Ανακαλύψτε νέες αφίξεις ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ για smart casual εμφανίσεις, που συνδυάζουν το δυναμισμό με την άνεση και σε προσκαλούν να ζήσεις την κάθε μέρα στο έπακρο.
Έρευνα σοκ: Οι πιλότοι σε όλο τον κόσμο έχουν «ξεχάσει» να πετούν χειροκίνητα τα αεροπλάνα
Έρευνα σοκ: Οι πιλότοι σε όλο τον κόσμο έχουν «ξεχάσει» να πετούν χειροκίνητα τα αεροπλάνα
Με τα αεροπλάνα να χτίζονται πλέον γύρω από τα πιο εξελιγμένα υπολογιστικά συστήματα και τον αυτόματο πιλότο να κάνει όλη την δουλειά, η Αμερικάνικη Υπηρεσία Αερομεταφορών ανακάλυψε με μεγάλη έκπληξη ότι οι πιλότοι έχουν σχεδόν ξεχάσει πως να κάνουν την δουλειά με τον παλιό τρόπο
Για όσους έχουν και την ελάχιστη επαφή με την σύγχρονη αεροπορία γνωρίζουν ότι τα αεροπλάνα πλέον... πετούν μόνα τους. Οι πιλότοι από χειριστές υδραυλικών συστημάτων έχουν μετατραπεί σε χειριστές υπολογιστών, καθώς το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να βάλουν ορισμένες παραμέτρους σε διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροπλάνου, και από εκεί και πέρα να αφήσουν το σύστημα να κάνει μόνο του την δουλειά.
Όπως όμως έδειξε μία έρευνα που βγήκε στην επιφάνεια λίγες μέρες πριν, από το ειδικό τμήμα της Αμερικάνικης Υπηρεσίας Αερομεταφορών, όλη αυτή η «ευκολία» έχει κάνει τους πιλότους να έχουν ξεχάσει να πετούν τα αεροπλάνα με τον παλιό τρόπο, χειροκίνητα. Να μπορούν δηλαδή να ανταπεξέλθουν σε ειδικές συνθήκες όταν πια τα ηλεκτρονικά συστήματα, ακόμα και τα πιο εξελιγμένα παρουσιάσουν προβλήματα.
Πριν πάντως αρχίσουν να υπάρχουν ανησυχίες στον κόσμο, η έρευνα υποστηρίζει επίσης ότι αφ' ενός μεν τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν κάνει τις πτήσεις πολυ πιο ασφαλείς (καθώς αποφεύγεται το ανθρώπινο λάθος) ενώ είναι τέτοια η κατασκευή τους που έχουν πολλές ασφαλειστικές δεικλίδες για να μην χρειαστεί να επέμβει ο άνθρωπος.
Παρά όμως το γεγονός ότι ο αυτοματισμός έχει βελτιώσει την λειτουργικότητα των αεροπλάνων και έχει αποφορτίσει τους πιλότους από το άγχος των πτήσεων (ιδίως των πολύωρων), υπήρξαν πολλές περιπτώσεις τα τελευταία δυο-τρία χρόνια που όταν χρειάστηκε να αναλάβουν χειροκίνητη δράση οι πιλότοι, έκαναν σωρεία λαθών. Τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις, όπως στην πτήση 214 της εταιρίας Asiana τον Ιούλιο του 2013 οδήγησε σε πτώση του αεροπλάνου και σε μία μεγάλη τραγωδία. Το περιστατικό αυτό όπως και πολλά άλλα δείχνουν ότι οι πιλότοι που πετούν καθημερινά στην ασφάλεια των αυτοματισμών, τα χάνουν και κάνουν σοβαρά λάθη όταν έρθει η ώρα να αναλάβουν αυτοί τον έλεγχο του αεροπλάνου, πετώντας το με τους παραδοσιακούς τρόπους.
Και η έρευνα καταλήγει ότι το να επαφίεται ολόκληρη η αεροπορική βιομηχανία στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά έχει μεν αρκετά καλά, απαιτεί όμως από τις εταιρίες να προσέξουν πολύ περισσότερο την εκπαίδευση των πιλότων τους, όχι μόνο στο να χειρίζονται κουμπάκια και οθόνες αλλά και να μπορούν να πάρουν το... πηδάλιο όταν έρθουν τα δύσκολα. Μάλιστα προτείνει στην FAA να είναι πιο αυστηρή στον έλεγχο των πιλότων, και να τους εξετάζει όχι μόνο στις αυτόματες πτήσεις, αλλά και σε δύσκολες συνθήκες όπου απαιτείται η δύναμη των χεριών και η αποφασιστικότητα του ανθρώπινου μυαλού. Το οποίο ούτως ή άλλως, πέρα από τα κουμπάκια και τους αυτοματισμούς, ήταν και θα παραμείνει ο κυρίαρχος του παιχνιδιού στο κόκπιτ ενός αεροπλάνου.
Όπως όμως έδειξε μία έρευνα που βγήκε στην επιφάνεια λίγες μέρες πριν, από το ειδικό τμήμα της Αμερικάνικης Υπηρεσίας Αερομεταφορών, όλη αυτή η «ευκολία» έχει κάνει τους πιλότους να έχουν ξεχάσει να πετούν τα αεροπλάνα με τον παλιό τρόπο, χειροκίνητα. Να μπορούν δηλαδή να ανταπεξέλθουν σε ειδικές συνθήκες όταν πια τα ηλεκτρονικά συστήματα, ακόμα και τα πιο εξελιγμένα παρουσιάσουν προβλήματα.
Πριν πάντως αρχίσουν να υπάρχουν ανησυχίες στον κόσμο, η έρευνα υποστηρίζει επίσης ότι αφ' ενός μεν τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν κάνει τις πτήσεις πολυ πιο ασφαλείς (καθώς αποφεύγεται το ανθρώπινο λάθος) ενώ είναι τέτοια η κατασκευή τους που έχουν πολλές ασφαλειστικές δεικλίδες για να μην χρειαστεί να επέμβει ο άνθρωπος.
Παρά όμως το γεγονός ότι ο αυτοματισμός έχει βελτιώσει την λειτουργικότητα των αεροπλάνων και έχει αποφορτίσει τους πιλότους από το άγχος των πτήσεων (ιδίως των πολύωρων), υπήρξαν πολλές περιπτώσεις τα τελευταία δυο-τρία χρόνια που όταν χρειάστηκε να αναλάβουν χειροκίνητη δράση οι πιλότοι, έκαναν σωρεία λαθών. Τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις, όπως στην πτήση 214 της εταιρίας Asiana τον Ιούλιο του 2013 οδήγησε σε πτώση του αεροπλάνου και σε μία μεγάλη τραγωδία. Το περιστατικό αυτό όπως και πολλά άλλα δείχνουν ότι οι πιλότοι που πετούν καθημερινά στην ασφάλεια των αυτοματισμών, τα χάνουν και κάνουν σοβαρά λάθη όταν έρθει η ώρα να αναλάβουν αυτοί τον έλεγχο του αεροπλάνου, πετώντας το με τους παραδοσιακούς τρόπους.
Και η έρευνα καταλήγει ότι το να επαφίεται ολόκληρη η αεροπορική βιομηχανία στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά έχει μεν αρκετά καλά, απαιτεί όμως από τις εταιρίες να προσέξουν πολύ περισσότερο την εκπαίδευση των πιλότων τους, όχι μόνο στο να χειρίζονται κουμπάκια και οθόνες αλλά και να μπορούν να πάρουν το... πηδάλιο όταν έρθουν τα δύσκολα. Μάλιστα προτείνει στην FAA να είναι πιο αυστηρή στον έλεγχο των πιλότων, και να τους εξετάζει όχι μόνο στις αυτόματες πτήσεις, αλλά και σε δύσκολες συνθήκες όπου απαιτείται η δύναμη των χεριών και η αποφασιστικότητα του ανθρώπινου μυαλού. Το οποίο ούτως ή άλλως, πέρα από τα κουμπάκια και τους αυτοματισμούς, ήταν και θα παραμείνει ο κυρίαρχος του παιχνιδιού στο κόκπιτ ενός αεροπλάνου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα