Τραγικές και επικίνδυνες ελλείψεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταγγέλλει ο Κατσιαντώνης
Τραγικές και επικίνδυνες ελλείψεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταγγέλλει ο Κατσιαντώνης
«Δεν νοείται ένας άνθρωπος να εξυπηρετεί 400 άτομα σε πέντε βαγόνια. Τι θα γίνει σε περίπτωση ατυχήματος, το έχετε αναλογιστεί αυτό;» λέει ο βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων
Την απαράδεκτη αδιαφορία των αρμοδίων για τις τραγικές ελλείψεις σε προσωπικό και υλικό καθημερινής ανάγκης, που βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων πολιτών που ταξιδεύουν καθημερινά με τρένο, επισημαίνει, με ερώτηση του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο βουλευτής Λάρισας της Ένωσης Κεντρώων, Γιώργος Κατσιαντώνης.
«Δεν νοείται ένας άνθρωπος να εξυπηρετεί 400 άτομα σε πέντε βαγόνια. Τι θα γίνει σε περίπτωση ατυχήματος, το έχετε αναλογιστεί αυτό;» διερωτάται ο Γιώργος Κατσιαντώνης, που ζητά από τον αρμόδιο υπουργό να τηρήσει το νόμο περί άρτιας στελέχωσης κάθε αμαξοστοιχίας, με ταυτόχρονη εξασφάλιση ανθρωπίνων πόρων για την ορθή λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και πλήρη διασφάλιση για ασφαλείς μεταφορές του επιβατικού κοινού με τον σιδηρόδρομο.
Η ερώτηση Κατσιαντώνη έχει ως εξής:
«Τραγικές ελλείψεις σε προσωπικό και υλικό καθημερινής ανάγκης καταγγέλλει ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Κολοκοτρώνης, ο οποίος χαρακτηριστικά αναφέρει ότι αποτελεί άμεση και ανελαστική ανάγκη η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προβεί σε προσλήψεις τουλάχιστον 300 ατόμων, αφού εργαζόμενοι που αποχώρησαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, δεν αντικαταστάθηκαν ποτέ, με αποτέλεσμα αφενός να θίγεται επικίνδυνα η ασφάλεια των μεταφερομένων επιβατών και αφετέρου να μην έχουν οι εργαζόμενοι τα εφόδια που πρέπει προκειμένου να ασκήσουν, όπως προβλέπει ο Κανονισμός, την εργασία τους».
»Το γεγονός ότι, πραγματικά και ουσιαστικά, τίθεται σε κίνδυνο η κίνηση του επιβατικού κοινού έχει να κάνει με το ότι τα τραίνα ταξιδεύουν με μόνον έναν εργαζόμενο συν τον μηχανοδηγό, με ελλείψεις στη συντήρηση και στο τροχαίο υλικό και με πλείστες παραλείψεις σε θέματα ασφάλειας και υγιεινής. Παρά το γεγονός ότι ο Νόμος ορίζει ότι πρέπει η εκάστοτε μετακινούμενη αμαξοστοιχία να στελεχώνεται από τουλάχιστον 2 άτομα πλέον του μηχανοδηγού, εν τούτοις οι συρμοί κινούνται σε σχεδόν μόνιμη βάση με μόνον ένα άτομο για όλα τα βαγόνια. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Κολοκοτρώνης σε συνέντευξή του σε πανελλήνιας εμβέλειας ραδιοφωνικό σταθμό (ΑΛΦΑ 9.89 Ράδιο), "Για 5 βαγόνια με 400 άτομα υπάρχει μόνο ένα άτομο για οτιδήποτε προκύψει. Όλα αυτά δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα που μεταφράζεται σε καθυστερήσεις, χαμηλή ποιότητα και έχουμε περιστατικά βίας κατά συναδέλφων". Σχετικό εκτενές ρεπορτάζ φιλοξενήθηκε και σε ημερήσια εφημερίδα (ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Λάρισας), κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τους αρμόδιους, ενώ αναφέρεται ότι καθημερινά η ταλαιπωρία δεν έχει τέλος αφού ακυρώνονται διαρκώς προγραμματισμένα δρομολόγια».
»Κατόπιν όλων των ανωτέρω, και λαμβανομένου υπόψη ότι αυτή η απαράδεκτη και παράνομη κωλυσιεργία των αρμοδίων (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, Διοίκηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ):
«Δεν νοείται ένας άνθρωπος να εξυπηρετεί 400 άτομα σε πέντε βαγόνια. Τι θα γίνει σε περίπτωση ατυχήματος, το έχετε αναλογιστεί αυτό;» διερωτάται ο Γιώργος Κατσιαντώνης, που ζητά από τον αρμόδιο υπουργό να τηρήσει το νόμο περί άρτιας στελέχωσης κάθε αμαξοστοιχίας, με ταυτόχρονη εξασφάλιση ανθρωπίνων πόρων για την ορθή λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και πλήρη διασφάλιση για ασφαλείς μεταφορές του επιβατικού κοινού με τον σιδηρόδρομο.
Η ερώτηση Κατσιαντώνη έχει ως εξής:
«Τραγικές ελλείψεις σε προσωπικό και υλικό καθημερινής ανάγκης καταγγέλλει ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Κολοκοτρώνης, ο οποίος χαρακτηριστικά αναφέρει ότι αποτελεί άμεση και ανελαστική ανάγκη η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προβεί σε προσλήψεις τουλάχιστον 300 ατόμων, αφού εργαζόμενοι που αποχώρησαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, δεν αντικαταστάθηκαν ποτέ, με αποτέλεσμα αφενός να θίγεται επικίνδυνα η ασφάλεια των μεταφερομένων επιβατών και αφετέρου να μην έχουν οι εργαζόμενοι τα εφόδια που πρέπει προκειμένου να ασκήσουν, όπως προβλέπει ο Κανονισμός, την εργασία τους».
»Το γεγονός ότι, πραγματικά και ουσιαστικά, τίθεται σε κίνδυνο η κίνηση του επιβατικού κοινού έχει να κάνει με το ότι τα τραίνα ταξιδεύουν με μόνον έναν εργαζόμενο συν τον μηχανοδηγό, με ελλείψεις στη συντήρηση και στο τροχαίο υλικό και με πλείστες παραλείψεις σε θέματα ασφάλειας και υγιεινής. Παρά το γεγονός ότι ο Νόμος ορίζει ότι πρέπει η εκάστοτε μετακινούμενη αμαξοστοιχία να στελεχώνεται από τουλάχιστον 2 άτομα πλέον του μηχανοδηγού, εν τούτοις οι συρμοί κινούνται σε σχεδόν μόνιμη βάση με μόνον ένα άτομο για όλα τα βαγόνια. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Κολοκοτρώνης σε συνέντευξή του σε πανελλήνιας εμβέλειας ραδιοφωνικό σταθμό (ΑΛΦΑ 9.89 Ράδιο), "Για 5 βαγόνια με 400 άτομα υπάρχει μόνο ένα άτομο για οτιδήποτε προκύψει. Όλα αυτά δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα που μεταφράζεται σε καθυστερήσεις, χαμηλή ποιότητα και έχουμε περιστατικά βίας κατά συναδέλφων". Σχετικό εκτενές ρεπορτάζ φιλοξενήθηκε και σε ημερήσια εφημερίδα (ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Λάρισας), κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τους αρμόδιους, ενώ αναφέρεται ότι καθημερινά η ταλαιπωρία δεν έχει τέλος αφού ακυρώνονται διαρκώς προγραμματισμένα δρομολόγια».
»Κατόπιν όλων των ανωτέρω, και λαμβανομένου υπόψη ότι αυτή η απαράδεκτη και παράνομη κωλυσιεργία των αρμοδίων (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, Διοίκηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ):
· Η έλλειψη προσωπικού στα βαγόνια θέτει σε απόλυτο κίνδυνο το επιβατικό κοινό σε περίπτωση που, επί παραδείγματι, θα καθίστατο αναγκαίο να προβούν σε απεγκλωβισμό επιβατών,
· θέτει σε κίνδυνο την υγιεινή του μετακινούμενου κοινού, λόγω των πλημμελών συνθηκών υγιεινής, ένεκα της έλλειψης προσωπικού και υλικών συντήρησης (τουαλέτες, κλιματισμό, κλπ)
· εκθέτει σε κίνδυνο την ίδια τη σωματική ακεραιότητα τόσο των εργαζομένων όσο και του επιβατικού κοινού, ένεκα των καταγγελλομένων σοβαρών ελλείψεων τροχαίου υλικού.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, ώστε να διασφαλίσετε για το επιβατικό κοινό ασφαλείς συνθήκες μεταφοράς με το σιδηρόδρομο;
2. Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, ώστε να διασφαλίσετε ομαλές συνθήκες εργασίας για το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με τον ισχύοντα Κανονισμό εργασίας που διέπει τις εργασιακές του σχέσεις με το φορέα;
3. Έχετε μεριμνήσει και, αν ναι, πως και πότε προτίθεστε να ενεργήσετε ώστε να εξασφαλίσετε ανθρώπινους πόρους για την ορθή στελέχωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ;».
· θέτει σε κίνδυνο την υγιεινή του μετακινούμενου κοινού, λόγω των πλημμελών συνθηκών υγιεινής, ένεκα της έλλειψης προσωπικού και υλικών συντήρησης (τουαλέτες, κλιματισμό, κλπ)
· εκθέτει σε κίνδυνο την ίδια τη σωματική ακεραιότητα τόσο των εργαζομένων όσο και του επιβατικού κοινού, ένεκα των καταγγελλομένων σοβαρών ελλείψεων τροχαίου υλικού.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, ώστε να διασφαλίσετε για το επιβατικό κοινό ασφαλείς συνθήκες μεταφοράς με το σιδηρόδρομο;
2. Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, ώστε να διασφαλίσετε ομαλές συνθήκες εργασίας για το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με τον ισχύοντα Κανονισμό εργασίας που διέπει τις εργασιακές του σχέσεις με το φορέα;
3. Έχετε μεριμνήσει και, αν ναι, πως και πότε προτίθεστε να ενεργήσετε ώστε να εξασφαλίσετε ανθρώπινους πόρους για την ορθή στελέχωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ;».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα