Η σωστή Θέση οδήγησης
Η σωστή Θέση οδήγησης
Πόσοι από εμάς γνωρίζουμε ότι σχεδόν το 50% των οδηγών υποφέρει από το Σύνδρομο Συνεχούς Οδήγησης;
Του οστεοπαθητικού Αποστόλη Μελέτη
Πολλά από τα τροχαία ατυχήματα έχουν άμεση σχέση με τη θέση οδήγησης. Η σωματική κούραση που μπορεί να προέλθει από πολύωρη οδήγηση, σε συνδυασμό με την έλλειψη ορατότητας λόγω κακής στάσης του σώματος, αυξάνει τις πιθανότητες ατυχήματος.
Το κυριότερο αίτιο του Συνδρόμου Συνεχούς Οδήγησης (ΣΣΟ) είναι η κακή στάση κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι πολλοί οδηγοί κινδυνεύουν από μακροχρόνιους τραυματισμούς μυών και αρθρώσεων (αυχεναλγίες, κεφαλαλγίες, πόνους σε ώμους, αγκώνες, καρπούς, σπονδυλική στήλη, ισχία, γόνατα, πέλματα) μόνο και μόνο επειδή δεν διορθώνουν απλώς το κάθισμά τους.
Υπάρχουν τέσσερα απλά τεστ που μπορούμε να κάνουμε για να διαπιστώσουμε αν το αυτοκίνητο που θα αγοράσουμε είναι άνετο στην οδήγηση:
- ΤΕΣΤ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ
Ενώνουμε τα δύο χέρια μας και τα τεντώνουμε ευθεία μπροστά μας. Αυτά πρέπει να έρθουν στο κέντρο του τιμονιού. Αν το τιμόνι δεν είναι στο κέντρο, ο οδηγός τείνει να περιστρέφει το κορμί για να ισορροπήσει τη θέση του τιμονιού, με αποτέλεσμα να έχουμε μακροπρόθεσμα προβλήματα στη μέση (οσφυϊκή μοίρα).
- ΤΕΣΤ ΤΗΣ ΓΡΟΘΙΑΣ
Κάντε γροθιά το δεξί σας χέρι και τοποθετήστε το πάνω από το κεφάλι. Θα πρέπει να χωράει άνετα ανάμεσα στο κεφάλι και στην οροφή του αυτοκινήτου. Αν χωράει μετά δυσκολίας, τότε ο χώρος είναι ανεπαρκής. Αυτό έχει ως συνέπεια ο οδηγός να βουλιάζει στο κάθισμα για να εξοικονομήσει χώρο, με αποτέλεσμα να ασκεί πίεση στη σπονδυλική στήλη και στους γοφούς.
Πολλά από τα τροχαία ατυχήματα έχουν άμεση σχέση με τη θέση οδήγησης. Η σωματική κούραση που μπορεί να προέλθει από πολύωρη οδήγηση, σε συνδυασμό με την έλλειψη ορατότητας λόγω κακής στάσης του σώματος, αυξάνει τις πιθανότητες ατυχήματος.
Το κυριότερο αίτιο του Συνδρόμου Συνεχούς Οδήγησης (ΣΣΟ) είναι η κακή στάση κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι πολλοί οδηγοί κινδυνεύουν από μακροχρόνιους τραυματισμούς μυών και αρθρώσεων (αυχεναλγίες, κεφαλαλγίες, πόνους σε ώμους, αγκώνες, καρπούς, σπονδυλική στήλη, ισχία, γόνατα, πέλματα) μόνο και μόνο επειδή δεν διορθώνουν απλώς το κάθισμά τους.
Υπάρχουν τέσσερα απλά τεστ που μπορούμε να κάνουμε για να διαπιστώσουμε αν το αυτοκίνητο που θα αγοράσουμε είναι άνετο στην οδήγηση:
- ΤΕΣΤ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ
Ενώνουμε τα δύο χέρια μας και τα τεντώνουμε ευθεία μπροστά μας. Αυτά πρέπει να έρθουν στο κέντρο του τιμονιού. Αν το τιμόνι δεν είναι στο κέντρο, ο οδηγός τείνει να περιστρέφει το κορμί για να ισορροπήσει τη θέση του τιμονιού, με αποτέλεσμα να έχουμε μακροπρόθεσμα προβλήματα στη μέση (οσφυϊκή μοίρα).
- ΤΕΣΤ ΤΗΣ ΓΡΟΘΙΑΣ
Κάντε γροθιά το δεξί σας χέρι και τοποθετήστε το πάνω από το κεφάλι. Θα πρέπει να χωράει άνετα ανάμεσα στο κεφάλι και στην οροφή του αυτοκινήτου. Αν χωράει μετά δυσκολίας, τότε ο χώρος είναι ανεπαρκής. Αυτό έχει ως συνέπεια ο οδηγός να βουλιάζει στο κάθισμα για να εξοικονομήσει χώρο, με αποτέλεσμα να ασκεί πίεση στη σπονδυλική στήλη και στους γοφούς.
- ΤΕΣΤ ΚΑΤΟΨΗΣ
Εχοντας τα δυο χέρια στο τιμόνι, κοιτάξτε τα πόδια σας. Θα πρέπει να μπορείτε να δείτε το ίδιο και τα δύο. Συχνά, το ένα πόδι φαίνεται περισσότερο από το άλλο γιατί υπάρχει περιστροφή του ώμου σε σχέση με τη λεκάνη.
- ΤΕΣΤ ΤΟΥ ΔΕΞΙΟΥ ΠΟΔΙΟΥ
Αφού οδηγήσουμε για λίγη ώρα, κοιτάμε -όπως στο τεστ κάτοψης- το δεξί μας πόδι. Είναι πιο ψηλά από το αριστερό ή έχει έρθει προς το κάθισμα; Είναι σε ευθεία γραμμή με τον μηρό ή έχει έρθει προς το κέντρο του αυτοκινήτου;
Η ΣΩΣΤΗ ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
• Η πλάτη του καθίσματος πρέπει να είναι σε όρθια στάση, γέρνοντας ελάχιστα προς τα πίσω. Η μέση σας (οσφυϊκή μοίρα) θα πρέπει να βρίσκεται σε επαφή με το κατώτατο σημείο της πλάτης του καθίσματος.
• Το προσκέφαλο πρέπει να τοποθετηθεί σε τέτοια θέση ώστε το κέντρο του να βρίσκεται στο ύψος των ματιών. Αν είναι πολύ χαμηλά, μπορεί να αποβεί μοιραίο σε ένα ατύχημα.
• Οταν μπαίνετε στο αυτοκίνητο, πρώτα καθίστε και μετά βάλτε τα πόδια. Οταν βγαίνετε, τραβήξτε τη θέση πίσω, βγάλτε τα πόδια και μετά το υπόλοιπο σώμα.
• Οταν οδηγείτε, μην κρατάτε το αριστερό πέλμα στον αέρα πάνω από τον συμπλέκτη. Ξεκουράστε το στην ειδική θέση (footrest) που υπάρχει.
• Κρατήστε το τιμόνι με τους αγκώνες ελαφρά λυγισμένους και μη σκύβετε μπροστά (η πλάτη σας να εφάπτεται με αυτή του καθίσματος).
• Η απόσταση από το τιμόνι θα πρέπει να είναι το λιγότερο 30 εκατοστά από το σώμα σας.
• Οι εναλλαγές του δεξιού ποδιού από το γκάζι στο φρένο και αντίθετα θα πρέπει να γίνονται χωρίς η φτέρνα να ξεκολλάει από το πάτωμα του αυτοκινήτου.
• Το ύψος του τιμονιού θα πρέπει να είναι τόσο ώστε να χωρούν τα χέρια ανάμεσα σε αυτό και τους μηρούς.
• Τα πέλματα θα πρέπει να βρίσκονται σε γωνία 90 μοιρών σε σχέση με τη γάμπα.
• Το ύψος του καθίσματος θα πρέπει να είναι τέτοιο ώστε όταν εναλλάσσουμε τα πόδια μας στα πεντάλ, οι μηροί να ανασηκώνονται ελάχιστα από το κάθισμα.
Ο κ. Απόστολος Μελέτης είναι οστεοπαθητικός, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Γουεστμίνστερ του Λονδίνου, B.Sc. (Hons), D.O., MGRO και μέλος του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Συλλόγου Οστεοπαθητικών, τηλ:. 210 9955905.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα