Δείτε live: «Μάχη» στη Βουλή για την τροπολογία Παππά
Δείτε live: «Μάχη» στη Βουλή για την τροπολογία Παππά
Η νέα τροπολογία που συζητείται σήμερα στη Βουλή αναστέλλει την κατάργηση του επίμαχου άρθρου 2Α και «παγώνει» προς ώρας αντί να αφαιρεί τις αυξημένες αρμοδιότητες του υπουργού -
Με σύμμαχο την απόφαση του ΣτΕ, η ΝΔ ζητά την πλήρη απόσυρση του νόμου Παππά
UPD:
7
ΣΧΟΛΙΑ
Στην Ολομέλεια της Βουλής αναμένεται να μεταφερθεί η πολιτική σκακιέρα για το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο και τη συγκρότηση του ΕΣΡ με αφορμή τροπολογία που κατέθεσε η κυβέρνηση και η οποία προβλέπει αναστολή του άρθρου 2Α του νόμου Παππά
Η κυβέρνηση υπό το βάρος της απόφασης του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματικό το νόμο για τις τηλεοπτικές άδειες, προσπαθεί να στήσει την άμυνά της προκειμένου να υποστεί τις μικρότερες απώλειες κι αν είναι δυνατόν να βγει στην αντεπίθεση.
Αυτό το επιχειρεί παρουσιάζοντας μικρές, επουσιώδεις και «πονηρές» βελτιώσεις (ή εκ του περισσού όπως παραδέχθηκε ο Πρόεδρος της Βουλής
Η κυβέρνηση υπό το βάρος της απόφασης του ΣτΕ που έκρινε αντισυνταγματικό το νόμο για τις τηλεοπτικές άδειες, προσπαθεί να στήσει την άμυνά της προκειμένου να υποστεί τις μικρότερες απώλειες κι αν είναι δυνατόν να βγει στην αντεπίθεση.
Αυτό το επιχειρεί παρουσιάζοντας μικρές, επουσιώδεις και «πονηρές» βελτιώσεις (ή εκ του περισσού όπως παραδέχθηκε ο Πρόεδρος της Βουλής
Νίκος Βούτσης) ως κινήσεις καλής θελήσεως και συναινετικότητας που πραγματικό στόχο έχουν να εμφανίσει την αντιπολίτευση ως αδιάλλακτη αλλά και να μην επιστρέψει -ως είναι υποχρεωμένη από το ΣτΕ- τις αρμοδιότητες για τη ρύθμιση του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου στο ΕΣΡ.
Αναστολή της λειτουργίας του αρ.2Α ή της κατάργησής του;
Σε αυτό το πλαίσιο άλλωστε κινείται και η επίμαχη τροπολογία που προβλέπει την αναστολή του άρθρου 2 Α του νόμου Παππά αλλά και η αναφορά που φέρεται να έκανε ο υπουργός Επικρατείας σε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ότι ενδέχεται να προστεθεί παράγραφος που θα ορίζει ότι για το ζήτημα του αριθμού των εκπεμπόμενων καναλιών (σ.σ. παραμένει στην αρμοδιότητα του υπουργού) θα απαιτείται και σύμφωνη γνώμη του ΕΣΡ.
Τι ισχύει όμως για το άρθρο 2 Α; Πρόκειται για διάταξη που είχε προστεθεί στο νόμο τον περασμένο Φεβρουάριο ως τροπολογία μετά το αδιέξοδο για την συγκρότηση του ΕΣΡ.
Περιελάμβανε την απόφαση -και όχι την αρμοδιότητα- του υπουργού για τις τέσσερις δημοπρατούμενες άδειες και όριζε πως ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί από την γενική γραμματεία Ενημέρωσης. Προέβλεπε όμως ότι το άρθρο 2 Α ισχύει άπαξ και πως αμέσως μετά την διενέργεια του πρώτου διαγωνισμού - που ήδη έχει διεξαχθεί - ακυρώνεται και ο νόμος 4339/2015 επανέρχεται στην αρχική του μορφή (σ.σ. η οποία ούτως ή άλλως προβλέπει ότι ο αριθμός των αδειών καθορίζεται από τον υπουργό μετά από αιτιολογημένη γνώμη του ΕΣΡ και δημόσια διαβούλευση).
Συγκεκριμένα η 2η παράγραφος του επίμαχου άρθρου αναφέρει επί λέξει «Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, η διαγωνιστική διαδικασία για τη χορήγηση των αδειών της προηγούμενης παραγράφου διενεργείται από τον Υπουργό στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, ο οποίος εκδίδει τη σχετική προκήρυξη, χορηγεί τις άδειες και προβαίνει σε όλες τις επιμέρους ενέργειες που προβλέπονται από τα άρθρα 3 έως και 15 του παρόντος».
Υπό αυτά τα δεδομένα, η νέα τροπολογία που συζητείται σήμερα αναστέλλει την κατάργηση του επίμαχου άρθρου και «παγώνει» προς ώρας αντί να αφαιρεί τις αυξημένες αρμοδιότητες του υπουργού.
Από την άλλη πλευρά, η αξιωματική αντιπολίτευση με σύμμαχο την απόφαση του ΣτΕ, πολιορκεί ακατάπαυστα την κυβέρνηση ζητώντας την πλήρη απόσυρση του νόμου Παππά που θα ολοκληρώσει την συντριπτική ήττα του Μεγάρου Μαξίμου σε ένα πεδίο που κατά το προηγούμενο διάστημα θεωρούταν προνομιακό για τον ΣΥΡΙΖΑ.
Από το στρατόπεδο της ΝΔ εξηγούν ότι ο δρόμος της συναίνεσης για την συγκρότηση του ΕΣΡ περνά μέσα από τρία συγκεκριμένα βήματα:
-ακύρωση του νόμου Παππά
-νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο στην βάση της απόφασης του ΣτΕ που θα μεταφέρει όλες τις αρμοδιότητες στο ΕΣΡ -ακόμα και αυτής τους καθορισμού του αριθμού των εκπεμπόμενων καναλιών
-στελέχωση της Ανεξάρτητης Αρχής με πρόσωπα κοινής αποδοχής.
Επιπροσθέτως, στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογραμμίζουν ότι η κυβέρνηση και συγκεκριμένα ο αρμόδιος υπουργός Νίκος Παππάς έχει απολέσει κάθε ίχνος προσωπικής αξιοπιστίας, δεν εμπνέει εμπιστοσύνη ενώ με δηλώσεις σαν κι αυτές με τις οποίες επιμένει στον αριθμό 4 για τους τηλεοπτικούς σταθμούς υπονομεύει και τις όποιες προσπάθειες συναίνεσης που καταβάλλει ο Πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης.
Υπό αυτά η υπουργική τροπολογία με την μορφή που κατατέθηκε αναμένεται να καταψηφιστεί από τη ΝΔ.
Η Δημοκρατική Συμπαράταξη αν και στην πρόσφατη Διάσκεψη των Προέδρων στήριξε την πρόταση του κ. Βούτση για την συγκρότηση του ΕΣΡ, δεχόμενη τις διαβεβαιώσεις του περι μεταφοράς όλων των αρμοδιοτήτων στην Ανεξάρτητη Αρχή, αναμένεται να εμφανιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής με μια σειρά από προϋποθέσεις προκειμένου να στηρίξει την τροπολογία του κ. Παππά. Πηγές από την Χαριλάου Τρικούπη υποστηρίζουν ότι βασική αιτία της δυσπιστίας αποτελεί το πρόσωπο του υπουργού Επικρατείας το οποίο με συνεχείς δηλώσεις δημιουργεί έντονο προβληματισμό για το κατά πόσο είναι διατεθειμένος να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις του ΣτΕ. Σε κάθε περίπτωση οι βουλευτές αναμένεται να ζητήσουν την πλήρη κατάργηση του άρθρου 2Α και όχι την αναστολή του όπως προβλέπει η τροπολογία και ρητές διαβεβαιώσεις περί επαναφοράς του ενισχυμένου ρόλου του ΕΣΡ. Επισημαίνουν δε ότι η εξέλιξη της αυριανής συζήτησης θα καθορίσει και την τελική τους στάση στην ψηφοφορία.
Ποτάμι: όλες οι αρμοδιότητες στο ΕΣΡ
Συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την θετική του ψήφο αναμένεται να θέσει και το Ποτάμι. Συγκεκριμένα, θα ζητηθεί η κατάργηση συνολικά του άρθρου 2 του νόμου Παππά και η μεταφορά όλων των αρμοδιοτήτων στο ΕΣΡ (σ.σ. και του καθορισμού του αριθμού των τηλεοπτικών σταθμών).
Πιθανότατα δεν θα δώσουν θετική ψήφο ΚΚΕ και Ένωση Κεντρώων.
Υπενθυμίζεται ότι η σημερινή τροπολογία αναστέλλει την εφαρμογή του άρθρου 2Α του νόμου 4339/2015.
Να σημειωθεί ότι το άρθρο 2Α που αναστέλλεται προβλέπει τα εξής:
1. Ο αριθμός των δημοπρατούμενων αδειών παροχών περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου ορίζεται σε τέσσερις (4) για μετάδοση υψηλής ευκρίνειας (high definition).
2. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, η διαγωνιστική διαδικασία για τη χορήγηση των αδειών της προηγούμενης παραγράφου διενεργείται από τον Υπουργό στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, ο οποίος εκδίδει τη σχετική προκήρυξη, χορηγεί τις άδειες και προβαίνει σε όλες τις επιμέρους ενέργειες που προβλέπονται από τα άρθρα 3 έως και 15 του παρόντος.
Με απόφαση του ίδιου Υπουργού ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα εφαρμογής των ως άνω διατάξεων και δύνανται να μεταβιβαστούν επιμέρoυς αρμοδιότητες της διαγωνιστικής διαδικασίας στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
3. Η τιμή εκκίνησης για την ανωτέρω κατηγορία δημοπρατούμενων αδειών καθορίζεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
Αναστολή της λειτουργίας του αρ.2Α ή της κατάργησής του;
Σε αυτό το πλαίσιο άλλωστε κινείται και η επίμαχη τροπολογία που προβλέπει την αναστολή του άρθρου 2 Α του νόμου Παππά αλλά και η αναφορά που φέρεται να έκανε ο υπουργός Επικρατείας σε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ότι ενδέχεται να προστεθεί παράγραφος που θα ορίζει ότι για το ζήτημα του αριθμού των εκπεμπόμενων καναλιών (σ.σ. παραμένει στην αρμοδιότητα του υπουργού) θα απαιτείται και σύμφωνη γνώμη του ΕΣΡ.
Τι ισχύει όμως για το άρθρο 2 Α; Πρόκειται για διάταξη που είχε προστεθεί στο νόμο τον περασμένο Φεβρουάριο ως τροπολογία μετά το αδιέξοδο για την συγκρότηση του ΕΣΡ.
Περιελάμβανε την απόφαση -και όχι την αρμοδιότητα- του υπουργού για τις τέσσερις δημοπρατούμενες άδειες και όριζε πως ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί από την γενική γραμματεία Ενημέρωσης. Προέβλεπε όμως ότι το άρθρο 2 Α ισχύει άπαξ και πως αμέσως μετά την διενέργεια του πρώτου διαγωνισμού - που ήδη έχει διεξαχθεί - ακυρώνεται και ο νόμος 4339/2015 επανέρχεται στην αρχική του μορφή (σ.σ. η οποία ούτως ή άλλως προβλέπει ότι ο αριθμός των αδειών καθορίζεται από τον υπουργό μετά από αιτιολογημένη γνώμη του ΕΣΡ και δημόσια διαβούλευση).
Συγκεκριμένα η 2η παράγραφος του επίμαχου άρθρου αναφέρει επί λέξει «Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, η διαγωνιστική διαδικασία για τη χορήγηση των αδειών της προηγούμενης παραγράφου διενεργείται από τον Υπουργό στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, ο οποίος εκδίδει τη σχετική προκήρυξη, χορηγεί τις άδειες και προβαίνει σε όλες τις επιμέρους ενέργειες που προβλέπονται από τα άρθρα 3 έως και 15 του παρόντος».
Υπό αυτά τα δεδομένα, η νέα τροπολογία που συζητείται σήμερα αναστέλλει την κατάργηση του επίμαχου άρθρου και «παγώνει» προς ώρας αντί να αφαιρεί τις αυξημένες αρμοδιότητες του υπουργού.
ΝΔ: 2+1 βήματα για ΕΣΡ
Από την άλλη πλευρά, η αξιωματική αντιπολίτευση με σύμμαχο την απόφαση του ΣτΕ, πολιορκεί ακατάπαυστα την κυβέρνηση ζητώντας την πλήρη απόσυρση του νόμου Παππά που θα ολοκληρώσει την συντριπτική ήττα του Μεγάρου Μαξίμου σε ένα πεδίο που κατά το προηγούμενο διάστημα θεωρούταν προνομιακό για τον ΣΥΡΙΖΑ.
Από το στρατόπεδο της ΝΔ εξηγούν ότι ο δρόμος της συναίνεσης για την συγκρότηση του ΕΣΡ περνά μέσα από τρία συγκεκριμένα βήματα:
-ακύρωση του νόμου Παππά
-νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο στην βάση της απόφασης του ΣτΕ που θα μεταφέρει όλες τις αρμοδιότητες στο ΕΣΡ -ακόμα και αυτής τους καθορισμού του αριθμού των εκπεμπόμενων καναλιών
-στελέχωση της Ανεξάρτητης Αρχής με πρόσωπα κοινής αποδοχής.
Επιπροσθέτως, στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογραμμίζουν ότι η κυβέρνηση και συγκεκριμένα ο αρμόδιος υπουργός Νίκος Παππάς έχει απολέσει κάθε ίχνος προσωπικής αξιοπιστίας, δεν εμπνέει εμπιστοσύνη ενώ με δηλώσεις σαν κι αυτές με τις οποίες επιμένει στον αριθμό 4 για τους τηλεοπτικούς σταθμούς υπονομεύει και τις όποιες προσπάθειες συναίνεσης που καταβάλλει ο Πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης.
Υπό αυτά η υπουργική τροπολογία με την μορφή που κατατέθηκε αναμένεται να καταψηφιστεί από τη ΝΔ.
Επιφυλακτικότητα από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη
Η Δημοκρατική Συμπαράταξη αν και στην πρόσφατη Διάσκεψη των Προέδρων στήριξε την πρόταση του κ. Βούτση για την συγκρότηση του ΕΣΡ, δεχόμενη τις διαβεβαιώσεις του περι μεταφοράς όλων των αρμοδιοτήτων στην Ανεξάρτητη Αρχή, αναμένεται να εμφανιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής με μια σειρά από προϋποθέσεις προκειμένου να στηρίξει την τροπολογία του κ. Παππά. Πηγές από την Χαριλάου Τρικούπη υποστηρίζουν ότι βασική αιτία της δυσπιστίας αποτελεί το πρόσωπο του υπουργού Επικρατείας το οποίο με συνεχείς δηλώσεις δημιουργεί έντονο προβληματισμό για το κατά πόσο είναι διατεθειμένος να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις του ΣτΕ. Σε κάθε περίπτωση οι βουλευτές αναμένεται να ζητήσουν την πλήρη κατάργηση του άρθρου 2Α και όχι την αναστολή του όπως προβλέπει η τροπολογία και ρητές διαβεβαιώσεις περί επαναφοράς του ενισχυμένου ρόλου του ΕΣΡ. Επισημαίνουν δε ότι η εξέλιξη της αυριανής συζήτησης θα καθορίσει και την τελική τους στάση στην ψηφοφορία.Ποτάμι: όλες οι αρμοδιότητες στο ΕΣΡ
Συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την θετική του ψήφο αναμένεται να θέσει και το Ποτάμι. Συγκεκριμένα, θα ζητηθεί η κατάργηση συνολικά του άρθρου 2 του νόμου Παππά και η μεταφορά όλων των αρμοδιοτήτων στο ΕΣΡ (σ.σ. και του καθορισμού του αριθμού των τηλεοπτικών σταθμών).
Πιθανότατα δεν θα δώσουν θετική ψήφο ΚΚΕ και Ένωση Κεντρώων.
Τι αναφέρει η τροπολογία
Υπενθυμίζεται ότι η σημερινή τροπολογία αναστέλλει την εφαρμογή του άρθρου 2Α του νόμου 4339/2015.
Να σημειωθεί ότι το άρθρο 2Α που αναστέλλεται προβλέπει τα εξής:
1. Ο αριθμός των δημοπρατούμενων αδειών παροχών περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας ενημερωτικού προγράμματος γενικού περιεχομένου ορίζεται σε τέσσερις (4) για μετάδοση υψηλής ευκρίνειας (high definition).
2. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, η διαγωνιστική διαδικασία για τη χορήγηση των αδειών της προηγούμενης παραγράφου διενεργείται από τον Υπουργό στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, ο οποίος εκδίδει τη σχετική προκήρυξη, χορηγεί τις άδειες και προβαίνει σε όλες τις επιμέρους ενέργειες που προβλέπονται από τα άρθρα 3 έως και 15 του παρόντος.
Με απόφαση του ίδιου Υπουργού ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα εφαρμογής των ως άνω διατάξεων και δύνανται να μεταβιβαστούν επιμέρoυς αρμοδιότητες της διαγωνιστικής διαδικασίας στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
3. Η τιμή εκκίνησης για την ανωτέρω κατηγορία δημοπρατούμενων αδειών καθορίζεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
UPD:
7
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα