Ανακύκλωση τώρα
01.11.2021
11:15
Η διαχείριση των μπαταριών στο τέλος της ζωής τους είναι ένα από τα βασικά θέματα που απασχολούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες, και φυσικά αποτελεί παράγοντα-κλειδί για το περιβαλλοντικό πρόσημο της ηλεκτροκίνησης.
Η κατασκευή εργοστασίων ανακύκλωσης θα επιτρέψει στις εταιρείες να ανακυκλώνουν περισσότερο από το 90% των συστατικών μιας μπαταρίας. Ειδοποιό στοιχείο των εργοστασίων ανακύκλωσης «νέας γενιάς» είναι ότι θα ανακυκλώνουν μπαταρίες που δεν μπορούν πλέον να αξιοποιηθούν για άλλη χρήση. Πριν ξεκινήσει η διαδικασία ανακύκλωσης οι υποψήφιες μπαταρίες θα περνούν από ειδικό έλεγχο προκειμένου να εξακριβωθεί εάν είναι σε θέση να χρησιμοποιηθούν σε μονάδες αποθήκευσης ενέργειας. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι δεν έχουν πλέον λειτουργική δυνατότητα θα προχωρούν στη διαδικασία ανακύκλωσης. Ο όγκος των μπαταριών που έχουν φτάσει στο τέλος του λειτουργικού τους κύκλου θα αρχίσει να αυξάνεται κοντά στα τέλη της δεκαετίας που διανύουμε.
Η δυνατότητα επεξεργασίας των εργοστασίων θα αυξάνεται σταδιακά προκειμένου να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη διαθεσιμότητα μπαταριών. Μέσω της διαδικασίας Θα ανακτώνται πολύτιμα υλικά, όπως το λίθιο, το νικέλιο, το μαγγάνιο και το κοβάλτιο, σε συνδυασμό βέβαια με πιο κοινά αλλά εξίσου χρήσιμα υλικά, όπως το αλουμίνιο, ο χαλκός και το πλαστικό. Μια μπαταρία 376 kg υπολογίζεται ότι επιστρέφει κατά μέσο όρο 100 kg αλουμινίου, 100 kg υλικών ηλεκτροδίων και 20 kg χαλκού. Μια τέτοια κυκλική διαχείριση υλικών των αυτοκινητοβιομηχανιών σε πρώτες ύλες, αλλά θα συμβάλλει και στη σημαντική μείωση του αποτυπώματος CO2 των μπαταριών και κατά προέκταση των ηλεκτρικών οχημάτων. Επιπλέον, το οικονομικό όφελος που θα προκύψει στην κατασκευή μπαταριών από τη χρήση των ανακυκλωμένων υλικών θα μετακυλιστεί τελικά και στους καταναλωτές, καθιστώντας τη βιώσιμη κινητικότητα πιο προσιτή στο ευρύ κοινό.
Η δυνατότητα επεξεργασίας των εργοστασίων θα αυξάνεται σταδιακά προκειμένου να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη διαθεσιμότητα μπαταριών. Μέσω της διαδικασίας Θα ανακτώνται πολύτιμα υλικά, όπως το λίθιο, το νικέλιο, το μαγγάνιο και το κοβάλτιο, σε συνδυασμό βέβαια με πιο κοινά αλλά εξίσου χρήσιμα υλικά, όπως το αλουμίνιο, ο χαλκός και το πλαστικό. Μια μπαταρία 376 kg υπολογίζεται ότι επιστρέφει κατά μέσο όρο 100 kg αλουμινίου, 100 kg υλικών ηλεκτροδίων και 20 kg χαλκού. Μια τέτοια κυκλική διαχείριση υλικών των αυτοκινητοβιομηχανιών σε πρώτες ύλες, αλλά θα συμβάλλει και στη σημαντική μείωση του αποτυπώματος CO2 των μπαταριών και κατά προέκταση των ηλεκτρικών οχημάτων. Επιπλέον, το οικονομικό όφελος που θα προκύψει στην κατασκευή μπαταριών από τη χρήση των ανακυκλωμένων υλικών θα μετακυλιστεί τελικά και στους καταναλωτές, καθιστώντας τη βιώσιμη κινητικότητα πιο προσιτή στο ευρύ κοινό.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr