Οι καινοτόμες τεχνολογίες, ο εκπληκτικός σχεδιασμός και η ευκολία χρήσης της Αυτόματης Μηχανής Καφέ Eletta Explore της De’Longhi απογειώνουν την εμπειρία του καφέ, ικανοποιώντας ακόμα και τα πιο απαιτητικά γούστα
Νέα έρευνα: Πιο ευτυχισμένοι οι άνθρωποι που παράτησαν το Facebook (έστω και για μια εβδομάδα...)
Νέα έρευνα: Πιο ευτυχισμένοι οι άνθρωποι που παράτησαν το Facebook (έστω και για μια εβδομάδα...)
To Happiness Research Institute που εδρεύει στην Δανία ανακοίνωσε μία νέα έρευνα τα αποτελέσματα της οποίας δείχνουν ότι οι άνθρωποι που άφησαν το Facebook για μία εβδομάδα ήταν στο τέλος του πειράματος πολύ πιο ευτυχισμένοι και ευχαριστημένοι με τη ζωή τους
Στο πείραμα συμμετείχαν 1095 άτομα από την Δανία. Το 94% το χρησιμοποιούσαν κάθε ημέρα, το 86 έλεγχαν τον τοίχο τους πολύ συχνά μέσα στην ημέρα, το 78% το χρησιμοποιούσε για 30 λεπτά την ημέρα ή και περισσότερο, το 61% προτιμούν να ποστάρουν τις καλές πλευρές της ζωής τους, ενώ το 69% ανέβαζαν τις φωτογραφίες με ότι αυτοί θεωρούσαν ωραίες στιγμές τους.
Το πείραμα χώρισε τους 1095 συμμετέχοντες σε δυο γκρουπ. Το ένα θα συνέχιζε να χρησιμοποιεί το Facebook όπως το έκανε συνήθως. Το δεύτερο γκρουπ θα σταματούσε εντελώς την χρήση του Facebook για μία εβδομάδα. Μετά το τέλος αυτής της εβδομάδας θα του ζητούσαν να αξιολογήσουν τη ζωή τους από την αρχή.
Όταν τελείωσε το πείραμα, η πρώτη ερώτηση είχε να κάνει με το πόσο ευτυχισμένοι νιώθουν στη ζωή τους. Στο γκρουπ του Facebook το ποσοστό είχε παραμείνει το ίδιο, στο γκρουπ της θεραπείας, το ποσοστό είχε ανέβει σημαντικά. Τα συναισθήματά τους επίσης παρουσίαζαν σημαντικές διαφοροποιήσεις. Περισσότερο ανήσυχοι εκείνοι του Facebook (54% έναντι 41%), περισσότερο θυμωμένοι (20% προς 12%), θλιμένοι (34% προς 22%), απολαμβάνουν τη ζωή (75% έναντι 84%), αισθάνονται μοναξιά (25% προς 12%).
Ένα ακόμα σημαντικό εύρημα είναι ότι το γκρουπ της θεραπείας είχε αυξήσει σημαντικά την κοινωνική του δραστηριότητα, ενώ ακόμα πιο έντονη ήταν η διαφορά στην ευχαρίστηση που έπαιρναν από την αύξηση της κοινωνικής τους παρουσίας μακριά από το Facebook. Eπίσης το δεύτερο γκρουπ που είχε διακόψει το Facebook έβρισκε πολύ πιο εύκολο το να συγκεντρωθεί πάνω σε ένα θέμα. Ενώ είχαν και πολύ λιγότερο το αίσθημα του χασίματος του χρόνου σε ανούσιες υποθέσεις.
Η έρευνα καταλήγει με μερικά πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Τα περισσότερα επικεντρώνονται στην λεγόμενη «Ζήλεια του Facebook», που ουσιαστικά αποτελεί και το εθιστικό στοιχείο του συγκεκριμένου site. Πέντε στους 10 χρήστες ζηλεύουν τις εμπειρίες των φίλων τους στο Facebook, ένας στους τρεις ζηλεύει πόσο ευτυχισμένοι δείχνουν οι άλλοι, και 4 από τους 10 ζηλεύουν την επιτυχία των άλλων που φαίνεται μέσα από το Facebook.
Το πείραμα χώρισε τους 1095 συμμετέχοντες σε δυο γκρουπ. Το ένα θα συνέχιζε να χρησιμοποιεί το Facebook όπως το έκανε συνήθως. Το δεύτερο γκρουπ θα σταματούσε εντελώς την χρήση του Facebook για μία εβδομάδα. Μετά το τέλος αυτής της εβδομάδας θα του ζητούσαν να αξιολογήσουν τη ζωή τους από την αρχή.
Όταν τελείωσε το πείραμα, η πρώτη ερώτηση είχε να κάνει με το πόσο ευτυχισμένοι νιώθουν στη ζωή τους. Στο γκρουπ του Facebook το ποσοστό είχε παραμείνει το ίδιο, στο γκρουπ της θεραπείας, το ποσοστό είχε ανέβει σημαντικά. Τα συναισθήματά τους επίσης παρουσίαζαν σημαντικές διαφοροποιήσεις. Περισσότερο ανήσυχοι εκείνοι του Facebook (54% έναντι 41%), περισσότερο θυμωμένοι (20% προς 12%), θλιμένοι (34% προς 22%), απολαμβάνουν τη ζωή (75% έναντι 84%), αισθάνονται μοναξιά (25% προς 12%).
Ένα ακόμα σημαντικό εύρημα είναι ότι το γκρουπ της θεραπείας είχε αυξήσει σημαντικά την κοινωνική του δραστηριότητα, ενώ ακόμα πιο έντονη ήταν η διαφορά στην ευχαρίστηση που έπαιρναν από την αύξηση της κοινωνικής τους παρουσίας μακριά από το Facebook. Eπίσης το δεύτερο γκρουπ που είχε διακόψει το Facebook έβρισκε πολύ πιο εύκολο το να συγκεντρωθεί πάνω σε ένα θέμα. Ενώ είχαν και πολύ λιγότερο το αίσθημα του χασίματος του χρόνου σε ανούσιες υποθέσεις.
Η έρευνα καταλήγει με μερικά πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Τα περισσότερα επικεντρώνονται στην λεγόμενη «Ζήλεια του Facebook», που ουσιαστικά αποτελεί και το εθιστικό στοιχείο του συγκεκριμένου site. Πέντε στους 10 χρήστες ζηλεύουν τις εμπειρίες των φίλων τους στο Facebook, ένας στους τρεις ζηλεύει πόσο ευτυχισμένοι δείχνουν οι άλλοι, και 4 από τους 10 ζηλεύουν την επιτυχία των άλλων που φαίνεται μέσα από το Facebook.
Oι άνθρωποι του Facebook λέει το Δανέζικο Ινστιτούτο είναι 39% πιο πιθανό να αισθάνονται λιγότερο ευτυχισμένοι από τους φίλους τους, γιατί αντί να συγκεντρώνονται σε αυτό που πραγματικά χρειάζεται ο καθένας, έχουν (και έχουμε όλοι) την τάση να επικεντρώνουμε σε αυτό που έχουν οι άλλοι άνθρωποι.
Όπως μάλιστα καταλήγει η έρευνα, τα social media είναι τώρα πλέον μία διαρκής πηγή νέων και ειδήσεων. Πρόκειται όμως για μια ροή επεξεργασμένων ειδήσεων, οι οποίες παραμορφώνουν την δική μας αντίληψη για την πραγματικότητα.
Όπως μάλιστα καταλήγει η έρευνα, τα social media είναι τώρα πλέον μία διαρκής πηγή νέων και ειδήσεων. Πρόκειται όμως για μια ροή επεξεργασμένων ειδήσεων, οι οποίες παραμορφώνουν την δική μας αντίληψη για την πραγματικότητα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα