Κινητή νοημοσύνη
Κινητή νοημοσύνη
Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται μπροστά σε μία ακόμα επανάσταση καθώς η τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης υπόσχεται να κάνει τα αυτοκίνητα πιο έξυπνα αλλά και καλύτερα προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις του κάθε οδηγού.
Οι συζητήσεις και οι αντιπαραθέσεις σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη έχουν πάρει φωτιά. Η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως και πολλοί άλλοι παραγωγικοί τομείς, εξετάζει τους τρόπους που αυτή η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον τόσο για τον σχεδιασμό και την κατασκευή των αυτοκινήτων όσο και για τη βελτίωση της εμπειρίας του οδηγού και των επιβατών. Στο κομμάτι που αφορά την αλληλεπίδραση με τον χρήστη η έρευνα έχει εστιάσει στις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η δημιουργική Τεχνητή Νοημοσύνη, η οποία αφορά την ανάπτυξη αλγορίθμων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία νέου περιεχομένου κειμένου, εικόνων και ήχου.
Εργαλεία όπως το ChatGPT και το Bard της Google ανταποκρίνονται σε υποδείξεις των χρηστών σε μορφή κειμένου. Το DALL-E, ένα εργαλείο που ενσωματώθηκε πρόσφατα στη μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft, είναι ένα από τα προγράμματα δημιουργικής Τεχνητής Νοημοσύνης που μπορούν να δημιουργήσουν εικόνες. Αυτά τα εργαλεία έχουν αρχίσει να κερδίζουν την προσοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας, κυρίως για να ενισχύσουν τις δυνατότητες των συστημάτων πολυμέσων και όχι των λειτουργιών που σχετίζονται άμεσα με την οδήγηση. Η DS ξεκίνησε μια δοκιμή για την προσθήκη του ChatGPT στο σύστημα πολυμέσων Iris, ενώ η Mercedes-Benz και η Volkswagen προχωρούν ένα βήμα παραπέρα ενσωματώνοντας τη συγκεκριμένη τεχνολογία σε όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν τα λειτουργικά συστήματα MB.OS και MIB4 αντίστοιχα.
Το νέο ηλεκτρικό Renault 5 θα διαθέτει επίσης έναν φωνητικό βοηθό με την ονομασία Reno που θα χρησιμοποιεί αλγόριθμους Τεχνητής Νοημοσύνης. «Οι τάσεις αλλάζουν συνεχώς, όμως το ζήτημα της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν είναι μια τάση», λέει ο επικεφαλής τεχνολογίας της Mercedes-Benz, Markus Schäfer. «Το ChatGPT άναψε τη σπίθα και πλέον το ενδιαφέρον όλων έχει φουντώσει. Καταγράφουμε και επεξεργαζόμαστε όλα τα συμπεράσματα που έχουμε αποκομίσει τους τελευταίους εννέα μήνες με το ChatGPT στο αυτοκίνητο και η ενσωμάτωση στο λειτουργικό μας θα είναι η εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας». Η χρήση δημιουργικής Τεχνητής Νοημοσύνης στο αυτοκίνητo, σύμφωνα με πολλούς κατασκευαστές, επιτρέπει υψηλότερο βαθμό εξατομίκευσης και έναν πιο φυσικό τρόπο επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Η DS, για παράδειγμα, ισχυρίζεται ότι η ανανεωμένη λειτουργία φωνητικού βοηθού Iris μπορεί να σας συντροφεύσει σε ένα ταξίδι προτείνοντας εστιατόρια στον προορισμό όπου πηγαίνετε ή απασχολώντας τα παιδιά στο αυτοκίνητο με ιστορίες. Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα χρησιμοποιηθεί επίσης στο νέο λειτουργικό σύστημα Arene της Toyota/Lexus, που θα κάνει πρεμιέρα το 2026 και υπόσχεται μια πολύ πιο προσωπική εμπειρία χρήστη στο σύστημα πολυμέσων. Στο παρασκήνιο η Τεχνητή Νοημοσύνη χρησιμοποιείται στην παραγωγή, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αποκομίζουν οφέλη τόσο για το κόστος όσο και για το περιβάλλον.
Στο εργοστάσιό της στο Rastatt η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη για να προσομοιώσει μια γραμμή παραγωγής για τα επόμενης γενιάς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που βασίζονται στην πλατφόρμα MMA, χωρίς να διακόψει την κατασκευή των σημερινών A-Class, B-Class, GLA και EQA που παράγονται σε αυτή τη γραμμή. Την ίδια στιγμή, η χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στο βαφείο έχει μειώσει κατά 20% τη χρήση ενέργειας στις ανώτερες στρώσεις βαφής. Ο επικεφαλής του ομίλου Renault, Luca de Meo, επισημαίνει: «Εχουμε αναπτύξει εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης για τη βελτιστοποίηση της φόρτωσης και της δρομολόγησης των φορτηγών μας. Με αυτό τον τρόπο χρησιμοποιούμε περίπου 8.000 λιγότερα οχήματα και εξοικονομούμε περίπου 21.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα». Ωστόσο η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης εγκυμονεί και κινδύνους. Ο πλέον προφανής αφορά την απειλή απώλειας θέσεων εργασίας. Επίσης, τα εργαλεία δημιουργικής Τεχνητής Νοημοσύνης διατρέχουν τακτικά τον κίνδυνο να παραβιάζουν πνευματικά δικαιώματα ή απλά να κάνουν λάθος. «Δεν είναι κάτι που προσθέτεις σε ένα αυτοκίνητο και μετά το ξεχνάς», λέει ο Markus Schäfer. «Αν το ChatGPT δίνει πληροφορίες που είναι εντελώς παράλογες, υπάρχει ενδεχόμενο η εταιρεία να βρεθεί εκτεθειμένη σε υποθέσεις ευθύνης προϊόντος». Γι’ αυτό τον λόγο οι κατασκευαστές προχωρούν με μεγάλη προσοχή, αλλά σίγουρα είναι αποφασισμένοι να ανέβουν στο τρένο της νέας εποχής που θα αλλάξει το παιχνίδι._Jake Groves
Η εμπειρία του ChatGPT στο αυτοκίνητο
Η Volkswagen και η Mercedes-Benz έχουν ανακοινώσει την ενσωμάτωση του ChatGPT στους αντίστοιχους φωνητικούς βοηθούς τους, όμως η DS ήταν αυτή που έκανε την πρώτη κίνηση στην Ευρώπη. Η δοκιμαστική φάση ξεκίνησε στα τέλη του 2023, και το CAR ήταν από τους πρώτους που δοκίμασαν την τεχνολογία στα αυτοκίνητα της γαλλικής φίρμας. Η ενσωμάτωση του ChatGPT είναι απρόσκοπτη, όμως οι ισχυρισμοί για την πρωτοποριακή εμπειρία που προσφέρει είναι μάλλον υπερβολικοί. Το μοντέλο Τεχνητής Νοημοσύνης που χρησιμοποιεί έχει μια βάση γνώσεων που σταματάει τον Σεπτέμβριο του 2021, οπότε δεν μπορεί να σας ενημερώσει για πιο πρόσφατες εξελίξεις, για τις οποίες διαπιστώσαμε ότι ορισμένες φορές επινόησε πληροφορίες. Αντιθέτως, λειτούργησε άψογα όταν το αντιμετωπίσαμε ως μηχανή αναζήτησης καθώς μας έδωσε πληροφορίες σχετικά με τη συνταγή μιας σάλτσας Μπολονέζ ώστε να μπορέσουμε να πάρουμε τα υλικά για το δείπνο, ενώ μας κράτησε απασχολημένους με μια ιστορία ενώ ήμασταν κολλημένοι σε μποτιλιάρισμα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα