Βερολίνο: H Volkswagen παραπλάνησε και τους ευρωπαίους καταναλωτές
Βερολίνο: H Volkswagen παραπλάνησε και τους ευρωπαίους καταναλωτές
O Υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας δήλωσε ότι αντίστοιχες πρακτικές έχουν εφαρμοστεί και σε αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει στην ΕΕ - Στο κάδρο του σκανδάλου και θυγατρικές της VW όπως η Seat - Παραιτήσεις και σε Audi και Porsche - Η ΒMW διαψεύδει ότι χρησιμοποιεί αντίστοιχο λογισμικό
Μέρα με τη μέρα το σκάνδαλο των «πειραγμένων» μοντέλων της VW φαίνεται να παίρνει εφιαλτικές διαστάσεις για την γερμανική εταιρία. Και όπως όλοι περίμεναν δεν είναι πλέον ένα πρόβλημα που αφορά μόνο την αμερικάνικη αγορά, αλλά και την ευρωπαϊκή.
Κάτι που αναγνώρισε σήμερα ο Υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Alexander Dobrindt, ο οποίος σε συνέντευξη Τύπου δήλωσε ότι θα συσταθεί άμεσα μία επιτροπή για να διερευνήσει τις υποψίες ότι αυτοκίνητα με παραποιημένα στοιχεία ρύπων έχουν πωληθεί και στην αγορά της Ευρώπης. Ενώ πρόσθεσε ότι θα δημιουργηθούν και ειδικά σημεία ελέγχου και για άλλες εταιρίες εκτός από την VW
Η νέα αυτή εξέλιξη έρχεται να προστεθεί σε μία χιονοστιβάδα γεγονότων που ξεκίνησε πριν λίγες ημέρες στις ΗΠΑ και έχει παρασύρει στην πορεία της την μέχρι πρότεινος κραταιά γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η κατάσταση έχει πλέον ξεφύγει από κάθε έλεγχο, με νέα δεδομένα να προστίθενται από ώρα σε ώρα.
Στα πρώτα θύματα αυτής της κρίσης -πέρα από την φήμη της εταιρίας- ήταν ο διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Μάρτιν Βίντερκορν, ο οποίος παραιτήθηκε. Αν και η συνολική του αποζημίωση μαζί με το εφάπαξ που πιθανόν να πάρει θα ξεπεράσουν τα 60 εκατομμύρια ευρώ.
Ενώ μαζί με αυτόν, δύο από τους πλέον υψηλόβαθμους μηχανικούς του ομίλου Volkswagen, ο επικεφαλής της μονάδας Έρευνας και Ανάπτυξης της Audi Ούρλιχ Χάκενμπεργκ και ο επικεφαλής μηχανικός της Porsche Βόλφγκανγκ Χατζ θα εξαναγκαστούν να παραιτηθούν.
Κάτι που αναγνώρισε σήμερα ο Υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Alexander Dobrindt, ο οποίος σε συνέντευξη Τύπου δήλωσε ότι θα συσταθεί άμεσα μία επιτροπή για να διερευνήσει τις υποψίες ότι αυτοκίνητα με παραποιημένα στοιχεία ρύπων έχουν πωληθεί και στην αγορά της Ευρώπης. Ενώ πρόσθεσε ότι θα δημιουργηθούν και ειδικά σημεία ελέγχου και για άλλες εταιρίες εκτός από την VW
Η νέα αυτή εξέλιξη έρχεται να προστεθεί σε μία χιονοστιβάδα γεγονότων που ξεκίνησε πριν λίγες ημέρες στις ΗΠΑ και έχει παρασύρει στην πορεία της την μέχρι πρότεινος κραταιά γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η κατάσταση έχει πλέον ξεφύγει από κάθε έλεγχο, με νέα δεδομένα να προστίθενται από ώρα σε ώρα.
Στα πρώτα θύματα αυτής της κρίσης -πέρα από την φήμη της εταιρίας- ήταν ο διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Μάρτιν Βίντερκορν, ο οποίος παραιτήθηκε. Αν και η συνολική του αποζημίωση μαζί με το εφάπαξ που πιθανόν να πάρει θα ξεπεράσουν τα 60 εκατομμύρια ευρώ.
Ενώ μαζί με αυτόν, δύο από τους πλέον υψηλόβαθμους μηχανικούς του ομίλου Volkswagen, ο επικεφαλής της μονάδας Έρευνας και Ανάπτυξης της Audi Ούρλιχ Χάκενμπεργκ και ο επικεφαλής μηχανικός της Porsche Βόλφγκανγκ Χατζ θα εξαναγκαστούν να παραιτηθούν.
Το σκάνδαλο όπως ήταν φυσικό έχει και τις παράπλευρες απώλειές τους, καθώς σύμφωμα με δημοσίευμα της El Pais, και η θυγατρική του ομίλου Seat φαίνεται να είναι αναμεμιγμένη στο θέμα, με πάνω από 500 χιλιάδες αυτοκίνητα να είναι «ύποπτα» σχετικά με την χρήση του παράνομου λογισμικού.
Παράλληλα, νέες προεκτάσεις παίρνει η όλη ιστορία, καθώς το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου Autobild εμπλέκει και την BMW σε πρακτικές για εμφάνιση μειωμένων εκπομπών ρύπων. Όμως η βαυαρική εταιρία υποστηρίζει ότι τα δικά της αυτοκίνητα δεν έχουν κάποιο ειδικό λογισμικό για να παραποιούν τους ρύπους, κάτι που δεν τη καθιστά αντίστοιχη περίπτωση με την VW.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η ανακοίνωση της Daimler η οποία αρνείται ουδεμία σχέση με τέτοιες πρακτικές για τα δικά της αυτοκίνητα.
Στην υπόθεση πήρε θέση σήμερα και η Κομισιόν ζητώντας την επέκταση των ερευνών σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να ερευνηθεί το πόσα αυτοκίνητα της εν λόγω εταιρείας, χρησιμοποιούν το παράνομο λογισμικό που παραποιεί τις μετρήσεις των ρύπων που εκπέμπονται.
Η VW είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες της χώρας, απασχολώντας πάνω από 270.000 ανθρώπους μέσα στην Γερμανία. Ενώ πολλές χιλιάδες ακόμα απασχολούνται στους προμηθευτές της.
Με κύκλο εργασιών 368 δισεκατομμύρια ευρώ και 775.000 άμεσες θέσεις εργασίας η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο σημαντικότερος βιομηχανικός κλάδος της Γερμανίας. Η σημασία του μάλιστα ενισχύθηκε τα τελευταία χρόνια. Χωρίς αυτήν η γερμανική οικονομία από το 1995 ως σήμερα θα είχε αναπτυχθεί κατά 2% λιγότερο.
Επιπρόσθετα, τα αυτοκίνητα και τα ανταλλακτικά τους είναι η πιο επιτυχής εξαγωγική δραστηριότητα της Γερμανίας. Ο τομέας έχει συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τα 200 δισεκατομμύρια ευρώ σε εξαγωγές το 2014, αντιστοιχώντας στο ένα πέμπτο των συνολικών εξαγωγών της Γερμανίας.
Το σκάνδαλο στη VW έχει θέσει σε κατάσταση συναγερμού τη γερμανική οικονομία και τους οικονομολόγους. Ο πρόεδρος του Βαυαρικού Χρηματοπιστωτικού Κέντρου Βόλφγκανγκ Γκέρε προειδοποίησε ότι «η VW θέτει σε κίνδυνο την ανάπτυξη ολόκληρης της γερμανικής οικονομίας. Η αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να προκαλέσει ύφεση στη Γερμανία», μιλώντας στη Handelsblatt. Επιπλέον απειλείται η φήμη όλων των γερμανικών εξαγωγών εξαιτίας «της εγκληματικής συμπεριφοράς της VW», πρόσθεσε ο ίδιος.
Εξάλλου οι αναλυτές εκτιμούν ότι το σκάνδαλο είναι κρίσιμης σημασίας για το μέλλον της VW, μόλις μάλιστα αποκαλυφθεί πλήρως το εύρος του.
Παράλληλα, νέες προεκτάσεις παίρνει η όλη ιστορία, καθώς το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου Autobild εμπλέκει και την BMW σε πρακτικές για εμφάνιση μειωμένων εκπομπών ρύπων. Όμως η βαυαρική εταιρία υποστηρίζει ότι τα δικά της αυτοκίνητα δεν έχουν κάποιο ειδικό λογισμικό για να παραποιούν τους ρύπους, κάτι που δεν τη καθιστά αντίστοιχη περίπτωση με την VW.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η ανακοίνωση της Daimler η οποία αρνείται ουδεμία σχέση με τέτοιες πρακτικές για τα δικά της αυτοκίνητα.
Στην υπόθεση πήρε θέση σήμερα και η Κομισιόν ζητώντας την επέκταση των ερευνών σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να ερευνηθεί το πόσα αυτοκίνητα της εν λόγω εταιρείας, χρησιμοποιούν το παράνομο λογισμικό που παραποιεί τις μετρήσεις των ρύπων που εκπέμπονται.
Η VW είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες της χώρας, απασχολώντας πάνω από 270.000 ανθρώπους μέσα στην Γερμανία. Ενώ πολλές χιλιάδες ακόμα απασχολούνται στους προμηθευτές της.
Με κύκλο εργασιών 368 δισεκατομμύρια ευρώ και 775.000 άμεσες θέσεις εργασίας η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο σημαντικότερος βιομηχανικός κλάδος της Γερμανίας. Η σημασία του μάλιστα ενισχύθηκε τα τελευταία χρόνια. Χωρίς αυτήν η γερμανική οικονομία από το 1995 ως σήμερα θα είχε αναπτυχθεί κατά 2% λιγότερο.
Επιπρόσθετα, τα αυτοκίνητα και τα ανταλλακτικά τους είναι η πιο επιτυχής εξαγωγική δραστηριότητα της Γερμανίας. Ο τομέας έχει συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τα 200 δισεκατομμύρια ευρώ σε εξαγωγές το 2014, αντιστοιχώντας στο ένα πέμπτο των συνολικών εξαγωγών της Γερμανίας.
Το σκάνδαλο στη VW έχει θέσει σε κατάσταση συναγερμού τη γερμανική οικονομία και τους οικονομολόγους. Ο πρόεδρος του Βαυαρικού Χρηματοπιστωτικού Κέντρου Βόλφγκανγκ Γκέρε προειδοποίησε ότι «η VW θέτει σε κίνδυνο την ανάπτυξη ολόκληρης της γερμανικής οικονομίας. Η αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να προκαλέσει ύφεση στη Γερμανία», μιλώντας στη Handelsblatt. Επιπλέον απειλείται η φήμη όλων των γερμανικών εξαγωγών εξαιτίας «της εγκληματικής συμπεριφοράς της VW», πρόσθεσε ο ίδιος.
Εξάλλου οι αναλυτές εκτιμούν ότι το σκάνδαλο είναι κρίσιμης σημασίας για το μέλλον της VW, μόλις μάλιστα αποκαλυφθεί πλήρως το εύρος του.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα