Πώς μια επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον
mymarket_green

Πώς μια επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον


Το στρατηγικό πλάνο των My market για μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, κάνει τη διαφορά και στη βιωσιμότητα.

Sponsored content

Εδώ και πολλά χρόνια η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής αποτελεί ένα κρίσιμο ζήτημα στην ατζέντα της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας, η οποία επίμονα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Είναι άλλωστε ένα πρόβλημα που επηρεάζει άμεσα εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους σε όλη την υφήλιο και μάλιστα σε πολλά επίπεδα, συνεπώς η λήψη μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος δεν χωρά άλλες αναβολές. Όμως πέρα από τις οργανωμένες στρατηγικές που ακολουθούν ή σκοπεύουν να ακολουθήσουν τα κράτη σε όλο τον κόσμο, απολύτως απαραίτητη είναι και η ιδιωτική πρωτοβουλία, αφού οποιαδήποτε μικρή ή μεγάλη δράση μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στη βιωσιμότητα του πλανήτη.

Σε αυτό το πλαίσιο η METRO, που διαθέτει τις αλυσίδες καταστημάτων My market και METRO Cash & Carry και αποτελεί μια εταιρεία με όραμα να διασφαλιστεί το μέλλον των επόμενων γενιών, έχει τοποθετήσει στο επίκεντρο της φιλοσοφίας της την προστασία του περιβάλλοντος. Γι’ αυτό το σκοπό εφαρμόζει ένα στρατηγικό πλάνο για τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματός της. Έτσι, από το 2015 υλοποιεί ένα ολοκληρωμένο πλάνο ανάπτυξης, ώστε να εξασφαλίσει την ενεργειακή ουδετερότητα των εγκαταστάσεων της μέχρι το 2027, κάτι που επιτυγχάνεται σταδιακά με δύο τρόπους. Αφενός μέσω των 90 φωτοβολταϊκών σταθμών που διαθέτει η εταιρεία, συνολικής ισχύος έως 23,7MW με πρόβλεψη την κάλυψη έως και του 30% των ενεργειακών απαιτήσεων της εταιρείας, και αφετέρου μέσω άλλων μεθόδων εξοικονόμησης ενέργειας, όπως ο φωτισμός, οι ψυκτικές εγκαταστάσεις, κλιματισμός και άλλα.


Σημαντική είναι και η επισκόπηση των δεδομένων του κεντρικού συστήματος καταγραφής ενεργειακής διαχείρισης, καθώς και του συστήματος λειτουργίας ψυκτικών μονάδων, μέσω των οποίων υπολογίζεται ότι η μεσοσταθμική εξοικονόμηση ενέργειας αντιστοιχεί σε 38% στη συνολική κατανάλωση κάθε καταστήματος. Επιπλέον, το 2023 προχώρησε στην ανακύκλωση περισσότερων από 7,9 χιλιάδων τόνων χαρτιού, πλαστικού, μετάλλου, ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, μπαταριών, ελαίων, ρούχων και αποτσίγαρων.

Τα αποτελέσματα της εταιρείας από τη μέχρι τώρα εφαρμογή του «πράσινου» σχεδίου της είναι πραγματικά εντυπωσιακά και οι αριθμοί είναι αδιάψευστοι μάρτυρες των επιτευγμάτων της. Συγκεκριμένα, από το 2017 έχει εξοικονομήσει συνολικά 192 εκ. kWh. Μεταφράζοντας αυτό το νούμερο θα δούμε ότι αυτή η εξοικονόμηση αντιστοιχεί με την ενέργεια που καταναλώνουν 26.000 νοικοκυριά σε ένα χρόνο. Ωστόσο, οι πρωτοβουλίες της εταιρείας δεν σταματούν εδώ, αλλά έχει σχεδιάσει ήδη το επόμενο βήμα της για το άμεσο μέλλον, που είναι η εγκατάσταση ακόμα δύο σταθμών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Πρόκειται για ένα φωτοβολταϊκό πάρκο με ισχύ 5,2MW και το αιολικό πάρκο ισχύος 13,2MW. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί πλέον να καλύπτει σε ένα μεγάλο ποσοστό τις ενεργειακές απαιτήσεις της, καθώς η εξοικονόμηση θα αντιστοιχεί στην ενέργεια που θα καταναλώνουν 10.478 νοικοκυριά σε ένα χρόνο.


Κάθε νέο κατάστημα που επισκέπτονται οι πελάτες των καταστημάτων της εταιρείας, στο οποίο έχουν εφαρμοστεί όλα τα νέα συστήματα φωτισμού, ψύξης και κλιματισμού, καταναλώνει 48% λιγότερη ενέργεια, συγκριτικά με τα αντίστοιχα συμβατικά καταστήματα και έτσι τα My market ξεχωρίζουν ανάμεσα σε άλλες αλυσίδες, καθώς είναι από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, η εταιρεία διαθέτει ήδη 320 εγκατεστημένους φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων σε 160 καταστήματα, με στόχο να εξασφαλιστεί πανελλαδική κάλυψη σε 250 σημεία με 500 φορτιστές. Επιπλέον, η METRO δεν έχει αφήσει τίποτα στην τύχη, και γι’ αυτό από το 2019 λαμβάνει σταθερά το πρότυπο ISO 50001 για το Σχέδιο Ενεργειακής Διαχείρισης, ενώ από το 2022 ο συνολικός ετήσιος υπολογισμός εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου – ανθρακικού αποτυπώματος (CO2) επαληθεύεται με το πρότυπο ISO 14064-1:2018.

Η βιωσιμότητα του περιβάλλοντος δεν είναι απλή υπόθεση και τα My market παίρνουν πολύ σοβαρά τις δεσμεύσεις τους. Αυτός είναι ο λόγος που οι καταναλωτές δείχνουν τόσα χρόνια την εμπιστοσύνη τους, γιατί γνωρίζουν ότι η επίσκεψή τους σε ένα σούπερ μάρκετ που σέβεται το περιβάλλον και φροντίζει για τη βιωσιμότητά του, μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ