Η αλυσίδα που ατενίζει το μέλλον μέσα από το πρίσμα της βιωσιμότητας
To περιβάλλον, η αειφορία και η βιωσιμότητα αποτελούν για τη Lidl Ελλάς διαχρονικές προτεραιότητες και απαρέγκλιτη στρατηγική που συνοδεύει σταθερά την πορεία της, όλα αυτά τα 24 χρόνια που βρίσκεται στη χώρα μας.
Είναι μέρος της φιλοσοφίας της που την εμπνέει και την οριοθετεί, ενώ δίνει το στίγμα μιας σύγχρονης εταιρείας με κοινωνική ενσυναίσθηση και πραγματικό ενδιαφέρον για όλους. Καθώς δραστηριοποιείται μέσα σε ένα ευρύ οικοσύστημα, με ετερόκλητους stakeholders, όπου ο καθένας αποτελεί έναν ξεχωριστό κρίκο σε μια μακριά αλυσίδα ευθύνης, διαμορφώνει στάσεις μέσα στην κοινωνία που έχουν θετικό αντίκτυπο και επιδρούν βελτιωτικά στη ζωή του πλανήτη. Ταυτόχρονα, με όλες αυτές τις δραστηριότητες χτίζει ένα καλύτερο αύριο για όλους.
H Lidl Ελλάς φροντίζει για τους δικούς της ανθρώπους και την προοπτική τους, για το κοινωνικό σύνολο και την ευημερία του, για το περιβάλλον και την προστασία του. Πετυχαίνει τους στόχους που θέτει γιατί αφουγκράζεται, προσαρμόζεται και αντιδρά με ρεαλισμό και αυτογνωσία.H Lidl Ελλάς κάνει πολλά και στοχευμένα βήματα στην κατεύθυνση της μείωσης του αποτυπώματος της στον πλανήτη και ειδικά του ανθρακικού. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Science Based Targets, έχει καθορίσει συγκεκριμένους στόχους και μέτρα που αποβλέπουν αρχικώς στην αποφυγή, εν συνεχεία στη μείωση και όπου δεν καθίσταται δυνατό διαφορετικά, στην αντιστάθμιση των εκπομπών CO2 στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες και στην εφοδιαστική της αλυσίδα. Μέχρι το 2030, η Lidl στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που προκύπτουν από την επιχειρησιακή της λειτουργία, συνολικά κατά 80%, σε σύγκριση με το 2019, σε όλες τις χώρες. Επιπλέον η Lidl Ελλάς κάνει χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλες τις εγκαταστάσεις της στο 100%. Το μεγαλύτερο μέρος του ανθρακικού αποτυπώματος της Lidl αποδίδεται στην παραγωγή των προϊόντων της, δηλαδή στα αρχικά στάδια της αξιακής αλυσίδας. Η εταιρεία επιθυμεί λοιπόν, να δεσμεύσει τους προμηθευτές της, οι οποίοι ευθύνονται για το 75% των εκπομπών που σχετίζονται με τα προϊόντα, να θέσουν έως το 2026 δικούς τους κλιματικούς στόχους βασισμένους στη μεθοδολογία της πρωτοβουλίας Science Based Targets.
Παράλληλα, προμηθεύεται πρώτες ύλες με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Μειώνει τη σπατάλη τροφίμων (food waste) και υλικών συσκευασίας. Παράλληλα επιδιώκει μια κοινωνικά δίκαιη, οικολογικά βιώσιμη και οικονομικά ωφέλιμη κατανάλωση νερού, ξεκινώντας τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης αυτού από την αλυσίδα εφοδιασμού της. Στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων της για την κυκλική οικονομία εφαρμόζει ροές και σε άλλα υλικά, όπως χαρτί, πλαστικό, παλέτες, προσεγγίζοντας ολιστικά το θέμα.
Η καταπολέμηση της εξαιρετικά επιβαρυντικής για τον πλανήτη σπατάλης αποτελεί σημαντική προτεραιότητα που ενισχύει τη γκάμα της σε βιώσιμα προϊόντα και συντονίζει την αλυσίδα ανεφοδιασμού στον ίδιο σκοπό. Οι προμήθειες των προϊόντων που διαθέτει στο καταναλωτικό κοινό γίνονται σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες. Οι ροές πόρων στις λειτουργικές της διαδικασίες καταγράφονται και ελέγχονται. Οι ογκώδεις συσκευασίες δίνουν τη θέση τους σε πιο μικρές κι οι πλαστικές αντικαθίσταται με εναλλακτικά, φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Τα ανακυκλώσιμα υλικά συλλέγονται, διαχωρίζονται, αποτιμώνται και αξιοποιούνται με ποικίλους τρόπους.
Την ίδια στιγμή η Lidl Ελλάς συνεργάζεται με έμπειρους εταίρους για την αντιστάθμιση των αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται κατά τη διάρκεια της επιχειρησιακής λειτουργίας. Τα έργα αντιστάθμισης επιλέγονται σύμφωνα με υψηλής ποιότητας απαιτήσεις. Έτσι εξισορροπεί τις εκπομπές που προκύπτουν από τις διάφορες λειτουργίες της και καθιστά τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες ανθρακικά ουδέτερες. Το επιτυγχάνει για τις άμεσες και έμμεσες εκπομπές, μέσω πιστοποιημένων έργων αντιστάθμισης. Παράλληλα, συνεχίζει να εργάζεται για την αποφυγή εκπομπών CO2 όπου είναι δυνατόν ή για τη μείωση αναπόφευκτων εκπομπών.
Αναφορικά με την ενεργειακή αναβάθμιση, έχει προχωρήσει στην εγκατάσταση περίπου 10.000 φωτοβολταϊκών πάνελ ενώ υιοθέτησε εσωτερικά πληθώρα μέτρων για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Σε βάθος τετραετίας θα έχει εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στο 25% των καταστημάτων της, ενώ υπολογίζει να έχει ολοκληρώσει την εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης σε όλο το δίκτυο των καταστημάτων της.
Οι ενέργειες της Lidl Ελλάς για την προώθηση της βιωσιμότητας και την προστασία του κλίματος δεν σταματούν εκεί. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η εγκατάσταση 28 πράσινων σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα στους χώρους στάθμευσης καταστημάτων και στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, η χρήση 100% LED φωτισμού στον χώρο πώλησης όλων των καταστημάτων, καθώς και η εγκατάσταση 10 φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες των καταστημάτων και 2 σε αποθήκες. Με αυτές τις πρωτοβουλίες, η Lidl Ελλάς αποδεικνύει τη δέσμευσή της για την προώθηση της πράσινης ενέργειας και τη μείωση του οικολογικού της αποτυπώματος.
Και καθώς διανύουμε το 2023, αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία, ως μέλος του Ομίλου Schwarz έχει δεσμευτεί για σημαντικές μειώσεις και πράσινες δράσεις μέσα στην επόμενη διετία. Συγκεκριμένα, για 20% λιγότερο πλαστικό έως το 2025, για 25% μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μέχρι το 2025, για 100% πιστοποιημένες κρίσιμες πρώτες ύλες μέχρι το 2025, για 100% απουσία στερεών και υγρών μικροπλαστικών στη σύνθεση των καλλυντικών καθώς και σε απορρυπαντικά και καθαριστικά, αλλά και για 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έως το 2025. Τέλος, έχει δεσμευτεί για 50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής της λειτουργίας, έως το 2030.
Όλα αυτά στο δρόμο για ένα πιο πράσινο, πιο βιώσιμο, πιο καθαρό μέλλον…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr