Τα νέα wellness trends που ήρθαν από το μέλλον
Τα νέα wellness trends που ήρθαν από το μέλλον
Η Gen Z και οι millennials επενδύουν σε υγεία, ύπνο, διατροφή, φυσική κατάσταση, εμφάνιση και mindfulness, ενώ προτιμούν ιδιαίτερα προϊόντα και υπηρεσίες βασισμένα στην επιστήμη και την τεχνητή νοημοσύνη.
Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και η πανδημία έχουν αλλάξει τα δεδομένα και τις προτεραιότητες που βάζουν οι άνθρωποι όσον αφορά στην υγεία τους, διαμορφώνοντας ένα νέο τοπίο στον τομέα του wellness. Μάλιστα σε έρευνα της McKinsey με τον τίτλο Future of Wellness, αναδεικνύεται ότι ιδιαίτερα η Gen Z και οι millennials αγοράζουν πλέον περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες ευεξίας από τις παλαιότερες γενιές, και εστιάζουν σε υγεία, ύπνο, διατροφή, φυσική κατάσταση, εμφάνιση και mindfulness. Παράλληλα, μέσα από την έρευνα αναδεικνύεται ότι στρέφονται στην επιστήμη και τα υπερσύγχρονα τεχνολογικά μέσα, ενώ αφήνουν πίσω τα φυσικά συστατικά και τις παραδοσιακές πρακτικές. Μέσα από αυτές τις συνθήκες έχουν δημιουργηθεί νέα health trends τα οποία, όπως δείχνει και η μελέτη, έχουν συνεχώς αυξητική τάση.
Υγεία στο σπίτι
Η πανδημία COVID-19 έβαλε τα self tests σε κάθε σπίτι, και μας έκανε να εξοικειωθούμε με την αυτο-εξέταση, αν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε έτσι. Καθώς η πανδημία έχει μπει στην ενδημική της φάση, οι καταναλωτές εκδηλώνουν μεγάλο ενδιαφέρον και για άλλα είδη οικιακών κιτ, όπως για τη γρίπη, τη χοληστερόλη και το ζάχαρο αλλά και συσκευές όπως τα πιεσόμετρα και τα οξύμετρα. Όλα αυτά δεν αντικαθιστούν φυσικά τις επισκέψεις στον γιατρό, αλλά μας βοηθούν να παρακολουθούμε στενά στην υγεία μας.
Wearables και βιοπαρακολούθηση
Η έρευνα έδειξε ότι περίπου οι μισοί από τους ερωτώμενους, κάποια στιγμή αγόρασαν ένα wearable αξεσουάρ. Αν και αυτές οι φορητές συσκευές είναι δημοφιλείς εδώ και χρόνια, οι πρωτοποριακές τεχνολογίες έχουν εγκαινιάσει μια νέα εποχή για τη βιοπαρακολούθηση και την εξέλιξη των wearables. Για παράδειγμα, τα βιομετρικά δαχτυλίδια είναι πλέον εξοπλισμένα με αισθητήρες οι οποίοι μέσω mobile apps παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα του ύπνου. Άλλο παράδειγμα είναι οι μετρητές γλυκόζης, που εφαρμόζονται στο μπράτσο του χρήστη, και δίνουν πληροφορίες για τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να ερμηνευτούν στη συνέχεια από γιατρό ή διατροφολόγο.
Τεχνητή νοημοσύνη και εξατομίκευση
Αν και η προτίμηση για εξατομικευμένα προϊόντα ευεξίας ήταν χαμηλότερη από ό,τι λίγα χρόνια πριν, οι ερευνητές της McKinsey θεωρούν ότι αυτό ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο επιλεκτικοί σχετικά με τα εξατομικευμένα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αγοράζουν. Έτσι, οι εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες υγείας και ευεξίας ενσωματώνουν το AI στα προϊόντα τους ώστε να έχουν μεγαλύτερη απήχηση, ενώ οι μικρότερης δυναμικής επιχειρήσεις στρέφονται σε εξωτερικές συνεργασίες με εταιρείες που χρησιμοποιούν Gen AI για ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αγοράς.
Στροφή σε κλινικά ελεγμένα προϊόντα
Τα στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς δείχνουν ότι οι καταναλωτές είχαν αρχίσει να απομακρύνονται από προϊόντα ευεξίας με καθαρά ή φυσικά συστατικά και να εμπιστεύονται περισσότερο όσα είναι κλινικά ελεγμένα. Πλέον, αυτή η τάση σημειώνει όλο και μεγαλύτερη άνοδο καθώς το αγοραστικό κοινό θέλει να νιώθει την ασφάλεια που προσφέρει η επιστήμη και τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Χαρακτηριστικά, περίπου οι μισοί ερωτηθέντες σε Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ ανέφεραν την κλινική αποτελεσματικότητα ως τον κορυφαίο παράγοντα αγοράς, ενώ μόνο το 20% ανέφερε το ίδιο για τα φυσικά συστατικά. Αυτή η τάση είναι πιο δυναμική σε κατηγορίες όπως φάρμακα χωρίς ιατρική συνταγή, βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής.
Η σύσταση του γιατρού ξανά στο επίκεντρο
Καθώς οι καταναλωτές είναι όλο και πιο συνειδητοποιημένοι, αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη τις τακτικές που χρησιμοποιεί το μάρκετινγκ για να πουλήσει ένα προϊόν, ιδιαίτερα αν αφορούν την υγεία και την ευεξία. Έτσι, στρέφονται προς τους ειδικούς και τις συμβουλές τους για να είναι σίγουροι ότι η αγορά που θα κάνουν ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους. Για παράδειγμα, η έρευνα έδειξε ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες οι συστάσεις των γιατρών είναι η τρίτη υψηλότερη πηγή επιρροής στις αποφάσεις αγοράς για την υγεία και την ευεξία, με τους καταναλωτές να σημειώνουν ότι επηρεάζονται περισσότερο από τις συστάσεις των γιατρών όταν αναζητούν φροντίδα που σχετίζεται με την προσοχή, τον ύπνο και τη γενική υγεία.
Υγεία στο σπίτι
Η πανδημία COVID-19 έβαλε τα self tests σε κάθε σπίτι, και μας έκανε να εξοικειωθούμε με την αυτο-εξέταση, αν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε έτσι. Καθώς η πανδημία έχει μπει στην ενδημική της φάση, οι καταναλωτές εκδηλώνουν μεγάλο ενδιαφέρον και για άλλα είδη οικιακών κιτ, όπως για τη γρίπη, τη χοληστερόλη και το ζάχαρο αλλά και συσκευές όπως τα πιεσόμετρα και τα οξύμετρα. Όλα αυτά δεν αντικαθιστούν φυσικά τις επισκέψεις στον γιατρό, αλλά μας βοηθούν να παρακολουθούμε στενά στην υγεία μας.
Wearables και βιοπαρακολούθηση
Η έρευνα έδειξε ότι περίπου οι μισοί από τους ερωτώμενους, κάποια στιγμή αγόρασαν ένα wearable αξεσουάρ. Αν και αυτές οι φορητές συσκευές είναι δημοφιλείς εδώ και χρόνια, οι πρωτοποριακές τεχνολογίες έχουν εγκαινιάσει μια νέα εποχή για τη βιοπαρακολούθηση και την εξέλιξη των wearables. Για παράδειγμα, τα βιομετρικά δαχτυλίδια είναι πλέον εξοπλισμένα με αισθητήρες οι οποίοι μέσω mobile apps παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα του ύπνου. Άλλο παράδειγμα είναι οι μετρητές γλυκόζης, που εφαρμόζονται στο μπράτσο του χρήστη, και δίνουν πληροφορίες για τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να ερμηνευτούν στη συνέχεια από γιατρό ή διατροφολόγο.
Τεχνητή νοημοσύνη και εξατομίκευση
Αν και η προτίμηση για εξατομικευμένα προϊόντα ευεξίας ήταν χαμηλότερη από ό,τι λίγα χρόνια πριν, οι ερευνητές της McKinsey θεωρούν ότι αυτό ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο επιλεκτικοί σχετικά με τα εξατομικευμένα προϊόντα και τις υπηρεσίες που αγοράζουν. Έτσι, οι εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες υγείας και ευεξίας ενσωματώνουν το AI στα προϊόντα τους ώστε να έχουν μεγαλύτερη απήχηση, ενώ οι μικρότερης δυναμικής επιχειρήσεις στρέφονται σε εξωτερικές συνεργασίες με εταιρείες που χρησιμοποιούν Gen AI για ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αγοράς.
Στροφή σε κλινικά ελεγμένα προϊόντα
Τα στοιχεία της προηγούμενης χρονιάς δείχνουν ότι οι καταναλωτές είχαν αρχίσει να απομακρύνονται από προϊόντα ευεξίας με καθαρά ή φυσικά συστατικά και να εμπιστεύονται περισσότερο όσα είναι κλινικά ελεγμένα. Πλέον, αυτή η τάση σημειώνει όλο και μεγαλύτερη άνοδο καθώς το αγοραστικό κοινό θέλει να νιώθει την ασφάλεια που προσφέρει η επιστήμη και τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Χαρακτηριστικά, περίπου οι μισοί ερωτηθέντες σε Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ ανέφεραν την κλινική αποτελεσματικότητα ως τον κορυφαίο παράγοντα αγοράς, ενώ μόνο το 20% ανέφερε το ίδιο για τα φυσικά συστατικά. Αυτή η τάση είναι πιο δυναμική σε κατηγορίες όπως φάρμακα χωρίς ιατρική συνταγή, βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής.
Η σύσταση του γιατρού ξανά στο επίκεντρο
Καθώς οι καταναλωτές είναι όλο και πιο συνειδητοποιημένοι, αντιμετωπίζουν με επιφύλαξη τις τακτικές που χρησιμοποιεί το μάρκετινγκ για να πουλήσει ένα προϊόν, ιδιαίτερα αν αφορούν την υγεία και την ευεξία. Έτσι, στρέφονται προς τους ειδικούς και τις συμβουλές τους για να είναι σίγουροι ότι η αγορά που θα κάνουν ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους. Για παράδειγμα, η έρευνα έδειξε ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες οι συστάσεις των γιατρών είναι η τρίτη υψηλότερη πηγή επιρροής στις αποφάσεις αγοράς για την υγεία και την ευεξία, με τους καταναλωτές να σημειώνουν ότι επηρεάζονται περισσότερο από τις συστάσεις των γιατρών όταν αναζητούν φροντίδα που σχετίζεται με την προσοχή, τον ύπνο και τη γενική υγεία.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα