Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς ως πάροχοι ενέργειας

Η ιδέα της ενίσχυσης του δικτύου με ρεύμα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσω της τεχνολογίας V2G (Vehicle-to-Grid) έχει πέσει στο τραπέζι αρκετό καιρό, και έχει αρχίσει να αναπτύσσεται ραγδαία.


Sponsored content

Τι θα γινόταν αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούσαν να έχουν μια αμφίδρομη επικοινωνία με το δίκτυο ενέργειας, ώστε μπαίνοντας στην πρίζα να μην αντλούν μόνο ρεύμα αλλά να παίζουν και τον ρόλο του παρόχου; Αυτή η ιδέα της ενίσχυσης του Δικτύου με ρεύμα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσω της τεχνολογίας V2G (Vehicle-to-Grid) έχει πέσει στο τραπέζι αρκετό καιρό και πλέον αποτελεί ένα χαρακτηριστικό που αναπτύσσεται σε μοντέλα επόμενης γενιάς. Το Vehicle-to-Grid έχει αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό στην Ιαπωνία όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε περιπτώσεις διακοπής ρεύματος, χρησιμοποιούνται ως κινητές μονάδες ενέργειας για την τροφοδοσία σπιτιών και κρίσιμων υποδομών.


Ωστόσο, το V2G επόμενης γενιάς αναπτύσσεται επάνω στην ιδέα της συνεχούς -και όχι μόνο σε περίπτωση ανάγκης- αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ αυτοκινήτων και δικτύου, έχοντας ως στόχο και τη μείωση του λειτουργικού κόστους για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων. Ενα έξυπνο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι σε θέση να αντλεί ενέργεια από τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα σε περιόδους υψηλής ζήτησης (νωρίς το βράδυ, ας πούμε) ή όταν οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς για την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.


Η Mobilize έχει εξελίξει το Powerbox, ένα εξειδικευμένο wallbox με έξυπνο λογισμικό Τεχνητής Νοημοσύνης το οποίο θα διαχειρίζεται σε πραγματικό χρόνο τη λειτουργία αποφασίζοντας αν το αυτοκίνητό σας θα πρέπει να φορτίζει ή να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό θα γίνεται με την κατάλληλη επεξεργασία πληροφοριών που θα προέρχονται από το Δίκτυο, από το αυτοκίνητο αλλά και από τον χρήστη μέσω σχετικής εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο. Οι πληροφορίες θα σχετίζονται με τις ενεργειακές απαιτήσεις που έχει κάθε στιγμή το Δίκτυο, με το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας, την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και το επόμενο δρομολόγιο που πρόκειται να κάνει το αυτοκίνητο.


Το όφελος για τον χρήστη θα προκύπτει από την προτεραιοποίηση της φόρτισης τις ώρες χαμηλής ζήτησης που η τιμή ρεύματος είναι φθηνή και της παροχής στο Δίκτυο τις ώρες αιχμής όπου το ενεργειακό κόστος είναι υψηλότερο. Το οικονομικό όφελος από την πώληση ηλεκτρικής ενέργειας θα αποτελεί σημαντικό κίνητρο για την εγγραφή στο πρόγραμμα V2G που θα παρέχει η Mobilize.

«Το μόνο που θα χρειάζεται να κάνουν οι οδηγοί είναι να συνδέουν τακτικά το όχημά τους με το Powerbox για να βελτιστοποιήσουν τον λογαριασμό ρεύματος και να μειώσουν το ανθρακικό αποτύπωμα των μεταφορών τους», σημειώνει η Corinne Frasson, διευθύντρια ενεργειακών υπηρεσιών της Mobilize. «Κατά μέσο όρο, το κόστος φόρτισης μειώνεται στο μισό. Με αυτόν τον τρόπο οι λύσεις κινητικότητας της Mobilize γίνονται πιο βιώσιμες και προσιτές».
Η Renault υπολογίζει ότι το έσοδο από την ποσότητα ενέργειας που θα μπορεί να παρέχει το Powerbox AC 7,4kW της Mobilize θα ισοδυναμεί με έκπτωση της τάξης του 50% στη φόρτιση για έναν ιδιοκτήτη Renault 5 που διανύει κατά μέσο όρο 15.000 km τον χρόνο.


Εκθεση της εταιρείας ενέργειας και τεχνολογίας Kaluza υπολογίζει ότι αν σε έναν στόλο 11 εκατομμύριων ηλεκτρικών οχημάτων τα μισά από αυτά ήταν συμβατά με την τεχνολογία V2G τότε θα υπήρχε δυνητικά δυνατότητα παροχής 16 GW (gigawatt) ενέργειας στο δίκτυο σε καθημερινή βάση. Αυτό μεταφράζεται σε ένα παραπάνω από σημαντικό ποσοστό της ενέργειας που χρειάζεται μια μέση ευρωπαϊκή χώρα σε μια χειμωνιάτικη ημέρα. Κοιτάζοντας τη γενικότερη εικόνα είναι σαφές πως η ανάπτυξη της τεχνολογίας V2G θα βοηθήσει στην ενεργειακή ασφάλεια και ταυτόχρονα θα συμβάλλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα του δικτύου ενέργειας, μέσα από τη μείωση του ποσοστού ενέργειας που προέρχεται από σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr