Το τερμάτισε ο Σαντορινιός: Πώς να χωρέσει το πλοίο του EMSA στα λιμανάκια της Σαλαμίνας;
Το τερμάτισε ο Σαντορινιός: Πώς να χωρέσει το πλοίο του EMSA στα λιμανάκια της Σαλαμίνας;
Με το επιχείρημα αυτό ομολόγησε ο υφυπουργός Ναυτιλίας την τετραήμερη καθυστέρηση στην ενεργοποίηση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ναυτικής Ασφάλειας μετά το «άδειασμα» από την ευρωπαϊκή υπηρεσία
Κάθε ώρα και μια νέα δικαιολογία φαίνεται ότι βρίσκουν στο υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου να προσπαθήσουν να δικαιολογήσουν τους λάθος χειρισμούς τους στο θέμα της πετρελαιοκηλίδας στο Σαρωνικό
μετά το ναυάγιο του Αγία Ζώνη ΙΙ.
Τελευταία - μέχρι την επόμενη(;) - η δικαιολογία του υφυπουργού Ναυτιλίας Νεκτάριου Σαντορινιού ότι ο λόγος που η κυβέρνηση ειδοποίησε τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ναυτικής Ασφάλειας (EMSA) την Τρίτη και όχι την Κυριακή ήταν γιατί τα λιμανάκια της Σαλαμίνας ήταν... μικρά!
Περιγράφοντας τις κινήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας μετά το ναυάγιο ο κ. Σαντορινιός είπε στο Πρακτορείο FM, τον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων: «Η κηλίδα πηγαίνει στη Σαλαμίνα, όπου υπάρχουν λιμανάκια. Στα λιμανάκια ένα μεγάλο σκάφος, όπως αυτό του EMSA, δεν μπορεί να επιχειρήσει. Και για πρώτη φορά βλέπουμε την κηλίδα να έρχεται την Τρίτη το μεσημέρι. Την Τρίτη το βράδυ καλούμε το σκάφος του EMSA, αφού προηγουμένως από τη Δευτέρα γνωρίζαμε ότι βρισκόταν σε αποστολή».
Τελευταία - μέχρι την επόμενη(;) - η δικαιολογία του υφυπουργού Ναυτιλίας Νεκτάριου Σαντορινιού ότι ο λόγος που η κυβέρνηση ειδοποίησε τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ναυτικής Ασφάλειας (EMSA) την Τρίτη και όχι την Κυριακή ήταν γιατί τα λιμανάκια της Σαλαμίνας ήταν... μικρά!
Περιγράφοντας τις κινήσεις του υπουργείου Ναυτιλίας μετά το ναυάγιο ο κ. Σαντορινιός είπε στο Πρακτορείο FM, τον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων: «Η κηλίδα πηγαίνει στη Σαλαμίνα, όπου υπάρχουν λιμανάκια. Στα λιμανάκια ένα μεγάλο σκάφος, όπως αυτό του EMSA, δεν μπορεί να επιχειρήσει. Και για πρώτη φορά βλέπουμε την κηλίδα να έρχεται την Τρίτη το μεσημέρι. Την Τρίτη το βράδυ καλούμε το σκάφος του EMSA, αφού προηγουμένως από τη Δευτέρα γνωρίζαμε ότι βρισκόταν σε αποστολή».
Η δικαιολογία του Νίκου Σαντορινιού έρχεται σε συνέχεια της παρόμοιας δικαιολογίας του Παναγιώτη Κουρουμπλή, ο οποίος λίγες ώρες νωρίτερα μιλώντας στο ΣΚΑΪ, είπε ότι ζητήσαμε βοήθεια την Τρίτη γιατί η πετρελαιοκηλίδα την Κυριακή δεν φαινόταν κάπου άλλου παρά μόνο στη Σαλαμίνα.
«Την Τρίτη είχαμε την πρώτη κηλίδα να φαίνεται ότι πάει στον Πειραιά, να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, δεν φαινόταν την Κυριακή τέτοιο πράγμα, δεν φαινότανε», είπε συγκεκριμένα ο υπουργός Ναυτιλίας επιχειρώντας να εξηγήσει την κυβερνητική ολιγωρία των πρώτων ημερών και την καταστροφική επέκταση της ρύπανσης σε όλο τον Σαρωνικό από την πετρελαιοκηλίδα του δεξαμενόπλοιου.
Κατά τα λοιπά ο υφυπουργός Ναυτιλίας υποστήριξε ότι έχουν απαντληθεί πάνω από τα 2/3 (1533 κυβικά) των πετρελαιοειδών στις δεξαμενές του Αγία Ζώνη ΙΙ.
Επιχείρησε, δε, να πανηγυρίσει για το γεγονός ότι στο δεξαμενόπλοιο που ανέλαβε αρχικά την απάντληση εντοπίστηκαν λαθραία καύσιμα λέγοντας ότι «ακριβώς αυτό δείχνει ότι εμείς δεν εξαρτόμαστε από κανέναν, δεν εξαρτόμαστε ούτε καν από σκοπιμότητες- μόλις ανακαλύψαμε ότι υπάρχει αυτό, διατάξαμε να προχωρήσει η διαδικασία, γιατί όλα τα φέρνουμε στο φως».
Ο υφυπουργός διαβεβαίωσε πως «το υπουργείο κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ούτως ώστε να διασφαλιστεί ότι όσοι -με αποδεικτικά- έχουν πληγεί θα μπορέσουν να αποζημιωθούν», εξηγώντας πως ένας τρόπος απόδειξης των απωλειών για τις επιχειρήσεις και επαγγελματίες που επλήγησαν (αλιείς, επιχειρηματίες εστίασης, ξενοδόχοι κ.λπ.) είναι η σύγκριση του τρέχοντος κύκλου εργασιών με τον αντίστοιχο περσινό. «Πρόθεση είναι να αποζημιωθούν. Αυτό θα γίνει μέσα από τη διαδικασία των διεθνών αποζημιώσεων από την ασφαλιστική εταιρεία και άλλα διεθνή κεφάλαια, που υπάρχουν για τέτοιες περιπτώσεις» σημείωσε.
«Την Τρίτη είχαμε την πρώτη κηλίδα να φαίνεται ότι πάει στον Πειραιά, να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, δεν φαινόταν την Κυριακή τέτοιο πράγμα, δεν φαινότανε», είπε συγκεκριμένα ο υπουργός Ναυτιλίας επιχειρώντας να εξηγήσει την κυβερνητική ολιγωρία των πρώτων ημερών και την καταστροφική επέκταση της ρύπανσης σε όλο τον Σαρωνικό από την πετρελαιοκηλίδα του δεξαμενόπλοιου.
Κατά τα λοιπά ο υφυπουργός Ναυτιλίας υποστήριξε ότι έχουν απαντληθεί πάνω από τα 2/3 (1533 κυβικά) των πετρελαιοειδών στις δεξαμενές του Αγία Ζώνη ΙΙ.
Επιχείρησε, δε, να πανηγυρίσει για το γεγονός ότι στο δεξαμενόπλοιο που ανέλαβε αρχικά την απάντληση εντοπίστηκαν λαθραία καύσιμα λέγοντας ότι «ακριβώς αυτό δείχνει ότι εμείς δεν εξαρτόμαστε από κανέναν, δεν εξαρτόμαστε ούτε καν από σκοπιμότητες- μόλις ανακαλύψαμε ότι υπάρχει αυτό, διατάξαμε να προχωρήσει η διαδικασία, γιατί όλα τα φέρνουμε στο φως».
Ο υφυπουργός διαβεβαίωσε πως «το υπουργείο κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ούτως ώστε να διασφαλιστεί ότι όσοι -με αποδεικτικά- έχουν πληγεί θα μπορέσουν να αποζημιωθούν», εξηγώντας πως ένας τρόπος απόδειξης των απωλειών για τις επιχειρήσεις και επαγγελματίες που επλήγησαν (αλιείς, επιχειρηματίες εστίασης, ξενοδόχοι κ.λπ.) είναι η σύγκριση του τρέχοντος κύκλου εργασιών με τον αντίστοιχο περσινό. «Πρόθεση είναι να αποζημιωθούν. Αυτό θα γίνει μέσα από τη διαδικασία των διεθνών αποζημιώσεων από την ασφαλιστική εταιρεία και άλλα διεθνή κεφάλαια, που υπάρχουν για τέτοιες περιπτώσεις» σημείωσε.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα