Πριν από 80 χρόνια το καρότσι του σούπερ μάρκετ εμφανίστηκε στον κόσμο των αγορών. Σήμερα δεν μπορούμε να φανταστούμε τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ χωρίς αυτό. Κι όμως, η ιδέα αυτή αρχικά δεν συνάντησε μεγάλη επιτυχία.
Ο Σίλβαν Γκόλντμαν, ιδιοκτήτης της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Humpty Dumpty», δεν είχε καμία αμφιβολία ότι η ιδέα του, το καροτσάκι για τα ψώνια, θα έφερνε τα πάνω-κάτω στον κόσμο των αγορών. Στις 4 Ιουνίου του 1937 ο επιχειρηματίας από την Οκλαχόμα παρουσίασε μέσω μιας αγγελίας στην εφημερίδα την καινοτόμο ιδέα του. Η αγγελία είχε το σύνθημα «νέο και πρωτοφανές». Στη φωτογραφία υπήρχε μία γυναίκα που ήταν εξαντλημένη από το κουβάλημα του καλαθιού της. Τη λύση στο πρόβλημά της ερχόταν να δώσει το πολλά υποσχόμενο καροτσάκι του σούπερ μάρκετ.
Η ιστορία πίσω από το καροτσάκι
Σήμερα δεν μπορούμε να φανταστούμε τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ χωρίς αυτό. Τότε όμως οι πελάτες έπρεπε να πειστούν για το νέο προϊόν και μετά να το χρησιμοποιήσουν. Σύμφωνα με την κοινωνιολόγο και ερευνήτρια αγορών Κατρίν Γκρανκλεμάν, η οποία στο πλαίσιο της διδακτορικής διατριβής της ασχολήθηκε με την ιστορία του καροτσιού, «η πρώτη προσπάθεια εισαγωγής του στην αγορά απέτυχε». Οι άνθρωποι δεν ήταν εξοικειωμένοι με το νέο αυτό βοηθητικό όχημα. Επιπλέον στην αρχή παρουσιάζονταν κι άλλες δυσκολίες. Οι νέοι άντρες απέφευγαν να χρησιμοποιήσουν το καροτσάκι για να μη δώσουν την εντύπωση ότι είναι αδύναμοι. Κι οι γυναίκες όμως αποδοκίμασαν την χρήση του στην αρχή. Το καροτσάκι θύμιζε έντονα το παιδικό καροτσάκι και το θεωρούσαν παλιομοδίτικο. Μόνο οι ηλικιωμένοι ήταν πρόθυμοι να το χρησιμοποιήσουν από την πρώτη στιγμή.
Ο Γκόλντμαν δεν το έβαλε κάτω και σκαρφίστηκε ένα έξυπνο τρικ προώθησης. Πλήρωσε μοντέλα για να σπρώχνουν τα καροτσάκια μέσα στα μαγαζιά, με σκοπό να παρακινήσει τους πελάτες να τα χρησιμοποιήσουν κι οι ίδιοι. Κι έτσι ήρθε η επιτυχία! Η φήμη του καροτσιού εξαπλώθηκε σε όλη την Αμερική. Το Σεπτέμβριο του 1937 ο Γκόλντμαν παραβρέθηκε στην συνάντηση του κλάδου «Super Market Convention», για να παρουσιάσει το προϊόν του στο χώρο των ειδικών. Στην αρχή υπήρχε κι από αυτούς αποδοκιμασία. Οι φορείς φοβήθηκαν ότι το καροτσάκι έκρυβε κινδύνους για την ασφάλεια των παιδιών. Ο Γκόλντμαν όμως αντέδρασε για άλλη μια φορά έξυπνα. Με ένα διαφημιστικό φιλμάκι εξήγησε την ιδέα του και βρήκε και τον κατάλληλο τρόπο για να κερδίσει την αγορά.