CUPRA Formentor: The Fun Factor


Ένα από τα πιο δυναμικά σε εμφάνιση και σίγουρα το πιο σπορ σε οδηγικό pedigree crossover της αγοράς αναβαθμίστηκε για να εξελιχθεί από ένα απίστευτα επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο, σε ένα πραγματικό είδωλο στην κατηγορία του - και όχι μόνο.


Sponsored content

Η CUPRA έχει επικεντρωθεί στη δημιουργία μοντέλων με έντονο το σπορ στοιχείο, ισχυρές δόσεις αλληλεπίδρασης με τον οδηγό τους, σχεδιαστική πρωτοτυπία και φυσικά τεχνολογική υπεροχή.

Το Formentor είναι το «πετράδι του στέμματος». Υπήρξε το πρώτο αυτόνομο μοντέλο της ισπανικής εταιρείας και το αδιαμφισβήτητο best-seller, με περισσότερες από 120.000 πωλήσεις μόνο για το 2023. Οι σωστές αναλογίες και η σχεδιαστική του πρωτοτυπία έπαιξαν σημαντικό ρόλο. Μια τετραετία μετά την πρώτη του εμφάνιση, το ισπανικό crossover ανανεώνεται σχεδόν σε όλους τους τομείς.


Το Formentor σε κερδίζει με την πρώτη κιόλας ματιά. Παρά τη διατήρηση των βασικών σχεδιαστικών γραμμών και τις σχεδόν αναλλοίωτες εξωτερικές του διαστάσεις (μήκος 4,45 m, πλάτος 1,84 m, ύψος 1,53 m, μεταξόνιο 2.679 mm), το νέο μοντέλο εντυπωσιάζει με τη φρέσκια του εικόνα.

Ενα από τα βασικά highlights είναι η δυναμική εξωτερική εμφάνιση, που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της CUPRA, κυρίως εμπρός, με στοιχεία που γνωρίζουμε ήδη από τα ηλεκτρικά Tavascan και Born, όπως το ρύγχος «shark nose» και η μεγαλύτερη γρίλια.


Τα matrix LED εμπρός φωτιστικά σώματα, με τριγωνικά φωτιζόμενα μοτίβα, προσδίδουν μια ξεχωριστή και απολύτως αναγνωρίσιμη ταυτότητα, ενώ και πίσω επαναλαμβάνονται αυτές οι τριπλές συστοιχίες λαμπτήρων.

Ενα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία αποτελεί η πλήρως φωτιζόμενη λωρίδα φώτων που διατρέχει από άκρη σε άκρη τον χώρο αποσκευών και ενσωματώνει τον λογότυπο της εταιρείας, που είναι και αυτός φωτιζόμενος.


Το εσωτερικό παραμένει κορυφαίο ποιοτικά αλλά πλέον έχει αποκτήσει ακόμα πιο ευδιάκριτη high tech εικόνα. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η μεγαλύτερη κεντρική οθόνη (πλέον με διαγώνιο 12,9”), που χρησιμοποιεί νέο λογισμικό MIB4, ενώ ο οδηγός βλέπει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25”, με δυνατότητα παραμετροποίησης και νέα, εντυπωσιακά γραφικά.

Η διεπαφή ανθρώπου-μηχανής έχει γίνεια κόμα πιο διαισθητική και άμεση, με τις περισσότερες λειτουργίες να ενσωματώνονται στην κεντρική οθόνη αφής. Οι επενδύσεις στην καμπίνα είναι σε μεγάλο ποσοστό από ανακυκλωμένα υλικά, όπως για παράδειγμα τα καθίσματα CUPBucket, που είναι φτιαγμένα σε ποσοστό 73% από ανακυκλωμένες μικροΐνες.


Σε ό,τι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, το ανανεωμένο εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του, όντας ευρύχωρο τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβαίνοντες. Ο χώρος αποσκευών έχει διατηρηθεί στα 450 lt (345 lt στις plug-in υβριδικές εκδόσεις) και διαθέτει κανονικό σχήμα που επιτρέπει την πλήρη αξιοποίησή του. Το νέο Formentor εξακολουθεί να στηρίζεται στην τεχνολογικά προηγμένη πλατφόρμα MQB Evo οποία έχει εξελιχθεί για να μπορεί να φιλοξενήσει τη μεγάλη γκάμα των κινητήρων και η οποία περιλαμβάνει θερμικά σύνολα βενζίνης και ντίζελ, mild-hybrid (eTSI), αλλά και επαναφορτιζόμενα plug-in υβριδικά (e-Hybrid). Τα τελευταία προσφέρουν πολύ μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία που πλέον ξεπερνά τα 100 km, χάρη στη νέα μπαταρία ιόντων λιθίου των 19,7 kWh (από 12,8 kWh).

Και στις δύο εκδόσεις τους κεντρικό ρόλο παίζουν ο κινητήρας βενζίνης 1.5 TSI των 150 PS και ένας ηλεκτροκινητήρας 116 PS με συνδυαστική απόδοση είτε 204 PS είτε 272 PS (VZ e-Hybrid).



Στη βάση της γκάμας υπάρχει η έκδοση με τον 1.5 TSI κινητήρα των 150 PS, ενώ το ίδιο μοτέρ διατίθεται και με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V (eTSI). Επίσης διατίθεται και η πετρελαιοκίνητη έκδοση TDI των 150 PS.

Ένας από τους βασικούς στόχους της CUPRA είναι να συγκινεί τους λάτρεις της σπορ οδήγησης, προσφέροντάς τους τις εκδόσεις VZ, με τον TSI των 2,0 lt που αποδίδει 265 PS στην προσθιοκίνητη εκδοχή του και 333 PS στην τετρακίνητη, η οποία αποτελεί και την κορυφαία έκδοση της γκάμας του νέου Formentor.


Από την πρώτη στιγμή που θα καθήσεις στο σπορ κάθισμα πίσω από το πανέμορφο τιμόνι του Fοrmentor αντιλαμβάνεσαι ότι δικαίως διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο του κορυφαίου crossover, έχοντας ως κύρια όπλα του την αίσθηση ενός αυτοκινήτου που συνδυάζει την premium ποιότητα με την χαρά της οδήγησης.

Η στιβαρότητα του πλαισίου, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με τη ιδανικά ρυθμισμένη ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, η σχεδόν ισομερής κατανομή του βάρους στους δύο άξονες και η τετρακίνηση 4Drive (στις αντίστοιχες εκδόσεις) στοιχειοθετούν ένα υψηλών αξιώσεων οδηγικό σύνολο.

Σημαντική βοήθεια παρέχει και το σύστημα DCC (Dynamic Chassis Control), το οποίο επιτρέπει μέσω της επιλογής προγραμμάτων την προσαρμογή μιας σειράς παραμέτρων ανάλογα τις συνθήκες και τις απαιτήσεις του οδηγού.


Οσο για τις εξαιρετικά δημοφιλείς plug-in υβριδικές εκδόσεις e-Hybrid, είναι βέβαιο ότι θα σε κερδίσουν με την εξαιρετική λειτουργία του συστήματος κίνησης, η οποία καταφέρνει να ισορροπεί σωστά μεταξύ του σπορ ζητούμενου της εταιρείας και των απαιτήσεων σε πρακτικότητα και καθημερινή χρηστικότητα των υποψήφιων αγοραστών.

Μάλιστα, η θεωρητική τιμή της ηλεκτρικής αυτονομίας των σχεδόν 100 km δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, όταν το αυτοκίνητο οδηγείται με σύνεση και εκμετάλλευση του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας.

Το ανανεωμένο Formentor συνεχίζει να είναι πληθωρικό σε σχεδιαστικό και οδηγικό χαρακτήρα, πρακτικότητα και με χαμηλό κόστος χρήσης.

Στην Ελλάδα η έκδοση eTSI των 150 PS ξεκινά από τις 34.990 ευρώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr