Μπορεί η Black Friday να είναι σχετικά καινούργιο φαινόμενο στη χώρα μας, όμως είναι σίγουρο πως οι Έλληνες έμποροι έχουν «μελετήσει» ήδη τις συμπεριφορές και τα κόλπα που χρησιμοποιούν χρόνια τώρα οι Αμερικάνοι και Βρετανοί συνάδελφοί τους, για να... ξεπαραδιάζουν τους καταναλωτές.
Το φαινόμενο των παραπλανητικών εκπτώσεων είναι ήδη γνωστό και στη χώρα μας, με πολλά εμπορικά καταστήματα να παρουσιάζουν ως «παλιά τιμή» όχι την αμέσως προηγούμενη από την έκπτωση, αλλά ακόμα και την αρχική τιμή του προϊόντος, προκειμένου να πείσουν τον πελάτη ότι έτσι κερδίζει περισσότερα. Σύμφωνα με την Independent, σχεδόν οι μισές προσφορές που κάνουν την εμφάνισή τους κάθε Black Friday στη Βρετανία, ειδικά στα ηλεκτρικά είδη, είναι παραπλανητικές, με τις τιμές των προϊόντων να διαφέρουν ελάχιστα - ή και καθόλου - από εκείνες της αμέσως προηγούμενης ημέρας.
Υπάρχουν όμως και κάποια άλλα «κόλπα» που έχουν αναπτύξει με τα χρόνια οι μεγάλες εμπορικές αλυσίδες προκειμένου να πείσουν τους καταναλωτές να ξοδέψουν περισσότερα απ' όσα έχουν σκοπό, και αυτά είναι πολύ πιο... ύπουλα από τις παραπλανητικές εκπτώσεις.
Δείτε παρακάτω τα πιο συνηθισμένα «τρικ» των εταιρειών την Black Friday:
1. Σε πείθουν με κάθε μέσο να περάσεις την πόρτα του καταστήματος
Στη Μεγάλη Βρετανία, αρκετά καταστήματα ανοίγουν από τα μεσάνυχτα της προηγούμενες μέρας, διαφημίζοντας «συγκλονιστικές προσφορές». Ακούγοντας για μια τηλεόραση που πωλείται προς 140 λίρες (160 ευρώ), ο καταναλωτής θα τρέξει στο κατάστημα, για να διαπιστώσει τελικά πως πρόκειται για ένα προϊόν της φίρμας Polaroid, μιας εταιρείας που σίγουρα δεν φημίζεται για τις τηλεοράσεις της. Ωστόσο ο στόχος έχει επιτευχθεί: ο πελάτης βρίσκεται ήδη στο κατάστημα και δύσκολα θα φύγει χωρίς να ψωνίσει κάτι άλλο.