Η SKY express, η ελληνική αεροπορική με τον νεότερο στόλο αεροσκαφών στην Ελλάδα έχει κερδίσει τη διεθνή αναγνώριση, αλλά και μια θέση στην καρδιά κάθε ταξιδιώτη, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα τον τουρισμό και την οικονομία της χώρας.
Ελληνικός Τουρισμός 2021: 35 εκατ. αφίξεις, 20 δισ. έσοδα, 1 εκατ. εργαζόμενοι
Ελληνικός Τουρισμός 2021: 35 εκατ. αφίξεις, 20 δισ. έσοδα, 1 εκατ. εργαζόμενοι
Απαραίτητη προϋπόθεση ωστόσο για να επιτευχθεί στο στόχος αυτός είναι η πολιτική και κοινωνική σταθερότητα και η πραγματοποίηση επενδύσεων ύψους 6,5 δισ. ευρώ, από το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, στην επόμενη 5ετια
35 εκατ αφίξεις, 20 δισ. ευρώ έσοδα αποτελούν το νέο στόχο για τον ελληνικό τουρισμό το 2021, σύμφωνα με τον ανανεωμένο Οδικό Χάρτη που παρουσίασε ο κ. Λεωνίδας Παπαϊωάννου από την PwC-REMaCO, που έχει εκπονήσει και τον αρχικό σχεδιασμό.
Απαραίτητη προϋπόθεση ωστόσο για να επιτευχθεί στο στόχος αυτός είναι η πολιτική και κοινωνική σταθερότητα και η πραγματοποίηση επενδύσεων ύψους 6,5 δισ. ευρώ, από το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, στην επόμενη 5ετια.
Το ύψος αυτό αφορά νέες επενδύσεις και όχι ανακαινίσεις ξενοδοχείων και αναβαθμίσεις δημοσίων υποδομών για τις οποίες θα χρειασθει ένα ανάλογο ποσό.
Εάν έτσι κλείσουν τα πράγματα, ο τουρισμός θα εισφέρει έως το 2021 43 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας, ενώ περισσότερο από 1 εκατ. άνθρωποι θα εργάζονται, άμεσα και έμμεσα στον τουρισμό.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, θα χρειασθούν 105.000 επιπλέον νέες κλίνες 5 αστέρων την επόμενη 5ετια, είτε με τη δημιουργία νέων είτε με την αναβαθμιση υπαρχόντων μονάδων ώστε να επιτευχθούν οι ποιοτικοί στόχοι του νέου Οδικού Χάρτη.
Οι στόχοι δεν θα είναι οριζόντιοι για όλους τους προορισμούς της χώρας. Ενδεικτικά αναφέρθηκε ότι μέχρι το 2021 ο στόχος για την Κρήτη είναι να έχει αύξηση 15% στις αφίξεις και 20% στα έσοδα ενώ για την κεντρική Μακεδονία ο στόχος είναι αντίστροφος (αύξηση 20% στις αφίξεις και 15% στα έσοδα).
Απαραίτητη προϋπόθεση ωστόσο για να επιτευχθεί στο στόχος αυτός είναι η πολιτική και κοινωνική σταθερότητα και η πραγματοποίηση επενδύσεων ύψους 6,5 δισ. ευρώ, από το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, στην επόμενη 5ετια.
Το ύψος αυτό αφορά νέες επενδύσεις και όχι ανακαινίσεις ξενοδοχείων και αναβαθμίσεις δημοσίων υποδομών για τις οποίες θα χρειασθει ένα ανάλογο ποσό.
Εάν έτσι κλείσουν τα πράγματα, ο τουρισμός θα εισφέρει έως το 2021 43 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας, ενώ περισσότερο από 1 εκατ. άνθρωποι θα εργάζονται, άμεσα και έμμεσα στον τουρισμό.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, θα χρειασθούν 105.000 επιπλέον νέες κλίνες 5 αστέρων την επόμενη 5ετια, είτε με τη δημιουργία νέων είτε με την αναβαθμιση υπαρχόντων μονάδων ώστε να επιτευχθούν οι ποιοτικοί στόχοι του νέου Οδικού Χάρτη.
Οι στόχοι δεν θα είναι οριζόντιοι για όλους τους προορισμούς της χώρας. Ενδεικτικά αναφέρθηκε ότι μέχρι το 2021 ο στόχος για την Κρήτη είναι να έχει αύξηση 15% στις αφίξεις και 20% στα έσοδα ενώ για την κεντρική Μακεδονία ο στόχος είναι αντίστροφος (αύξηση 20% στις αφίξεις και 15% στα έσοδα).
Ο κ. Παπαϊωάννου παρουσίασε τους επιμέρους στόχους για τα θεματικά προϊόντα που πρέπει να αναπτυχθούν τα επόμενα χρόνια, στα οποία πλέον περιλαμβάνεται και ο Οδικός Τουρισμός. Όπως είπε, ο οδικός τουρισμός αποτελεί πλέον βασικό τουριστικό προορισμό και δεν είναι συγκυριακό φαινόμενο.
Η εκτίμηση είναι ότι ο οδικός τουρισμός μπορεί να προσελκύει το 12% των συνολικών αφίξεων κάθε χρόνο, έχοντας μερίδιο 6% στα συνολικά έσοδα.
Παρουσιάζοντας τις προοπτικές του city break σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο κ. Παπαϊωάννου είπε ότι το 2021 οι 2 πόλεις μπορούν να προσελκύουν το 4% των συνολικών αφίξεων, με μερίδιο 6% στα συνολικά έσοδα.Ως προς τον συνεδριακό τουρισμό, ο κύριος στόχος, είπε, πρέπει να είναι η προσέλκυση συνεδρίων κάτω των 5.000 συνέδρων. Βασική έλλειψη που πρέπει να αρθεί είναι ο κεντρικός συντονισμός των συνεδριακών υποδομών.
Ευοίωνες προοπτικές διαγράφονται για τον πολιτιστικό και θρησκευτικό τουρισμό. Όπως είπε, για τον πολιτιστικό τουρισμό εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είναι η αγορά της Κίνας. Στον τομέα αυτόν, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ψηφιοποίηση των προϊόντων πολιτιστικού τουρισμού.
Το γιότινγκ και η κρουαζιέρα εφόσον βελτιωθούν οι σχετικές υποδομές, και γίνουν περισσότερα ελληνικά λιμάνια home porting, θα μπορούν να εισφέρουν το 10% των συνολικών αφίξεων και το 3% των εσόδων μέχρι το 2021.
Η εκτίμηση είναι ότι ο οδικός τουρισμός μπορεί να προσελκύει το 12% των συνολικών αφίξεων κάθε χρόνο, έχοντας μερίδιο 6% στα συνολικά έσοδα.
Παρουσιάζοντας τις προοπτικές του city break σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο κ. Παπαϊωάννου είπε ότι το 2021 οι 2 πόλεις μπορούν να προσελκύουν το 4% των συνολικών αφίξεων, με μερίδιο 6% στα συνολικά έσοδα.Ως προς τον συνεδριακό τουρισμό, ο κύριος στόχος, είπε, πρέπει να είναι η προσέλκυση συνεδρίων κάτω των 5.000 συνέδρων. Βασική έλλειψη που πρέπει να αρθεί είναι ο κεντρικός συντονισμός των συνεδριακών υποδομών.
Ευοίωνες προοπτικές διαγράφονται για τον πολιτιστικό και θρησκευτικό τουρισμό. Όπως είπε, για τον πολιτιστικό τουρισμό εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είναι η αγορά της Κίνας. Στον τομέα αυτόν, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ψηφιοποίηση των προϊόντων πολιτιστικού τουρισμού.
Το γιότινγκ και η κρουαζιέρα εφόσον βελτιωθούν οι σχετικές υποδομές, και γίνουν περισσότερα ελληνικά λιμάνια home porting, θα μπορούν να εισφέρουν το 10% των συνολικών αφίξεων και το 3% των εσόδων μέχρι το 2021.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα