Το μέλλον της αυτοκίνησης βρίσκεται ήδη εδώ

Τεχνολογίες–γέφυρες, εναλλακτικές τεχνολογίες, φυσικό αέριο, συνθετικά καύσιμα και υδρογονοκίνηση πρωταγωνιστούν στην ενεργειακή μετάβαση.


Sponsored content

Οι αλλαγές στο οικοσύστημα της κινητικότητας τρέχουν με υψηλές ταχύτητες, διαμορφώνοντας ένα νέο τοπίο στην αυτοκίνηση, την οικονομία, την κοινωνία αλλά και σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας μας. Έτσι, μπροστά μας ανοίγονται νέοι ορίζοντες, τάσεις και προκλήσεις που επιδρούν καθοριστικά στη σύγχρονη κινητικότητα και μας φέρνουν ακόμα πιο κοντά στη νέα εποχή. Στην προσπάθεια για συνδυασμό οικονομίας, ποιότητας αλλά και πράσινου αποτυπώματος στις μετακινήσεις, τόσο των επαγγελματιών όσο και των ιδιωτών, πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχουν οι τεχνολογίες–γέφυρες, οι εναλλακτικές τεχνολογίες, το φυσικό αέριο, τα συνθετικά καύσιμα και η υδρογονοκίνηση.
Σήμερα εξάλλου, υπάρχει μια παγκόσμια άτυπη συμφωνία, μια κοινή συνισταμένη στην οποία όλοι ομονοούν και επικεντρώνονται, τη βιωσιμότητα που λειτουργεί ως εγγύηση για τη μετάβαση σε μια πράσινη εποχή, πιο δίκαιη, προσιτή και ανθρώπινη. Υπό αυτές τις συνθήκες Ευρωπαϊκή Ένωση φιλοδοξεί έως το 2050 να μεταβεί σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία, προτείνοντας ή και επιβάλλοντας μέτρα που σταδιακά οδηγούν στον κοινό στόχο.

Συνδυάζοντας οικονομία, ασφάλεια, τεχνολογία και περιβάλλον
Το FISIKON και η ΔΕΠΑ έχουν αναλάβει το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί, και πρωταγωνιστούν στη χάραξη του μέλλοντος. Το φυσικό αέριο αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή πρωτογενούς ενέργειας διεθνώς. Δεδομένης της υπεροχής του έναντι των αντίστοιχων συμβατικών ενεργειακών μορφών, και καθώς αποτελεί κυρίαρχη ενεργειακή επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θεωρείται το καύσιμο του 21ου αιώνα και συγχρόνως η γέφυρα διαχρονικής μετάβασης από τις συμβατικές στις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας.
Η χρήση του στην αυτοκίνηση εξαπλώνεται διαρκώς. Προσφέρει σε ιδιώτες αλλά και επαγγελματίες εξοικονόμηση, με τον παγκόσμιο μέσο όρο του κόστους του να είναι χαμηλότερο από βενζίνη και πετρέλαιο δίνοντας περισσότερα χιλιόμετρα με αξιοπιστία, αυτονομία, ασφάλεια αλλά και με τη χρήση τεχνολογίας αιχμής.

Προσφέρει όμως σημαντικά και στο περιβάλλον και την υγεία, πεδία που αφορούν ολόκληρη την κοινωνία. Στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης διεθνώς, επιλέγεται το φυσικό αέριο καθώς καλύπτει πλήρως τα πλέον αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα που θέτουν οι κυβερνήσεις και οι δημόσιοι οργανισμοί υγιεινής και ασφάλειας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι κινητήρες που λειτουργούν με φυσικό αέριο παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από αυτούς της βενζίνης, και 15% λιγότερο από αυτούς του πετρελαίου. Οι κινητήρες που λειτουργούν με φυσικό αέριο επιτυγχάνουν 95% μείωση στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 80% μείωση στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 30% μείωση στα οξείδια του αζώτου σε σύγκριση με της βενζίνης, ενώ δεν περιέχουν θείο, σωματίδια, ίχνη μετάλλων και τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου που είναι ιδιαίτερα επιβλαβή.
Η γέφυρα για καθαρές μετακινήσεις
Το φυσικό αέριο αποτελεί σήμερα τη γέφυρα για ακόμα πιο καθαρές λύσεις στην αυτοκίνηση όπως για παράδειγμα η υδρογονοκίνηση. Το υδρογόνο θα έχει αυξανόμενη σημασία στο μελλοντικό ενεργειακό μείγμα της Ευρώπης. Η ΔΕΠΑ Εμπορίας παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στον συγκεκριμένο τομέα και βάζει τη δική της σφραγίδα, ως ιδρυτικό μέλος και μόνη ελληνική εταιρία με θέση συμπροέδρου (Co-Chair) της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας για το Καθαρό Υδρογόνο (Clean Hdrogen Alliance), συμμετέχοντας στους ευρωπαϊκούς σχεδιασμούς που αναμένεται να επηρεάσουν άμεσα τη χώρα τα επόμενα χρόνια.

Σε αυτό το πλαίσιο έχει εντάξει στον στρατηγικό της σχεδιασμό και υλοποιεί έναν πιλοτικό Σταθμό Ανεφοδιασμού Υδρογόνου, που θα αποτελέσει το όχημα για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με το απαραίτητο ρυθμιστικό και τεχνικό πλαίσιο. Παράλληλα, στην αυτοκίνηση μπαίνει σταδιακά και το βιομεθάνιο, ένα πράσινο καύσιμο με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, με τη ΔΕΠΑ και το FISIKON να πρωτοπορούν προς αυτή την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες, το βιοµεθάνιο είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερµοκηπίου στον τομέα των μετακινήσεων, ο οποίος ευθύνεται για το 25% των συνολικών εκποµπών στην Ε.Ε.. Ανάλογα µε την πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται, το βιοµεθάνιο µπορεί ακόμα και να συμβάλει στην απομάκρυνση του CO2 από την ατμόσφαιρα.

Το βιομεθάνιο έχει ήδη εισαχθεί στην αεριοκίνηση με την υλοποίηση πιλοτικού έργου παραγωγής του (στο εργοστάσιο της ΦΑΡΜΑ ΧΗΤΑΣ), το οποίο θα διοχετεύεται στη συνέχεια στο δίκτυο πρατηρίων CNG FISIKON. Πρόκειται για ακόμα μια πρωτοπορία της ΔΕΠΑ και του FISIKON, στο πλαίσιο της αναζήτησης νέων μορφών ενέργειας, με την παραγωγή και χρήση του βιομεθανίου νασυνεισφέρει στο εθνικό σύστημα μεταφορών και στην αυτοκίνηση.

Σήμερα, το FISIKON και η ΔΕΠΑ Εμπορίας κατορθώνουν να προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο «πακέτο» οικονομίας, ασφάλειας, ποιότητας αλλά και προστασίας του περιβάλλοντος, εξασφαλίζοντας προσιτές και αξιόπιστες λύσεις σε επαγγελματίες και ιδιώτες αλλά κοιτώντας παράλληλα και προς το μέλλον της αυτοκίνησης και της σύγχρονης κινητικότητας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr