Black Friday: Ευκαιρίες και παγίδες

Black Friday: Ευκαιρίες και παγίδες

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές - «Κλειδί» η έρευνα πριν από κάθε αγορά

Black Friday: Ευκαιρίες και παγίδες
Αν και ολοκληρώθηκαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, τα καταστήματα έχουν μια ακόμη καλή ευκαιρία να δουν τον τζίρο τους να ανεβαίνει και αυτή είναι την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου με την περίφημη πλέον Black Friday.

Στην Ελλάδα, η ιδέα της Black Friday εφαρμόστηκε το 2016 και ο κόσμος πλημμύρισε τις αγορές προκειμένου να επωφεληθεί των προσφορών. Σε αντίθεση με τις χώρες του εξωτερικού - στις οποίες «ρίχνουν» τις τιμές τους στο κόστος με αποτέλεσμα να σχηματίζονται ουρές από τους καταναλωτές - στην Ελλάδα τα πράγματα ήταν πιο ήπια τόσο στις τιμές όσο και στις ουρές.

Εκεί που οι ουρές και οι μάχες χτυπούν κόκκινο, είναι στις ΗΠΑ όπου την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, που παραδοσιακά σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, πραγματοποιούνται απίστευτες προσφορές προϊόντων.

Καταναλωτές ξενυχτούν έξω από τα καταστήματα για να μπουν πρώτοι και να επωφεληθούν από τις προσφορές, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που ποδοπατούνται ή ξυλοκοπούνται για το ποιος θα πάρει πρώτος ένα προϊον. 

Στην Ελλάδα οι καλύτερες προσφορές γίνονται συνήθως από αλυσίδες καταστημάτων με ηλεκτρικά είδη. Οι περισσότερες εταιρείες κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους μέχρι την τελευταία στιγμή, καθώς τη συγκεκριμένη ημερομηνία μπορεί να πραγματοποιηθούν και οι υψηλότεροι τζίροι σε μία αλυσίδα.

Ωστόσο δεν λείπουν και οι επιτήδιοι που θέλουν να «επενδύσουν» στην αγοραστική έξαρση της ημέρας. 

Για το λόγο αυτό η Γενική Γραμματεία Εμπορίου απήθυνε συστάσεις προς τους καταναλωτές αλλά και τις επιχειρήσεις για την Black Friday, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή εφαρμογή της.

Σύμφωνα με την Γενική Γραμματεία Εμπορίου:

1. Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών 

Κλείσιμο
2. Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).

3. Οι έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78). Η διαπίστωση παραβάσεων κυρώνεται βάσει των διατάξεων της παρ.9 άρθρο 78 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (για είδη μαζικής κατανάλωσης, όπως είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής, οικιακής καθαριότητας) και του άρθρου 21 του ν. 4177.13 (για όλα τα άλλα καταναλωτικά αγαθά).

4. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα, εκτός αν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις των οικείων Αντιπεριφερειαρχών σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου.

5. Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις