Το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος συμμετείχε στην 5η Πανελλήνια Εθελοντική Φύτευση της We4all, φυτεύοντας 1.000 ενδημικά και δύσφλεκτα δένδρα.
Mary Zophres: Ετοιμάζεται για τα Όσκαρ σε ρυθμούς La La Land
Mary Zophres: Ετοιμάζεται για τα Όσκαρ σε ρυθμούς La La Land
Η ελληνικής καταγωγής υποψήφια για Όσκαρ Ενδυματολογίας (για τους Έλληνες συγγενείς της θα είναι πάντα η Μαρία Ζαφειροπούλου) αποκαλύπτει στο People τα μυστικά της ταινίας που μεταμόρφωσε τον πλανήτη σε La La Land και αυτό που θα έχει οπωσδήποτε στην τελετή για γούρι
UPD:
Λίγες μόλις μέρες πριν από την 89η απονομή των βραβείων Όσκαρ, στη μακρά «χρυσή» λίστα των υποψηφίων για το φετινό αγαλματάκι συναντάμε αρκετούς Έλληνες: τον Γιώργο Λάνθιμο και τον Πέτρο Φιλίππου για τον Αστακό, τη Δάφνη Ματζιαράκη για την ταινία μικρού μήκους 4.1 Miles και την ενδυματολόγο Mary Zophres, που υπογράφει τα κοστούμια του La La Land. Το «ζαχαρένιο» φιλμ με τις 14 υποψηφιότητες έχει ισοφαρίσει το οσκαρικό ρεκόρ των ταινιών Όλα για την Εύα και Τιτανικός, ενώ είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί των βραβείων.
Tο όνομα της 53χρονης Zophres, αν και δεν θυμίζει Ελλάδα, έχει ρίζες από την Ήπειρο. Τις ευθύνες για το πετσοκομμένο ελληνικό της επίθετο ρίχνει στον παππού Ζαφειρόπουλο από τα Γιάννενα, ο οποίος, για να επιβιώσει στην Αμερική, επέλεξε να «βαφτιστεί» ξανά. Σήμερα η μονάκριβη εγγονή του Αρετή – Μαρία (εκείνη προτιμά να τη φωνάζουν Mary) ανήκει στην ελίτ του Χόλιγουντ χάρη στα κοστούμια που έχει σχεδιάσει για μεγάλες ταινίες (Interstellar, Γεννημένος την 4η Ιουλίου, O Μεγάλος Λεμπόφσκι, Πιάσε με αν Μπορείς, Ω, Αδελφέ, Πού Είσαι;, Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους).
Στο βιογραφικό της η Mary Zophres μετράει 3 βραβεία και 22 υποψηφιότητες για μεγάλες διακρίσεις (από BAFTA έως κάθε φεστιβάλ που έχει λάβει μέρος). Το 2011 ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκε πολύ κοντά στην οσκαρική οικογένεια, όταν κέρδισε την πρώτη της υποψηφιότητα για το γουέστερν Αληθινό Θράσος των αδελφών Cohen.
Σήμερα, έξι χρόνια μετά, τα οσκαρικά προγνωστικά είναι με το μέρος της. Αν στις 26 Φεβρουαρίου η Mary κερδίσει το Όσκαρ, θα «σπάσει» το σερί που θέλει για 22 χρόνια το Bραβείο Kοστουμιών να πηγαίνει σε ταινίες εποχής.
H συζήτησή μας με τη Mary διακόπτεται «γλυκά» χάρη στον 8χρονοFrank, που δεν πτοείται από το γεγονός ότι η «mommy» δίνει συνέντευξη στη μακρινή της πατρίδα. Ο θορυβώδης πιτσιρίκος δεν φαίνεται καν να απασχολείται αν ο θείος Όσκαρ «προσγειωθεί» στο οικογενειακό σαλόνι. Το Όσκαρ άλλωστε είναι ένα παιχνίδι για μεγάλα παιδιά του Χόλιγουντ και, όπως όλα δείχνουν, η Mary είναι έτοιμη για να φωνάξει δυνατά «La La»!
Tο όνομα της 53χρονης Zophres, αν και δεν θυμίζει Ελλάδα, έχει ρίζες από την Ήπειρο. Τις ευθύνες για το πετσοκομμένο ελληνικό της επίθετο ρίχνει στον παππού Ζαφειρόπουλο από τα Γιάννενα, ο οποίος, για να επιβιώσει στην Αμερική, επέλεξε να «βαφτιστεί» ξανά. Σήμερα η μονάκριβη εγγονή του Αρετή – Μαρία (εκείνη προτιμά να τη φωνάζουν Mary) ανήκει στην ελίτ του Χόλιγουντ χάρη στα κοστούμια που έχει σχεδιάσει για μεγάλες ταινίες (Interstellar, Γεννημένος την 4η Ιουλίου, O Μεγάλος Λεμπόφσκι, Πιάσε με αν Μπορείς, Ω, Αδελφέ, Πού Είσαι;, Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους).
Στο βιογραφικό της η Mary Zophres μετράει 3 βραβεία και 22 υποψηφιότητες για μεγάλες διακρίσεις (από BAFTA έως κάθε φεστιβάλ που έχει λάβει μέρος). Το 2011 ήταν η πρώτη φορά που βρέθηκε πολύ κοντά στην οσκαρική οικογένεια, όταν κέρδισε την πρώτη της υποψηφιότητα για το γουέστερν Αληθινό Θράσος των αδελφών Cohen.
Σήμερα, έξι χρόνια μετά, τα οσκαρικά προγνωστικά είναι με το μέρος της. Αν στις 26 Φεβρουαρίου η Mary κερδίσει το Όσκαρ, θα «σπάσει» το σερί που θέλει για 22 χρόνια το Bραβείο Kοστουμιών να πηγαίνει σε ταινίες εποχής.
H συζήτησή μας με τη Mary διακόπτεται «γλυκά» χάρη στον 8χρονοFrank, που δεν πτοείται από το γεγονός ότι η «mommy» δίνει συνέντευξη στη μακρινή της πατρίδα. Ο θορυβώδης πιτσιρίκος δεν φαίνεται καν να απασχολείται αν ο θείος Όσκαρ «προσγειωθεί» στο οικογενειακό σαλόνι. Το Όσκαρ άλλωστε είναι ένα παιχνίδι για μεγάλα παιδιά του Χόλιγουντ και, όπως όλα δείχνουν, η Mary είναι έτοιμη για να φωνάξει δυνατά «La La»!
Περίμενες την υποψηφιότητα για τα φετινά Όσκαρ;
Σίγουρα όχι! Σε όποια ταινία δουλεύω δίνω πάντα το 100% του εαυτού μου, αλλά ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις πού θα σε οδηγήσει. Υπάρχουν κι άλλες ταινίες όπου έκανα εξαιρετική δουλειά, αλλά δεν ήμουν υποψήφια για Όσκαρ. Το μόνο διαφορετικό αυτή τη φορά είναι ότι με τη μανία που τους έχει πιάσει όλους με το La La Land, έχω e-mails και τηλέφωνα από δημοσιογράφους από διάφορα μέρη του κόσμου.
Πώς έμαθες τα νέα για την οσκαρική υποψηφιότητα; Παρακολούθησες την ανακοίνωση από την τηλεόραση ή από το Internet;
Ήταν νωρίς το πρωί, ήμουν στο σπίτι μου και επειδή δεν περίμενα ότι θα είμαι υποψήφια, δεν είχα λόγο να δω στην τηλεόραση το σχετικό πρόγραμμα. Η αλήθεια είναι ότι το μυαλό μου ήταν περισσότερο στις νέες ταινίες, για τις οποίες σχεδιάζω τα κοστούμια, παρά στα Όσκαρ. Μόλις άνοιξα το κινητό, είδα ότι ήταν γεμάτο από συγχαρητήρια μηνύματα από φίλους και συναδέλφους.
Ποιος είναι ο πρώτος άνθρωπος που επικοινώνησες για να του πεις τα ευχάριστα;
Ο μπαμπάς μου. Ήταν ο μόνος στον οποίο τηλεφώνησα εγώ. Aντίθετα, όλοι οι άλλοι τηλεφώνησαν σε μένα. Ο μπαμπάς είναι πάρα πολύ χαρούμενος και πάρα πολύ περήφανος για την υποψηφιότητα, το λέει σε όλους, σε όποιον βλέπει μπροστά του.
Αυτή την εποχή ζεις στη δίνη του οσκαρικού ανεμοστρόβιλου και των προετοιμασιών;
Αυτές τις ημέρες ψάχνω με αγωνία να βρω τη σωστή νταντά, που θα «κρατήσει» τον Frank την ημέρα της απονομής. Θα σου εξομολογηθώ κάτι: δεν πιστεύω ότι το Όσκαρ είναι το σημαντικότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί στη ζωή ενός ανθρώπου. Βασική μου προτεραιότητα είναι η οικογένειά μου και όχι τα βραβεία, ούτε καν τα Όσκαρ! Είμαι παντρεμένη δέκα χρόνια με τον παραγωγό και σεναριογράφο MurrayValeriano και ο μικρός μας γιος είναι όλη μας ζωή!
Ποια ήταν η έμπνευσή σου για να σχεδιάσεις τα κοστούμια του LaLa Land;
Διάβασα το σενάριο πολύ προσεκτικά, στην κάθε του λεπτομέρεια. Ήταν καλογραμμένο, απέπνεε ένα ρομαντισμό, μια νοσταλγία. Ήταν ξεκάθαρο ποιο ύφος κοστουμιών «ζητούσε» το έργο. Ταυτόχρονα πολύ βοηθητικές στη δουλειά μου ήταν οι οδηγίες του σκηνοθέτη. Ο Damien Chazelle μου εξήγησε ότι ήθελε τα ρούχα να έχουν χαρακτηριστικά «παλιού Χόλυγουντ» καθώς και της χρυσής εποχής του μιούζικαλ. Έχοντας λοιπόν όλα αυτά σαν πυξίδα, άντλησα την έμπνευσή μου από τα κοστούμια κλασικών ταινιών, σαν αυτά που βλέπουμε σε έργα όπως Οι Ομπρέλες του Χερβούργου, Τραγουδώντας στη Βροχή, Οι Δεσποινίδες του Ροσφόρ κ.ά.
Από ποιες κινηματογραφικές ηρωίδες δανείστηκες στοιχεία για τα ρούχα της Emma Stone;
Από την αρχή θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα «χρωματιστό» φιλμ και για αυτό υιοθετήσαμε έντονα, χτυπητά χρώματα. Η Emma στην ταινία φοράει 47 κοστούμια. Το πράσινο, σχεδόν σμαραγδί, φουστάνι της έχει αναφορές από τα κοστούμια της Judy Garland στο φιλμ Ένα Αστέρι Γεννιέται, ενώ το κίτρινο – λεμονί αέρινο φουστάνι της παραπέμπει σε σταρ της δεκαετίας του 1920. Όσο για το μαύρο κάπρι παντελόνι τηςEmma, είναι «δανεισμένο» από το στιλ του παντελονιού της AudreyHepburn στην ταινία Έξυπνο Μουτράκι. Η χρωματική μας παλέτα έχει μεγάλη γκάμα και αλλάζει ανάλογα με την εξέλιξη της πλοκής και την «ψυχολογία» των ηρώων. Π.χ., όταν σύμφωνα με το σενάριο οι ήρωες περνούν μια απόμακρη φάση στη σχέση τους, τότε τα χρώματα στα κοστούμια τους γίνονται πιο μουντά, για να είναι ταιριαστά με την ιστορία.
Στη δημιουργία των κοστουμιών έπαιξε ρόλο το ενδυματολογικό ύφος που η Emma Stone υιοθετεί στη ζωή της, εκτός κινηματογραφικών πλατό;
Εκείνη μπορεί να γνωρίζει τι της αρέσει και τι τη βολεύει, αλλά δουλειά μου είναι να ξέρω ποιο είναι το κοστούμι που «γράφει» στην κάμερα. Το σημαντικό στην περίπτωση της Emma είναι ότι έχουμε συνεργαστεί ξανά στο Gangster Squad και έτσι και οι δυο μας συμφωνούμε σε αυτά που της ταιριάζουν. Φυσικά βοηθάει και ο πολύ καλός της σωματότυπος. Έχει ντελικάτο λαιμό, όμορφες γραμμές!
Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που είχες να αντιμετωπίσεις στα κοστούμια του La La Land;
Δύο ήταν οι ανυπέρβλητες δυσκολίες: αρχικά ο προϋπολογισμός, καθώς είχαμε πολύ λίγα χρήματα στη διάθεση μας. Το δεύτερο ήταν ο χρόνος, ελάχιστος χρόνος. Σε επτά εβδομάδες έπρεπε να γίνουν όλα τέλεια! Όταν πρέπει να τα κάνεις όλα γρήγορα, συνήθως χάνεις τον έλεγχο του budget και για να μη συμβεί αυτό, πρέπει να προγραμματίζεις με προτεραιότητες. Τα λεφτά της ταινίας πήγαν στα κοστούμια της Emma Stone και του Ryan Gosling και έτσι αναγκαστήκαμε να κάνουμε οικονομίες από αλλού, π.χ., στα ρούχα των χορευτών. To La La Land ήταν ένας πραγματικός αγώνας δρόμου. Είναι ένα μικρό θαύμα που τα καταφέραμε.
Διαβάστε περισσότερα στο PEOPLE που κυκλοφορεί μαζί με το ΘΕΜΑ.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα