ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Οι νέες κατηγορίες των αγωνιστικών οχημάτων

Τα ράλι υιοθέτησαν μία νέα ονοματολογία από πέρυσι. Για να μάθουμε με απλά γνωρίσματα τις κατηγορίες να σημειώσουμε ότι αυτές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: με κίνηση στους δύο τροχούς (Rally5/Rally4) και αυτοκίνητα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς (Rally3/Rally2/Rally1)

Τι είναι τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που θα δούμε στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις;

Rally1: Τα αυτοκίνητα κορυφαίου επιπέδου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ

Γεμάτα με τεχνολογία και δύναμη, τα τρέχοντα World Rally Cars ξεχωρίζουν λόγω της θεαματικής αεροδυναμικής τους. Ο turbo κινητήρας 1.6 λίτρων αποδίδει περισσότερους από 380 ίππους και, είναι τετρακίνητα και το σύστημα μετάδοσης περιλαμβάνει σειριακό κιβώτιο 5 ταχυτήτων.



Από το φέτος, η νέα γενιά των Rally1 ξεχωρίζει για το σωληνωτό σασί, που ουσιαστικά αποτελεί τον κλωβό ασφαλείας του αυτοκινήτου και ο οποίος έχει σχεδιαστεί από την FIA FIA. Οι κινητήρες συνδέονται με μια υβριδική μονάδα (ισχύος 145 ίππων), που θα ανακτά την κινητική ενέργεια για την παροχή αυξημένης ισχύος σε ειδικές διαδρομές και θα την χρησιμοποιεί σε 100% ηλεκτρική λειτουργία στις απλές διαδρομές αλλά και σε περιβάλλοντα αστικής περιοχής.

Rally2: Το success story των ιδιωτών

Ο σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου Rally2 είναι πολύ εκλεπτυσμένος. Το πλαίσιο έχει τροποποιηθεί για να ενσωματώσει αφ’ ενός τη σήραγγα μετάδοσης προκειμένου να εγκατασταθεί η τετρακίνηση, και αφετέρου να χωρέσει η δεξαμενή καυσίμου.



Επίσης, τα φτερά έχουν μεγαλώσει σε διαστάσεις ενώ μετατροπές έχει δεχθεί και η πίσω ανάρτηση, μια και αυτά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, τα δεύτερα τη τάξει υψηλής αγωνιστικής ικανότητας στο WRC, βασίζονται σε μοντέλα παραγωγής. Ο κινητήρας, ο οποίος πρέπει να προέρχεται από έναν κινητήρα που χρησιμοποιείται σε μια σειρά παραγωγής, έχει επίσης τροποποιηθεί για να επιτυγχάνει απόδοση ισχύος περίπου 290 ίππων. Το τετρακίνητο αυτοκίνητο διαθέτει κιβώτιο 5 σχέσεων, αλλά δεν διαθέτει κεντρικό διαφορικό. Δεδομένου του υψηλού επιπέδου ιπποδύναμης, έχει ενισχυθεί καθοριστικά η ασφάλεια. Κατά συνέπεια, στις εμπρός πόρτες έχουν τοποθετηθεί τουλάχιστον 60 λίτρα αφρού υψηλής πυκνότητας, που απορροφά την ενέργεια σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης.

Rally3: Value for money και διασκέδαση στην οδήγηση

Μία πολυαναμενόμενη κατηγορία παγκοσμίως, τα νέα Rally3 μπορούν να περιγραφούν ως Rally4 με τετρακίνηση.



Οι κατασκευαστές μπορούν πράγματι να επαναχρησιμοποιήσουν πολλά εξαρτήματα από το έκδοση με κίνηση σε δύο τροχούς, όπως ο κινητήρας, η ανάρτηση, τα φρένα, οι τροχοί κ.λπ. Το πλαίσιο προφανώς πρέπει να τροποποιηθεί για να ενσωματωθεί το τούνελ που χρησιμοποιεί η τετρακίνηση, αλλά και η πίσω «ψευδο-ανάρτηση» McPherson. Ωστόσο, αμάξωμα και η εικόνα του παραμένουν στην αρχική τους μορφή. Οπτικά, το Rally3 ξεχωρίζει με το πίσω φτερό του, που είναι πανομοιότυπο με αυτό ενός Rally2.

Rally4: Τα καλύτερα δικίνητα για τον ερασιτέχνη

Εκτός από την καταπακτή εξαερισμού στην οροφή και τα ανοίγματα στο καπό, ένα αγωνιστικό Rally4 διατηρεί την εμφάνιση αυτοκινήτου παραγωγής.



Κάτω από το καπό όμως έχουμε μία κινητήρια μονάδα που αποδίδει 210 ίππους και συνεργάζεται με ένα σειριακό κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Ο περιοριστής του Turbo είναι 30 mm, το καθορισμένο από τους κανονισμούς βάρος ανέρχεται σε 1.080 κιλά, ενώ υπάρχουν δισκόφρενα 330 χλστ. και τροχοί 17 ιντσών στην άσφαλτο.

Ελαστικά

Σύμφωνα με τους κανονισμούς FIA WRC, η μέγιστη επιτρεπόμενη ποσότητα ελαστικών για τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 είναι 24 ελαστικά, ενώ όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα (Rally3, Rally4) η ποσότητα των ελαστικών που μπορεί να χρησιμοποιηθούν είναι 22. Επίσης, όσοι αγωνιζόμενοι επιλέξουν να πάρουν μέρος στην δοκιμαστική διαδρομή Shakedown θα έχουν στην διάθεσή τους ένα ακόμα σετ 4 ελαστικών.



Όλα τα αυτοκίνητα 4WD πρέπει να χρησιμοποιούν ελαστικά από την υποδεικνυόμενη από τη FIA εταιρεία ελαστικών Pirelli. Για αυτοκίνητα 2WD η επιλογή της μάρκας και ο τύπος του ελαστικού είναι ελεύθερη. Κάθε ελαστικό πρέπει να έχει αριθμούς γραμμωτού κώδικα (barcodes) που παρέχονται από τον εγκεκριμένο από τη FIA Προμηθευτή, ενώ κατά τη διάρκεια ολόκληρου του αγώνα, όλα τα ελαστικά πρέπει να προέρχονται από τον ίδιο προμηθευτή ελαστικών.

Καύσιμα

Όλοι οι αγωνιζόμενοι πρέπει να χρησιμοποιούν το καύσιμο της FIA, εκτός εάν καθοριστεί αλλιώς από επιπλέον νέο παράρτημα κανονισμού για κάποιες κατηγορίες αγωνιζομένων. Σε κάθε περίπτωση τα αυτοκίνητα των κατηγοριών Rally1 και Rally2 θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά το βιοκαύσιμο της προμηθεύτριας εταιρείας που ορίζεται από τη FIA και είναι η P1 Racing Fuels. Οι αγωνιζόμενοι θα προσέρχονται σε ειδικά σημεία που προκαθορίζονται στο βιβλίο του αγώνα (Road Book) και εκεί με τάξη και ασφάλεια θα ανεφοδιάζονται.



Όλοι οι αγωνιζόμενοι είναι υπεύθυνοι για τη διευθέτηση απευθείας με τον προμηθευτή, για όλα τα θέματα που σχετίζονται με την προμήθεια και την πληρωμή. Το κόστος του καυσίμου που διανέμεται στα αγωνιστικά αυτοκίνητα ράλι -συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών ανεφοδιασμού –είναι 5,95 € + ΦΠΑ ανά λίτρο.


Φωτογραφίες: WRC teams, acropolisrally.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr