη εβαίως, την ευθύνη του για την τελική διαγωνιστική διαδικασία.Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού θα το αξιολογήσω, με υπευθυνότητα και πληρότητα, όπως επιτάσσει ο θεσμικός μου ρόλος, όταν λάβω όλο τον φάκελο, τον οποίο έχω ζητήσει. Ένα όμως είναι βέβαιο. Παρά τους ισχυρισμούς δεύτερης διαλογής, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν σκοπεύει να ξεπουλήσει το λιμάνι».
Στο ερώτημα της «Αυγής» τι περιθώρια διαπραγμάτευσης της σύμβασης υπάρχουν, ο υπουργός Ναυτιλίας απαντά: «Διεθνώς και όχι μόνο στην ελληνική πρακτική,, σε τόσο σοβαρή σύμβαση και μέχρι τηντελική υπογραφή και την έγκριση από την Βουλή, είναι κοινός τόπος, η παραδοχή δυνατότητας περαιτέρω διαπραγματεύσεων που θα στοχεύουν σε βελτιώσεις υπέρ του κοιωνικού και του δημοσίου συμφέροντος».
«Η κυβέρνηση κατέβαλε σημαντική προσπάθεια βελτιώσεων και μάλιστα πετύχαμε αρκετά» συνεχίζει ο κ. Δρίτσας και συμπληρώνει: «Παρά το γεγονός ότι το ΤΑΙΠΕΔ μας ενημέρωσε κάποια στιγμή ότι το σχέδιό του ως τελικό, το επόμενο πρωί αναρτάται, πήρε γραπτή απάντηση ότι για το υπουργείο το σχέδιο δε θεωρείται ώριμο προς υπογραφή. Ομως ο αναγκαίος χρόνος πλέον δεν υπήρχε, αφού οι προθεσμίες του διαγωνισμού ήταν πιεστικές και δεσμευτικές. Μετά τον οελπίζω ότι τα παραπάνω θα έχουν τρέξει, όπως επίσης η έγκριση του αναμορφωμένου Προεδρικού Διατάγματος για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, του Κυρωτικού Νόμου και -εξαιρετικά σημαντικό- η θεσμοθέτηση και συγκρότηση της Αρχής Λιμένα Πειραιά. Με σταθερή διαβούλευση και με τα παραπάνω θεσμικά εργαλεία προσδοκούμε ότι θα κατοχυρώσουμε τις εργασιακές σχέσεις, θα προστατεύσουμε τις επιχειρήσεις -χρήστες του λιμανιού από μονοπωλιακές πρακτικές, θα οριοθετήσουμε τη συμμετοχή των παραλιμένιων δήμων σε σημαντικές αποφάσεις για έργα που διαφορετικά μπορεί να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στις πόλεις, θα ενισχύσουμε και θα αποσαφηνίσουμε τον προβλεπόμενο εποπτικό ρόλο του κράτους στη λειτουργία του λιμανιού. Αυτά έχουμε υποχρέωση να τα κάνουμε όπως κάθε ευνομούμενο κράτος».
Κατά την άποψη του κ. Δρίτσα «ένα από τα προβλήματα αυτά -όχι το μόνο- αφορά τα νησιά σε σχέση με τις ροές προσφύγων και μεταναστών».
«Κυρίως όμως, πρέπει να πω ότι η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι υπουργοί εξετάζουν ακόμα τα ζητήματα της αυτοτέλειας του ΝΑΤ, του ΚΕΑΝ, του ΕΛΟΕΝ. Τα όρια ηλικίας για τους ναυτικούς δεν αλλάζουν, ούτε οι βασικές ρυθμίσεις για τα βαρέα και ανθυγιεινά, ενώ οι ισχύουσες συντάξεις δεν μειώνονται. Δεν μπορώ να δεσμευτώ αυτή τη στιγμή για όλα τα ανοιχτά ζητήματα. Είναι όμως, πιστεύω, πολύ χρήσιμο να συνεχιστεί ο διάλογος» καταλήγει ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας στην «Αυγή».
Η απεργία των ναυτικών δημιουργεί προβλήματα στις ροές προσφύγων και μεταναστών
Ο υπουργός Ναυτιλίας ερωτάται και για την απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. «Τα θέματα που απασχολούν και τους ναυτικούς είναι σοβαρά.Οι απεργιακές κινητοποιήσεις είναι νόμιμες. Ασκούνται συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα» αποφαίνεται ο κ. Δρίτσας και συνεχίζει: «Όμως, εκφράζω την απλή γνώμη μου ότι στο χώρο της ναυτιλίας η "χωρίς εξαίρεση" απεργία γεννά σοβαρά προβλήματα που θα πρέπει να συνεκτιμώνται».Κατά την άποψη του κ. Δρίτσα «ένα από τα προβλήματα αυτά -όχι το μόνο- αφορά τα νησιά σε σχέση με τις ροές προσφύγων και μεταναστών».
«Κυρίως όμως, πρέπει να πω ότι η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι υπουργοί εξετάζουν ακόμα τα ζητήματα της αυτοτέλειας του ΝΑΤ, του ΚΕΑΝ, του ΕΛΟΕΝ. Τα όρια ηλικίας για τους ναυτικούς δεν αλλάζουν, ούτε οι βασικές ρυθμίσεις για τα βαρέα και ανθυγιεινά, ενώ οι ισχύουσες συντάξεις δεν μειώνονται. Δεν μπορώ να δεσμευτώ αυτή τη στιγμή για όλα τα ανοιχτά ζητήματα. Είναι όμως, πιστεύω, πολύ χρήσιμο να συνεχιστεί ο διάλογος» καταλήγει ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας στην «Αυγή».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα